ارزانترین شهر کانادا برای تحصیل و زندگی در سال 2024 کدام است؟ مطالعه در مورد ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی از اولین اقدام‌هایی‌ست که متقاضیان مهاجرت تحصیلی برای اطلاع از شرایط زندگی در این کشور مهاجرپذیر باید انجام دهند.

هزینه زندگی کردن در شهرهای کانادا بسته به وسعت و اهمیت اقتصادی با یکدیگر متفاوت است. از هزینه اجاره ماهانه گرفته تا شهریه دانشگاه‌های کانادا و مخارج مربوط به پذیرش تحصیلی، همه در میزان تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا تأثیرگذار هستند.

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی تصمیم داریم تا اطلاعاتی در مورد ارزانترین شهر کانادا برای تحصیل و زندگی در سال 2024 در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین اگر مایل هستید تا در این مورد مطالعه و اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا پایان این مطلب از لتسگو یونی همراه ما باشید.

ارزانترین شهرهای کانادا

مراقبت‌های بسیار خوب در زمینه بهداشت عمومی، شاخص و استانداردهای بالای کیفیت زندگی، یک بهشت سیاسی مترقی؛ این‌ها تنها چند مورد از مزایای اقامت در کانادا محسوب می‌شود که این کشور را به بهترین مقصد مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده و هر سال افراد زیادی را برای زندگی و اخذ ویزای تحصیلی کانادا به سمت خود می‌کشاند.

با مطالعه شاخص کیفیت زندگی در کانادا، از آب‌ و هوای پاک گرفته تا رفاه اجتماعی موجود در شهرهای کانادا، این کشور در صدر لیست مقاصد مهاجرت تحصیلی قرار می‌گیرد. علاوه بر این موارد، طبق قوانین مهاجرتی دولت کانادا، دانش‌آموزان و دانشجویان پس از دوران تحصیل می‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند و سپس با دریافت مجوز اقامت دائم بدون محدودیت زندگی کنند.

با اینکه جذابیت‌های زندگی و مهاجرت به کانادا بسیار وسوسه‌کننده است، اما نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که کشور کانادا یکی از گران‌ترین کشورها برای زندگی است. بسیاری از شهرهای کانادا در لیست گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارند، اما با انتخاب ارزانترین شهرهای کانادا می‌توان هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا را کاهش داد.

برخی شهرهای کانادا مانند کلانشهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال قطب اقتصادی کشور محسوب می‌شوند و حضور بسیاری از ارگان‌های دولتی و شرکت‌های بین‌المللی در این شهرها، شرایط زندگی را کمی متفاوت کرده است.

از طرفی یافتن شغل، در دسترس بودن امکانات بهداشتی و درمانی، فرصت اقتصادی، آمار جرم و جنایت پایین و ... سطح رضایت مردم در کلانشهرها را افزایش داده؛ اما از سوی دیگر، بالا بودن هزینه زندگی مانند مخارج مربوط به مسکن اغلب مهاجران را به سوی شهرهای کوچک‌تر روانه کرده است.

البته امکانات رفاهی و شاخص کیفیت زندگی در شهرهای کوچک کانادا هم چندان پایین نیست. در اغلب شهرهای کوچک امکانات درمانی مناسب و رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و طبیعت هنوز هم در این شهرها زنده است. افزون بر این، افرادی که به دنبال زندگی به دور از هرج‌ و مرج هستند، می‌توانند در دل طبیعت زندگی و تحصیل کنند.

ارزانترین شهرهای کانادا

با اینکه اداره مهاجرت و شهروندی کشور کانادا هر ساله مبلغ مشخصی را به عنوان میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا تعیین می‌کند، اما همانطور که گفتیم با انتخاب هوشمندانه ارزانترین شهر کانادا برای تحصیل و زندگی می‌توان هزینه‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد.

در ادامه به معرفی ارزانترین شهر کانادا برای تحصیل و زندگی می‌پردازیم، که فرصت زندگی بدون انباشتن بدهی را در دل طبیعت به علاقمندان مهاجرت تحصیلی کانادا خواهد داد. با ما همراه باشید.

شهر مونترال کانادا (Montreal)

اگر به دنبال ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و تحصیل هستید، بدون شک مونترال اولین شهر در این لیست است. مونترال در استان کبک قرار دارد و از مهمترین شهرهای این استان است. به طور کلی کبک از استان‌های مقرون به صرفه کانادا است. یکی از مزایای مهم زندگی کردن در مونترال امکان لذت بردن از مناظر طبیعی و آب و هوای مونترال است.

علاوه بر این در مونترال دانشگاه‌های بسیار خوبی مانند دانشگاه مک‌گیل قرار دارد که این شهر را به یکی از شهرهای دانشجویی کانادا تبدیل کرده و بسیاری از دانشجویان که برای تحصیل به کانادا مهاجرت کرده‌اند، در این شهر زندگی می‌کنند.

هزینه زندگی در مونترال هم ارزان و مقرون به صرفه و حدود 1,170 دلار کانادا است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مونترال 1,290 دلار در ماه و میانگین هزینه برای خورد و خوراک در مونترال 300 تا 500 دلار و هزینه حمل و نقل 200 دلار است.

شهر شربروک کانادا (Sherbrooke)

شربروک ششمین شهر بزرگ استان کبک است که در 160 کیلومتری مونترال قرار دارد. شربروک به کانون فرهنگی، اقتصادی و نهاد زلزله‌شناسی استری epicenter of Estrie شهرت دارد. این شهر بالاترین تمرکز دانشجویان در کل استان کبک را به خود جلب کرده است؛ به طوری که بیش از 40 هزار دانشجو در 8 موسسه آموزشی مستقر در شربروک تحصیل می‌کنند.

از جاذبه‌های مورد توجه متقاضیان مهاجرت تحصیلی در شربروک مناظر طبیعی در داخل شهر و حومه آن است. شربروک در محل تقاطع رودخانه‌های سنت فرانسیس و ماگوگ واقع شده است و خطوط ریلی ملی این شهر را به یک مرکز حمل‌ونقل مهم تبدیل می‌کند.

خواه مجرد باشید، خانواده، دانشجو خواه کارآفرین، این منطقه برای یافتن مسکن بسیار مقرون به صرفه است. به غیر از قیمت ارزان اجاره‌، هزینه‌های مایحتاج عمومی نیز 15.6 درصد کمتر از قیمت سایر شهرهای کانادا است. اغلب علاقمندان به مهاجرت تحصیلی که شربروک را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، از دانشگاه شربروک پذیرش تحصیلی دریافت می‌کنند.

بیشترین مخارج طول دوره مهاجرت تحصیلی در شربروک مربوط به هزینه مسکن می‌شود؛ به‌طور میانگین اجاره هر ماه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر شربروک 770 دلار و اجاره ماهانه اقامتگاه مشابه در خارج از مرکز شهر 600 دلار است.

شهر لاوال کانادا (Laval)

لاوال از شهرهای غربی استان کبک است که مردم آن فرانسوی زبان هستند. لاوال از جمله شهرهای بزرگ کبک است که در 30 کیلومتری شمال غربی مونترال قرار گرفته است و رود مین از میان آن می‌گذرد.

شهر لاوال ارزانترین شهر کانادا برای زندگی محسوب می‌شود و هزینه‌های زندگی در آن 6 درصد کمتر از سایر شهرهای کانادا است. هزینه تحصیل هم در این شهر بسیار مناسب است و نسبت به دیگر شهرها در کانادا شهریه‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

به طور کلی کبک مقرون به صرفه‌ترین شهریه‌ دانشگاه‌ها را در کانادا دارد و دانشجویان بین‌المللی که یکی از شهرهای این استان را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، در هزینه‌های خود بسیار صرفه‌جویی کرده‌اند.

هزینه امرار معاش در لاوال حدود 1,030 دلار در ماه است که این مبلغ شامل 200 دلار هزینه رفت و آمد و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و 280 دلار تا 480 دلار هزینه خرید مواد غذایی و خورد و خوراک می‌شود.

با اینکه پیدا کردن یک اقامتگاه بسیار خوب برای زندگی و سکونت در کانادا هزینه قابل توجهی دارد؛ اما هزینه مسکن در شهر لاوال استان کبک بسیار مناسب است؛ اجاره آپارتمان یک‌خوابه برای متقاضیان تحصیل در لاوال کانادا ماهانه حدود 1,270 دلار است.

ارزانترین شهر کانادا برای تحصیل

شهر کلگری کانادا (Calgary)

کلگری بزرگترین شهر استان آلبرتا است که در لیست ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و تحصیل در سال 2024 هم قرار دارد. کلگری نه تنها دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیار خوبی مانند دانشگاه کلگری، دانشگاه مونت‌ رویال و دانشگاه سنت‌ ماری برای تحصیل دانشجویان دارد بلکه یکی از مقصدهای گردشگری به خصوص برای تفریح‌های زمستانی مانند ورزش اسکی است.

همچنین اگر به رشته‌های هنری و خلاقانه علاقه دارید، می‌توانید برای کالج هنر و طراحی آلبرتا در شهر کلگری اپلای کنید. این کالج یکی از برترین کالج‌های هنر کانادا است.

کلگری به عنوان تگزاس کانادا شناخته می‌شود؛ چرا که فرهنگ مردم آن بسیار شبیه فرهنگ مردم تگزاس است. کلگری در بین دیگر شهرهای کانادا یکی از جوان‌ترین جمعیت‌ها را دارد و از ارزانترین شهرهای کانادا است.

هزینه تحصیل در شهر کلگری بسیار مقرون به صرفه و سالانه حدود 21 هزار دلار برای دانشجویان مقطع کارشناسی و حدود 12 هزار دلار برای دانشجویان مقطع ارشد است. هزینه اجاره خانه در کلگری برای یک آپارتمان یک‌خوابه حدود 800 دلار در ماه است و سایر هزینه‌ها ماهانه تقریباً 1300 دلار است.

شهر اوتاوا کانادا (Ottawa)

اتاوا پایتخت کشور کانادا است و شاید باورش سخت باشد که پایتخت کانادا در عین حال ارزانترین شهر کانادا باشد! این شهر، خانه دو دانشگاه بسیار خوب کانادا یعنی دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون است. اتاوا از شهرهای پرجنب و جوش کشور کانادا است که در آن رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارد و از این نظر برای جوانان و دانشجویان بسیار شهر خوبی است.

مرکز شهر اتاوا بسیار زیبا است و کافه‌های بسیار عجیب و جالبی در آن دیده می‌شود. اگر به دنبال اجاره خانه به عنوان یک دانشجو در اتاوا هستید می‌توانید جست و جوی خود را در خیابان‌های Little Italy، Osgoode Street، Centretown و Old Ottawa South شروع کنید.

اجاره خانه ماهانه در اتاوا 1,200 دلار است و سایر مخارج زندگی از جمله خرید مواد غذایی و یا صرف غذا در رستوران حدود 300 تا 500 دلار و رفت و آمد 120 دلار هزینه دارد. در مجموع برای زندگی کردن در اتاوا باید حدود 1,300 دلار در ماه در نظر بگیرید.

شهر کینگستون کانادا (Kingston)

شهر کینگستون در انتاریو کانادا قرار دارد و با داشتن دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه کوئین و دانشگاه سنت لارنس حال و هوای دانشجویی زیادی دارد. کینگستون یک شهر مدرن و دانشجویی است که شما می‌توانید دانشجویان بین‌المللی زیادی در آن ببینید و به دلیل ارتباطات اجتماعی بین دانشجویان و جمعیت زیاد آنها و تنوع فرهنگ، زندگی کردن در کینگستون به شما حس بسیار خوبی می‌دهد و احساس غریبی و دوری از خانه را نخواهید داشت.

در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو، هزینه زندگی در کینگستون به ویژه در هنگام اجاره یا خرید خانه پایین‌تر و تقریباً 1,250 دلار است. مقرون به صرفه بودن از قوی‌ترین جذابیت‌هایی است که کانادایی‌ها و علاقمندان به مهاجرت تحصیلی را به این شهر می‌کشاند.

میانگین هزینه‌های زندگی دانشجویی در کینگستون به عنوان ارزانترین شهر کانادا حدود 1,690 دلار برآورد می‌شود که بیشتر این رقم به هزینه مسکن اختصاص پیدا می‌کند. اجاره آچارتمان برای متقاضیان تحصیل در کانادا در کینگستون به ازای هر ماه اجاره در مرکز شهر 1,570 دلار و خارج از مرکز شهر 1,470 دلار است.

شهر سنت کاترینز کانادا (St. Catharines)

سنت کاترینز دومین شهر بزرگ در منطقه نیاگارا و ششمین منطقه بزرگ در انتاریو است که حدود 20 دقیقه با آبشار نیاگارا فاصله دارد. اطراف سنت کاترینز را باغ‌ها، پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تشکیل داده و در مسیر گردشگران طبیعت بکر آبشارهای نیاگارا قرار گرفته است.

هزینه امرار معاش در سنت کاترینز 0.5٪ کمتر از متوسط کشور گزارش شده است. سنت کاترینز میزبان ده‌ها صنایع تولیدی و خدماتی مشهور است. بسیاری از علاقمندان مهاجرت تحصیلی جذب طبیعت زنده و اقتصاد غنی و از همه مهم‌تر هزینه‌های مقرون به‌صرفه در آن می‌شوند.

این شهر میزبان دانشگاه بروک، دانشگاه مک‌مستر و کالج نیاگارا شده که هر ساله برای هزاران علاقمند به تحصیل در کانادا، پذیرش تحصیلی صادر می‌کنند. فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در سنت کاترینز هر سالانه صدها گردشگر داخلی و خارجی را به این شهر جذب می‌کند.

هزینه زندگی دانشجویی ماهانه بدون احتساب مخارج مربوط به مسکن حدود 1,120 دلار برآورد می‌شود. برای اجاره اقامتگاه‌های دانشجویی می‌توان از خوابگاه‌های دانشگاهی با هزینه کمتر و امکانات بیشتر در فضای پردیس دانشگاه بهره‌مند شد. اما در صورت تمایل به زندگی مستقل و اختصاصی باید ماهانه 1,560 دلار برای آپارتمان‌های مرکز شهر و حدود 1,350 دلار برای آپارتمان‌های حومه شهر در نظر گرفت.

ارزانترین شهر کانادا برای زندگی در سال 2023

شهر مونکتون کانادا (Moncton)

شهر مونکتون یکی از بزرگترین شهرهای استان نیوبرانزویک کانادا و ارزانترین شهر کانادا برای تحصیل و زندگی است. هزینه اقامت در مونکتون 6.3 درصد ارزانتر از سایر شهرهای کشور کانادا است به طوری که شما می‌توانید یک آپارتمان یک‌خوابه را به هزینه 800 دلار در ماه اجاره کنید.

مانند بسیاری دیگر از شهرهای کانادا مونکتون یک شهر مهمان‌نواز و بسیار خوب برای دانشجویان بین‌المللی است. مردم این شهر به دو گروه انگلیسی زبان و فرانسوی زبان تقسیم می‌شوند و مونکتون از جمله شهرهای دو زبانه کانادا به شمار می‌رود.

هزینه زندگی دانشجویی در مونکتون حدود 1,300 دلار اعلام شده است. برای اجاره آپارتمان در مرکز شهر باید ماهانه 1,180 دلار و در حومه شهر حدود 950 دلار در ماه در نظر گرفت.

شهر آبوتسفورد کانادا (Abbotsford)

استان بریتیش کلمبیا یکی از گران‌ترین استان‌های کانادا در نظر گرفته می‌شود؛ اما با این وجود شهر آبوتسفورد که در این استان قرار دارد از جمله شهرهایی است که هزینه‌های آن برای تحصیل و زندگی دانشجویان بین‌المللی مقرون به صرفه است.

آبوتسفورد بزرگترین شهر منطقه فریزرولی و پنجمین شهر بزرگ بریتیش کلمبیا خارج از ونکوور بزرگ است که پس از تورنتو و ونکوور، رتبه سوم بالاترین نسبت اقلیت‌های قومی در میان مناطق کلان‌شهری کشور کانادا را دارد.

با هزینه‌های بسیار بالا در ونکوور و یا به طور کلی استان بریتیش کلمبیا، بسیاری از علاقمندان تحصیل در کانادا جذب شرایط زندگی آبوتسفورد می‌شوند. هزینه زندگی در آبوتسفورد 3.6 درصد ارزانتر از سایر مناطق کانادا است. مهم‌ترین و بیشترین هزینه مهاجرت تحصیلی، مربوط به مخارج مسکن می‌شود که خوشبختانه این قبیل هزینه‌ها درآبوتسفورد به صرفه‌تر تمام می‌شود.

برای تهیه مسکن درآبوتسفورد به عنوان ارزانترین شهر کانادا برای تحصیل و زندگی، باید ماهانه 1,400 هزار دلار در نظر گرفت. هزینه ماهانه زندگی بدون احتساب مخارج مسکن هم حداقل 200 تا 400 دلار برای مواد غذایی، 110 دلار برای رفت و آمد و 180 دلار برای مخارج جانبی برآورد می‌شود.

سخن آخر

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، ارزانترین شهر کانادا برای تحصیل و زندگی در سال 2024 را به شما عزیزان معرفی کردیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. به خاطر داشته باشید که برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا و کسب تجربه زندگی در ارزانترین شهر کانادا می‌توانید از تجربه و دانش کارشناسان مجرب لتسگو یونی بهره‌مند شوید.

برای این منظور و جهت بررسی وضعیت تحصیلی و ارزیابی شرایط می‌توانید از طریق رزرو وقت مشاوره با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا بهترین دانشگاه و شهر را بر اساس بودجه و شرایطتان به شما معرفی کنند.