با این مطلب همراه ما باشید تا بهترین دانشگاه های موسیقی دنیا را بشناسید و با انتخابی هوشمندانه وارد این دنیای جادویی شوید. رشته موسیقی یک رشته محبوب در میان جوانان است که بسیاری از افراد تمام آینده خود را بر روی این رشته تحصیلی و حرفه سرمایه گذاری می‌کنند. 

پیش از این در مطلبی به نام بهترین رشته های تحصیلی در دنیا کدامند؟ سعی کردیم تا بهترین رشته های تحصیلی را به شما معرفی کنیم، اما در این مطلب سعی داریم تا به صورت تخصصی در مورد این رشته تحصیلی و همچنین بهترین دانشگاه های موسیقی در دنیا مطالبی در اختیار شما همراهان لتس گو یونی قرار دهیم.

اگر شما هم در گروه افرادی هستید که طرفدار موسیقی هستید و آماده‌اید تا برای رسیدن به اهداف بلند خود رشته تحصیلی خود را در زمینه موسیقی انتخاب کنید، بهتر است از بهترین‌ها در دنیا آغاز کنید و با شناسایی بهترین دانشگاه های موسیقی دنیا و در صورت امکان تحصیل در یکی از این دانشگاه‌ها را انتخاب کنید. 

رشته موسیقی

به گفته یکی از شاعران بزرگ دنیا "موسیقی زبان جهانی بشریت است" و همچنین یکی از هنرهای هفتگانه آزاد است که از اجزایی همچون صوت و سکوت تشکیل شده است. یک موزیسین باید به خوبی و به زیبایی تمام به گونه‌ای صداها را ترکیب کند که یک صوت دلنشین را ایجاد کند و این طریق به بیان احساسات خود به زبانی دیگر بپردازند.

آموزش رشته موسیقی از گذشته در بسیاری از فرهنگ‌ها بوده و تاکنون نیز ادامه داشته است اما در بسیاری از کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی دروس موسیقی گاها در برنامه تحصیلی دوره‌های دبستان نیز گنجانده شده‌اند تا فرزاندان خود را از کودکی با این هنر زیبا و دلنشین آشنا کنند.

اما هم‌اکنون رویای تحصیل در این رشته تحصیلی به موضوعی دست یافتنی تبدیل شده است و به طور کلی این رشته توانسته جای خود را در اکثر فرهنگ‌های جهان باز کند و در بسیاری از بهترین دانشگاه‌ های هنری کشورهای مختلف دنیا، این رشته تحصیلی برای علاقه مندان ایجاد شده است.

کلاس آموزش موسیقی

دانشجویان رشته Music می‌توانند در طول دوره تحصیلی خود با انواع و اقسام موسیقی‌های جهانی همچون: کلاسیک، پاپ، جاز، کانتری، بلوز و بسیاری گونه دیگر از موسیقی آشنایی پیدا میکنند و در زمینه مورد علاقه خود را پیدا می‌کنند و فعالیت حرفهای و هنری خود در آن حیطه آغاز میکنند.

در دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های دنیا رشته موسیقی در گرایش‌های آموزش موسیقی، موسیقی و هنر موسیقی ارائه می‌شود و دانشجویان در این مقطع تحصیلی دورس تئوری مانند تاریخ موسیقی را یاد می‌گیرند. در دورس عملی نیز دانشجو با تکنیک‌های آوازخوانی، انواع سازها و نحوه نواختن آن‌ها به صورت آکادمیک آشنا می‌شود.

از آنجایی که رشته Music در دنیا مورد استقبال شدید علاقه مندان این حوزه شده است، در بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا این رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و حتی دکترا نیز ارائه کرده‌اند تا دوستداران آن بتوانند به مدارک عالی دانشگاهی در این زمینه دست پیدا کنند.

در ادامه سعی داریم تا بهترین دانشگاه های موسیقی دنیا را به شما معرفی کنیم تا اگر رویای تحصیل در این هنر را دارید، برای رسیدن به آن تلاش کنید تا در بهترین دانشگاه موسیقی تحصیل کنید. 

بهترین دانشگاه های موسیقی جهان

دانشگاه های متعددی در دنیا هستند که رشته موسیقی را در دانشکده‌های هنر خود ارائه می‌کنند. اما براساس رتبه بندی‌های متعدد همچون موسسه QS World که در دنیا دانشگاه‌ها را در زمینه‌های مختلف رتبه بندی می‌کنند نام تعدادی از دانشگاه‌ها در دنیا در این زمینه سرآمد دیگر دانشگاه‌ها است که به ترتیب به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مدرسه موسیقی Juilliard

مدرسه جولیارد Juilliard به عنوان بهترین دانشگاه موسیقی در دنیا شناخته شده است که در سال 1905 و در منطقه منهتن در شهر نیویورک در آمریکا تاسیس شد. دانشجویان محصل در این دانشگاه جز با استعدادترین و با انگیزه ترین افراد دنیا در زمینه موسیقی هستند که از کشورهای مختلف دنیا گرد هم آمده‌اند تا باعث رشد موسیقی جهان شوند.

همچنین همه ساله نام بسیاری از فارغ التحیلان این دانشگاه در میان برندگان جوایز معتبر جهان موسیقی به چشم می‌خورد که خود نشان از سطح بالای این دانشگاه در دنیای موسیقی دارد.

مدرسه موسیقی جولیارد

کالج سلطنتی موسیقی

کالج سلطنتی موسیقی با نام لاتین Royal College of Music که به اختصار RCM نامیده می‌شود جز مهمترین و بهترین دانشگاه های موسیقی دنیا است که به آموزش نوازندگان با استعداد از سراسر جهان به منظور تربیت رهبران ارکستر و آهنگسازان خوب میپردازد. RCM در سال 1882 در لندن در کشور انگلستان توسط شاهزاده وقت ولز (ادوارد هفتم) تاسیس شد و برخی از مهمترین شخصیتهای موسیقی بریتانیا و دنیا را آموزش داده است.

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین 

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین University of Music and Arts in Vienna یکی از بزرگترین و مشهورترین دانشگاه‌های جهان است که در زمینه هنرهای نمایشی موسیقی، تئاتر و فیلم تخصص دارد. از سال 1817 به عنوان یک رهبر بین المللی برای تحصیل در رشته موسیقی و سایر هنرهای نمایشی همراه با رشته های دانشگاهی مرتبط فعالیتش را در پایتخت کشور اتریش آغاز کرد و از بیش از 70 کشور دنیا دانشجوهای بااستعداد را پذیرش می‌کند.

آکادمی سلطنتی موسیقی 

آکادمی سلطنتی موسیقی Royal Academy of Music نیز در گروه معروف‌ترین موسسه‌های آموزشی موسیقی در بریتانیا و دنیا قرار دارد که دانشکده موسیقی دانشگاه لندن نیز می‌باشد. آکادمی سلطنتی موسیقی در لندن در سال 1822 توسط جان فین و نیکولاس چارلز بوخسا تاسیس شد و به عنوان قدیمی‌ترین مراکز هنری در بریتانیا شناخته شده است و از فارغ التحصیلان معروف این آکادمی می‌توان به سر سیمون راتل، سر هریسون پیرتویستل، سر التون جان و آنی لنوکس اشاره کرد.

کالج موسیقی Berklee

کالج موسیقی برکلی Berklee College of Music در شهر بوستون و در ماساچوست آمریکا واقع شده که در سال 1945 تاسیس شد. این دانشگاه به دلیل فلسفه متمایز رشته موسیقی و همچنین موفقیت چشمگیرش در دنیای هنر به شهرت رسیده است و نام خود را در کنار برترین‌های جهان جای داده است. برکلی یک دانشگاه موسیقی متمایز و معاصر است و به گونه‌های جدید موسیقیایی بسیار اهمیت می‌دهد.

مدرسه موسیقی و تئاتر Guildhall

دانشگاه موسیقی و تئاتر گولد هال Guildhall School of Music and Drama یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در زمینه موسیقی و هنرهای نمایشی می‌باشد که در سال 1880 در قلب شهر لندن در کشور انگلستان واقع شده است. این دانشگاه نیز سعی کرده است تا همانند دیگر دانشگاه‌های مطرح دنیا، دانشجویان بااستعداد را از سراسر جهان جذب کند و آموزش دهد.

دانشگاه موسیقی گولد هال

موسسه موسیقی Curtis

موسسه موسیقی کورتیس Curtis Institute of Music که در شهر فیلادلفیا در پنسیلوانیا واقع شده است در سال 1924 تاسیس شد و به یکی از معتبرترین مکانها برای تحصیل رشته موسیقی بدل شده است. فارغ التحصیلان این مدرسه نوازندگانی همچون: لئونارد برنشتاین و لانگ لنگ هستند. همچنین این دانشگاه نیز همانند دیگر دانشگاه‌های این حوزه تعداد محدودی دانشجو را پذیرش می‌کند و پذیرش کاملا رقابتی می‌باشد.

آکادمی هنرهای نمایشی هنگ کنگ 

آکادمی هنرهای نمایشی هنگ کنگ Hong Kong Academy for Performing Arts در سال 1984 با تصویب دولت چین تأسیس شد. این دانشگاه یک موسسه عالی در هنرهای نمایشی در آسیا است و برنامه‌های مختلف تحصیلات کارشناسی حرفه‌ای و تحصیلات تکمیلی را در زمینه‌های اپرای چین، رقص، درام، فیلم و تلویزیون، موسیقی و تئاتر و سرگرمی ارائه می‌دهد. فلسفه آموزشی این دانشگاه منعکس کننده تنوع فرهنگی هنگ کنگ است که بر سنت‌های چینی و همچنین غربی و یادگیری بین رشته‌ای تاکید دارد.

آکادمی هنرهای نمایشی هنگ کنک

کنسرواتور سلطنتی اسکاتلند

موسسه هنرهای زیبا سلطنتی اسکاتلند Royal Conservatoire of Scotland یکی از مراکز مهم رشته موسیقی و هنرهای نمایشی در جهان است که در سال 1847 در شهر گلاسکو تاسیس شد و برای آموزش هنرهای نمایشی و رشته موسیقی پذیرای استعدادهای موسیقی جهان شده است. 

کنسرواتوار پاریس

موسسه هنرهای زیبای پاریس Conservatoire de Paris در فرانسه به عنوان قدیمیترین مدارس موسیقی در جهان معرفی شده است. این کنسرواتوار در زمان انقلاب فرانسه در سال 1795 تاسیس شد و تلاش کرد تا مرکز نوآوری در آموزش رشته موسیقی باشد. اعضای دانشکده و اعضای هیئت علمی از یک طیف بین المللی تشکیل شده‌اند و تجربه متنوعی از آموزش موسیقی در پاریس را به دانشجویان خود ارائه می‌کنند.

برای اینکه فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه های موسیقی دنیا را از دست ندهید، همین حالا وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی خود را رزرو کنید و با راهنمایی مشاوران لتس گو یونی پروسه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ مورد نظر خود را شروع کنید. صفر تا صد کلیه امور مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه ‌های دنیا با لتس گو یونی.