بهترین کشور برای پول درآوردن در سال 2024 کدام است؟ اگر به مهاجرت فکر می‌کنید حتما میزان درآمد و شرایط کاری در کشور مقصد، یکی از مواردی است که ذهن شما را به خود مشغول کرده است. به عنوان یک تازه‌وارد و مهاجر در یک کشور جدید میزان حقوق و توانایی مالی برای پوشش هزینه‌ها بسیار مهم است. بنابراین اطلاع داشتن در مورد کشورهای دارای بیشترین درآمد می‌تواند کمک زیادی در انتخاب کشور مورد نظرتان به شما بکند.

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، تصمیم داریم تا بهترین کشور برای برای پول درآوردن در سال 2024 را به شما عزیزان معرفی کنیم. بنابراین اگر کنجکاو هستید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیاورید با ما همراه باشید. همچنین اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و ارزیابی شرایط از کارشناسان مجرب لتسگو یونی مشاوره دریافت کنید.

بهترین کشور برای پول درآوردن

این روزها دلایل زیادی برای مهاجرت از ایران وجود دارد. اما مهمترین دلیل مهاجرت در تمام دنیا، داشتن درآمد شغلی و آینده بهتر است. در کنار این موضوع دلایل دیگری مانند تجربه زندگی در کشورهای دیگر با آب و هوای بهتر، حس ماجراجویی، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و تقویت زبان هم وجود دارد؛ اما همانطور که اشاره کردیم اصلی‌ترین علت، داشتن درآمد بیشتر و آینده شغلی است.

بنابراین اطلاع داشتن در مورد بهترین کشور برای پول درآوردن در انتخاب مقصد مهاجرتی به شما کمک زیادی می‌کند و می‌توانید با مقایسه کشورهای مختلف از نظر سطح درآمد به این نتیجه برسید که با توجه به شرایطتان چه کشوری برای شما مناسب خواهد بود.

در ادامه لیستی از کشورهای دارای بیشترین درآمد را ارائه می‌کنیم. لازم به ذکر است که درآمدها در کشورهای معرفی شده برای دو گروه افراد دارای تخصص و مهارت بالا و افراد دارای مهارت متوسط اعلام خواهند شد. به این ترتیب شما با توجه به سطح مهارت شغلی خود می‌توانید بررسی کنید که بهترین کشور برای پول درآوردن کدام است. همچنین تمام دستمزدها بر اساس یورو نوشته شده تا مقایسه راحت‌تری بین کشورها داشته باشید.

بهترین کشور برای پول درآوردن در سال 2023

بد نیست بدانید بهترین کشور برای پول درآوردن کشورهایی هستند که مالیات زیادی برای مشاغل در نظر نگرفته باشند و یا اینکه با کم کردن مالیات همچنان میزان درآمدها بالا باشد. معمولا در همه کشورها میزان مالیات با افزایش درآمد بالا می‌رود بنابراین میزان مالیات به اندازه‌ای که روی درآمدهای بالا تأثیرگذار است، ممکن است روی درآمدهای پایین تأثیرگذار نباشد.

دقت کنید که منظور از تخصص و مهارت زیاد، سابقه شغلی حداقل 10 سال به بالا است که شاغلین دارای دانش بالایی در یک زمینه خاص هستند و منظور از مهارت متوسط، سابقه کار حدود 5 سال است. با این توضیحات بهترین کشور برای پول درآوردن بر اساس سایت expatra عبارت است از:

امارات متحده عربی (UAE)

با در نظر گرفتن میزان درآمد بعد از کم شدن مالیات، امارات متحده عربی، بهترین کشور برای پول درآوردن است به این دلیل که هیچ مالیات بر درآمدی در امارات دریافت نمی‌شود! افرادی که در امارات تخصص بالایی دارند سالانه تا 285,000 یورو هم درآمد دارند. اگر دارای سابقه شغلی زیادی هستید و مایل هستید تا شانس خود را در امارات امتحان کنید، می‌توانید در مطالب گذشته ما در مورد ویزای کار امارات اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به علاوه اگر شما فردی هستید که به طور مستقل کار می‌کنید، امارات می‌تواند یک کشور بسیار خوب برای شما باشد. مشاغل دیگری مانند حوزه مهندسی کامپیوتر و تکنولوژی، حسابداری، مدیریت مالی و افرادی که در حوزه سلامت و بهداشت فعالیت می‌کنند هم بازار کار بسیار خوبی در امارات متحده دارند. به عنوان مثال یک پزشک در ماه بیش از 26,000 یورو درآمد دارد.

همچنین افرادی که دارای سابقه کار کمتر از 10 سال هستند در امارت سالانه حدود 108,000 یورو درآمد دارند. حوزه‌های گاز و نفت، تکنولوژی و IT و خرید و فروش ملک برای این افراد بسیار پردرآمد است. اگر در امارات دارای سابقه کار بین 4 تا 6 سال باشید درآمد شما سالانه 85,000 یورو خواهد بود.

عربستان سعودی (Saudi Arabia)

مانند امارات در عربستان هم هیچگونه مالیاتی دریافت نمی‌شود و میانگین درآمد برای افراد متخصص و با سابقه 280,000 یورو در سال است. افرادی که در حوزه مهندسی فعالیت می‌کنند و دارای سابقه کار زیادی هستند، می‌توانند بین 150,000 تا 200,000 یورو درآمد داشته باشند و یک مدیر پروژه در عربستان می‌تواند سالانه 163,000 یورو پول در بیاورد.

سایر مشاغل پردرآمد در عربستان، حوزه حقوق با 150,000 یورو، تجارت و فروش 125,000 یورو و مدیر اجرایی سالانه 120,000 یورو هستند. اگر در زمینه منابع انسانی، وکالت و یا مدیریت مالی فعالیت می‌کنید هم می‌توانید شانس بسیار خوبی در عربستان برای داشتن درآمد سالانه بالای 150,000 یورو داشته باشید.

اگر دارای مهارت متوسط و سابقه کاری کمی باشید و یا از طرف شرکت خود به عربستان منتقل شده باشید، درآمد شما 98,000 یورو در طول سال خواهد بود. حوزه نفت و یا بازاریابی هم حوزه‌های خوبی برای افراد کم تجربه‌تر در عربستان هستند اما میزان درآمد آنها متوسط و 50,000 یورو در سال است.

پردرآمدترین کشورها در سال 2023

هنگ کنگ (Hong Kong)

هنگ کنگ علاوه بر اینکه بهترین کشور برای پول درآوردن است، بهترین کشور برای مهاجرت کاری هم محسوب می‌شود. میزان درآمد بعد از کم شدن مالیات در هنگ کنگ بسیار بالا و سالانه حدود 270,000 یورو است. اگر در زمینه بانکداری و یا امور مالی فعالیت دارید، هنگ کنگ یکی از بهترین کشورها برای شما خواهد بود چرا که میزان حقوق این مشاغل سالانه 230,000 یورو است.

در حقیقت بزرگترین و بهترین حوزه برای فعالیت و داشتن درآمد در هنگ کنگ، حوزه مالی است و اکثر افراد پردرآمد در این کشور در بانک‌ها و موسسات مالی مشغول به کار هستند. همچنین حوزه IT و مهندسی به عنوان یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل در هنگ کنگ، بین 200,000 تا 235,000 یورو سالانه درآمد دارد.

اگر دارای مهارت بالایی نیستید ولی به زندگی در هنگ کنگ علاقه دارید، میزان درآمد شما در سال 96,000 یورو خواهد بود که همچنان یکی از بالاترین درآمدها در بین سایر کشورهای جهان است. همچنین درآمد رشته‌های بازاریابی و مارکتینگ، مهندسی کامپیوتر و امور مالی در هنگ کنگ برای افراد دارای سابقه کار کم بسیار خوب و بین 80,000 تا 85,000 یورو است.

کاستا ریکا (Costa Rica)

کاستا ریکا یک کشور بارانی و سرسبز در آمریکای مرکزی است که میزان درآمد برای افراد دارای سابقه شغلی زیاد در آن بسیار بالا و سالانه تقریباً 260,000 یورو است. البته میزان مالیات در کاستا ریکا بالا است و درآمد افرادی که دارای شغل آزاد هستند بعد از کسر مالیات سالانه از 175,000 یورو به 134,000 یورو کاهش پیدا می‌کند.

همچنین پیدا کردن یک شغل یا بستن یک قرارداد برای مهاجران و افراد خارجی در کاستا ریکا نیازمند تلاش زیادی است و دولت کاستا ریکا باید برای حل این موضوع و جذب بیشتر نیروی ماهر خارجی تلاش کند.

سنگاپور (Singapore)

سنگاپور یک کشور آسیایی و بهترین کشور برای پول درآوردن است. میزان درآمد سالانه برای شاغلین باتجربه و باسابقه در کمپانی‌های این کشور، که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، 240,000 یورو است. اگر در حوزه مالی مشغول به فعالیت هستید، می‌توانید درآمدی بین 130,000 تا 230,000 یورو داشته باشید.

همچنین افرادی که در حوزه تجارت، مهندسی شیمی، اقتصاد و بهداشت و درمان و خدمات کار می‌کنند می‌توانند سالانه درآمدی برابر با 340,000 یورو (بدون در نظر گرفتن مالیات) داشته باشند.

کارکنان دارای مهارت متوسط و سابقه شغلی کم، در سنگاپور سالانه 84,000 یورو درآمد دارند. افرادی که دارای شغل آزاد هستند، باید انتظار حقوق کمتری داشته باشند اما باز هم بر اساس تجربه و دانش این مبلغ متفاوت است. به عنوان مثال در حوزه بازاریابی و مارکتینگ می‌توانید درآمدی حدود 97,000 یورو در طول سال داشته باشید.

همچنین میزان حقوق برای یک توسعه‌دهنده وب با سابقه کار متوسط 63,000 تا 80,000 یورو و برای یک مدیر تولید محصول 75,000 تا 80,000 یورو است.

بهترین کشورها از نظر درآمد

سوئیس (Switzerland)

سوئیس کشوری پیشرفته و بسیار خوب در اروپا است که به عنوان بهترین کشور برای پول درآوردن در سال 2024 در این مقاله معرفی می‌شود. چرا که میزان درآمد سالانه در سوئیس برای افراد ماهر 190,000 یورو است و درآمد مشاغلی که به صورت مستقل فعالیت دارند مانند شغل CEO در این کشور سالانه 220,000 یورو است.

میزان مالیات در سوئیس بستگی به استان محل زندگی شما و میزان درآمدتان دارد. به طور مثال درآمد یک فرد به عنوان CEO در شهر زوریخ بعد از کسر مالیات 146,000 یورو است. همچنین مهندسین IT با سابقه کار و مهارت بالا بین 1,500 تا 1,000 یورو در روز درآمد دارند.

اگر دارای مهارت کمتری هستید باز هم سوئیس یکی از پردرآمدترین کشورهای دنیا برای شما است و اگر قصد مهاجرت به سوئیس را دارید، زندگی در این کشور قطعا یک انتخاب بسیار خوب از نظر درآمد خواهد بود. درآمد افراد دارای مهارت متوسط در سوئیس سالانه حدود 119,000 یورو است.

اگر در حوزه مهندسی نرم افزار مشغول به فعالیت باشید درآمد شما بعد از کسر مالیات 76,000 یورو و درآمد یک حسابدار با سابقه کار 5 سال حدود 95,000 یورو در طول سال است.

تایلند (Thailand)

یکی دیگر از کشورهای آسیایی که میزان درآمدها در آن بالا است و بهترین کشور برای پول درآوردن به شمار می‌رود، تایلند است. کمپانی‌های تایلند معمولا به افراد ماهر سالانه 179,000 یورو حقوق پیشنهاد می‌کنند. افرادی که سابقه کار و تخصص بالایی در حیطه تجارت و مارکتینگ دارند، در تایلند 142,000 یورو و مهندسین کامپیوتر 109,000 یورو به صورت سالانه دریافت می‌کنند.

علاوه بر این شغل‌های مدیریتی و مشاوره‌ای هم دارای بازار کار خوبی در تایلند است و درآمدی حدود 134,000 یورو در سال دارد.

آمریکا (The USA)

آمریکا یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان را دارد و اگر شما در این کشور دارای مهارت و تخصص در شغلی باشید می‌توانید مطمئن باشید که مهاجرت به آمریکا انتخاب درستی برای شما است و به خوبی در این کشور پول درمی‌آورید. اگر یک پُست شغلی خوب با توجه به مهارتتان در آمریکا داشته باشید 174,000 یورو در سال درآمد خواهید داشت.

اگر به دنبال این هستید که به طور مستقل در آمریکا کار کنید، مشاغل حوزه درمان انتخاب خوبی هستند و درآمد بالا در حد 208,000 یورو، بدون کسر مالیات، در سال دارند. به عنوان مثال متخصصین قلب و یا بیهوشی سالانه 300,000 یورو حقوق دریافت می‌کنند.

به جز رشته‌های مربوط به حوزه بهداشت و درمان، رشته‌های علوم کامپیوتر و تکنولوژی مانند مهندسی IT هم در آمریکا درآمد بالایی دارند و سالانه 189,000 یورو دریافت می‌کنند.

آمریکا برای افرادی که دارای مهارت متوسط و سابقه کار کمی هستند هم یکی از پولسازترین کشورهاست و این افراد در آمریکا سالانه به طور میانگین 97,000 یورو درآمد دارند. بهترین زمینه‌ها برای کار شاغلین دارای سابقه کاری کم، بهداشت و درمان، تکنولوژی و IT، اطلاعات و داده و حوزه مالی است که می‌توانند بین 90,000 تا 120,000 یورو حقوق دریافت کنند.

البته میزان درآمد و مالیات در آمریکا به ایالت و شهر محل زندگی شما بسیار وابسته است. ایالت‌های نیویورک، واشینگتون، کالیفرنیا و نیو همپشایر بیشترین میزان درآمد را دارند.

چین (China)

چین مانند سایر کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی جهان برای جذب نیروی کار ماهر به خصوص در حوزه IT و هوش مصنوعی بسیار مشتاق است و افرادی که دارای تخصص در این دو حوزه هستند در چین بسیار درآمد بالا و فرصت شغلی دارند. افرادی که در این زمینه‌ها دارای سابقه کار بیش از 10 سال باشند در چین اندک و کمپانی‌های چینی به دنبال جذب آنها از سراسر دنیا هستند.

میزان درآمد این افراد تقریباً 170,000 یورو در سال است. تنها مشکلی که در چین وجود دارد میزان زیاد مالیات است که حدود 45 درصد است و با این میزان به عنوان مثال حقوقی برابر با 245,000 یورو بعد از مالیات به 160,000 یورو کاهش پیدا می‌کند.

بهترین کشورها برای پول درآوردن

پرو (Peru)

در پایان این لیست، کشور پرو قرار دارد. پرو کشوری در قاره آمریکای جنوبی است که در همسایگی برزیل و شیلی و در ساحل اقیانوس آرام قرار دارد. میانگین حقوق افراد در پرو 160,000 یورو در سال است و افرادی که در حوزه نفت و گاز فعالیت داشته باشند، درآمد بیشتری در حدود 200,000 یورو خواهند داشت.

از جمله شغل‌های پردرآمد در پرو شغل ساخت و ساز، رشته‌های مهندسی، بازاریابی، سرمایه‌گذاری و امور مالی است که سالانه درآمدی بین 180,000 تا 153,000 یورو دارد.

سایر کشورهای پردرآمد کدامند؟

علاوه بر کشورهایی که نام بردیم، کشورهای دیگری هم وجود دارند که می‌توان آنها را به عنوان بهترین کشور برای پول درآوردن در سال 2024 نظر گرفت. این کشورها در بین 20 کشور اول دنیا از نظر میزان درآمد قرار دارند و عبارتند از:

  • لوکزامبورگ با درآمدی حدود 83,000 یورو در سال
  • ژاپن 70,000 یورو
  • دانمارک 68,000 یورو
  • استرالیا 67,000 یورو
  • کانادا 62,000 یورو
  • انگلستان 57,000 یورو
  • فرانسه 57,000 یورو

سخن آخر

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، 10 کشور را به عنوان بهترین کشور برای پول درآوردن در سال 2024 به شما عزیزان معرفی کردیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از این اطلاعات مقصد مهاجرتی مناسب خود را بر اساس درآمد و فرصت شغلی انتخاب کنید.

همانطور که متوجه شدید کشورهای زیادی وجود دارند که می‌توانید با داشتن مهارت به راحتی در آنها درآمد بالایی داشته باشید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر مایل هستید تا وضعیت شغلی بهتری به دست بیاورید، بر اساس شرایط خود کشور مورد نظرتان را انتخاب و برای مهاجرت و دریافت ویزا اقدام کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت و دریافت اقامت، مهاجرت تحصیلی است. در بسیاری از کشورها شما بعد از تحصیل می‌توانید ویزای کاری و سپس اقامت دائم دریافت کنید. اگر به مهاجرت تحصیلی علاقه دارید، می‌توانید ارزیابی شرایط و آماده‌سازی مدارک خود را به مجموعه لتسگویونی بسپارید و از کارشناسان مجرب ما در لتسگو یونی راهنمایی و مشاوره دریافت کنید.