در این مطلب راجع به بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا صحبت خواهیم کرد. سرزمینی که با داشتن نزدیک به ۱۰ میلیون دانشجوی بین‌المللی، رکورددار میزبانی تحصیلات خارج از کشور به شمار می‌رود. در نقاط مختلف این کشور پهناور، طیف بی‌شماری از رشته‌ها و برنامه‌های تحصیلی در دسترس هستند و سطح آموزشی بسیار بالا، تنها یکی از نقاط مثبت آنهاست که هر ساله عدهٔ بیشتری از دانشجویان و مهاجران را به سمت خود جلب می‌کند. اما اینکه تصمیم بگیریم در چه رشته‌ای قدم برداریم و کدام مسیرهای تحصیلی جزو بهترین‌ و پرمتقاضی‌ترین‌ هستند، موردی است که باید به تفصیل به آن پرداخت و وضعیت امروز بازار کار و پذیرش دانشگاه‌ های آمریکا را مد نظر قرار داد. 

بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به آمریکا 

در ابتدا به معرفی پنج عدد از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به آمریکا می‌پردازیم و در ادامه به شرح جزئیات بیشتری از رشته‌های پرطرفدار در این کشور خواهیم رسید. این پنج حوزه بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را در خود جای داده‌اند و از نظر پیشرفت شغلی و حرفه‌ای، در جایگاه بالاتری نسبت به سایر حوزه‌های علمی و تجربی قرار می‌گیرند. اما این را مد نظر داشته باشید که این اعداد و ارقام در هر سال و هر دوره‌ای دستخوش تغییر شده و نوساناتی دارند. و اما این پنج حوزه برتر عبارتند از:

  • مدیریت کسب و کار با عددی بالغ بر ۱۹۷۰۰۰ دانشجو 
  • رشته‌های مهندسی با تعداد بیش از ۱۹۶۰۰۰ دانشجو
  • ریاضیات و علوم کامپیوتر با ۱۱۳۰۰۰ دانشجو 
  • علوم اجتماعی با ۷۶۰۰۰ دانشجو 
  • و علوم طبیعی و زیستی 

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا

مدیریت کسب و کار (MBA)

اینکه حدود ۲۰ درصد از دانشجویان خارجی در این وادی مشغول تحصیلند خودش بهترین گواه این حقیقت است که مدیریت کسب و کار از پرطرفدارترین رشته ها برای تحصیل در آمریکا است. البته این مسئله آن چنان هم تصادفی نیست و آمریکا سالهاست که به برتری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های بیزنس خود بالیده و تلاش کرده که جایگاه آنها را در بالاهای جدول حفظ کند. مثلا اگر رتبه‌بندی FT را مد نظر بگیریم، در میان ۱۰ دانشگاه بیزنس برتر جهان، ۷ مورد آنها را دانشگاه‌های آمریکایی تشکیل می‌دهند. همین که در لیست برترین‌های جهان، اسامی دانه درشتی مثل هاروارد و وارتون و کلمبیا وجود داشته باشد، کافیست که دانشجویان جویای نام را مسخ کند و آرزوی تبدیل شدن به یکی از بزرگان کسب و کار را در ذهنشان قلقلک دهد.

وقتی رتبه‌بندی FT500 را می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که در بین برترین پیشگامان بیزنس، بیست و دو نفر از فارغ‌التحصیلان هاروارد قرار دارند، عجیب نیست که تحصیل در رشته MBA را در مدارس بیزنس آمریکا، جزو آمال و آرزوهای دانشجویان خارجی بدانیم. از طرفی هم این سرزمین با داشتن بزرگترین اقتصاد جهان، جایی برای شک و شبهه باقی نمی‌گذارد و آیندهٔ حرفه‌ای این فارغ‌التحصیلان امری تضمین شده است. پنج مورد از برترین دانشگاه‌های بیزنس آمریکا عبارتند از: 

  • Harvard Business School در بین دانشکده‌های بیزنس جهان در رتبهٔ اول قرار دارد. 
  • University of Pennsylvania: Wharton که در رتبهٔ سوم برترین مدارس بیزنس جهان قرار می‌گیرد
  • Stanford Graduate School of Business در رتبه ۴ جهان قرار دارد
  • Columbia Business School ششمین مدرسه بیزنس جهان است
  • MIT: Sloan در رتبهٔ هشتم قرار گرفته است

هزینه‌ٔ تحصیل در دانشگاه‌های بالا در بازه‌ای بین ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار خلاصه می‌شود. 

رشته‌های مهندسی

رشته‌های مهندسی هم از جمله داغ‌ترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی آمریکا به شمار می‌روند و تعداد دانشجویانی که در‌ آنها مشغولند، بعد از رشتهٔ مدیریت بیزنس در رتبهٔ دوم قرار دارد. تعداد زیادی از دانشکده‌های مهندسی آمریکا، گوی سبقت را از سایر همتایان جهانی خود ربوده و در جایگاه‌ بالاتری ایستاده‌اند. وجود نامهایی مثل دانشکده فناوری ماساچوست یا همان MIT معروف، به عنوان معتبرترین و پرمتقاضی‌ترین دانشگاه روی زمین، خود دلیلی بر محبوبیت رشته‌های مهندسی است. غیر از دانشگاه‌های اسم و رسم دار، مورد دیگری که محبوبیت این رشته‌ها را برای دانشجویان خارجی دو چندان می‌کند، دستمزد بالای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی است. مخصوصا رشته‌هایی مثل مهندسی عمران و مهندسی مکانیک که بالاترین دستمزدهای بازار کار را به خود اختصاص می‌دهند. پنج مورد از برترین دانشکده‌های مهندسی در آمریکا عبارتند از: 

  • Massachusetts Institute of Technology یا MIT که در جایگاه نخست دانشکده‌های مهندسی جهان است
  • Stanford University در رتبه دوم برترین دانشکده‌های مهندسی جهان قرار دارد
  • University of California, Berkeley  یا UCB در رتبه هشتم برترینها قرار می‌گیرد
  • Harvard University در حوزهٔ مهندسی در رتبه دهم جهان قرار دارد (در بیزنس رتبهٔ نخست)
  • California Institute of Technology  یا Caltech که از رتبهٔ شانزدهم جهان برخوردار است

هزینهٔ تحصیل رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌های مذکور بین ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار هزینه دارد. 

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا

ریاضیات و علوم کامپیوتر

بعد از مدیریت و مهندسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر بهترین رشته های تحصیل آمریکا به شمار می‌روند. رشته‌هایی بنیادی که تعداد قابل توجهی از دانشجویان خارجی را در خود جای داده و با نام‌های معتبری مثل MIT‌ و Stanford و Harvard طیفی از جذابترین مسیرهای شغلی و حرفه‌ای را در پیش روی افراد قرار می‌دهند. مضاف بر اینکه در آمریکا، تحقیق و پژوهش و پروژه‌‌های مطالعاتی به شکلی بی‌وقفه در حال انجامند و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط، که ریاضیات و علوم کامپیوتر هم بخشی از آنها هستند، دائما مورد نیاز خواهند بود. پنج مورد از برترین دانشکده‌های آمریکا در رشته ریاضیات عبارتند از: 

  • Massachusetts Institute of Technology یا (MIT) با رتبهٔ یکم در ریاضیات و کامپیوتر
  • Stanford University دارای رتبهٔ دوم جهان
  • Carnegie Mellon University دارندهٔ رتبهٔ چهارم 
  • Harvard University مشترکا در رتبهٔ چهارم 
  • University of California, Berkeley در رتبهٔ ششم جهان

پنج مورد از برترین دانشکده‌های آمریکا در رشته علوم کامپیوتر عبارتند از:

  • Harvard University رتبهٔ دوم جهان در علوم کامپیوتر
  • Massachusetts Institute of Technology یا (MIT) با رتبه سوم جهان
  • Stanford University دارای رتبهٔ چهارم جهان
  • University of California, Berkeley در جایگاه ششم جهان    
  • Princeton University دارای رتبه هشتم جهان

هزینهٔ تحصیل در دانشکده‌های مذکور برای رشته‌های ریاضیات و علوم کامپیوتر در بازهٔ ۲۸ تا ۴۸ هزار دلار قرار می‌گیرد. 

علوم انسانی

حوزهٔ علوم انسانی و اجتماعی با داشتن ۷۵۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی به یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی آمریکا تبدیل شده که کورس‌هایی مثل مردم‌شناسی، روزنامه‌نگاری، روابط بین‌الملل، اقتصاد و بسیاری رشته‌های جذاب دیگر را شامل می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت علوم انسانی در بین دانشجویان مهاجر، تقاضای همیشگی و بی‌وقفه برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در آمریکاست. همین امر باعث شده که بر خلاف بسیاری کشورهای دیگر، فارغ‌التحصیلان رشته‌های انسانی دردسر بخصوصی برای ورود به بازار کار نداشته باشند و بتوانند درآمد درخوری بدست آورند. برای نمونه پنج مورد از برترین دانشکده‌های اقتصاد در آمریکا را لیست می‌کنیم: 

  • Harvard University با رتبهٔ نخست
  • Massachusetts Institute of Technology در رتبه دوم
  • Princeton University در جایگاه شانزدهم
  • University of Chicago در جایگاه ششم 
  • Stanford University در رتبهٔ چهارم

هزینه تحصیل در دانشکده‌های اقتصاد بالا از ۴۰ تا ۴۴ هزار دلار تمام می‌شود. 

علوم طبیعی و زیستی 

سال‌هاست که رشته‌هایی مثل پزشکی و زیست‌شناسی جزو پرهوادارترین رشته های تحصیلی آمریکا بوده‌اند و جالب اینجاست که هر ساله تعداد بیشتری از دانشجویان، رشته‌های سنتی و تک بعدی این حوزه‌ را رها می‌کنند و به سمت علوم میان‌رشته‌ای و به نوعی رشته‌های ترکیبی مانند مهندسی پزشکی روی می‌آورند. چند مورد از برترین کالج‌های پزشکی آمریکا عبارتند از: 

  • Harvard University
  • Stanford University
  • Johns Hopkins University
  • University of California, Los Angeles (UCLA) 
  • University of California, San Francisco

هزینهٔ تحصیل در این دانشکده‌ها از ۴۸ تا ۷۶ هزار دلار متغیر است. برای مطالعه جزئیات بیشتر از دانشگاه‌ های آمریکا به مطلب بهترین دانشگاه های آمریکا 2021 مراجعه بفرمایید. 

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا

بهترین مدارک تحصیلی در آمریکا 

حالا که کلیت فضای آکادمیک و بازار کار این کشور را مرور کردیم، بد نیست یک لایه عمیق‌تر شویم و به چند مورد از بهترین مدارک و بهترین رشته های تحصیلی برای دانشجویان خارجی و مهاجر در آمریکا بپردازیم. داده‌های زیر بر اساس اطلاعات سال ۲۰۲۱ استخراج شده‌اند. 

داروشناسی

رشتهٔ فارماکولوژی یا به قول خودمان داروشناسی، یکی از رشته‌های پرطرفدار در آمریکاست و مدرک لیسانس، حداقل مدرکیست که برای کار در این رشته مورد نیاز است. اما اگر قرار باشد برای یک دستمزد ایده‌آل و فرصت‌های شغلی جالب‌تر دورخیز کنید، باید به فکر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد داروشناسی باشید. این رشته در سال ۲۰۲۱ رشد چشمگیر ۲۵ درصدی داشته و نرخ بیکاری آن تنها ۳ درصد بوده و میانگین درآمدی که برای فارغ‌التحصیلان‌ داروشناسی گزارش شده ۱۰۵۰۰۰ دلار است. 

کامپیوتر

بدون اغراق، در دنیای امروز هیچ صنعتی نیست که با علم کامپیوتر سر و کار نداشته باشد. این رشته یکی از پرمتقاضی‌ترین رشته های تحصیلی آمریکا و جهان بوده و حالاحالاها بازاری گرسنه و بی‌انتها دارد. خصوصا آن رشته‌هایی از حوزهٔ کامپیوتر، که با مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی و بیگ دیتا (Big Data) در ارتباطند، شاهد یک رشد انفجاری هستند. خوشبختانه با داشتن مدرک کارشناسی در این وادی، می‌توان در بسیاری از کمپانی‌ها مشغول به کار شد. اما به دلیل گستردگی فوق‌العاده و تعدد استارت‌آپ‌ها و بیزنس‌های نوپا، تجربهٔ کاری و گذراندن کورس‌های تخصصی شما را در جایگاه خیلی بهتری قرار می‌دهند. نرخ رشدی که برای حوزه کامپیوتر پیش‌بینی شده حدود ۱۸ درصد و حداقل دستمزد برای تازه‌کاران عددی در حوالی ۶۰۰۰۰ دلار در سال است. 

بهداشت و درمان 

به لطف پیشرفت دانش پزشکی و بهبود کیفیت زندگی، میانگین عمر آدمیزاد به مرور در حال افزایش است. و این بدان معناست که انسان، مدت زمان بیشتری را در میانسالی و کهن‌سالی طی کرده و نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارد. بنابراین متخصصان و دانش‌آموختگان حوزهٔ بهداشت و درمان، با بازاری بی‌ سر و ته و غیرقابل اشباع طرفند و از مطب‌های خصوصی و بیمارستان‌ها گرفته تا کلینیک‌های توان‌بخشی و بازپروری، فرصت‌های شغلی بیشماری در پیش رو خواهند داشت. ماجرا وقتی جذاب می‌شود که بدانیم امروزه دو وادی بیزنس و درمان با هم ادغام شده و شاخه‌های تحصیلی تازه‌ای را بوجود آورده‌اند که برای ذهن‌های تحلیل‌گر و توانمند در برقراری ارتباط ایده‌آلند. گفته می‌شود که این وادی تا سال ۲۰۲۶ با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده و نرخ دستمزدهای آن برای کسانی که مدرک کارشناسی ارشد دارند از ۹۰۰۰۰ دلار در سال آغاز می‌شود. 

فناوری اطلاعات (IT)

مثل علم کامپیوتر، علم فناوری اطلاعات هم یکی از پرشتاب‌ترین و در حال پیشرفت‌ترین صنایع امروز است. علمی که چه به صورت سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری بر اتصال و ارتباط کامپیوترها و امنیت و ذخیره‌ٔ داده‌ها تمرکز دارد و به بهبود ارکان دنیای مدرن و یکپارچهٔ امروزی می‌پردازد. از آنجایی که حوزهٔ IT نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، طبیعتا دستمزدهای بالاتری نسبت به اکثر رشته‌ها داشته و بازهٔ ۸۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار برای فعالان آن، نرخ حداقل بوده و رشد بازار کار این حوزه تا ۲۰۲۶ در حدود ۱۲ درصد پیش‌بینی شده است. 

دانشگاه آمریکا در رشته فناوری اطلاعات

مهندسی

مهندسی قلمروی بسیار گسترده‌ای از علوم و مهارت‌ها را شامل می‌شود. از رشته‌هایی مثل مهندسی برق گرفته تا کامپیوتر و مکانیک و عمران، دستمزد بسیاری از این تخصص‌ها، از همان ابتدا با عددی درشت و شش رقمی آغاز می‌شود. بنابراین ورود به این وادی، نه تنها فرد را در ردهٔ پردرآمدترین نیروهای کار قرار می‌دهد، بلکه امنیت شغلی او را هم تضمین می‌کند. گفته می‌شود که رشته‌های مهندسی و خصوصا سه گرایش برق و مکانیک و صنایع، بیشترین رشد ممکن را از خود نشان می‌دهند و تا سال ۲۰۲۶ ۱۳۰۰۰۰ شغل جدید را بوجود خواهند آورد. 

مدیریت کسب و کار

تب تند رشتهٔ مدیریت کسب و کار یا همان MBA، خصوصا برای آنهایی که می‌خواهند در کورس‌های آنلاین شرکت کنند، تمام دنیا را درنوردیده و آن را به یکی از داغترین رشته های تحصیلی آمریکا بدل کرده است. جامعیت و کاربرد گستردهٔ مدیریت کسب و کار و موقعیت‌های شغلی مختلفی که ایجاد می‌کند،‌ دلیل دیگری برای محبوبیت و افزایش شمار طرفداران این رشته بوده است. یک دانش‌آموختهٔ MBA می‌تواند به عنوان مدیرکل، تحلیلگر، مدیر اجرایی و بسیاری نقش‌های کلیدی دیگر، در بدنهٔ یک بیزنس موفق قرار بگیرد و درآمد درخور توجهی داشته باشد. 

مدیریت مالی

هیچ کسب و کاری را پیدا نمی‌کنید که از یک واحد مالی و حسابداری بی‌نیاز باشد. داشتن مدرک تخصصی در این رشته، می‌تواند درآمدی در بازهٔ ۷۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار تولید کند و دانش و تجربهٔ فارغ‌التحصیلان این رشته، جزو ارکان حیاتی هر بیزنسی محسوب می‌شود. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که تا سال ۲۰۲۶ بازار کار مدیریت مالی و آنالیز مالی به ترتیب شاهد رشد ۲۶ و ۱۱ درصدی خواهند بود. 

مدیریت منابع انسانی

بدیهی است که متخصصان منابع انسانی، روی امور پرسنل شرکت‌ها و کسب و کارها تمرکز دارند. از سر و سامان دادن به کارهای استخدامی گرفته تا تضمین آرامش روحی و روانی کارکنان، هر کسب و کاری دست کم به یک نیروی لیسانسهٔ منابع انسانی احتیاج دارد. این افراد در روند تحصیل، موضوعات مختلفی را از نظر گذرانده و شمه‌ای از مکانیزم‌های بیزنس را بدست می‌آورند و روی مواردی چون روانشناسی و حل اختلاف، تمرکز بیشتری می‌کنند. 

آموزش

در حال حاضر، نه فقط آمریکا بلکه تمام دنیا با مشکل کمبود معلم مواجه هستند. دانش‌آموختگان این وادی مسئولیت خطیری بر عهده دارند و می‌توانند آیندهٔ آموزش و پرورش نسل‌های جوان را دگرگون کنند. بسیاری از ایالت‌ها و مدارس، مدارک و گواهی‌های خاصی می‌طلبند تا به فرد اجازهٔ تدریس در کلاس را بدهند. اما برای قدم گذاشتن در بازار کار این حوزه، داشتن مدرک لیسانس هم شروع خوبی محسوب می‌شود. اگر هم فرد به دنبال مشاغل مدیریتی یا تدریس در دانشگاه باشد، ناگزیر است که مدرک کارشناسی ارشد را مد نظر قرار دهد. 

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا از زبان دانشگاه‌‌ها

در این بخش از زبان نمایندگان تعدادی از کالج‌ها و دانشگاه‌ های آمریکا به موضوع بهترین و مورد نیازترین رشته های تحصیلی در این کشور می‌پردازیم. از آنجایی که این اطلاعات بازخوردی از مسئولین پذیرش دانشگاه‌هاست، می‌تواند چشم‌انداز دقیق‌تری از محیط آکادمیک و بازار کار آمریکا فراهم کرده و مطالعهٔ آن برای کسانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند خالی از لطف نباشد. 

مدرسه کسب و کار پپردین گرازیادیو - اطلاعات پذیرش در دانشگاه ما اینطور نشان می‌دهد که تعدادی از برنامه‌های تحصیلی بیش از سایرین مورد تقاضا هستند. در وهلهٔ اول کورس تمام وقت MBA می‌تواند بهترین گزینهٔ شما به منظور مهاجرت به آمریکا باشد. در مراتب بعدی دوره‌های کارشناسی ارشدی مثل مدیریت مالی، تحلیل کسب و کار، مدیریت منابع انسانی و تجارت بین‌الملل قرار می‌گیرند. در آخر هم، دوره‌های کارشناسی ارشد که مختص به بازار مسکن طراحی شده‌اند، جزو رشته‌های پرمتقاضی هستند. 

کالج گرین ریوِر - از زمان شیوع کووید - ۱۹ سه مورد از برنامه‌های دانشکدهٔ ما با بیشترین رشد متقاضیان مواجه شده‌اند. رشتهٔ لجستیک (Logistic) یا زنجیرهٔ تامین (Supply Chain) در جایگاه اول بوده و تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال (e-Commerce) در مرتبهٔ بعد قرار می‌گیرند و جایگاه سوم هم به امنیت شبکه و علوم کامپیوتر اختصاص دارد. 

دانشگاه میسوری (سنت لوییس) - در حال حاضر یکی از داغترین رشته های تحصیلی آمریکا علوم کامپیوتر است. دوره‌هایی مثل امنیت سایبری، سیستم‌ها و فناوری‌های اطلاعاتی از جمله موارد پررنگ هستند. در مرتبهٔ بعدی رشته‌های مربوط به کسب و کار وجود دارند که شامل دوره‌هایی مثل تحلیل بیزنس، زنجیرهٔ تامین، تجارت بین‌الملل قرار می‌گیرند. البته دورهٔ زیست شناسی دانشگاه ما هم دست کمی از بقیه ندارد و تعداد شرکت‌کنندگانش هم کم نیستند.  

دانشگاه کلرمونت - سلام بر همگی. من معاون بخش پذیرش دانشگاه هستم. در حال حاضر بهترین رشته های تحصیلی در آمریکا حول مواردی مثل بیزنس، بهداشت و درمان و علوم داده می‌چرخه و طبق گزارشی که در پلتفرم لینکدین از مشاغل در حال پدیدار شدن تولید شده این موارد را تایید می‌کند. 

دانشگاه سافولک - من از دانشگاه سافولک در شهر بوستون هستم و طبق اطلاعات من، بهترین رشته های تحصیلی در مهاجرت به آمریکا، مواردی مثل مهندسی، بیزنس و علوم طبیعی هستند. خصوصا علومی مثل بیوپزشکی، بیوتکنولوژی و ژنتیک که در صدر رشته‌‌های پرمتقاضی قرار می‌گیرند. حوزه‌های دیگری مثل تحلیل کسب و کار و بیگ دیتا هم از مواردی هستند که با شتاب زیادی در آمریکا رشد می‌کنند. 

دانشگاه کلارک - در حال حاضر فناوری اطلاعات و تحلیل داده از داغترین رشته ها به منظور مهاجرت به آمریکا به شمار می‌روند و دانشگاه کلارک هم دوره‌های مختلفی برای تحلیل داده و تحلیل کسب و کار برگزار می‌کند. مدیریت پروژه، بازاریابی و IT هم تعدادی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی هستند. 

دانشگاه پورتلند - پرمتقاضی‌ترین رشته ها در هر دانشگاهی تفاوت می‌کنند اما در دانشگاه پورتلند، حسابداری، مدیریت لجستیک و زنجیرهٔ تامین، بهداشت اجتماعی، طراحی گرافیک و مهندسی پرطرفدارترین رشته‌های فعلی هستند. 

دانشگاه کالیفرنیا (سن برناردینو) - طبق اطلاعات جمع‌آوری شده در سال‌های اخیر، رشته های تحصیلی پرطرفدار در مهاجرت به آمریکا علوم کامپیوتر و بیزنس هستند. 

دانشگاه فول سِیل - تمام رشته‌های مرتبط با تکنولوژی پرطرفدارند. این رشته‌ها بازار کار خیلی بزرگی دارند و در حال حاضر آدم‌های متخصص و کاردرست بسیار کمی در این حوزه‌ها هست. بنابراین با فارغ التحصیلی در یکی از این حوزه‌ها، آیندهٔ کاری و موفقیت خودتان را تضمین کرده‌اید. دانشگاه ما از گواهی و دیپلم گرفته تا مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در این رشته‌ها پوشش می‌دهد و برای نمونه می‌توانم به مواردی مثل علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، امنیت سایبری و شبیه‌سازی اشاره کنم. 

دانشگاه آیوا - علوم داده و علوم کامپیوتر تعدادی از پرطرفدارترین دوره‌های ما هستند که به شدت در بازار کار مورد نیازند. در واقع هزاران فرصت شغلی و فرصت کارآموزی برای این افراد وجود دارد و می‌توان به راحتی گفت که آیندهٔ دانش‌آموختگان این وادی‌ها تضمین شده است. 

سخن آخر 

تحصیل در آمریکا از خیلی جهات به سایر گزینه‌هایی که احیانا مد نظر دارید برتری دارد. جایگاه علمی فوق العاده و کیفیت دانشگاه‌ های سرشناس آمریکا در کنار بازار کار عظیم الجثه و اقتصاد با ثبات این کشور، تنها بخشی از این دلایل و انگیزه‌ها برای مهاجرت به آمریکا هستند. در هر صورت اگر چنین تصمیمی داشتید و به دنبال بهترین رشته های تحصیلی در این کشور بودید، داده‌ها نشان می‌دهند که مدیریت کسب و کار، رشته‌های مهندسی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، حوزهٔ بهداشت و درمان و شاخه‌های مرتبط با علوم طبیعی و زیست‌شناسی جزو بهترین رشته های موجود بوده و آیندهٔ شغلی جالبی خواهند داشت. در همین رابطه بد نیست که نگاهی هم به مقالهٔ بورسیه آمریکا 2022 داشته باشید.