بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی 2022 در این پُست از مجله لتسگویونی به شما معرفی میشوند. با بهترین شهر کانادا در این پُست آشنا میشوید و میتوانید برای انتخاب دانشگاه و تحصیل در کانادا یکی از موارد گفته شده در لیست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل را انتخاب نمایید. 

بهترین شهر کانادا

اما یکی از مواردی که همواره بخاطر وسعت غیرقابل وصف کانادا مدنظر متقاضیان ادامه تحصیل در کشور کانادا بوده، انتخاب بهترین شهر برای تحصیل و زندگی بوده است. برخی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و یا عدم استفاده از مشاوره تحصیلی، شهر و دانشگاه اشتباهی را برای ادامه تحصیل و زندگی در کانادا انتخاب می‌کنند.

برخی دیگر از افراد نیز بدون تحقیق و جستجوی کافی تنها به سراغ شهرها و استان‌های بزرگ این کشور می‌روند که باز هم درست نیست و فرد را با مشکلات مختلفی روبرو می‌سازد.

بر همین اساس قصد داریم تا در ادامه با معرفی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی، کار شما را در این زمینه راحت کنیم.

بنابر تحقیقات انجام شده توسط سازمان آموزش بین‌المللی CBIE، آمار بدست آمده اینطور نشان می‌دهد که بالغ بر 60 درصد دانشجویان خارجی در کانادا مایل به اقامت و زندگی در این کشور پس از فارغ‌التحصیلی هستند.

از دلایل اصلی این مقدار از محبوبیت کانادا نزد دانشجویان بین‌المللی می‌توان به کیفیت بالای سیستم آموزشی، رفاه اجتماعی، موقعیت های فراوان بازار کار، ثبات اقتصادی و رفتار صمیمانه مردم با دانشجویان بین‌المللی و مهاجران تازه وارد اشاره کرد.

از این رو در حال حاضر شهرهایی نظیر تورنتو، مونترال، ونکوور، اتاوا، ادمونتون و کلگری به عنوان بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی در این کشور محسوب می‌شوند. این بدین خاطر است که شهرهای مذکور علاوه بر برخورداری از امکانات مختلف شهری، خانه مشهورترین دانشگاه های کانادایی نیز محسوب می‌شوند.

در ادامه به معرفی اطلاعات و جزئیات بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی دانشجویی می‌پردازیم.

زندگی و تحصیل در شهرهای کانادا

تورنتو

پایتخت استان انتاریو جایی نیست جز شهر معروف تورنتو که دانشگاه‌های مشهور و معتبر زیادی را در خود جای داده است. تورنتو یکی از بهترین شهرهای بین‌المللی در کل دنیا محسوب می‌شود و می‌توان گفت بهترین شهر کانادا است به خصوص برای دانشجویان و افرادی که تصمیم دارند زندگی دانشجویی بین‌المللی داشته باشند. 

شهر تورنتو پذیرای دانشجویان بین‌المللی زیادی از سراسر دنیا از جمله آفریقا، اروپا و آسیا است و دانشجویان ایرانی زیادی نیز در این شهر مشغول به ادامه تحصیل هستند.

بد نیست بدانید که در حدود 160 زبان مختلف در این شهر کانادایی برای مکالمه استفاده می‌شود، که نشان دهنده میزان محبوبیت این شهر در میان انواع مهاجران تحصیلی، کاری و اقامت دائم است. بنابر آمار رنکینگ جهانی QS، تورنتو دارای رتبه یازدهم برترین شهرهای دانشجویی در دنیاست.

دلایل جذابیت زندگی دانشجویی در تورنتو کانادا

1. زندگی شهری جذاب به همراه تعداد زیادی رستوران، کافه و مراکز سرگرمی که نام آنها در جهان، خوش می‌درخشد.

2. امکان انجام کار دانشجویی در حین تحصیل (برای حداکثر 20 ساعت در هفته در زمان تحصیل و به صورت تمام وقت در هنگام تعطیلات دانشگاه) برای مشاغلی نظیر ویرایشگر محتوا، مترجم، مسئول شیفت شب هتل و دستیار رسانه های اجتماعی

3. حمل و نقل عمومی اقتصادی و راحت 

4. امکان اجاره اقامتگاه مسکونی متنوع از 500 دلار تا 4000 دلار کانادا در ماه برای دانشجویان بین‌المللی

5. هزینه و شهریه‌های تحصیلی مناسب و اقتصادی در قیاس با کشورهای هم‌رده نظیر آمریکا، استرالیا و انگلیس که از 11 تا 60 هزار دلار بنابر رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه متغیر است.

6. جاذبه‌های گردشگری متنوع از جمله برج CN، موزه Royal Ontario و جزایر تورنتو که مورد علاقه گردشگران و دانشجویان بین المللی زیادی است.

7. محله های ایرانی نشین و فروشگاه های متنوع ایرانی و حضور پر رنگ شهروندان ایرانی در شهر تورنتو

تحصیل و زندگی در تورنتو

مونترال

رتبه دوم بهترین شهر کانادا برای زندگی دانشجویی و ادامه تحصیل به شهر مونترال اختصاص دارد. شهر مونترال با برخورداری از دانشگاه های مطرح و بین‌المللی یکی از اولویت‌های تحصیل و زندگی دانشجویی محسوب می‌شود.

از جنبه کم هزینه و اقتصادی بودن هزینه های زندگی، این شهر در رتبه بالایی قرار نمی‌گیرد، اما کیفیت بالای زندگی در مونترال این موضوع را به خوبی جبران می‌کند. همچنین آمار اینطور نشان می‌دهد که دانشجویان بین‌المللی تمایل بیشتری به زندگی و ادامه تحصیل در این شهر در مقایسه با سایر شهرهای کانادا دارند.

در عین حال، تنوع فرهنگ های مختلف و خاص مهاجران، مهمان نوازی گرم مردم از تازه واردان و سبک زندگی مردم به زیبایی و جذابیت این شهر افزوده است.

دلایل جذابیت زندگی دانشجویی در مونترال کانادا

1. وجود تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و تحصیلی در دانشگاه های خوش نام و معتبر

2. فرصت های کاری متعدد در صنایعی نظیر هوافضا، بیگ دیتا، علوم زندگی و فناوری های سلامت

3. یکی از امن‌ترین شهرهای دنیا به گزارش Economist

4. وجود نقاط جذاب گردشگری نظیر Mount royal، پارک گیاه شناسی jardin و قصر سلطنتی Notre-Dame هیجان زندگی در این شهر را بالا می‌برند

5. اجاره ماهیانه یک آپارتمان مستقل 1 خوابه در مونترال در حدود 1500 دلار کانادا است که با اجاره آن به صورت اشتراکی با سایر دانشجویان، هزینه های زندگی شما در این شهر زیبا به شدت کاهش می‌یابد.

ونکوور

یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا ، شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا است و به عنوان یک بندر ساحلی از شهرت زیادی در زمینه کیفیت آموزشی و آرامش در زندگی برخوردار است.

بنابر گزارش و داوری بخش Economist Intelligence، ونکوور یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی است. با در نظر گرفتن جمعیت 50 درصدی گروه های اقلیت در ونکوور، این شهر مکانی ایده آل برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود.

بنابر رنکینگ سال 2019 QS، این شهر در رتبه 16 برترین شهرهای دانشجویی دنیا قرار گرفته و دو زبان انگلیسی و فرانسوی زبان های رسمی این شهر محسوب می‌شوند. علاوه بر امکانات و مزایای تحصیلی، شهر ونکوور از مناظر طبیعی فوق العاده زیادی برخوردار بوده و محل مناسبی برای پیاده روی، کوهنوردی و یا ورزش هایی نظیر سقوط آزاد به شمار می‌رود.

دلایل ثبت ونکوور در لیست بهترین شهرهای کانادا

1. اجاره خانه در ونکوور بسیار اقتصادی است. به طور تقریبی می‌توان با مبلغ 600 تا 900 دلار کانادا خانه یک خوابه ای را با تجهیزات اینترنت و آب و برق و گاز کرایه کرد. (البته هزینه اجاره به نسبت منطقه و محله متغیر است)

2. وسایل حمل و نقل عمومی بسیار اقتصادی و در دسترس است، شما می‌توانید با پرداخت 95 دلار کانادا از وسایل نقلیه پیشرفته عمومی به صورت ماهانه استفاده کنید.

3. مناظر طبیعی و جذابیت های گردشگری متنوعی از جمله پل معلق Capilano و جزایر Granville در این شهر وجود دارند و فعالیت‌های سرگرم کننده ای نظیر پیاده روی و قایق سواری در دسترس است.

4. برخی از بزرگترین شرکت های فناوری نظیر آمازون، مایکروسافت، SAP، Salseforce و fortinet در شهر ونکوور مستقر هستند. از این فرصت فعالیت در چنین شرکت هایی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.

زندگی و تحصیل در ونکوور

اتاوا

از دیگر شهرهای کانادا که در لیست بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و تحصیل قرار دارد می‌توان به اتاوا اشاره داشت. بنابر آمار، شهر اتاوا به عنوان چهل و پنجمین شهر دانشجویی برتر برای تحصیل و زندگی در دنیا محسوب شده است.

با در نظر گرفتن کیفیت بالای آموزشی و اساتید دانشگاهی کهنه کار و همچنین سبک زندگی و تنوع فرهنگ، این شهر به انتخاب اول بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است.

البته حضور مهاجران زیادی از قاره آفریقا، آسیا و اروپا در این شهر یکی دیگر از دلایلی است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به علت نزدیکی فرهنگ و احساس راحتی این شهر را برای ادامه تحصیل و زندگی انتخاب می‌کنند.

در این بین، قیمت‌های مناسب اقامتگاه مسکونی، حمل و نقل، فرصت‌های کاری گسترده در بازار کار جهانی و بسیاری از مزایای دیگر، اتاوا را به شهری ایده آل و مورد پسند دانشجویان از سراسر دنیا بدل کرده است.

دلایل ثبت اتاوا در لیست بهترین شهرهای کانادا

1. اتاوا یکی از امن‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود و به همین خاطر محلی قابل اطمینان برای اسکان دانشجویان بین المللی است.

2. فرصت‌های کاری متعددی در بخش‌های مختلف بازار کار وجود دارد. از این رو ارگان هایی نظیر tech park و federal employment Node موقعیت های کاری فوق العاده و پر درآمدی را برای شهروندان بومی و دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند.

3. سیستم یکپارچه مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی کار حمل و نقل را با قیمتی بسیار مناسب برای مردم اتاوا آسان کرده است. هزینه بلیط ماهانه وسایل نقلیه عمومی در این شهر به طور تقریبی 110 دلار کانادا است.

4. با در نظر گرفتن نرخ اشتغال و استخدام 64.6 درصدی افراد در این شهر، اتاوا یکی از بالاترین میزان اشتغال زایی را برای شهروندان در سال 2018 و 2019 داشته است.

شما می‌توانید در صورت تمایل برای ادامه تحصیل و زندگی در کانادا از مشاوره، ارزیابی تحصیلی و خدمات متنوع lets go uni استفاده کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالب پیشین شرایط تحصیل در کشور کانادا و زندگی در ادمونتون با ویزای تحصیلی کانادا نگاهی بیندازید.