همواره طی دهه‌های گذشته کشور آمریکا یکی از مقاصد اصلی مهاجرتی ایرانیان بوده و شهروندان ایرانی زیادی برای اموری نظیر ادامه تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری به این کشور پهناور، پیشرفته و 72 ملت نقل مکان کرده‌اند؛ معمولاً زمانی که می‌خواهید برای مدت زمان نسبتاً طولانی و یا دائمی به خارج از کشور مهاجرت کنید، لازم است تا در مورد انواع جزئیات کاربردی زندگی در آن کشور از جمله بهترین بیزینس در آمریکا برای ایرانیان، بهترین دانشگاه و موسسه آموزشی، بهترین محله و موارد این چنینی باخبر شوید.

چنانچه مایل هستید تا در آینده‌ای نزدیک مهاجرت به آمریکا را تجربه کنید، بد نیست تا کمی از زمان خود را به خواندن این مطلب اختصاص داده و با آشنایی با بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا و بهترین بیزینس در آمریکا برای شهروندان ایرانی سمت و سوی بهتری برای هماهنگی سریع با زندگی در این کشور گسترده و پیشرفته پیدا کنید و با آگاهی کامل قدم در این راه بگذارید.

شما این امکان را دارید تا حرفه و تخصص خود را در کشوری نظیر آمریکا ادامه داده و یا در صورت تمایل و اقتضای سنی و تجربه، با انتخاب بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا از طریق اخذ مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر این کشور، مسیر خود را برای فعالیت در برترین عناوین شغلی و بیزینس در آمریکا برای ایرانیان هموار سازید.

ما قصد داریم تا پیش از پرداختن به عناوین شغلی مناسب مهاجران ایرانی در آمریکا، فهرستی از برترین شغل های موجود در این کشور را در اختیار شما قرار دهیم که به طور همزمان می‌توانند بهترین و پردرآمدترین شغل در آمریکا 2022 باشند. پس با لتس گو یونی همراه باشید.

بهترین بیزینس برای ایرانیان در آمریکا

بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا

فراتر از مبحثی مثل بهترین بیزینس در آمریکا برای ایرانیان، اول از همه باید به این موضوع فکر کنید که شما به عنوان یک شهروند خارجی و متقاضی مهاجرت به کشور آمریکا، چنانچه قصد کار کردن و سکونت در این کشور خوش آب و رنگ را داشته باشید نیاز به مجوز و یا اصطلاحاً پرمیت مخصوص کار و زندگی در این کشور را دارید که می‌تواند مدرک مهمی مثل گرین کارت و یا ویزای کار کشور آمریکا باشد.

ممکن است از طریق ثبت نام لاتاری آمریکا به این کشور قدم گذاشته و به فکر قدم بعدی یعنی انتخاب شغل مناسب در آمریکا باشید. خبر خوب اینست که طبق آمار سازمان BLS، از سال 2007 نرخ بیکاری در این کشور با کاهش روبرو شده است.

اگر انتخاب بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا و بهترین بیزینس در آمریکا برای شهروندان ایرانی از اهمیت زیادی برای شما برخوردار است، توصیه می‌کنیم که به خوبی با بازار کار این کشور آشنا شده و درک خوبی از بازارها و شرکت‌های بزرگ و مهم آن پیدا کنید.

بنابر آمار، در حال حاضر حوزه‌های خدمات، آموزش و بخش سلامت و همچنین بازار TIMES که شامل مخابرات، فناوری اطلاعات، موارد چند رسانه‌ای، سرگرمی و خدمات امنیتی می‌شود جزو بازارهای کاری پویا و محبوب کشور آمریکا به شمار می‌روند.

چنانچه به دنبال بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا هستید، می‌توانید از جنبه‌های مختلفی به این موضوع نگاه کنید که از درآمد بالایی برخوردار باشد و یا از بازار کار خوبی برخوردار بوده و آماده جذب نیروی کار خارجی، مهاجر و تازه وارد در آمریکا باشد. بنابر آمار وب سایت forbes، مشاغل عمومی زیر جزو عناوین شغلی محبوب مهاجران در کشور آمریکا محسوب می‌شوند:

  • گریدر و مرتب کننده، محصولات کشاورزی
  • نیروی کار آرایشی و زیبایی ظاهری
  • گچکاری و گچ‌بری
  • نصب کننده دیوارهای خشک، کاشی سقفی و Tapers
  • نیروی کشاورزی
  • خیاط و دوزنده لباس، چرخکار
  • خدمتکار، نظافتچی، خانه‌داری
  • پرس‌کار، نساجی
  • راننده تاکسی و شوفر
  • نیروی باربری
  • کارمند دفتری
  • خدمتکار رستوران
  • تکنسین توربین باد

اینها عناوین شغلی محبوب و مناسب افراد دارای تجربه فنی و عموماً فاقد مدرک آکادمیک در آمریکا هستند. اما چنانچه دارای تخصص و مهارت ویژه بوده و از مدرک تحصیلی آکادمیک بهره مند هستید، بهتر است از طریق جاب آفر و ویزای کار برای مهاجرت به کشور آمریکا اقدام کرده و با فعالیت در یک حوزه مرتبط و دارای درآمد بالاتر، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

از این رو، فردی که دارای سابقه کار طولانی در یک حوزه تخصصی در داخل ایران مثل شغل پرستاری، فیزیوتراپیست و یا کارشناس و حتی مدیر خدمات مشتری است، بهترین شغل برای مهاجرت وی به آمریکا براساس جدول مشاغل مورد نیاز شهر و ایالت مورد نظر وی بوده و باید با حرفه و تخصص وی تطابق بالایی داشته باشد.

برهمین اساس، چنانچه مایل به مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا هستید، می‎توانید از مراحل ابتدایی کار که شامل رزرو وقت سفارت می‌شود تا آماده سازی و ترجمه مدارک، انتخاب روش مهاجرتی و پروسه اخذ ویزا از مشاوره و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی لتس گو یونی استفاده کرده و با حضور در کشوری نظیر آمریکا، در یکی از بهترین عناوین شغلی مشغول به کار شوید.

بهترین عناوین شغلی برای مهاجرت به آمریکا

بهترین بیزینس در آمریکا برای ایرانیان

اگر بخواهیم صادقانه در مورد مبحث برترین بیزینس در کشور آمریکا برای ایرانیان صحبت کنیم باید بگوییم که اطلاعات چندانی در این رابطه در فضای اینترنت وجود ندارد و نمی‌توان با استفاده از فیلتری نظیر نیروی کار مهاجر ایرانی در کشور آمریکا، به نتیجه دقیق و فوق‌العاده ای مثل فهرست بهترین بیزینس در آمریکا برای شهروندان ایرانی رسید.

یعنی اگر فرد بخواهد به طور شخصی در وبسایت معروفی مثل Indeed و یا لینکدین برای این مهم اقدام کند می‌تواند مواردی نظیر Iranian jobs و یا job opportunities with Persian language را در سامانه سایت سرچ نماید تا از نتایج بهترین بیزینس در کشور آمریکا برای ایرانیان باخبر شود.

چیزی که بیشتر مشاغل در دسترس به زبان فارسی و یا درخواست نیروی کار ایرانی در این کشور را به شما نشان داده و در اغلب موارد جزو بهترین پیشنهادهای کاری در یک حوزه کاری عمومی و یا تخصصی محسوب نمی‌شوند.

در واقع، شما باید با استناد به رزومه و سوابق کاری و حرفه‌ای خود به دنبال یک موقعیت شغلی مناسب در کشور پهناور آمریکا باشید و نباید تابعیت ایرانی و زبان فارسی را دستمایه اصلی پیدا کردن شغل مناسب در این کشور قرار داده و به دنبال بهترین بیزینس در آمریکا برای ایرانیان باشید.

چنانچه از دایره ارتباطی خوبی در یک وب سایت تخصصی کاریابی نظیر لینکدین در داخل ایران و یا آمریکا برخوردار باشید، امکان دریافت پیشنهادات ویژه مختص مهاجران ایرانی متخصص در کشور آمریکا برای شما زیاد بوده و می‌توانید برای دستیابی به برترین بیزینس در کشور آمریکا برای ایرانیان امیدوار باشید.

اما باید به این نکته توجه کنید که عبارت بهترین می‌تواند به این معنی باشد که تطابق کامل با حرفه و تخصص کاری شما دارد و از حقوق و مزایای خوبی برخوردار بوده و شامل سختی زیادی نمی‌شود و یا اینکه محیط کاری شما در آمریکا کاملاً ایرانی بوده و اینطور احساس خواهید کرد که در هر حال فعالیت و انجام کار در وطن هستید!

پیشنهاد ما به شما این است که برای مهاجرت کاری به آمریکا و انتخاب بهترین بیزینس در آمریکا برای ایرانیان به سراغ عناوین شغلی مورد نیاز شهر و ایالت محل سکونت خود در این کشور بروید. یعنی اگر حرفه و تخصص کاری و سوابق تحصیلی شما با موقعیت‌های شغلی مورد نیاز در آمریکا مطابقت داشته باشد، مطمئناً بهترین بیزینس در آمریکا برای شما از میان این فرصت‌های کاری پیدا خواهد شد.

در واقع، انجام این کار بسیار هدفمند و منطقی بوده و شما با برنامه‌ریزی قبلی و کسب اطلاعات مورد نیاز می‌توانید کسب و کار بسیار مطلوبی را برای خود در کشور پهناور آمریکا دست و پا کنید.

بنابر جدیدترین آمار ارائه شده، مشاغل مورد نیاز ایالات متحده آمریکا که انواع موقعیت‌های شغلی پرتقاضا را در دل خود جای داده شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پرستار خانگی سالمندان(مختص افراد مسن و دارای بیماری‌های مزمن، ناتوانی،اختلال شناختی و غیره) و ارائه خدمات سلامت محوری نظیر چک کردن فشار خون، آماده سازی وعده‌های غذا و کمک در انجام وظایف روزانه. متوسط درآمد سالانه این موقعیت شغلی در حدود 22.600 هزار دلار است و تا سال 2024 رشد 38 درصدی جذب نیرو در این موقعیت شغلی در آمریکا پیش‌بینی شده است.
  • فیزیوتراپیست: به بیماران کمک می‌کنند تا پس از آسیب دیدگی و یا بیماری، برای بازیابی قدرت حرکت و مدیریت درد موجود در بدن و یا اندامی مشخص تلاش کرده و بهبودی خود را بدست بیاورند و این کار را از طریق روش‌های بیومکانیک، تمرین، الکتروتراپی و سایر تکنیک‌ها انجام می‌دهند. متوسط درآمد سالانه این موقعیت شغلی در حدود 84.020 هزار دلار است و قرار است تا سال 2024 شاهد رشد جذب نیرو 35 درصدی این موقعیت شغلی در بازار کار آمریکا باشیم.
  • پرستار دارای پروانه رسمی: در این موقعیت شغلی شما موظف به ثبت سوابق بیمار، ارائه دارو، هماهنگی با سایر پزشکان، نظارت بر بیمار، ارائه پشتیبانی احساسی به بیمار و خانواده وی و کارهای این چنینی هستید. این شغل می‌تواند در محیط بیمارستان، خانه، مطب دکتر و خدمات سلامت خانگی ارائه گردد. متوسط درآمد سالانه پرستار در آمریکا در حدود 68.450 هزار دلار بوده و رشد 16 درصدی جذب نیرو تا سال 2024 پیش‌بینی شده است.
  • مهندس نرم افزار: فردی است که مسئول طراحی، توسعه، نگهداری و آزمون و خطای نرم افزار و سیستم‌های کامپیوتری است و معمولاً با کسب و کارهای خصوصی و یا آژانس‌های دولتی همکاری می‌کند. متوسط حقوق سالیانه این موقعیت شغلی 98.270 هزار دلار بوده و تا سال 2024 رشد 19  درصدی برای آن پیش‌بینی شده است.
  • تحلیل‌گر امنیت اطلاعات: در این حوزه کاری، فرد مسئول برنامه ریزی و انجام اقدامات امنیتی برای حفاظت از شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری یک شرکت و یا سازمان است. همچنین این افراد اقدامات پیشگیرانه‌ای نظیر کپی و جا به جایی اطلاعات را نیز در مواقع مورد نیاز انجام می‌دهند. متوسط حقوق سالیانه این فرصت شغلی در کشور آمریکا برابر با 90.282 هزار دلار است و قرار است تا سال 2024 با رشد 19 درصدی روبرو شود.
  • کار درمانگر: این موقعیت شغلی که با نام Occupational therapist شناخته می‌شود به افراد کمک می‌کند تا توانایی خود را برای انجام وظایف خود در محیط کار و زندگی بالا برده و افزایش دهند. کاردرمانگرها با افرادی با شرایط ناتوانی جسمی، ذهنی و یا غیره کمک کرده و به بیماران کمک می‌کنند تا عملکردهای حرکتی و یا توانایی‌های استدلالی خود را از طریق ورزش و درمان شناختی رفتاری بهبود دهند. متوسط درآمد سالانه این فرصت شغلی 81.910 هزار دلار بوده و پیش بینی می‌شود که تا سال 2024 ، کشور آمریکا با 27 درصد رشد جذب و استخدام نیرو در این حوزه کاری روبرو گردد.
  • توسعه دهنده وب: این موقعیت شغلی با طراحی، کدنویسی و اصلاح وب‌سایت‌ها سر و کار داشته و توسعه‌دهندگان وب سایت‌هایی با جذابیت بصری ایجاد می‌کنند که دارای طراحی کاربرپسند بوده و از مسیردهی بسیار واضحی برخوردار است. متوسط درآمد سالانه این کار در آمریکا 66.130 هزار دلار بوده و تا سال 2024، رشد استخدام 24 درصدی را به خود خواهد دید.
  • دانشمند داده: این نوع از دانشمندان با استفاده از داده و توانایی تحلیلی منابع داده را پیدا و تفسیر کرده، حجم زیادی از داده را مدیریت نموده و از سازگاری مجموعه داده‌ها مطمئن شده و در نهایت یافته‌ها و بینش خود از این اطلاعات را ارائه می‌دهند. متوسط درآمد سالیانه این افراد در کشور آمریکا چیزی در حدود 111.267 هزار دلار است و این طور پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2024 شاه رشد 16 درصدی جذب نیرو در این حوزه کاری در آمریکا باشیم.
  • مدیر عملیات: این فرصت شغلی برای اطمینان از این موضوع است که روند اجرایی یک سازمان صحیح و بدون اشکال است، خدمات آن کارآمد بوده و نیازهای مشتریان و کاربران را به خوبی برآورده می‌کند. به طور کلی مدیر عملیات مسئولیت نظارت بر سیستم تولید و بهبود آنها را در صورت لزوم بر عهده دارد.  متوسط درآمد سالیانه این شغل در آمریکا برابر با 97.730 هزار دلار است و قرار است تا سال 2024 جذب نیرو در این حوزه با رشدی 7 درصدی روبرو گردد.
  • مسئول سونوگرافی و تشخیص پزشکی: در این موقعیت شغلی فرد موظف است تا با استفاده از دستگاه‌های تصویربرداری اولتراسونیک تصاویر داخلی،اسکن‌ها و حجم‌های 3 بعدی را برای تشخیص موقعیت‌های پزشکی بررسی و ترجمه نماید. متوسط درآمد سالانه این فرصت شغلی در کشور آمریکا برابر با 64.280 هزار دلار بوده و قرار است تا سال 2024 با رشد جذب و استخدام 26 درصدی در این کشور روبرو گردد.

در یک جمع‌بندی کلی، چنانچه تمایل دارید تا به کشور بزرگ آمریکا مهاجرت کرده و در بهترین کسب و کار در آمریکا برای ایرانیان مشغول به کار شوید، توصیه می‌کنیم که به خوبی در مورد بازار کار شهر و ایالت مورد نظر خود در این کشور تحقیق کرده، از مشاغل مورد نیاز آن باخبر شوید و متناسب با رزومه تحصیلی و سوابق کاری خود در کشور مبدا، برای جاب آفر و ویزای کار این کشور اقدام کرده و در نهایت به کشور رویاها یعنی آمریکا مهاجرت نمایید.

از آنجایی که این پروسه شامل جزئیات و پیچیدگی‌های زیادی است و تنها استخدام در بهترین بیزینس در آمریکا برای ایرانیان در اولویت قرار ندارد، بهتر است تا از مشاوره و ارزیابی تخصصی در این زمینه استفاده کرده و در صورت تمایل، انجام امور خود را به کارشناسان مجرب مهاجرت کاری و تحصیلی لتسگو یونی بسپارید.