بهترین شهرهای ژاپن کدامند و علت انتخاب آنها چیست؟ اگر بخواهیم خانوادگی به ژاپن سفر کنیم، بهترین شهر ژاپن برای اقامت و بازدید کجاست؟ برای آنکه سفر و زندگی رضایت‌بخش در شرق آسیا داشته باشید، در این محتوا از مجله لتسگو یونی تا پایان همراه ما باشید، می‌خواهیم چرخی طولانی در کشور ژاپن بزنیم و بهترین شهرها را بشناسیم. 

زندگی در شهرهای ژاپن

مجمع‌الجزایر ژاپن از بیش از 6,000 جزیره در اقیانوس آرام تشکیل شده است که چهار جزیره اصلی و بزرگ آن هونشو، هوکایدو، کیوشو و شیکوکو هستند که به هشت منطقه تقسیم می‌شوند. این جزایر در ترکیب با هم یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان با جمعیتی حدود 127 میلیون نفر را تشکیل می‌دهد. به راستی تجربه زندگی در میان این حجم از جمعیت چگونه خواهد بود؟

قطعا مهاجرت به ژاپن تجربه‌ای معمولی نخواهد بود زیرا این کشور سرزمینی باور نکردنی است که در هر گوشه آن می‌توان میراث تاریخی ارزشمند، فرهنگ غنی و غذاهایی منحصر به فرد را دید و تجربه کرد. ژاپن و به ویژه بهترین شهرهای آن نمادی کامل از سنت، فرهنگ و فناوری هستند که موفق شده‌اند تلفیقی از سنت و مدرنیته را به شکلی پاسخگو و کم‌نظیر نمایش دهند. 

ژاپن کشور تضادهاست. در شهرهای آن، در هر لحظه از همزیستی فرهنگ قدیم و جدید که در زندگی آنها جاری است شگفت‌زده خواهید شد. به همین دلیل است که در ابتدا گفتیم با هر سلیقه و هدفی که باشید احتمالا بهترین شهر ژاپن شما را راضی خواهد کرد.

در این کشور محبوب شرق آسیا می‌توانید سال‌ها به کاوش در معابد باستانی شینتو و بودا بپردازید، در حالی که هر روز از خوردن غذاهای بین‌المللی در بلندترین آسمان‌خراش‌های مدرن این کشور لذت می‌برید. 

ژاپن، خانه تعدادی از بزرگ‌ترین غول‌های فناوری در جهان است که همچنان در جهان پیشرو هستند و می‌توانند مقصدی رویایی برای کسانی باشند که به دنبال کار در حوزه فناوری‌های نوین و کسب و کار‌های وابسته به الکترونیک و هوش مصنوعی می‌گردند.

علاوه بر این زیبایی‌های طبیعی شهرهای ژاپن به راحتی قابل وصف نیست. اگر عاشق تاریخ و طبیعت هستید احتمالا از زندگی در کنار این زیبایی‌ها و در دل مردم بسیار مودب و مهربان ژاپن لذت خواهید برد.

از قلب مقصد اصلی مهاجران در ژاپن یعنی شهر توکیو، پایتخت آن، تا شهرهایی بسیار کوچکتر همگی برای گردشگران و کسانی که به دنبال زندگی همراه با کار یا تحصیل در شهرهای ژاپن هستند تجربه‌ای کم نظیر و متفاوت خواهد بود. بر همین اساس می‌خواهیم لیستی از بهترین شهرهای ژاپن برای بازدید و زندگی را در اختیارتان بگذاریم.

بهترین شهرهای ژاپن

در پی بهترین‌ها بودن همیشه یکی از اولویت‌های اصلی هر مهاجر و توریستی است که به دنبال صرفه‌جویی در وقت و هزینه خود می باشد. وقتی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی سخن می‌گوییم در حقیقت می‌خواهیم با محدود کردن سبد انتخاب شما درصد احتمال خطا و پشیمانی را کم کنیم. 

از آنجایی که هرکدام از شهرهای ژاپن چیزهای بسیاری برای ارائه به شهروندان و گردشگران خود دارند ترتیب دادن لیستی از بهترین شهرهای ژاپن چندان آسان نخواهد بود. در ادامه تلاش کرده‌ایم تا بر اساس نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در سطح بین‌المللی و گزارشات کارشناسان در منابع معتبر، 10 مورد از بهترین شهرهای ژاپن را معرفی کنیم تا هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به این کشور تجربه خاصی را از دست ندهید. 

بهترین شهرهای ژاپن

1. توکیو

بدون شک لیست بهترین شهرهای ژاپن با نام پایتخت مشهور آن آغاز خواهد شد. بیشتر بازدیدکنندگانی که راهی ژاپن می‌شوند در ابتدا در توکیو بر خاک این کشور قدم می‌گذارند ولی حتی اگر مقصد شما یکی دیگر از شهرهای ژاپن است بدانید که بازدید از توکیو را نباید از دست داد.

توکیو به عنوان مدرن‌ترین و متنوع‌ترین شهر ژاپن، ترکیبی از سنت‌های قدیم و دستاوردهای جدید را لحظه به لحظه در زندگی مردم خود جاری می‌سازد که مشابه آن کمتر در جهان دیده شده است. در این شهر می‌توانید در یک روز هم از معبد سنسوجی (the Sensoji Shrine)، قدیمی‌ترین معبد توکیو دیدن کنید و هم لذت بودن بر بام آسمان‌خراش‌های فولادی و شیشه‌ای توکیو را تجربه نمایید.

علاوه بر این‌ها کاخ امپراتوری و موزه هنرهای مدرن نیز تو تضاد چشمگیر دیگر هستند که در کنار هم واقع شده و بازدید از آن‌ها بر هر تازه واردی واجب است. توکیو مکانی منحصر به فرد برای تجربه جاذبه‌های گردشگری عجیب و غریب است. با گردش در موزه بادبادک، موزه انیمیشن یا موزه ترسناک انگل شناسی احتمالا متوجه گذر زمان نخواهید شد. 

فصل تماشای شکوفه‌های گیلاس را فراموش نکنید. این شکوفه‌ها که در زبان محلی به آن‌ها ساکورا گفته می‌شود یک سنت قدیمی در ژاپن و یکی از بهترین تجربه‌های گردشگری در این کشور می باشد. برای حدود یک هفته در بهار، معمولا بین 24 مارس تا 2 آوریل، فرصت دارید که این دانه‌های برف خوش‌بو را بر روی درختان تماشا کنید.

برای تحصیل نیز توکیو حرف نخست را در ژاپن می‌زند. دانشگاه توکیو یکی از بزرگ‌ترین و برترین دانشگاه‌های این کشور است که در فهرست 30 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه با بیش از 20,000 دانشجو یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی جهان است که در میان دانشجویان خارجی طرفداران بسیاری دارد. 

بهترین شهرهای ژاپن برای گردشگران

2. کیوتو

کیوتو پایتخت باستانی و سابق ژاپن یکی دیگر از بهترین شهرهای آن است که به دلیل جای دادن تعداد پرشماری از میراث باستانی جایگاهی ممتاز در یونسکو به خود اختصاص داده است. کیوتو با زیارتگاه‌ها و باغ‌های طراحی شده که می‌توانند جلوه‌ای از باغ‌های بهشتی باشند خیره کننده‌ترین مناظر در میان شهرهای ژاپن را دارد.

توجه داشته باشید که کیوتو همچنان با بیش از 1000 معبد مذهبی‌ترین شهر در ژاپن است. این شهر دارای انبوهی از بارهای جذاب، کافه‌های سنتی و رستوران‌های درجه یک بین‌المللی می‌باشد که پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان هستند.

پس از توکیو، کیوتو دیگر مقصد تحصیلی پرطرفدار در میان دانشجویان خارجی می باشد که Kyoto University با بیش از 25,000 دانشجو را در خود جای داده است. دانشگاه کیوتو را می‌توان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان در حوزه فنی و مهندسی دانست.

3. اوساکا

پس از دو شهر بزرگ و چند صد هزار نفری اکنون نوبت به شهری کوچک‌تر در لیست بهترین شهرهای ژاپن می‌رسد. اوساکا پس از بمباران شدید در طول جنگ جهانی دوم به سرعت و با شیوه‌ای مدرن بازسازی شد و به همین دلیل است که بسیار کمتر با عناصر تاریخی در این شهر رو‌به‌رو خواهید شد.

در مقابل اگر به جذابیت‌های فرهنگ نسبتا روستایی ژاپن و زندگی در محیطی با آرامش بیشتر و سر و صدای کمتر علاقه دارید اوساکا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. هزینه گردش و زندگی در این شهر در مقایسه با توکیو و کیوتو به مراتب کمتر است.

4. هیروشیما

احتمالا همه‌ی ما نام این شهر را با اتفاق فاجعه‌آمیز بمباران اتمی به یاد می‌آوریم که در 6 آگوست 1945 این شهر را با خاک یکسان کرد و اکنون جای تعجب دارد که چگونه پس از آن تخریب توانسته در میان بهترین‌ها بنشیند. هیروشیما خیلی زود دوباره ساخته شد و اکنون یکی از محبوب‌ترین نقاط ژاپن برای یادآوری تاریخ جنگ و آنچه که بر انسان‌ها گذشته، می‌باشد.

اگر به این شهر سفر کردید پس از توقف در پارک یادبود صلح هیروشیما و موزه آن، بازدید از موزه خودرو مزدا در این شهر و صنعت خودروسازی پرقدرت شهرهای ژاپن را فراموش نکنید. 

بهترین شهرهای کشور ژاپن

5. نارا

اگر به شهرهای تاریخی علاقه‌مند هستید همچنان ژاپن گزینه‌های دیگری برای ارائه دارد که یکی از بهترین شهرهای آن شهر نارا است. این پایتخت باستانی که به عنوان زادگاه تمدن ژاپن در نظر گرفته می‌شود مکان‌های تاریخی پرشماری برای بازدید دارد و زندگی در آن احتمالا شبیه به زندگی در گذر زمان خواهد بود.

این شهر زیبا و نه چندان بزرگ را می‌توان با پای پیاده تماشا کرد و تا ابد خسته نشد. شهرت این شهر در درجه اول به دلیل مجسمه چشمگیر بودای بزرگ می‌باشد که در معبد زیبای Todai-ji قرار گرفته است. 

6. کانازاوا

شهر کانازاوا در مرکز استان ایشیکاوا یکی از بهترین شهرهای ژاپن است که بازدید از آن را نباید از دست داد. از آنجایی که این شهر از جمله معدود شهرهایی بود که در طول جنگ جهانی دوم بمباران نشد، تمام معماری باستانی خود را به خوبی حفظ کرده و از پیشرفت‌های مدرن نیز بی‌بهره نمانده است.

این شهر به باغ‌های زیبای اطراف خود شهرت دارد که بخش زیادی از ساعات اوقات فراغت شهروندان خود را در بر می‌گیرد. کازاناوا شهری است که در آن می‌توانید نگاهی اجمالی به سبک زندگی باستانی سامورایی‌های معروف ژاپن و خانواده‌های آن‌ها بیندازید. اگرچه این شهر در میان گردشگران غربی چندان شناخته شده نیست اما یکی از محبوب‌ترین شهرهای ژاپن در میان مردم این کشور می باشد. 

بهترین شهرهای ژاپن برای کار و تحصیل

7. ساپورو

طرفداران ورزش‌های زمستانی احتمالا این شهر ژاپنی را بهتر به یاد خواهند آورد زیرا این شهر میزبان نخستین المپیک زمستانی در آسیا بوده است. اگر از گرما فراری هستید و به روزهای برفی علاقه دارید ساپورو می‌تواند مقصد مناسب شما در ژاپن باشد.

این شهر در میان توریست‌ها به دلیل جشنواره برف که هر ساله در ابتدای ماه فوریه آغاز شده شهرت دارد. جشنواره‌ای که از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند تا قلعه‌ها و مجسمه‌های یخی خود را زیر نورهای رنگارنگ در تاریکی شب به نمایش بگذارند.

زیباترین شهرهای ژاپن کدامند؟

8. فوکوئوکا

فوکوئوکا یکی از بهترین شهرهای ژاپن است که پرجمعیت ترین شهر جزیره بزرگ کیوشو می‌باشد. این شهر هرساله جشن‌های متعددی را در یادبود کشته‌شدگان جنگ ژاپن برگزار نموده و گردشگران را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند. اگر علاقه چندانی به بودن در فضاهای سنتی و تاریخی ندارید احتمالا فوکوئوکا شما را راضی خواهید کرد.

این شهر که جنبه‌های مدرن آن بر سنت‌ها پیشه گرفته‌، تعدادی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری و تفریحی جزیره کیوشو را در خود جای داده است. هنگام بازدید از فوکوئوکا به بزرگ‌ترین مرکز خرید ژاپن یعنی Canal City Hakata سر بزنید. این مرکز با بیش از 250 فروشگاه با مجموعه‌ای از سالن‌های سینما،تئاتر و بازی و همچنین کانال آبی که از مرکز آن عبور می‌کند یکی از منحصر به فردترین انواع خود در جهان است. 

9. یوکوهاما

یوکوهاما با اینکه در فاصله نیم ساعته از شهر توکیو، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای ژاپن، قرار دارد اما هرگز زیر سایه پایتخت فراموش نشده و هویت خود را حفظ نموده است. یوکوهاما دومین شهر بزرگ ژاپن است که در مجاورت خلیجی بسیار زیبا واقع شده و مقصد پرطرفدار تاجران و گردشگران خارجی می‌باشد.

قدم زدن در خیابان‌های بزرگ و مدرن یوکوهاما با تجربه شنیدن انواع سبک‌های موسیقی، به ویژه جاز، و لذت خوردن غذاهای بین‌المللی همراه است. اگر قصد کار و سفر در ژاپن را دارید باید یوکوهاما را به عنوان یکی از بنادر اصلی و شلوغ اما منظم این کشور بشناسید.

مهاجرت به بهترین شهرهای ژاپن

10. کوبه

کوبه به عنوان ششمین شهر بزرگ و یکی از بهترین شهرهای ژاپن در مرکز استان هیوگو قرار گرفته است. کوبه در درجه اول به عنوان یک شهر بندری شناخته می‌شود که موقعیتی عالی میان دریا و کوه دارد. اگر از بودن در دل طبیعت لذت می‌برید کوبه انتخابی خاص برایتان خواهد بود.

تنها با یک پیاده روی نه چندان طولانی می‌توانید از مناظر زیبا و هوای پاک کوه روکو و شنیدن صدای آبشار نونوبیکی لذت ببرید. این شهر می‌تواند مقصدی مطلوب در ماه‌های گرم سال باشد. زندگی در کوبه علی رغم وجود یک بندر شلوغ، سرشار از آرامش است. کوبه کوچک و آرام می‌تواند با زندگی پرجنب و جوش شبانه‌اش هر مسافری را شیفته آرامش و تنوع خود کند.

همچنان شهرهای دیگری در ژاپن وجود دارند که هر گوشه و کنار آ‌ن‌ها مهر تاییدی بر هویت اسطوره‌ای و پرجاذبه اما مرموز کشور ژاپن است. در صورتی که تمایل به دریافت ویزای ژاپن و بازدید از بهترین شهرهای آن دارید جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران تیم لتسگو یونی تماس حاصل نمایید.