اگر می‌خواهید بدانید بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2024 کدامند و برای زندگی در بهترین شهرهای دنیا تصمیم‌گیری کنید، به شما توصیه می‌کنیم این پُست از مجله لتسگو یونی را تا انتها مطالعه نمایید، در این پُست بر اساس به‌روزترین اطلاعات، با بهترین شهر جهان 2023 و 2024 آشنا خواهید شد. (آخرین به‌روز رسانی شهرها در انتهای مطلب قرار گرفت)

بهترین شهرهای جهان برای زندگی از جهات گوناگونی مانند ثبات اقتصادی، امنیت اجتماعی، سیستم بهداشت و درمان، فرهنگ، آموزش و زیرساخت‌های شهری رتبه بندی شده‌اند. باید بدانید که الزاماً بهترین شهرهای جهان نمی‌توانند مکانی مناسب برای همه افراد باشند و بهترین شهر برای زندگی هر فرد تا حد زیادی به شرایط و انتظارات وی بستگی خواهد داشت.

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که همه ما دوست داریم تا در بهترین کشورها و شهرها زندگی کنیم و به طیف وسیعی از امکانات دسترسی داشته باشیم. طبق گزارشات اعلام شده توسط سازمان‌های مختلف، بهترین شهرهای جهان از جهات متعددی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و علاوه بر زندگی، می‌توانند مکانی مناسب برای سفرهای توریستی نیز باشند.

در این قسمت می‌خواهیم بهترین شهرهای جهان برای زندگی را معرفی کنیم؛ اما پیش از آن بهتر است بدانید که اکثر این شهرها در قاره سبز واقع شده و زندگی در هر کدام از آن ها می‌تواند اقامت اروپا را نیز در پی داشته باشد.

10.  آمستردام، هلند

بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

آمستردام یکی از زیباترین شهرهای اروپا است. این شهر توانست با یک صعود شگفت آور خود را از مکان چهاردهم به جایگاه 10 برساند و بالاتر از سایر شهرهای اروپایی مانند برلین و کپنهاگ قرار بگیرد. عامل دیگر این است که آمستردام در مقایسه با رقبای اروپایی خود و انواع روش‌های حمل و نقل، هزینه زندگی کمتری دارد. 

فرصت‌های شغلی منحصر به فرد زیادی در بسیاری از بخش‌های مختلف شهر آمستردام وجود دارد. شرکت‌های هلندی و سایر مشاغل بین المللی همه به دنبال استخدام افراد با استعدادی از سراسر دنیا هستند که در پی رشد و پیشرفت می‌باشند. 

9.  نیویورک، آمریکا

شهر نیویورک به دلیل داشتن اقتصاد قوی، اعتبار فرهنگی و تحقیقات و توسعه، تنها شهر کشور آمریکا است که در رتبه بندی بهترین شهرهای دنیا در سال 2024 جای گرفته است. عواملی که آن را از مکان چهارم به مکان نُهم آورده میزان مرگ و میر بسیار زیاد حاصل از همه گیری ویروس کووید 19 و هزینه‌های زندگی می‌باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه‌های زندگی در آمریکا پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای که در این رابطه تهیه شده است را مطالعه کنید.

نیویورک جایی است که رویاها به حقیقت می‌پیوندند. اگر شما یک کارآفرین هستید، هیچ مکانی به اندازه این شهر برای شما مناسب نیست. علاوه بر این، نیویورک جایی برای رشد در حوزه‌های فناوری، بازاریابی، پوشاک، روزنامه نگاری و ورزش خواهد بود. 

ممکن است شگفت زده شوید اگر بدانید که نیویورک شهری بسیار امن است. این شهر با داشتن 8.4 میلیون نفر جعیت، یکی از شلوغ‌‌ترین شهرهای آمریکا نیز می‌باشد. 

8.  پکن، چین

در قرن بیست و یکم پکن توانست کُرسی قدرت و نفوذ جهانی را به دست بگیرد. حضور پکن در میان بهترین شهرهای دنیا عجیب است؛ چرا پیش از این جایگاه 22 را در میان بهترین شهرها داشت. اگر چه که این شهر از نظر محیط زیست عملکری ضعیف دارد و دارای سطح بالای آلودگی است؛ با این وجود، همواره در حال رشد و پیشرفت بوده و توانسته در میان برترین شهرهای جهان قرار بگیرد.

7.  پاریس، فرانسه

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

می‌توان فرانسه را جزو بزرگترین کشور اروپا دانست و یکی از مهم‌‌ترین مزیت‌های این کشور تراز اول اروپایی، خدمات درمانی و سطح رفاه اجتماعی است که دولت برای شهروندان ایجاد کرده است. هزینه‌های زندگی در فرانسه از کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا و استرالیا به مراتب ارزان‌تر است. علاوه بر این مزیت ها، می‌توان به قوانین سفت و سختی که جهت حمایت از حقوق کارمندان وجود دارد اشاره کرد که باعث شده تا امنیت شغلی در این شهر در سطح بالایی باشد.

6.  سیدنی، استرالیا

بهترین شهر در دنیا برای زندگی و تحصیل

سیدنی بزرگترین شهر و همچنین مهم‌‌ترین بندر کشور استرالیا می‌باشد. تبادلات مهم اقتصادی استرالیا در این شهر صورت می‌گیرد. از آن جهت سیدنی در میان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار گرفته است که از محیط زیست عالی و رشد اقتصادی نسبتاً قوی برخوردار می‌باشد.

علاوه بر این، اگر به امتحان غذاهای جدید علاقمند هستید، زندگی در سیدنی می‌تواند تجربه‌ای بی نظیر برای شما باشد؛ چرا که انواع مختلف غذاها مانند غذاهای دریایی و اورگانیک در سیدنی به وفور یافت می‌شود. رستوران‌های شهر سیدنی سالم‌‌ترین رستوران‌های جهان شناخته می‌شوند.

5.  ملبورن، استرالیا

ملبورن مرکز فرهنگی کشور استرالیا است و اکثر رویدادهای فرهنگی در این شهر اتفاق می‌افتد. در ملبورن فرصت‌های شغلی متعددی برای مهاجران وجود دارد؛ چرا که دارای اقتصادی پویاست. میزان جرم و جنایت پایین باعث شده تا ملبورن چندین سال پیاپی جزو بهترین شهرهای جهان شناخته شود.

در سراسر شهر کافه ها و رستوران‌های متنوعی وجود دارند. اگر به فعالیت‌های فرهنگی علاقمند باشید، می‌توانید در کنسرت ها و نمایش‌هایی که دائماً برپا می‌شوند شرکت کنید. به علاوه، ملبورن دارای زندگی شبانه عالی است و تفریحات شبانه متعددی برای سرگرمی‌شهروندان وجود دارد.

4.  سنگاپور

نقاط قوت سنگاپور در قدرت اقتصادی، فرهنگی و ایمنی محیط زیست نسبتاً خوب آن است. نرخ بیکاری در این شهر 2.20 درصد است که حاکی از وجود فرصت‌های کاری فوق العاده برای مهاجران می‌باشد. متوسط درآمد در سنگاپور بالاتر از سایر کشورهای جهان است. درصد مالیات بر درآمد، امنیت اجتماعی و میزان امید به زندگی همه و همه باعث شده تا سنگاپور جزو 10 شهر برتر دنیا برای زندگی باشد.

3.  مونیخ، آلمان

از دیرباز مهاجرت به آلمان رویای بسیاری از ایرانیان بوده است؛ اما جای تعجب ندارد اگر بگوییم که برخی از شهرهای این کشور مانند مونیج جزو برترین شهرهای دنیا است. مونیخ سومین شهر بزرگ و مهم در کشور آلمان است. مونیخ در فاصله 50 کیلومتری از رشته کوه‌های آلپ واقع شده است. به دلیل صنعتی بودن مونیخ، فرصت‌های کاری جذابی برای مهندسین و افراد فنی وجود دارد. این شهر مرکز مهم بانکداری و تراکنشات مالی دنیا نیز می‌باشد.

2.  زوریخ، سوئیس

بهترین شهر دنیا برای زندگی کدام است

زوریخ را اصلی‌‌ترین پایتخت تجاری دنیا می‌دانند. اکثر شرکت‌های مهم بین‌المللی در این شهر شعبه دارند و بیشتر آن‌ها در حوزه‌های بانکی، هنر و رسانه فعالیت می‌کنند. نرخ بالای اشتغال و استانداردهای زندگی زوریخ را در رتبه دوم برترین شهرهای جهان برای زندگی قرار داده است.

1.    وین، اتریش

شهر وین جایگاه نخست را در میان برترین شهرهای جهان به خود اختصاص داده است. وین شهری بسیار زیبا با امکانات رفاهی خوب، امنیت بالا و سیستم درمانی فوق‌العاده کارآمد می‌باشد. شهر وین به مهد هنر معروف بوده و مکانی مناسب برای علاقمندان به موسیقی است.

وین بهترین شهر جهان در سال 2022

آپدیت 23 ژوئن 2023 (2 تیر 1402) : علاوه بر سایر منابع معتبر، مجله اکونومیست نیز هرساله اقدام به انتشار لیستی می‌کند تا شرایط شهرهای مختلف را برای زندگی بسنجد؛ آپدیت این مجله در تاریخ 2 تیر 1401 شهرهای زیر را به عنوان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی مشخص کرده است:

1- وین اتریش

2- کپنهاگ دانمارک

3- زوریخ سوئیس

4- کلگری کانادا

5- ونکوور کانادا

6- ژنو سوئیس

7- فرانکفورت آلمان

8- تورنتو کانادا

9- آمستردام هلند

10- اوساکا ژاپن و ملبورن استرالیا (بصورت مشترک)

همچنین شهر تهران نیز در میان لیستی که 173 شهر دنیا در آن قرار دارد، جایگاه 163 را از آن خود کرده است و در واقع، از آخر، رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

3 شهر از کشور کانادا، در بخش 10 شهر برتر جهان در سال 2023 و 2024 بر طبق گزارش اکونومیست قرار گرفته‌اند، انتخاب شما برای زندگی، کدام شهر جهان است؟

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را راجع‌به بهترین شهر جهان برای زندگی در سال 2024 در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر به فکر مهاجرت بوده و سوالات بیشتری در ذهن دارید، می‌توانید به سایت لتسگو یونی مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.