بهترین شهر آمریکا برای زندگی و تحصیل در سال 2024 کدام شهر است؟ آمریکا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی در تمام دنیا است و سالانه افراد زیادی برای کار و یا تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. اگر شما هم قصد ورود و زندگی در خاک آمریکا را دارید، بهتر است درباره بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل و اقامت اطلاعات داشته باشید.

به همین دلیل ما در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی قصد داریم تا چندین مورد از بهترین شهرهای آمریکا 2024 برای زندگی و تحصیل را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید و اگر به مهاجرت تحصیلی به آمریکا علاقه پیدا کردید می‌توانید از طریق رزرو وقت مشاوره با کارشناسان لتسگو یونی صحبت و راهنمایی لازم را دریافت نمایید.

بهترین شهر آمریکا برای زندگی

آمریکا سرزمینی پیشرفته و وسیع است که در آن استانداردهای بالایی از نظر سطح رفاه اجتماعی، اقتصادی و آموزشی وجود دارد. به همین دلیل مهاجرت به آمریکا همیشه مورد توجه متقاضیان مهاجرت کاری و تحصیلی بوده است. اما یکی از نکاتی که باعث سردرگمی افراد در انتخاب شهر محل تحصیل و اقامتشان می‌شود این است که بهترین شهر آمریکا برای زندگی و تحصیل کدام است؟

مسئله و سوال اصلی این است که چه چیزی باعث می‌شود تا یک شهر به یک شهر ایده‌آل و مناسب برای اقامت و زندگی کردن تبدیل شود. در همین راستا طی نظرسنجی بین 3600 نفر در سراسر آمریکا و با در نظر گرفتن نکاتی مثل امنیت شهر، بازار کار، میزان هزینه کار، میزان جرم و جنایت در شهر، کیفیت سیستم آموزشی، امکانات رفاهی شهر، امکانات سلامتی و بهداشتی و موارد دیگر 10 شهر در آمریکا به عنوان بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی و تحصیل در سال 2024 انتخاب شده‌اند.

اگر کنجکاو هستید تا بدانید این شهرها کدام هستند، با ما در ادامه همراه باشید، چرا که لیست شهرهای انتخاب شده را به شما ارائه می‌کنیم تا در صورت مهاجرت به این کشور، بتوانید به طور کامل از مزایای زندگی در آمریکا بهره ببرید و بهترین شهر برای تحصیل و زندگی خود در آمریکا را انتخاب کنید.

بهترین شهر آمریکا برای زندگی و تحصیل 2023

هانتسویل، آلاباما (Huntsville, Alabama)

اولین شهر در لیست بهترین شهر آمریکا برای زندگی در سال 2024 شهر هانتسویل در ایالت آلاباما است. با وجود نگرانی‌ها و تنش‌های زیادی که در اثر بیماری کرونا ایجاد شد، منطقه هانتسویل همچنان توانست میزان بیکاری را پایین نگه دارد و پیشرفت کند. این شهر در بین 150 شهر در حال افزایش جمعیت آمریکا کمترین میزان هزینه زندگی و بیشترین درآمد را دارد و از این لحاظ در رتبه نخست قرار دارد.

هانتسویل دارای شرکت‌ها و کارخانه محلی و بومی زیادی است که در زمینه‌های مختلف علمی، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در حال فعالیت هستند که میزان حقوق نسبتا بالاتری به کارمندان خود می‌دهند. به همین دلیل این شهر برای افرادی که در حیطه مهندسی فعالیت دارند شهری مناسب برای زندگی و پیدا کردن یک شغل خوب با درآمد بالا در شهری زیبا با مخارج پایین است.

اگر علاقه به خرید خانه در هانتسویل دارید قیمت خانه در این شهر حدود 193 هزار دلار و میانگین میزان درآمد در هانتسویل 59 هزار دلار در سال است. هزینه زندگی در هانتسویل برای هر نفر ماهانه 980 دلار و هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 1,280 دلار است.

کلرادو اسپرینگز، کلرادو (Colorado Springs, Colorado)

کلرادو اسپرینگز در ایالت کلرادو یکی از محبوب‌ترین شهرها برای زندگی در آمریکا محسوب می‌شود و همراه با شهرهای هونولولو، لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو در بالاترین قسمت این لیست قرار دارند. فضای کاری فعال، بازار شغلی دائمی و قابل اعتماد، میزان بالای مهاجرت افراد به این منطقه و مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی باعث شده تا این شهر بهترین شهر آمریکا برای زندگی و در حال رشد محسوب شود.

میزان درآمد در کلرادو اسپرینگز برابر با 55 هزار دلار در سال و میزان هزینه زندگی برای هر نفر ماهانه 1,000 دلار و هزینه اجاره خانه بین 1,100 تا 1,500 دلار است.

گرین‌بی، ویسکانسین (Green Bay, Wisconsin)

گرین‌بی در استان وسکانسین آمریکا یک شهر غربی در کنار دریاچه میشیگان است. این شهر خانه تیم فوتبال گرین‌بی پاکرز است و جمعیتی حدود 320 هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. گرین‌بی با اینکه شهر کوچکی است اما مناظر طبیعی بسیار زیادی دارد. گرین‌بی در شمال استان وسیکانسین قرار دارد و محل خوبی برای زندگی خانواده و سپری کردن دوران بازنشستگی است.

میزان حقوق در گرین‌بی برای شاغلین، سالانه به طور متوسط 50 هزار دلار و هزینه خرید خانه 181 هزار دلار است. مخارج زندگی در گرین‌بی سالانه 24 هزار دلار است که 52 درصد ارزان‌تر از شهر سان‌فرانسیسکو است.

بولدر، کلرادو (Boulder, Colorado)

بولدر مانند دو سال گذشته امسال هم به عنوان بهترین شهر برای زندگی و اقامت در آمریکا اعلام شده است و باز هم در این فهرست قرار می‌گیرد. بولدر با ویژگی‌های مثبت خود مانند داشتن مدارس و دبیرستان‌هایی با سطح کیفیت آموزش بسیار بالا و حرفه‌ای در بین مردم آمریکا شهرت زیادی دارد.

بولدر از زیبایی طبیعی نیز برخوردار است و با هوای پاک و کوه‌ها و ارتفاعات بسیار نزدیک به شهر محل مناسبی برای دوستداران طبیعت نیز به شمار می‌رود.

کیفیت زندگی مردم ساکن بولدر بالا است و حقوق سالیانه آنها به طور میانگین حدود 70 هزار دلار است. هزینه زندگی و اجاره در بولدر برای یک فرد ماهیانه حدود 2,000 دلار خواهد بود.

بهترین شهر آمریکا برای زندگی 2023

سن‌خوزه، کالیفرنیا (San Jose, California)

سن‌خوزه مرکز Silicon Valley در ایالت کالیفرنیا است. حومه شهر سن‌خوزه بسیار زیبا است و مناظر طبیعی و کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی اطراف آن را فرا گرفته‌اند. شما هیچوقت در سن‌خوزه احساس خستگی نخواهید کرد چرا که پر از رستوران، کافه، فروشگاه برای خرید و جاهانی دیدنی برای گشت و گذار است.

با اینکه هزینه زندگی در سن‌خوزه نسبت به شهرهای قبل در این لیست، بالاتر است اما به دلیل بازار کار خوب و کیفیت بالای زندگی در سن‌خوزه، این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی معرفی می‌شود.

البته نسبت به مخارج درآمدها در سن‌خوزه هم بالا و حدود 94 هزار دلار در سال است. هزینه زندگی در این شهر 1,250 دلار و هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه ماهیانه 2,100 تا 2,400 دلار است.

رالی و دورهام، کارولینای شمالی (Raleigh & Durham, North Carolina)

هزینه پایین زندگی و بازار کار پویا و فعال در رالی و دورهام، باعث شده تا به یکی از مقاصد محبوب برای نقل مکان در بین افراد آمریکایی و مهاجران باشد. سیستم آموزش و پرورش، کیفیت خدمت‌رسانی در زمینه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، صنایع همیشه در حال رشد، وجود مراکز تحقیقات و فناوری همگی باعث شده‌اند تا این منطقه از سال 2015 تا سال 2019 به دلیل مهاجرت حدود 5.7 درصد رشد داشته باشد.

همچنین رالی و دورهام دارای طبیعت و فضای سبز زیبا و مردم خونگرمی است. میزان درآمد شاغلین هم در این شهر بالا و حدود 59 هزار دلار در سال است. هزینه امرار معاش در رالی و دورهام 1,170 دلار ماهانه و هزینه اجاره خانه یک خوابه بین 1,800 تا 1,400 دلار در ماه است.

فایتویل، آرکانزاس (Fayetteville, Arkanas)

شهر فایتویل همیشه در رتبه‌بندی بهترین شهر آمریکا برای زندگی در جایگاه بالایی قرار داشته و امسال نیز تفاوتی با سال‌های قبل ندارد و جایگاه این شهر به عنوان یکی از شهرهای محبوب هنوز هم بر جای خود باقی است. امنیت شغلی، فضای شغلی مناسب و بازار کار پر رونق، هزینه پایین زندگی و بالا بودن میزان مهاجرت به این شهر همگی از دلایلی هستند که در رتبه بالایی قرار دارد.

هزینه اجاره خانه یک‌خوابه در فایتویل بسیار مناسب و حدود 850 تا 950 دلار در ماه است و سایر هزینه‌ها که به مبلغ اجاره اضافه شود، نهایتا 1,600 دلار در طول ماه خرج خواهید کرد. این در حالی است که میانگین میزان درآمد سالانه در فایتویل 50 هزار دلار است.

پورتلند، مین (Portland, Maine)

پورتلند که یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایالت مین است، به دلایل زیادی مثل پایین بودن هزینه زندگی، پایین بودن آمار جرم و جنایت، بالا بودن کیفیت و رفاه زندگی مردم، خدمات بهداشتی و بیمارستانی و سلامتی با کیفیت، داشتن دبیرستان‌ها و مدارس با سطح علمی و آموزشی بالا و البته بازار کار و داشتن فرصت‌های شغلی زیاد توانست ارتقا پیدا کند و جزو بهترین شهرهای آمریکا برای اقامت قرار بگیرد.

میزان متوسط حقوق در پورتلند ایالت مین، 56 هزار دلار در سال است و میزان هزینه برای امرار معاش در آن حدود 2,500 دلار در ماه است که این مبلغ شامل اجاره خانه هم می‌شود.

زندگی در بهترین شهر آمریکا 2023

ساراسوتا، فلوریدا (Sarasota, Florida)

ساراسوتا که در ایالت فلوریدا قرار گرفته در سال 2020 در رتبه 16 قرار داشته و طی 3 سال توانست هفت پله افزایش پیدا کرده و به رتبه نهم در رده‌بندی بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی در سال 2024 برسد. طبق نتایج سرشماری منطقه ساراسوتا از سال 2015 تا سال 1019 تنها به دلیل مهاجرت خالص حدود 11.2 درصد افزایش جمعیت داشته است.

به همین دلیل در حال حاضر جمعیت ساراسوتا حدود 821 هزار نفر است و این عدد رو به افزایش است. میزان درآمد در ساراسوتا 48 هزار دلار است. همچنین یک فرد برای مخارج در ساراسوتا ماهانه حداقل 1000 دلار به علاوه 2,100 تا 1,700 دلار برای اجاره آپارتمان یک خوابه نیاز دارد.

سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا (San Francisco, California)

یکی از دلایلی که سان‌فرانسیسکو در بین 10 شهر برتر آمریکا 2024 قرار گرفته است این است که بازار کار بسیار خوبی دارد. در واقع پس از سن‌خوزه و واشنگتن دی‌ سی این منطقه به عنوان سومین بازار کار ایالت متحده آمریکا بشمار می‌رود که پردرآمدترین مشاغل آمریکا را دارد.

علیرغم هزینه‌های بالای زندگی به دلیل بازار کار خوب و درآمد بالا مطلوبیت سان‌فرانسیسکو برای ساکنان آن نیز در جایگاه مناسبی قرار دارد. میانگین میزان دستمزد در سان‌فرانسیسکو حدود 81 هزار دلار در سال است. این در حالی است که هزینه‌های زندگی در این شهر برای یک نفر حدود 3,500 دلار در ماه است.

بهترین شهر آمریکا برای تحصیل

در این قسمت تصمیم داریم تا بهترین شهر آمریکا برای تحصیل در سال 2024 را به شما عزیزان معرفی کنیم. عوامل تأثیرگذار مهم در انتخاب بهترین شهرهای مناسب تحصیل در هر کشوری از جمله آمریکا سطح کیفیت دانشگاه‌ها و شرایط شغلی و فرصت‌های کاری و کارآموزی در آن شهر است.

البته ممکن است در بسیاری از شهرهای معروف آمریکا با دانشگاه‌های بسیار خوب برای تحصیل، هزینه‌ها برای زندگی کمی بالا باشد، اما مزایایی که به دانشجویان تعلق می‌گیرد و کیفیت بالای آموزش و بعد از آن بازار کار خوب، باعث می‌شود که زندگی در این شهرها همچنان محبوب باشد.

اگر به فکر تحصیل در آمریکا هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر مانند اطلاع از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به آمریکا به سایت لتسگو یونی سر زده و از متخصصان ما مشاوره دریافت کنید.

بهترین شهر آمریکا برای تحصیل 2023

در ادامه قصد داریم تا بهترین شهر آمریکا برای تحصیل را به شما معرفی کنیم. در صورتی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا و یا ویزای تحصیلی آمریکا را دارید، می‌توانید این شهرها را برای تحصیل در نظر بگیرید.

تحصیل در بوستون (Boston)

بوستون بدون شک اولین شهر در لیست بهترین شهر آمریکا برای تحصیل قرار دارد. اگر می‌خواهید با بهترین و بااستعدادترین دانشجویان و استادان و دانشگاهیان احاطه شوید هیچ شهری بهتر از بوستون نیست.

دانشگاه‌های هاروارد و دانشگاه صنعتی ماساچوست MIT (Massachusetts Institute of Technology) که در این شهر قرار دارند در سال 2015 و 2016 طبق رده‌بندی ®QS World University در رتبه‌های اول و دوم قرار داشتند و اکنون هم همچنان هاروارد یکی از دانشگاه‌های برتر دنیا است. کارفرمایان هم همگی از شهرت بوستون و دانشگاه‌های آن آگاه هستند و مسلماً بعد از تحصیل در این دانشگاه‌ها شانس شما در بازار کار نیز بیشتر خواهد بود.

بوستون دارای کافه و رستوران‌های بسیار خوبی است و قطعا می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب برای دانشجویان باشد. هزینه زندگی در بوستون برای یک دانشجو حدود 850 دلار ماهانه و شهریه دانشگاه‌ها با در نظر گرفتن تفاوت رشته و مقطع به طور میانگین سالانه حدود 50 هزار دلار است.

تحصیل در شیکاگو (Chicago)

مورد بعدی در لیست بهترین شهر آمریکا برای تحصیل شهر شیکاگو یا شهر بادها است. این شهر علاوه بر اینکه به موسیقی بلوز و جاز معروف است و در حاشیه دریاچه میشگان قرار گرفته، دارای موزه‌ها و پارک‌های بسیار زیبایی برای بازدید و تفریح است.

شیکاگو دو دانشگاه معروف و معتبر شامل دانشگاه شیکاگو با رتبه 10 در دنیا و Northwestern University با رتبه 30 در دنیا را برای تحصیل دانشجویان در خود جای داده است. علاوه بر این دو دانشگاه ایلینوی و دانشگاه صنعتی ایلینوی (Illinois Institute of Technology) در شیکاگو در لیست 500 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

وجود این موسسات علمی و دانشگاهی بزرگ و معروف باعث شده تا بازار کار و کارآموزی دانشجویان نیز در شیکاگو بسیار داغ باشد. میزان شهریه دانشگاه‌ها در شیکاگو حدود 48,000 دلار در طول سال و هزینه زندگی برای یک دانشجو 1,000 دلار در طول ماه است.

تحصیل در سان‌فرانسیسکو (San Francisco)

شهر سان‌فرانسیسکو در ساحل غربی آمریکا و در حاشیه اقیانوس آرام قرار دارد و به نمادی از پیشرفت صنعت و تکنولوژی در آمریکا تبدیل شده است. همچنین سان‌فرانسیسکو با داشتن دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه استنفورد (Stanford University) و دانشگاه برکلی در کالیفرنیا (The University of California, Berkeley) به ترتیب در رتبه‌های 3 و 26 قرار دارند.

علاوه بر دانشگاه‌های خوب، قسمت ساحلی یا Bay Area سان‌فرانسیسکو یکی از شهرهای برتر آمریکا در زمینه کار و اشتغال‌زایی دانشجویان است و کمپانی‌های معروفی مانند فیسبوک، اپل و گوگل در آن قرار دارد. همچنین هزینه‌های زندگی در شهر سان‌فرانسیسکو برای دانشجویان از بسیاری شهرهای دیگر مثل نیویورک نیز پایین‌تر و مناسب‌تر است.

هزینه زندگی برای دانشجویان در سان‌فرانسیسکو آمریکا برای تحصیل 1,200 دلار در ماه و شهریه دانشگاه‌ها تقریباً سالانه 45 هزار دلار خواهد بود.

تحصیل در بهترین شهر آمریکا

تحصیل در لس‌آنجلس (Los Angeles)

اگر قصد دارید برای تحصیل به آمریکا بروید و یا در یکی از دانشگاه‌های لس‌آنجلس بورسیه تحصیلی دریافت کرده‌اید باید بدانید که لس‌آنجلس از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل است و نور آفتاب تقریبا در تمام طول سال به این شهر می‌تابد. شاید لس‌آنجلس به عنوان شهر موزیک، فیلم و تلویزیون معروف باشد، اما از لحاظ داشتن دانشگاه‌های خوب و معروف نیز در رتبه 42 قرار دارد.

دانشگاه صنعتی کالیفرنیا (California Institute of Technology) و دانشگاه لس‌آنجلس در کالیفرنیا یا UCLA به ترتیب در رتبه 6 و 40 در ®QS World University قرار دارد.

لس‌آنجلس یک شهر صنعتی است و بیشتر سرمایه و ثروت آن از بابت صنایع و کمپانی‌های معروفی است که در آن قرار دارد. با این حال هزینه زندگی دانشجویی در لس‌آنجلس 1,060 دلار در ماه و میانگین شهریه سالانه دانشگاه‌ها 50,000 دلار است.

تحصیل در نیویورک (New York)

شهر نیویورک نه تنها بخاطر تئاترهای برادوی، آسمان‌خراش‌های بلند و یا فعالیت‌های اقتصادی و فعالیت‌های بزرگ در زمینه‌های هنری و فشن، بلکه بخاطر داشتن دانشگاه‌های بزرگ و مهم نیز در جهان مشهور است و در لیست بهترین شهر آمریکا برای تحصیل قرار می‌گیرد.

دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک در ®QS World University رتبه 22 را دارد و دانشگاه نیویورک سیتی نیز در رتبه 53 قرار دارد. همچنین 9 دانشگاه دیگر این شهر در لیست 800 دانشگاه برتر در سراسر دنیا برای تحصیل قرار دارند.

نیویورک در بین تمام دانشگاه‌های کشور آمریکا بالاترین و بهترین میزان سطح رفاه و کیفیت بالای زندگی برای دانشجویان را در اختیار دارد. شهریه تحصیل در نیویورک برای یک دانشجو سالانه حدوداً 40,000 دلار و مخارج زندگی ماهانه 1,300 دلار خواهد بود.

سخن پایانی

آمریکا یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی برای افراد مختلف از سراسر جهان است. این منطقه بزرگ دارای ایالت‌ها و شهرهای بسیار زیاد و البته بسیار متفاوتی است که هر کدام ویژگی‌های خوب و بدی نیز دارند.

در نظر گرفتن عواملی مانند درآمد، هزینه‌های زندگی و یا بازار کار برای انتخاب یک شهر برای تحصیل و زندگی مهم است و سعی کردیم در این پُست از مجله لتسگو یونی با این موارد، بهترین شهر آمریکا برای زندگی و تحصیل در سال 2024 را به شما عزیزان معرفی کنیم.

همچنین می‌توانید از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب لتسگویونی با بهترین دانشگاه‌ها و بهترین شهر آمریکا برای تحصیل بیشتر آشنا شوید و تمام اطلاعات لازم و مورد نیاز خود را کسب کنید.