بهترین شهر هلند برای زندگی و تحصیل کدام شهر است؟ اگر شما هم قصد مهاجرت به هلند، این کشور اروپایی زیبا را داشته باشید، باید ابتدا در مورد بهترین شهرهای هلند برای زندگی اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین اگر قصد پذیرش تحصیلی در کشور هلند را دارید، باید بدانید که کدام شهرها در این کشور از جمله شهرهای مناسب برای تحصیل هستند.

ما در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، قصد داریم تا شما را با بهترین شهرهای هلند که برای زندگی و تحصیل مناسب هستند آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید. همچنین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا را دارید می‌توانید برای دریافت مشاوره و ارزیابی شرایط خود با کارشناسان ما در لتسگو یونی ارتباط برقرار کنید.

بهترین شهر هلند برای زندگی

با اینکه هلند یکی از کشورهای کوچک در اروپا به شمار می‌رود اما این روزها مهاجرت به هلند به یک گزینه بسیار خوب برای متقاضیان مهاجرت و دانشجویان تبدیل شده است. این موضوع به دلیل امکانات بسیار خوب هلند و استانداردهای بالای سطح زندگی در این کشور است.

هلند از جمله کشورهایی است که از نظر اقتصادی و اجتماعی بسیار پیشرفته است و به لطف شبکه ریلی، رفت و آمد در بین شهرهای این کشور بسیار آسان شده و فرصت‌های خوب شغلی و شرایط مناسب برای زندگی فراهم است.

همچنین هلند بسیار زیبا است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و هر سال گردشگران زیادی از هلند بازدید می‌کنند. با اینکه مردم هلند انگلیسی زبان نیستند و زبان هلندی زبان رسمی این کشور است، اما بسیاری از مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند.

علاوه بر این هلند دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی است که دارای رتبه‌های جهانی هستند و به همین دلیل تحصیل در هلند در بین دانشجویان سراسر دنیا بسیار پرطرفدار است. اما اگر قصد تحصیل و زندگی در هلند را دارید بهتر است تا در مورد بهترین شهرهای هلند اطلاعات داشته باشید، تا بهترین گزینه را بر اساس علاقه و شرایط خود برای اقامت در هلند انتخاب کنید.

بهترین شهر هلند برای زندگی و تحصیل 2023

در ادامه قصد داریم تا بهترین شهرهای هلند برای زندگی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

آمستردام (Amsterdam)

آمستردام بزرگترین شهر هلند و یکی از توریستی‌ترین و پربازدیدترین شهرهای اروپا است و سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر را جذب می‌کند. آمستردام یک شهر چند ملیتی است و بیش از 180 ملیت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. آمستردام نه تنها بهترین شهر هلند برای زندگی است بلکه از بهترین شهرهای اروپا است.

آمستردام یک شهر زنده است که هر سمت را نگاه کنید افرادی مشغول دوچرخه‌سواری هستند. جاذبه‌های گردشگری آمستردام از موزه‌های معروف گرفته تا پارک‌های بسیار زیبا و ساختمان‌های معروف آن، گردشگران زیادی را به این شهر می‌کشاند.

اگر آمستردام را برای زندگی انتخاب کنید کارهای زیادی وجود دارد که در اوقات فراغت می‌توانید انجام دهید؛ از جمله گردش در پارک‌ها، استفاده از کافه و رستوران‌های بسیار خوب، فستیوال‌های مختلف در طول سال.

اگر در مورد هزینه زندگی در آمستردام کنجکاو هستید باید بگوییم که از نظر اجاره خانه، شهر آمستردام یکی از گران‌ترین شهرهای هلند است که حدود 1,500 یورو در ماه هزینه دارد. سایر مخارج در آمستردام ماهانه برای یک نفر تقریباً 900 یورو خواهد بود.

لاهه (The Hague)

لاهه یا دن هاگ سومین شهر بزرگ هلند است. لاهه در واقع پایتخت سیاسی هلند است و خانه سفارتخانه‌های کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی است. می‌توان گفت که دادگاه داخلی بزرگ یا Binnenhof که در اواسط قرن سیزدهم ساخته شده است یک از مهم‌ترین دیدنی‌های لاهه است.

اگر به شهر لاهه رفتید حتما از تالار شوالیه که در واقع یک سالن بزرگ قرون وسطایی است دیدن کنید. کلیسای بزرگ Sint-Jacobskerk متعلق به قرن 14 و کاخ صلح معروف که اکنون دیوان عدالت بین‌المللی است و در سال 1913 ساخته شده است از معروف‌ترین مکان‌های لاهه هستند.

برای زندگی در لاهه ماهانه 830 یورو نیاز است و هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه بر اساس محل بین 800 تا 1000 یورو در ماه است.

اگر قصد تحصیل کارشناسی ارشد در هلند و در شهر لاهه را داشتید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با لتسگویونی تماس بگیرید.

اوترخت (Utrecht)

گرچه اوترخت یک از بزرگترین شهرهای هلند است، اما معماری خاص آن که در بیشتر مناطق امکان تردد خودرو در آنها وجود ندارد و باید با پای پیاده تردد کنید، ممکن است شما را فریب دهد که در مکانی بسیار کوچکتر هستید.

اوترخت سومین شهر در لیست بهترین شهر هلند برای زندگی قرار دارد و به قدری زیبا است که شما تصور می‌کنید این شهر از سرزمین قصه‌ها آمده است! اوترخت پر از پل‌ها و ساختمان‌های قدیمی و زیبا است و اگر به دنبال یک شهر تاریخی هستید، اوترخت بهترین شهر برای شما است و به اسم آمستردام کوچک هم معروف است!

اوترخت یک شهر دانشجویی است که دانشگاه‌های بسیار خوبی دارد و رستوران‌های آن هم معروف هستند. مخارج زندگی در اوترخت برای یک فرد ماهانه 1,000 یورو در ماه و هزینه اجاره خانه بر اساس این که در مرکز شهر قصد اقامت داشته باشید یا حومه شهر، ماهانه بین 1,300 تا 1,000 یورو است.

بهترین شهر هلند برای زندگی

روتردام (Rotterdam)

شهر بندری روتردام که با قطار تنها 40 دقیقه با شهر آمستردام فاصله دارد، بزرگترین و پر رفت و آمدترین بندر در دنیا است و بیشتر بارهای تجاری اروپا از این منطقه عبور می‌کند. بخش عمده‌ای از روتردام در طی جنگ از بین رفته و به همین دلیل معماری آن به طور کلی از آمستردام جدیدتر است. اما هنوز هم جاذبه‌های گردشگری تاریخی و معماری مانند کلیسای بزرگ سنت لورنس کراک با شیشه‌های رنگی آن، گردشگران را به این شهر می‌کشاند.

همچنین روتردام به دلیل معماری مدرن و نوین خود برای مثال خانه‌های مکعبی نیز شهرت جهانی دارد. علاوه بر این موزه Boijmans Van Beuningen نیز می‌تواند مکانی مورد پسند دوستداران هنر باشد. پارک‌های سرسبز روتردام هم می‌تواند مکان بسیار خوبی برای پیاده‌رودی و تفریح آخر هفته باشد.

با اینکه روتردام بهترین شهر هلند است، اما پیدا کردن خانه در مرکز شهر به دلیل کمبود مورد مناسب و اجاره‌های بالا کار دشواری است. اجاره خانه در مرکز شهر در ماه 1,300 یورو و در سایر مناطق 990 یورو است. سایر هزینه‌ها برای زندگی در روتردام برای یک نفر حدود 880 یورو در ماه است.

هارلم (Haarlem)

یکی از شهرهای جذاب و قدیمی کشور هلند هارلم است. هارلم تنها چند دقیقه با آمستردام فاصله دارد. جمعیت این شهر کمتر از آمستردام است و برای افرادی که به شهرهای خلوت علاقه دارند مناسب است. فضای سبز هارلم و آرامش آن این شهر را به بهترین شهر هلند برای زندگی و اقامت خانواده‌ها تبدیل کرده است.

شما می‌توانید از دیدنی‌های تاریخی و معماری و جذاب هارلم مانند بافت قدیمی و خانه‌ها و ساختمان‌های جذاب آن دیدن کنید و در منطقه بندری آن قدم بزنید. همچنین می‌توانید فضای سبز و سازه قدیمی Hofje van Bakenes را پیدا کنید که ساخته قرن 14 میلادی است و از 700 سال پیش تاکنون تغییر نکرده است!

هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر هارلم 1,400 یورو و در حومه شهر 1,200 یورو در ماه است و سایر مخارج برای زندگی ماهانه 780 یورو خواهد بود.

آیندهوون (Eindhoven)

شهر آیندهوون که به محل تولد شرکت بزرگ و معروف فیلیپس مشهور است از مدرن‌ترین شهرهای هلند است که با داشتن عنوان شهر نور برای زندگی علاقه‌مندان به هنر بسیار مناسب و جذاب است. با بازدید از Van Abbemuseum می‌توانید آثار هنرمندان معروف و برجسته‌ای همچون پابلو پیکاسو را مشاهده کنید.

آیندهوون از سرسبزترین شهرها در بین شهرهای بزرگ هلند است که یک سوم فضای عمومی آن را پارک‌ها در بر گرفته‌اند. آیندهوون بهترین شهر هلند برای زندگی آن دسته از افرادی است که به سفر علاقه دارند. چرا که فرودگاه آن پروازهای بسیار مقرون به صرفه ای دارد.

هزینه زندگی و اقامت در آیندهوون حدود 900 یورو در ماه است که هزینه اجاره خانه به مقدار 1,200 یورو تا 950 یورو هم به آن اضافه می‌شود.

گرونینگن (Groningen)         

گرونینگن یکی از مهم‌ ترین شهرهای بندری کشور هلند است که از صدها سال پیش  و  از زمانی که حق ضرب سکه به آن داده شد،  به یک مرکز تجاری مهم در این کشور تبدیل شد. این شهر با داشتن دانشگاه‌ های بسیار خوب  به عنوان یک شهر دانشجویی و بهترین شهر هلند برای تحصیل شناخته می‌ شود.

همچنین فستیوال‌ ها و جشنواره‌ ها و کنسرت‌ های زیادی مانند جشنواره تئاتر نوردرزون که هر تابستان در پارک‌ های گرونینگن  برگزار می‌ شود نیز بسیار دیدنی است.

   گرونینگن جمعیت  نسبتا جوانی که دارد و  به عنوان شهر دوچرخه‌ سواران  در هلند معروف است و تقریبا می‌ توان تمام مسیرهای آن را با دوچرخه طی کرد. شهر گرونینگن 2.5 ساعت تا آمستردام فاصله  و دسترسی خوبی به سایر شهرهای هلند دارد. 

هزینه‌ها برای زندگی در گرونینگن مقرون به صرفه و حدود 950 یورو در ماه است. هزینه اجاره خانه یک‌ خوابه هم 870 یورو برای مرکز شهر و 670 یورو در حومه شهر است.

زندگی در هلند

 مزایای تحصیل و زندگی  در کشور هلند چیست؟

هلند علاوه بر داشتن شرایط مساعد و مناسب برای زندگی،  یکی از بهترین مقاصد  برای ادامه تحصیل در رشته    و مقاطع مختلف تحصیلی نیز به شمار می‌ رود. در ادامه به چند دلیل اشاره می‌ کنیم تا به مناسب بودن این کشور برای ادامه تحصیل و زندگی  پی ببرید.

شرایط اقتصادی عالی

هلند با وجود مساحت کم یکی از ثروتمندترین کشورها در قاره اروپا و در دنیا شناخته می‌ شود. وضعیت اقتصادی هلند همیشه مناسب و با ثبات بوده و م ی‌ت واند به دانشجویان امکانات رفاهی و گزینه‌ های انتخابی بسیار مناسبی برای تحصیل ارائه دهد. قرار گرفتن هلند در رتبه چهارمین کشور شاد جهان به تنهایی نشان‌ دهنده وضعیت خوب اقتصادی و اجتماعی و روانی ساکنان این کشور است.

استانداردهای آموزشی بالا

هلند در حال حاضر محل تحصیل بیش از 500 هزار دانشجو و دانش‌آموز بین‌المللی از سراسر دنیا است. این عدد به تنهایی میزان علاقه دانشجویان به پذیرش در دانشگاه های هلند را نشان می‌دهد.

این میزان از دانشجوی خارجی باعث شده که هلند به اولین و اصلی‌ترین کشور غیر انگلیسی زبان برای تحصیل تبدیل شود که رشته‌های مختلف را به زبان‌های هلندی و انگلیسی به دانشجویان تدریس می‌کند. همچنین جالب است بدانید که بسیاری از برندگان جایزه صلح نوبل از دانشجویان دانشگاه‌های هلند مانند دانشگاه آمستردام، دانشگاه تکنولوژی دلفت، دانشگاه لیدن و .... هستند.

فضای دوستانه و پذیرای مهاجرین

همانطور که گفتیم هلند یکی از شادترین کشورهای جهان برای زندگی است و مردم آن با روحیه شاد و اخلاق خوب از مهاجران و مسافران پذیرایی می‌کنند. مردم هلند به داشتن تعداد زیادی توریست و گردشگر خارجی در کشورشان عادت دارند و همیشه با روی باز و دوستانه از آنها پذیرایی می‌کنند.

این رفتار آنها در مورد دانشجویان نیز صدق می‌کند. همچنین تقریبا تمام مردم هلند به زبان انگلیسی مسلط هستند و شما تقریبا در همه جا می‌توانید به این زبان بین‌المللی صحبت کرده و بدون دانستن زبان هلندی با بومیان کشور هلند ارتباط برقرار کنید.

زیبایی‌های کشور هلند

کشور هلند به دلیل خانه‌های رنگارنگ، آسیاب بادی‌های قدیمی که برخی از آنها هنوز هم کار می‌کنند، باغ‌های گل لاله و شهرهای زیبا با ترکیبی از معماری‌های قدیمی و مدرن یکی از زیباترین کشورهای اروپایی به شمار می‌رود.

شما تقریبا در هر شهری از هلند می‌توانید اثری تاریخی از دوره رنسانس یا کلیساهای با قدمت چند صد ساله و سازه‌هایی از قرون وسطی را در کنار ساختمانی کاملا مدرن و پیشرفته مشاهده کنید.

همچنین مساحت کم و مسطح بودن این کشور این امکان را به شما می‌دهد که درصورت تمایل حتی تمام کشور را نیز با دوچرخه طی کرده و سفری هیجان‌انگیز و سبک زندگی سالم برای خود و بدون ضرر برای محیط زیست داشته باشید.

هزینه مناسب زندگی و تحصیل

هلند در مقایسه با دیگر کشورهای پذیرای دانشجو مانند استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا رقم بسیار پایین‌تری برای هزینه‌های تحصیل و زندگی دارد. همچنین میزان شهریه و دیگر مخارج برای تحصیل نیز بسیار پایین است و از طرف دولت شامل تخفیف‌های ویژه می‌شود و شرایط پرداخت شهریه نیز برای دانشجویان انعطاف‌پذیر و آسان است. اگر مایل هستید بیشتر در مورد هزینه زندگی در هلند بدانید، می‌توانید مطالب گذشته را مطالعه کنید.

بهترین شهر هلند برای تحصیل

احتمالا با دلایلی که در بالا ذکر کردیم همین الان هم در مورد انتخاب هلند به عنوان مقصد خود برای تحصیل مطمئن هستید، اما به یاد داشته باشید که این کشور در شهرهای مختلف دانشگاه‌های بزرگ و معتبری دارد و هر کدام از این شهرها نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان هستند. بنابراین کسب اطلاعات لازم در مورد این بهترین شهر هلند برای تحصیل قبل از انتخاب آنها بسیار مهم است.

همچنین اگر قصد ادامه تحصیل در کشور هلند را دارید می‌توانید با تماس با لتسگویونی طی یک جلسه مشاوره با متخصصان ما برای تمام پرسش‌های خود پاسخ دقیق و معتبری پیدا کنید.

مزایای زندگی در هلند

در ادامه بهترین شهرهای هلند برای تحصیل را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تحصیل در آمستردام

آمستردام به عنوان پایتخت کشور هلند، بهترین شهر هلند برای تحصیل و شهری است که می‌تواند با بافت شهری منحصر به فرد، موزه‌ها و کانال‌هایی که دارد توجه دانشجویان را به خود جلب کند. دانشجویانی که به رشته‌های هنر و فرهنگ علاقه دارند باید شهر آمستردام را انتخاب کنند؛ چون این شهر بیشتر از دیگر شهرهای کشور هلند در این زمینه، فضا و موضوع برای ارائه دارد.

دانشگاه آمستردام نه تنها از لحاظ مساحت بزرگترین دانشگاه کشور هلند است بلکه از لحاظ کیفیت دروس ارائه شده نیز بهترین دانشگاه این کشور به شمار می‌رود. همچنین جمعیت و شهروندان شهر آمستردام بسیار روشنفکر و با رفتاری صمیمی هستند و هیچگاه به علت صحبت کردن به یک زبان خارجی یا داشتن لهجه احساس بدی به شما دست نمی‌دهد.

تحصیل در لیدن

لیدن (leiden) شهری نسبتا کوچک بین شهرهای لاهه و آمستردام است و به پایتخت‌های اقتصادی و سیاسی این کشور بسیار نزدیک است. لیدن بیشتر بخاطر داشتن مناظر زیبایش مشهور و از بهترین شهرها برای تحصیل دانشجویان در هلند است. دانشگاه لیدن به مرکز علمی معروف است که رشته‌های زیادی را ارائه می‌کند.

دانشگاه لیدن در سال 1575 ساخته شده و در موضوعات هنر، تاریخ و فرهنگ هلند بسیار غنی است و محل تحصیل هنرمندان زیادی از جمله رامبراند و برخی از خاندان سلطنتی از جمله پادشاه کنونی هلند است.

همچنین بازار کار در لیدن به گونه‌ای است که فعالیت کاری و شغلی شما بعد از تحصیل هم در این شهر تضمین شده است. اگر قصد پذیرش در دانشگاه لیدن که یکی از بهترین دانشگاه‌های هلند است را دارید، با مشاوره با متخصصان سایت لتسگویونی می‌توانید اطلاعات لازم را دریافت کنید.

تحصیل در روتردام

از آنجایی که روتردام بزرگترین بندر در دنیا است، منظره زیبا و شلوغی منحصر به فرد این شهر می‌تواند سبک زندگی خاصی را برای دانشجویان ساکن این شهر فراهم کند. روتردام طی جنگ جهانی دوم آسیب‌های زیادی دیده و به همین دلیل دارای ساختمان‌های نسبتا جدید و مدرنی است.

دانشگاه روتردام به داشتن برنامه‌های فوق‌العاده در زمینه‌های مختلف مخصوصا در عرصه‌های بازاریابی و اقتصادی معروف است. شاید هزینه‌های زندگی در روتردام به صورت کلی کمی بالا باشد، اما هزینه‌ها برای دانشجویان دارای تخفیف و پایین‌تر از میزان آن برای افراد عادی است.

تحصیل در گرونینگن

شما در شمال کشور هلند با شهری زیبا و پویا به نام گرونینگن با فرصت‌های بسیار زیادی روبه‌رو خواهید شد. تعداد زیادی از شهروندان گرونینگن و در واقع حدود 30 درصد از آنها دانشجو هستند. به همین دلیل گرونیگن برای تحصیل بهترین شهر در هلند است. جمعیت این شهر بیشتر جوانان و افراد نسل جدید هستند و شما می‌توانید از انواع فعالیت‌ها همراه با افراد هم سن و سال خود لذت ببرید.

دانشگاه گرونینگن که در سال 1614 ساخته شده دومین دانشگاه قدیمی کشور هلند است و از لحاظ کیفیت آموزش و سطح علمی نیز در سطح بالایی قرار دارد. همچنین شهر گرونینگن در کشور هلند به عنوان شهری با بهترین مرکز شهر معروف است و مسلماً تحصیل و زندگی در چنین شهری می‌تواند تجربه‌ای بسیار جذاب را برای شما به ارمغان بیاورد.

بهترین شهر هلند برای تحصیل

تحصیل در شهر لاهه

بسیاری از افراد عقیده دارند که لاهه باید به مرکز کشور هلند تبدیل شود، چرا که مکان‌های مهمی مثل تالار اشرافی، کاخ صلح که محل زندگی خانواده اشرافی هلند است و دیوان عدالت بین‌المللی همگی در این شهر قرار دارند.

انتخاب زندگی در لاهه برای بیشتر افراد بسیار راحت است. اولا چون به بیشتر دفاتر اداری و رسمی کشور نزدیک است، دوما به شهرهای آمستردام، لیدن و روتردام نزدیک است و سوما برای گذراندن تعطیلات می‌توانید به مرکز خرید بزرگ شهر و یا منطقه ساحلی آن رفته و کمی خوش بگذرانید.

همچنین لاهه محل قرارگیری دانشگاه‌های زیادی مانند دانشگاه علوم کاربردی لاهه است. بنابراین اگر به دنبال پذیرش در رشته‌های مهندسی و فنی هستید شهر لاهه می‌تواند بهترین شهر هلند برای تحصیل شما باشد.

تحصیل در تیلبرگ

شهر تیلبرگ (Tilburg) که در سال 1809 در بن لوکس و در شمال استان برباند در کشور هلند واقع شده، نسبت به دیگر شهرهای هلند شهری جدید محسوب می‌شود. بسیاری از افراد عقیده دارند که همین موضوع جدید بودن شهر باعث شده تا تیلبرگ در بین گردشگران و مهاجران تحصیلی شهرت چندانی نداشته باشد، اما باید بدانید که طی چند سال اخیر تیلبرگ با خدماتی که به دانشجویان ارائه می‌دهد به شهرت زیادی رسیده است.

دانشگاه تیلبرگ که در گذشته به نام دانشگاه کاتولیک برباند شناخته می‌شد یکی از اصلی‌ترین و معروف‌ترین موسسه‌های آموزش عالی در شهر تیلبرگ است. هزینه زندگی و مسکن و حمل و نقل در شهر تیلبرگ نسبت به سایر شهرهای دانشجویی هلند پایین‌تر است و برای افرادی که به ماجراجویی و گردشگری علاقه دارند بسیار مناسب است چون به خیلی از شهرهای معروف اروپا مانند بروکسل و فرانکفورت نزدیک است.

تحصیل در آیندهوون

آیندهوون به مرکز مهندسی و تکنولوژی هلند تبدیل شده است. معروفترین دانشگاه آیندهوون دانشگاه تکنولوژی آیندهوون است که به برنامه‌ها و آموزش‌های عالی آن در رشته معماری مشهور است. اگر به تحصیل در رشته‌های مهندسی و معماری علاقه دارید، این دانشگاه می‌تواند بهترین خدمات ممکن را در طی آموزش به شما ارائه دهد.

علاوه بر این، شهر آیندهوون برای اوقات فراغت و زمان گردشگری شما مانند دیگر شهرهای هلند گزینه‌های مناسب زیادی دارد و به درستی در لیست بهترین شهر هلند برای تحصیل قرار گرفته است.

تحصیل در شهر اوترخت

اوترخت که تقریبا در مرکز هلند قرار گرفته می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای پذیرش تحصیلی در کشور هلند باشد. اولا امکان دسترسی به دیگر شهرها از طریق اوترخت بسیار راحت است، دوما تعداد و تنوع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در اوترخت بسیار زیاد است و مطمئنا می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

از طرفی خیابان‌های زیبا همراه با برج‌های قدیمی و بوتیک‌ها و فروشگاه‌های جدید و دانشگاه‌های معتبر و رده بالایی که در این شهر قرار گرفته‌اند، باعث جذب دانشجویان شده است.

دانشگاه اوترخت که در سال 1636 ساخته شده است یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا و بزرگترین دانشگاه‌های هلند است و دارای محیطی وسیع و تنوع ملیتی بالا در میان دانشجویان است.

تحصیل در هلند 2023

تحصیل در شهر دلفت

می‌توان گفت که شهر دلفت (Delft) نسخه کوچکتر شهر دیدنی و رنگارنگ آمستردام است. این شهر که بین دو شهر لاهه و روتردام واقع شده است با وجود مساحت کم به دلیل نشانه‌های زیادی که دارد، به یکی از شهرهای نمادین هلند تبدیل شده است.

علاوه بر این دلفت دارای بزرگترین و قدیمی‌ترین مجموعه دانشگاهی هلند به نام دانشگاه تکنولوژی دلفت است که در سال 1842 تأسیس شده و از همان دوران در رشته‌های ریاضی، مهندسی، معماری و کامپیوتر اعتبار زیادی کسب کرده است.

اگر شما دانشجویی هستید که به پذیرش در این رشته‌ها در یک شهر زیبا و با امکانات زیاد و محیطی دوستانه علاقه‌مند هستید، دانشگاه دلفت را برای تحصیل به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تحصیل در ماستریخت

در جنوب هلند و در نزدیکی مرز بلژیک و آلمان شهر ماستریخت (Maastricht) قرار گرفته که برخلاف توپوگرافی کل کشور هلند، این شهر دارای پستی و بلندی و تپه است اما با این حال مسیرهای دوچرخه‌سواری برای ساکنان و مخصوصا دانشجویان فراهم شده تا بتوانند برای حمل و نقل از این وسیله سالم و پاک برای طبیعت استفاده کنند.

جمعیت بسیار زیادی از دانشجویان دانشگاه ماستریخت را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند و حدود 49 درصد از دانشجویان این دانشگاه از کشورهای خارجی هستند. به همین دلیل بهترین شهر هلند برای تحصیل بوده و بین مهاجران بسیار محبوب است. چون فرقی نمی‌کند از کدام کشور باشید، با این میزان دانشجوی مهاجر در این دانشگاه مطمئناً چند نفر دیگر که هم زبان و هموطن شما هستند، پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

هلند بدون شک یکی از زیباترین و معروف‌ترین کشورهای اروپایی است که علاوه بر گردشگری، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت در جهان است. ما در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی بهترین شهر هلند برای تحصیل و زندگی را به شما معرفی کرده و اطلاعات لازم درمورد آنها را در اختیار شما قرار دادیم.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. فراموش نکنید که اگر به تحصیل در هلند علاقه دارید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره کامل می‌توانید با تیم لتسگویونی در ارتباط باشید.