ما در این مطلب قصد داریم تا بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی، بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل و بهترین شهر برای خرید خانه را به شما معرفی کرده و در نهایت با جمع بندی کلی و تخصصی همه فاکتورهای مثبت و منفی، برترین شهر ترکیه را به شما معرفی نماییم.  

این روزها افراد زیادی با جستجو درباره سوالات مهاجرت تحصیلی، خواستار این هستند که یک کشور خارجی را از تمامی جنبه های تحصیلی، زندگی، اقامتی، کاری و غیره محک زده و به خوبی در مورد زوایای حضور بلند مدت در آن تحقیق کنند.

شاید دانستن این موضوع برای شما جالب باشد که در حال حاضر کشور ترکیه به یکی از جذاب ترین گزینه های مهاجرتی ایرانیان تبدیل شده است. کشوری اروپایی آسیایی که در نزدیکی ایران قرار گرفته، یک مرکز اقتصادی و تجاری بین المللی و قطب توریستی معروف در دنیاست و خوشبختانه از ایرانیان برای ورود به کشور ویزا دریافت نمی کند!

 از این رو سالانه افراد زیادی برای دنبال کردن رویاهای خود و تبدیل آنها به واقعیت، به کشور زیبای ترکیه مهاجرت کرده و با روش های مختلف، از ترکیه به عنوان سکوی پرش خود به کشورهای برتر اروپا و کانادا و تجربه استانداردهای بالای زندگی استفاده می کنند.

اگر شما هم قصد دارید تا به ترکیه مهاجرت کرده و مسیر پیشرفت را از این کشور پیش بگیرید، پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب لتسگو یونی همراه ما باشید تا از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی، بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل و بهترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه مطلع گردید. در واقع هیچ چیز بهتر از این نیست که با تحقیق و اطلاعات کامل در مورد کشور مورد نظر خود اقدام به مهاجرت کنید و درصد رویارویی با مشکلات و حتی شکست را به کمترین حد خود برسانید.

بهترین شهرهای ترکیه

بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی

اگر بخواهیم در مورد بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی صحبت کنیم، باید بگوییم که این فهرست از نقطه نظر یک شهروند بومی ترکیه با یک شهروند خارجی(مثلاً ایرانی) کاملاً متفاوت است. کشور ترکیه دارای شهرهای فراوانی برای زندگی است که گزینه های متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد، اما از آنجایی که می دانیم مخاطب این مطلب عمدتاً ایرانیانی هستند که قصد مهاجرت و زندگی طولانی مدت در کشور ترکیه را دارند، فاکتورهای مهم زندگی برای یک شهروند خارجی را در اولویت قرار داده و در ادامه به معرفی بهترین شهرهای ترکیه می پردازیم:

استانبول

در لیست بهترین شهرهای مناسب زندگی در ترکیه، بدون شک استانبول جایگاه نخست را به خود اختصاص می دهد. استانبول بزرگترین شهر ترکیه است که دارای دو بخش آسیایی و اروپایی بوده و یکی از توریستی ترین مقاصد گردشگری در دنیا نیز محسوب می شود.

در مقایسه با جمعیت 13 تا 14 میلیونی تهران، شهر استانبول نیز دارای جمعیت زیادی بوده و در حال حاضر بیش از 15 میلیون نفر جمعیت دارد. شاید دوست نداشته باشید که مجدداً در یک شهر شلوغ زندگی کنید، اما باید به شما بگوییم وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، امکانات متعدد شهری و مراکز خرید متنوع، حمل و نقل آسان، بازار کار فعال و پر رونق، حضور پر تعداد گردشگران خارجی و بسیاری از موارد دیگر، استانبول را به یکی از برترین انتخاب ها و بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی تبدیل کرده است.

این شهر دارای 39 منطقه است که می توانید بنابر بودجه و فاکتورهای مورد نظر خود برای زندگی در ترکیه، نسبت به اجاره و یا خرید یک ملک در یکی از محله ها و مناطق این شهر پیشرفته و جذاب اقدام کنید.

از نقطه نظر یک شهروند ایرانی که احتمالاً به هیچ یک از زبان های ترکی استانبولی و یا انگلیسی تسلط کامل ندارد، استانبول جزو بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی محسوب می شود، این بدین خاطر است که استانبول یک مرکز تجاری فعال و یک قطب توریستی جذاب در سراسر دنیا و آسیا است و بخاطر حضور گردشگران متعدد، هیچوقت حس تنهایی و غربت به شما دست نمی دهد.

در مرکز توجه بودن شهر استانبول و حضور توریست ها در تمام طول سال موجب می شود تا این شهر از لحاظ امنیتی نیز دارای رتبه و وضعیت خوبی باشد و شرایط خوبی را برای زندگی شما در این شهر ایجاد کند.

از جانبی دیگر، حضور انواع شرکت های خارجی و بین المللی و بازار کار پویای شهر استانبول این امکان را به شما می دهد تا شانس خود را برای استخدام در یک شرکت خارجی امتحان کنید و از دانش زبان انگلیسی خود به عنوان یک مزیت کاری برای زندگی و کار در استانبول استفاده کنید.

هزینه های زندگی در شهر استانبول به نسبت شهرهای کم جمعیت تر و دارای محبوبیت کمتر، بیشتر است، اما در مقیاس جهانی، هزینه زندگی در ترکیه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و کماکان استانبول را به یکی از بهترین شهرهای ترکیه بدل می کند.

با در نظر گرفتن فاکتورهای وسایل نقلیه و دسترسی راحت در کل شهر، بازار کار فعال، تجهیزات شهری مدرن، امکانات رفاهی مناسب، هزینه های مناسب زندگی، شرایط آب و هوایی ایده آل، استانبول یکی از بهترین انتخاب ها برای زندگی در ترکیه محسوب می شود.

زندگی در بهترین شهرهای ترکیه استانبول

آنکارا

آنکارا یکی دیگر از بهترین شهرهای کشور ترکیه برای زندگی محسوب می شود. با اینکه آنکارا پایتخت ترکیه محسوب می شود، آنچنان در مقایسه با استانبول شهرت نداشته و معروف نیست. در حال حاضر، آنکارا دومین شهر پرجمعیت ترکیه به شمار می رود و می تواند گزینه خوبی برای زندگی شما باشد.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که آنکارا بدان صورت دارای جذابیت های مشابه استانبول، از جمله جاذبه های توریستی فرهنگی و تاریخی نیست و یک شهر تجاری و صنعتی محسوب می شود. با اینکه شهر آنکارا جزو بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی به شمار می رود، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که تعداد گردشگران این شهر در مقایسه با استانبول بسیار کمتر بوده و شما بیشتر با افراد بومی شهر سر و کار دارید.

از این رو داشتن مهارت زبان ترکی استانبولی برای شما الزامی بوده و بدون آن قادر به ارتباط با سایر افراد نبوده و با مشکل روبرو خواهید شد. اگر طرفدار جاذبه های توریستی و مراکز خرید پر تعداد و جذاب استانبول هستید، آنکارا آنچنان قابل رقابت با شهر استانبول نیست و ممکن از نگاه خیلی از افراد حوصله سر بر باشد.

اما در یک بازه طولانی مدت و با در نظر گرفتن فاکتورهایی نظیر هزینه های مناسب زندگی ، جمعیت شهری کمتر، امنیت بالا، آنکارا یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی محسوب می شود.

آنتالیا

در فهرست بهترین شهرهای کشور ترکیه برای زندگی، آنتالیا جزو شهرهای توریستی، خوش آب و هوا و جذابی است که بعد از استانبول از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار بوده و در میان شهروندان ترک و خارجی بسیار پرطرفدار است.

البته برای زندگی در یکی از شهرهای ترکیه تنها وجود جاذبه های توریستی ملاک نیست، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که حضور گردشگران خارجی در آنتالیا موجب می شود تا راحت تر با فرهنگ و سبک زندگی در ترکیه خو بگیرید و با شرایط زندگی در آنتالیا خود را هماهنگ کنید.

در واقع ایجاد ارتباط با سایر شهروندان خارجی و گسترده تر کردن حلقه ارتباطی در شهرهای توریستی و دارای تنوع ملیتی ترکیه از جمله استانبول و آنتالیا جزو مزایای اصلی انتخاب آن به عنوان یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی محسوب می شود.

از جانبی دیگر نباید از هزینه های مناسب زندگی، دسترسی راحت به انواع وسایل نقلیه، آب و هوای معتدل و فوق العاده، مناظر طبیعی بی نظیر و بسیاری از فاکتورهای مثبت دیگر این شهر نیز غافل بود. در حالت کلی، اجتماع صمیمی، امکانات شهری متعدد، داشتن حس آرامش و امنیت و سبک زندگی در کنار ساحل و دریای مدیترانه، آنتالیا را به یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی بدل کرده است.

بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

بودروم

بنابر نظرات اکثر کاربران وبسایت معروف Quora، بودروم یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی شهروندان خارجی است که در فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان مملو از جمعیت گردشگران است و در فصول پاییز و زمستان به حالت عادی و نسبتاً کم جمعیت خود باز می گردد.

اگر قصد دارید تا برای مدت زمان طولانی به زندگی در ترکیه بپردازید، بودروم می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. چون به نسبت شهری نظیر استانبول، هزینه زندگی مناسب تری داشته و می توان به راحتی دوستانی بین المللی از خانواده های خارجی ساکن در آن پیدا کرد.

جاذبه ها و امکانات شهری، مناظر طبیعی فوق العاده ساحل دریا و کوهستان ها، کنسرت ها و رویدادها، مراکز خرید متعدد و پویا بودن شهر شما را مجاب می کند که این شهر را برای زندگی انتخاب کنید. شما می توانید به راحتی یک خانه را در مناطق یالیکاواک، گوموسلوک، گوندوغان و یا مرکز شهر اجاره کرده یا خریداری کنید و به راحتی خود را با سبک زندگی در شهری ساحلی و خوش آب و هوا هماهنگ سازید.

زمانی که در حال تحقیق برای زندگی در بهترین شهرهای ترکیه هستید، باید فاکتورهای متعدد زیر را مدنظر خود قرار دهید:

  • اینکه دوست دارید در یک شهر توریستی و نسبتاً شلوغ ترکیه زندگی کنید و یا اینکه معاشرت با افراد بومی را ترجیح داده و به دنبال آرامش بیشتر هستید.
  • اینکه تا چه اندازه امکانات و رفاه شهری و همچنین جاذبه های توریستی برای شما اهمیت داشته و نبود آنها تا چه اندازه می تواند برای شما مشکل ساز باشد.
  • هزینه زندگی و روزمره شما در ترکیه جزو فاکتورهای بسیار مهم انتخاب بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی محسوب می شود. یعنی اگر به فکر زندگی در شهر پرجمعیت و پرطرفدار استانبول هستید، باید توقع هزینه زندگی، اجاره خانه، کرایه تاکسی بیشتری را به نسبت سایر شهرها از جمله آنکارا داشته باشید.
  • اگر قصد پیدا کردن کار در ترکیه و کسب درآمد در این کشور را دارید و آنچنان به زبان ترکی استانبولی مسلط نیستید، بهتر است از بین بهترین شهرهای کشور ترکیه برای زندگی به سراغ آن دسته از شهرهایی بروید که دارای گردشگر بیشتری در طی سال هستند و تجارت جهانی و شرکت های بین المللی در آنها یافت می شود.
  • در کنار عوامل بالا، شرایط آب و هوا در طول سال، میزان امنیت، امکانات تحصیلی و موارد متعددی می تواند در انتخاب شما تاثیر فراوانی داشته باشد.

در فهرست بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی، شهرهای ازمیر، آدانا، بورسا، آلانیا و موگلا نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و می توانید برای زندگی طولانی مدت در ترکیه، این شهرها را نیز مدنظر خود قرار دهید.

بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

در حال حاضر کشور ترکیه به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی و تحصیلی دنیا شناخته می شود. این بدین خاطر است که هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور در مقایسه با کشورهای انگلیس، آمریکا، استرالیا و کانادا بسیار مناسب بوده و از مدارک معتبر دانشگاهی و کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار است.

 از این رو، اگر قصد دارید تا در آینده ای نزدیک زندگی و مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل را تجربه کنید، بهتر است پیش از اقدام برای دریافت نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه، کمی در مورد بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل تحقیق کنید.

خوشبختانه، موسسات آموزشی خصوصی و دولتی متنوع و با کیفیتی در سرتاسر ترکیه وجود دارد، اما بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل از پتانسیل بسیار بیشتری در این زمینه برخوردار بوده و گزینه مناسب تری برای دانشجویان بین المللی محسوب می شوند. در ادامه بهترین شهرهای کشور ترکیه برای تحصیل را با ذکر دلیل به شما معرفی می کنیم:

تحصیل در بهترین شهرهای ترکیه

استانبول

همانند فهرست بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی، باز هم استانبول در راس لیست بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل قرار دارد. این شهر با داشتن محیط پرجنب و جوش و پویا، یک مرکز تجاری، فرهنگی و تاریخی بوده و به قطب توریستی کشور ترکیه تبدیل شده است.

اما از جنبه تحصیلی نیز استانبول دارای شهرت فراوانی بوده و یک مرکز مهم و قابل اعتماد تحصیل برای دانشجویان خارجی و خصوصاً ایرانی محسوب می شود. در حال حاضر حضور بیش از 58 دانشگاه بین المللی و میزبانی از بیش از 600 هزار دانشجوی خارجی در استانبول، به راحتی این شهر را به یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل بدل می کند.

نبود نیاز به دریافت ویزای تحصیلی، پروسه آسان اخذ پذیرش تحصیلی، هزینه های بسیار پایین تحصیل در دانشگاه های دولتی استانبول، وجود  جاذبه های متعدد فرهنگی، تاریخی و توریستی، حضور تعداد زیاد دانشجویان خارجی با ملیت های مختلف، کیفیت بالای سیستم آموزشی و اعتبار بالای مدارک دانشگاهی، امکان انجام کار دانشجویی و دریافت کارت اقامت پس از فارغ التحصیلی، همگی جزو دلایلی هستند که استانبول را به یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل تبدیل کرده اند.

اما بد نیست بدانید که قرار گرفتن استانبول در فهرست بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل بخاطر وجود دانشگاه های تراز اول و خوش نامی است که شامل موارد زیر می شود:

  • دانشگاه بغازیچی
  • موسسه آموزش عالی استانبول
  • دانشگاه تکنیکال استانبول
  • موسسه آموزشی ییلدیز استانبول
  • دانشگاه کولتور
  • موسسه آموزشی آیدین
  • دانشکده اوکان

آنکارا

شهر آنکارا در قدیم با نام آنگورا شناخته میشده و یکی از برترین شهرهای دانشجویی حال حاضر ترکیه است. این شهر با برخورداری از جمعیت تقریبی 5.5 میلیونی، بزرگترین شهر ترکیه بعد از استانبول است و از بیش از 20 دانشگاه مختلف میزبانی می کند.

پایتخت کشور ترکیه با ارائه امکانات رفاهی، سرگرمی، شرایط ساده اسکان و حمل و نقل، هزینه های مناسب تحصیل و زندگی دانشجویی، امنیت بالا، اجتماعات بین المللی صمیمی و بسیاری از فاکتورهای مثبت دیگر، یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل دانشجویان خارجی محسوب می شود و هزینه های زندگی در آن در مقایسه با استانبول به مراتب پایین تر است.

در این میان، یکی از دلایلی که تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را ترغیب به ادامه تحصیل و زندگی در آنکارا می کند، وجود دانشگاه های برتر و خوش نام زیر است:

  • دانشگاه حاجت تپه
  • موسسه آموزشی قاضی
  • دانشگاه خاورمیانه MEU
  • موسسه آموزش عالی بیلکنت
  • موسسه آموزشی چانکایا
  • دانشکده آتیلیم

تحصیل در دانشگاه های استانبول

ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه و یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل است که جمعیت تقریبی 3.5 میلیون نفری را در خود جای داده است. ازمیر یک شهر مدرن و توسعه یافته بوده و در عین حال یک مرکز تجاری نیز محسوب می شود.

وجود بلوارهای وسیع، برج های مدرن و مجهز شیشه ای، مراکز خرید متعدد و پیشرفته در کنار خانه هایی با سقف های سنتی و کاشی قرمز، بازار قدیمی و دیدنی قرن 18 و انواع مساجد و کلیسا و جاذبه های تاریخی، این شهر را به یک مقصد ایده آل مدیترانه ای اروپایی و مناسب برای تحصیل و زندگی بدل کرده است.

تجهیزات مناسب حمل و نقل شهری، حضور دانشگاه های برتر، هزینه های پایین تحصیل و زندگی، جاذبه های فرهنگی و هنری در کنار مناظر طبیعی ساحلی و کوهستانی موجب شده تا ازمیر یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل نام بگیرد. در حال حاضر بهترین و معروف ترین دانشگاه های ازمیر شامل موارد زیر می شوند:

  • دانشگاه دولتی اژه
  • موسسه آموزشی خصوصی ازمیر
  • موسسه آموزش عالی خصوصی یاشار
  • دانشگاه اقتصاد ازمیر (خصوصی)
  • موسسه آموزشی دولتی دوکوز ایلول

آنتالیا

آنتالیا با برخورداری از جمعیت تقریبی 2 میلیون نفری، به یکی از پر رشدترین شهرهای ترکیه بدل شده است. در حال حاضر آنتالیا یکی از بزرگترین و محبوب ترین شهرهای کشور ترکیه محسوب می شود که 4 دانشگاه معتبر و بین المللی را در خود جای داده است.

بد نیست بدانید که در مقایسه با تعداد محدود دانشگاه های این شهر، چیزی در حدود 300 هتل 5 ستاره در آنتالیا وجود دارد که نشان دهنده توریستی بودن این شهر نیز هست. وجود انواع گردشگران و دانشجویان خارجی در آنتالیا موجب شده تا در بیشتر اوقات سال این شهر بسیار پرجنب و جوش و جذاب باشد و محیطی هیجان انگیز و سرگرم کننده را برای تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم کند.

از این رو می توان اینطور گفت که آنتالیا یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل است که دانشگاه های مطرح و مشهوری نظیر آکدنیز و آنتالیا بیلیم را در خود جای داده است.

بورسا

بورسا به عنوان چهارمین شهر بزرگ بعد از استانبول، آنکارا و ازمیر، یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل محسوب می شود. بنابر آمار شاخص کیفیت زندگی در سال 2015، شهر بورسا در میان بیش از 5000 شهر دنیا در رتبه 48 قرار گرفته و از لحاظ امنیت، میزان ترافیک، نرخ جرایم، رفاه اجتماعی، کیفیت آموزشی، جذابیت های توریستی، شرایط آب و هوا، امکانات حمل و نقل، هزینه های تحصیل و زندگی و بسیاری از فاکتورهای دیگر در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

لازم به ذکر است که شهر بورسا یکی از ایده آل ترین شهرها برای دانشجویان بین المللی است و دانشگاه های با کیفیت و مشهوری از جمله اولوداگا و دانشگاه تکنیکال بورسا را در خود جای داده است.

بنابر آمار اخیر بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل، بعد از استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا و بورسا، شهرهای اسکی شهیر، غازیان تپ، کونیا، چاناکاله، ترابازون و آدانا در اولویت های بعدی تحصیل در این کشور قرار دارند.

دانشجویان بین المللی بیلکنت ترکیه

بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه

همانطور که احتمالاً میدانید، یکی از انواع متداول اقامت ترکیه، اخذ اقامت از طریق خرید ملک تجاری و یا مسکونی در یکی از شهرهای این کشور است. بنابر قوانین وضع شده در سال 2018 میلادی، شهروندان خارجی این امکان را دارند تا با خرید یک یا چند خانه با مجموع ارزش 250 هزار دلار آمریکا در ترکیه، از کارت اقامت دائم، حق شهروندی و پاسپورت ارزشمند ترکیه برای خود، خانواده و فرزندان زیر 18 سال برخوردار شوند.

البته در صورت خرید خانه در هر یک از شهرهای ترکیه با ارزش کمتر از 250 هزار دلار نیز، خریدار و خانواده وی (همسر و فرزندان زیر 18 سال) امکان دریافت کارت اقامت قابل تمدید ترکیه را داشته و می توانند به زندگی، تحصیل و کار در کشور ترکیه بپردازند.

در زمینه خرید خانه در یک کشور خارجی، شما باید علاوه بر فاکتور بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه، به عوامل دیگری نیز توجه داشته باشید که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

  • اینکه با بودجه مورد نظر شما هماهنگی داشته باشد: منطقه آلتینکوم شهر آیدین ترکیه به داشتن خانه های ارزان و خوش قیمت معروف است، اما در مقابل شهر مدیترانه ای کالکان دارای خانه هایی است که نیاز به بودجه بیش از 100 هزار دلاری دارد. از این رو بهتر است ابتدا یک شهر ترکیه را برای خرید خانه انتخاب کنید، سپس در مورد مناطق و محله های مختلف آن تحقیق نمایید. از این رو می توانید با چشمانی باز و مطابق با بودجه مورد نظر خود، خانه دلخواه را در ترکیه خریداری کنید.
  • بدانید با چه دلیلی قصد خرید خانه در بهترین شهر ترکیه را دارید: اگر می خواهید با قصد سرمایه گذاری ملکی را در ترکیه خریداری کنید، خرید یک خانه در یک دهکده کوهستانی دورافتاده شانس شما را برای تحقق هدفتان کم می کند. همچنین در زمان تصمیم گیری درباره بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه، باید به این موضوع توجه کنید که باید به جای یک محل برای گذران تعطیلات، به دنبال یک خانه جادار و راحت برای یک زندگی طولانی مدت در کشور ترکیه باشید. برای همین بهتر است علاوه بر انتخاب درست شهر، به فکر انتخاب یک ملک مناسب و مطابق با نیازهای خود باشید.
  • مطابق با سبک زندگی خود، برای خرید خانه در ترکیه اقدام کنید: شهرها، مناطق و محله های مختلف ترکیه دارای حس و حال و اتمسفر اجتماعی خاص خود هستند. برای مثال، زوج های نسبتاً مسن و طرفدار آرامش در ترکیه، باید از خرید خانه در مراکز و نقاط پرجنب و جوش شهر پرهیز کنند. آن دسته از افرادی که به دنبال منظره دریا و ارتباط پیدا کردن با سایر شهروندان خارجی و گردشگران هستند، باید به سراغ شهرهای توریستی و مناطق ساحلی پربازدید ترکیه بروند و آن دسته از افرادی که به قصد تحصیل در ترکیه، تمایل به خرید خانه دارند، باید خانه ای در یک شهر دانشجویی و نزدیک به دانشگاه مورد نظر خود خریداری کنند.
  • ملکی را خریداری کنید که دارای ارزش افزوده باشد و در بازه کوتاه مدت سرمایه شما را افزایش دهد: اگر با این دید و منطق فکری قصد خرید خانه در بهترین شهر ترکیه را دارید، بهتر است از کمک و مشاوره یک کارشناس مجرب و آشنا به منطقه و شهر مورد نظرتان در ترکیه استفاده کنید. چون بدون صرف زمان بسیار زیاد و کسب تجربه، نمی توان خانه ای را در یک کشور خارجی خریداری کرد و برای کسب سود، آن را در زمان مناسب فروخت.

با توجه به نکات اشاره شده در بالا، اکنون نوبت به معرفی بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه رسیده است. بنابر سلیقه و استانداردهای مورد نظر خریدار خانه در ترکیه، چندین شهر مختلف این کشور می تواند گزینه ایده آل و بهترین شهر برای خرید خانه باشد. این شهرها شامل موارد زیر می شوند:

استانبول: بخش اروپایی و آسیایی

بنابر آخرین آمار، از سال 2013 تاکنون، شهروندان خارجی بیش از 40 هزار املاک و مستغلات در شهر استانبول خریداری کرده اند. از این رو،  استانبول محبوب ترین شهر کشور ترکیه بوده و بهترین شهر برای خرید خانه محسوب می شود.

این شهر از جنبه های مختلف توریستی، تجاری، تحصیلی و اقتصادی از آمار بسیار خوبی برخوردار است و همواره در مرکز توجه گردشگران و شهروندان خارجی بوده است.

استان آنتالیا

شهر استانبول فاقد خط ساحلی و استراحتگاه ها و مکان های تفریحی ساحلی است، این در حالی است که آنتالیا دارای تمامی گزینه های جذاب توریستی و سرگرمی بوده و به همین خاطر در بازه 2013 تا 2018، قریب به 33.600 ملک در شهر آنتالیا، مرکز شهر، خط ساحلی آلانیا، سیده، کمر و بلک به فروش رفته است.

از این رو از نقطه نظر خیلی از افراد، بهترین شهر برای خرید خانه در ترکیه آنتالیا است.

بورسا و مناطق شمال غربی ترکیه

بنابر آمار سال 2013، بورسا ششمین شهر محبوب خریداران خارجی ملک در ترکیه به شمار می رود، اما طی چند سال گذشته این آمار جا به جا شده و در حال حاضر از نظر میزان فروش ملک در رتبه سوم کشور ترکیه قرار دارد.

شباهت های بسیار زیاد فرهنگی و سبک زندگی شهروندان کشورهای خاورمیانه با فضای زندگی در بورسا، در کنار قیمت های بسیار مناسب، مناظر طبیعی فوق العاده و امکانات شهری ایده آل موجب شده تا بورسا یکی از بهترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه باشد.

خرید خانه در بهترین شهرهای ترکیه

بهترین شهر ترکیه

با نیم نگاهی به معایب و مزایای زندگی در ترکیه، می توان به این نتیجه گیری رسید که استانبول در تمام زمینه ها بهترین شهر ترکیه به شمار می رود. از تنوع آب و هوا و مناطق مختلف شهری گرفته تا جاذبه های توریستی، فرهنگی، تاریخی متعدد، استانبول یک مقصد جذاب اقتصادی، تحصیلی، تجاری و گردشگری محسوب می شود و مطابق با هر سبک و سلیقه ای، چیزی برای ارائه دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته، افتتاح فرودگاه فوق مدرن و جدید در بخش اروپایی استانبول، شروع پروژه های زیرساختی جدید نظیر کانال استانبول، حضور دانشگاه ها و موسسات آموزشی برتر و بین المللی، وجود جذابیت های بصری و مراکز خرید، هزینه های مناسب زندگی، بازار کار بین المللی، فرصت های تعامل با گردشگران از سراسر دنیا و بسیاری از دلایل دیگر موجب شده تا با اختلاف، استانبول بهترین شهر ترکیه باقی بماند و انتخاب اول و آخر بسیاری از مهاجرین برای زندگی در کشور ترکیه باشد.