بهترین دانشگاه های قبرس 2024 در لتسگویونی به شما معرفی میشوند تا برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه های قبرس انتخاب های عالی داشته باشید. کشور قبرس از شهرت خوبی در زمینه کیفیت سیستم آموزشی برخوردار است و براساس مقدار تولید ناخالص ملی یا همان GDP که برای سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه های قبرس هزینه می‌کند در رتبه سوم اروپا قرار دارد.

شهریه‌های نسبتاً پایین، ارائه اکثر دروس دانشگاهی به زبان انگلیسی و موقعیت جغرافیایی عالی موجب شده تا دانشگاه های قبرس به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شوند، از این رو به طور تقریبی سالانه 10 هزار دانشجو برای تحصیل در قبرس به این کشور وارد می‌شوند.

چنانچه شما هم به فکر تحصیل در قبرس هستید، با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین دانشگاه های قبرس از نگاه وب‌سایت رنکینگ جهانی Times Higher education بپردازیم.

بهترین دانشگاه های قبرس

بهترین دانشگاه های قبرس

در ادامه این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگویونی به معرفی بهترین دانشگاه های قبرس میپردازیم.

1- دانشگاه تکنولوژی و فناوری قبرس 

دانشگاه Cyprus University of Technology یک موسسه آموزشی دولتی در لیماسول Limassol دومین شهر این کشور جزیره‌ای است که در سواحل جنوبی قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 2004 تاسیس شده و یک موسسه آموزشی جدید محسوب می‌شود و نخستین دانشجویان آن کلاسهای خود را در سال تحصیلی 2007 و 2008 شروع کردند.

موسسه آموزشی تکنولوژی قبرس به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های قبرس 2024 محسوب می‌شود و به منظور پوشش رشته‌های تحصیلی که در سایر دانشگاه های دولتی و بزرگ قبرس ارائه نمی‌شوند تاسیس شده است. در حال حاضر این موسسه در یک بازه توسعه و گسترش قرار دارد.

دانشکده اصلی دانشگاه در مرکز شهر قدیمی و ساختمان‌های نوسازی شده سابق دولت قرار گرفته است. قرار است تا در سال 2024 با ساخت یک پردیس 50 هزار مترمربعی در نزدیکی مرکز شهر، این موسسه آموزشی را توسعه دهند. 

دانشگاه تکنولوژی قبرس با برخورداری از بین 5 تا 7 دانشکده و 20 تا 30 دپارتمان تحصیلی قصد دارد تا در حدود 7000 دانشجوی جدید را در سال تحصیلی پیش رو جذب نماید.

تمرکز دانشگاه CUT بر روی ارتباطات و دانشگاه های خارجی است و یکی از اهداف اصلی آن گسترش همکاری با موسسات علمی و آکادمیک دنیا است. این دانشگاه جزو طرح اروپایی اراسموس بوده و با چندین موسسه آموزشی برتر دنیا شراکت دارد.

2- دانشگاه قبرس

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های قبرس، موسسه آموزش عالی و دانشگاه دولتی U of C یا همان قبرس است که در سال 1989 در پایتخت جزیره یعنی نیکوزیا تاسیس شده است. نخستین پذیرش این موسسه آموزشی به سال 1992 بر می‌گردد که 486 دانشجو را مورد پذیرش قرار داد.

اما از آن زمان تاکنون تعداد دانشجویان و نیروی آموزشی دانشگاه توسعه و رشد چشمگیری داشته است. موسسه آموزشی قبرس دارای 21 دپارتمان و 8 دانشکده از جمله دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم محض و کاربردی، دانشکده علوم اجتماعی و آموزشی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده مهندسی، دانشکده حروف، دانشکده پزشکی و دانشکده مطالعات تکمیلی است.

به غیر از مقوله تدریس، بسیاری از دپارتمان‌های دانشگاه های قبرس موسسات تحقیقاتی محسوب می‌شوند که پژوهش‌هایی در سطوح تکمیلی و در زمینه‌های مختلفی از جمله اقیانوس‌شناسی، مطالعات جنسیتی و نانوتکنولوژی را انجام می‌دهند.

این دانشگاه بخاطر انجام تحقیقات با کیفیت و ارزشمندی در برخی از زمینه‌ها از شهرت بالایی برخوردار بوده و درسال 2010، Christopher Pissarides به عنوان استاد این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل در زمینه اقتصاد شد.

پردیس اصلی در پایتخت این کشور قرار گرفته و به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در قبرس را دارند مزایای زندگی در یک شهر مدرن و شلوغ که در نزدیکی کوهها و مناظر زیبای ساحلی است را می‌دهد. همچنین پردیس اصلی دانشگاه قبرس از یک کتابخانه عظیم با بیش از 620 هزار کتاب برخوردار است.

تحصیل در قبرس دانشگاه auc

3- دانشگاه اروپایی قبرس

دانشگاه EUC در سال 1961 تاسیس شده و با ارائه دروس و رشته‌های متنوع در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا یکی از بهترین دانشگاه های قبرس 2024 محسوب می‌شود.

این موسسه آموزشی در ابتدا به عنوان یک کالج ساخته شد و در سال 2007 مجوز دانشگاه را دریافت کرد. دانشگاه EUC از 5 دانشکده زیر تشکیل شده است:

• دانشکده علوم انسانی، اجتماعی و آموزشی

• دانشکده علوم

• دانشکده مدیریت کسب و کار

• دانشکده پزشکی

• دانشکده حقوق

دانشگاه اروپایی قبرس نخستین موسسه آموزش عالی یونانی است که موفق به دریافت سیستم انتقال اعتبار درسی ECT و تجمع اعتبار اروپایی ECTS کمیسیون اروپایی شده و یکی از 40 موسسه آموزشی مطرح و متمایز اروپا در این زمینه است.

پذیرش و ثبت‌نام دانشجوی این دانشگاه بیش از 6000 دانشجوی بین‌المللی است و موسسه آموزش عالی EUC از تعهد بالایی برای خدمات اجتماعی و پایداری محیط زیست برخوردار است.

دانشگاه اروپایی قبرس از شهرت خوبی در زمینه ارائه آموزش با کیفیت و تمرکز بر مقوله استخدام دانشجویان فارغ‌التحصیل برخوردار است و بخاطر سرمایه‌گذاری در زمینه‌های خلاقیت و فناوری‌های پیشرفته و فعالیت در صنعت و اجتماع یک موسسه آموزشی شناخته شده محسوب می‌شود.

طی یک دهه گذشته موسسه آموزشی EUC به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های قبرس 2024 فرهنگ مدرن سازی و نوسازی را تقویت کرده و موجب رشدی فرای انتظار شده است و بدین خاطر کیفیت آموزشی در قبرس را ارتقاء داده و یک جهت‌گیری روشن بین‌المللی را برای دانشگاه و کشور به وجود آورده است.

دانشگاه اروپایی قبرس از مشارکت‌های مختلفی با دانشگاه های سراسر دنیا برخوردار بوده و در برنامه Erasmus+ که به دانشجویان اجازه تحصیل در چندین موسسه آموزشی اروپایی را می‌دهد شرکت دارد.

این موسسه آموزشی در نیکوزیا به عنوان بزرگترین شهر و پایتخت قبرس واقع شده و در نزدیکی مرکز فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور قرار گرفته است. EUC اخیراً کار خود را توسعه داده و یک پردیس جدید را تاسیس کرده است. این پردیس دانشگاهی قابلیت پذیرش 7 هزار دانشجو را دارد و از تجهیزات مدرن، آزمایشگاه های مجهز، سالن‌های سخنرانی و آمفی تئاتر، آپارتمان‌های دانشجویی و مکانهای تفریحی برخوردار است. 

4- دانشگاه مدیترانه شرقی EMU  

این دانشگاه از سال 1979 رشته‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی را در محدوده TRNC ارائه داده و کلیه رشته‌های آموزشی آن به تائید شورای آموزش عالی ترکیه (YÖK) رسیده است.

با زیرساخت‌های توسعه یافته، نیروی آموزشی زبده، 17.500 دانشجو از 110 کشور دنیا و 1100 پرسنل آموزشی از 35 کشور مختلف دنیا، رشته‌های با کیفیت انگلیسی، فرصت یادگیری زبان دوم، برنامه های تبادل دانشجویی، ورزش‌های متنوع، فرصت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، اعتبار بین‌المللی، زمینه تدریس بین‌المللی و مدارک قابل شناسایی در سراسر دنیا، دانشگاه EMU به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های قبرس 2024 دانشجویان خود را برای تبدیل شدن به افرادی خلاق و رقابتی با مهارت‌های کارآفرینی و مشاغل بین‌المللی آماده می‌سازد.

EMU رشته‌های تحصیلی با کیفیت و بین‌المللی را در 108 مقطع کارشناسی و 96 برنامه تحصیلی تکمیلی ارشد و دکترا در 12 دانشکده و 5 مدرسه در کنار مدارس آماده‌سازی زبان انگلیسی و زبان‌های خارجه ارائه می‌دهد.

دانشجویان واجد شرایط این دانشگاه امکان استفاده از وضعیت دو رشته همزمان double major و یا تجربه گرایش‌های جنبی minor را خواهند داشت. در عین حال، این امکان وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی این موسسه آموزشی یک تا دو ترم خود را در یکی از دانشگاه های همکار EMU در 13 کشور مختلف دنیا از جمله آمریکا، کانادا، ایتالیا و اتریش بگذرانند.

بنابر اطلاعات ارائه شده در EMU، دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط امکان استفاده و برخورداری از بورسیه‌های تحصیلی 25 درصدی و 50 درصدی این موسسه آموزشی را برای ادامه تحصیل در قبرس خواهند داشت.

همچنین برخی از کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و دکترا به صورت فول فاند و کامل است که رقابت برای دستیابی به آنها در بین دانشجویان بومی و بین‌المللی بسیار زیاد است.

این دانشگاه از یک استادیوم به روز با ظرفیت 5000 صندلی، مرکز TRX و تمرینات هوازی، مجموعه ورزشی سربسته با ظرفیت 3500 نفر و فضایی باز به وسعت 66.500 مترمربع برخوردار است. همچنین این موسسه آموزشی دارای یک مرکز مجهز سلامت، بیش از 30 مرکز تحقیقاتی، یک آمبولانس خصوصی و 13 دکتر متخصص نیز هست.

دانشجویان بین‌المللی تحصیل در قبرس

بهترین دانشگاه های قبرس برای دانشجویان بین‌المللی 2024

بنابر اطلاعات وب‌سایت 4icu.org، رنکینگ بهترین دانشگاه های قبرس 2024 به شرح زیر است:

1. دانشگاه قبرس – شهر نیکوزیا

2. دانشگاه Uluslararasi Kibris  - شهر لفکوزا

3. موسسه آموزش عالی نیکوزیا - شهر نیکوزیا

4. دانشگاه دوگو آکدنیز- شهر فاماگوستا

5. موسسه یاکین دوگو- شهر لفکوزا

6. دانشگاه Girne Amerikan  - شهر کرنیا

7. موسسه اروپایی قبرس – شهر نیکوزیا

8. دانشگاه فناوری قبرس – شهر لیماسول

9. موسسه آموزش عالی لفکه آوروپا – شهر لفکه

10. دانشگاه فردریک -  شهر نیکوزیا

11. موسسه آموزشی مدیریت قبرس - شهر نیکوزیا

12. The Cyprus Institute - شهر نیکوزیا

13. دانشگاه نیاپلیس پافوس – شهر پافوس

14. دانشگاه اورتا دوگو تکنیک Kuzey Kibris Kampusu – شهر مورفو

15. موسسه لانکشایر مرکزی – شهر قبرس – شهر لارناکا

16. دانشگاه گیرنه – شهر کرنیا

17. کالج قبرس – شهر نیکوزیا

18. کالج آمریکایی - شهر نیکوزیا

19. کالج کاسا - شهر نیکوزیا

20. کالج اینترکالج - شهر نیکوزیا

21. موسسه Uluslararasi Final  - شهر کرنیا

22. دانشگاه Akdeniz Karpaz  - شهر لفکوزا

23. موسسه آموزشی Kibris Ilim  - شهر کرنیا

24. The Cyprus Institute of Marketing - شهر نیکوزیا

25. کالج آتلانتیس

26. The CTL Eurocollege – شهر لیماسول

27. کالج الکساندر – شهر لارناکا

28. کالج گردشگری و مدیریت هتل – شهر نیکوزیا

29. کالج P.A. – شهر لارناکا

30. دانشگاه Arkin Yaratici Sanatlar ve Tasarim  - شهر کرنیا

31. دانشگاه Kibris Sosyal Bilimler  - شهر لفکوزا

32. موسسه آموزش عالی Kibris Amerikan - شهر لفکوزا

33. دانشگاه Kibris Bati  - شهر فاماگوستا

34. موسسه Kibris Saglik ve Toplum Bilimleri  - شهر مورفو

35. کالج فیلیپس - شهر نیکوزیا

36. دانشگاه Bahçesehir Kibris  - شهر لفکوزا

37. کالج لدرا - شهر نیکوزیا

38. کالج KES - شهر نیکوزیا

39. کالج Mesoyios  - شهر کاتو پولمیدیا

40. دانشگاه Rauf Denktas  - شهر لفکوزا

41. کالج C.D.A – شهر نیکوزیا

42. کالج اینترناپا – شهر سوتیرا

43. دانشگاه Ada Kent  - شهر فاماگوستا

44. کالج City Unity College Nicosia - شهر نیکوزیا

45. کالج گلوبال - شهر نیکوزیا

46. ARTE Music Academy – شهر نیکوزیا

47. کالج لیماسول – شهر لیماسول

48. کالج MKC City  - شهر لارناکا

49. Mediterranean Institute of Management – شهر نیکوزیا

50. کالج لارناکا – شهر لارناکا

51. موسسه آموزشی Onbes Kasim Kibris  - شهر لفکوزا

52. Cyprus School of Molecular Medicine – شهر نیکوزیا

در پایان، چنانچه تمایل به استفاده از ارزیابی تحصیلی و مشاوره تخصصی در زمینه ادامه تحصیل در قبرس و یا سایر دانشگاه های کم هزینه و با کیفیت دنیا را دارید، می‌توانید با lets go uni در تماس باشید و یا وقت مشاوره رزرو نمایید.