آیا می‌دانید صاحبان پردرآمدترین شغل در آمریکا چه کسانی هستند؟ اگر متقاضی کار در آمریکا بعد از مهاجرت هستید این محتوا برای شماست. نشستن بر صندلی پردرآمدترین شغل در کشور توسعه یافته آمریکا آرزوی هر مهاجری است که رویای زندگی در این کشور را دارد اما باید بدانید که پیروزی در این فضای رقابتی کار چندان آسانی نیست.

به راستی علت استقبال گسترده مردم سراسر دنیا برای مهاجرت به آمریکا و کار پردرآمد در این کشور چیست؟ خب شاید باید علت این اشتیاق را در جایگاه اقتصادی و سیاسی آمریکا جستجو کنیم. ایالات متحده آمریکا را می‌توان بزرگترین و قدرتمندترین اقتصاد جهان در کنار کشورهایی مانند چین و آلمان دانست که با وجود جمعیت بالغ بر 330 ملیلیون نفری نرخ بیکاری آن در حدود 6% است. 

تمرکز تعداد بسیار زیادی از صنایع تولیدی قدرتمند در این کشور، برخورداری از سیستم بهداشتی و درمانی تراز اول، وجود نظام آموزشی منطبق بر استانداردهای جهانی و قدرت سیاسی، بازار کار کشور آمریکا را به یکی از پررونق‌ترین و پردرآمدترین بازارهای شغلی برای متخصصان بین‌المللی تبدیل کرده است. 

مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، ساخت و ساز، انرژی‌های پاک، فناوری اطلاعات، هتلداری، تجارت املاک و مستغلات، حقوق و مدیریت مالی از جمله صنایع و شغل های رو به رشد و پررونق در این کشور هستند که خدمات خود را در سطح بین‌المللی ارائه می‌‌دهند. حال بیایید ببینیم که بر اساس سایت‌ها و منابع معتبر آمریکای چه شغل‌ هایی در لیست پردرآمدترین شغل در کشور آمریکا برای سال 2024 جای گرفته‌اند.

پردرآمدترین شغل در آمریکا2022

پردرآمدترین شغل در آمریکا

یکی از سوالاتی که باید هنگام انتخاب رشته تحصیلی و یا ارسال رزومه شغلی مورد توجه قرار گیرد این است که " این شغل چقدر درآمد دارد؟" حال اگر بخواهیم برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های خارج از کشور مهاجرت کنیم و یا به دنبال ویزای کاری باشیم اهمیت پاسخ به این پرسش دو چندان می‌شود.

مهاجرت حتی در بهترین حالت، سختی‌ها و هزینه‌هایی به همراه دارد که داشتن یک شغل پردرآمد می‌تواند نقش موثری در کاهش این هزینه‌ها و تحمل سختی‌های آن داشته باشد. بنابراین حتی اگر در مرحله انتخاب رشته برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا هستید خوب است بدانید که با تحصیل در کدام رشته شانس بیشتری برای دستیابی به یکی از پردرآمدترین شغل ها در آمریکا خواهید داشت.

بر اساس آخرین بررسی و گزارش ارائه شده توسط US News & World Report در خصوص درآمد شغل های مختلف در آمریکا، همچنان مشاغل مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در صدر پردرامدترین شغل در امریکا قرار دارند. در این میان متخصصان بیهوشی با میانگین حقوق سالیانه 267020 دلار پردرآمدترین متخصصان این کشور هستند که جراحان عمومی و دندانپزشکان پس از آن‌ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

البته باید به اینکه نکته توجه داشته باشیم که یکی از علت‌های اصلی پردرآمد بودن شغل های حوزه بهداشت و درمان، هزینه زیاد آموزش و طولانی بودن دوره تحصیلی این گروه است.

در حقیقت اینطور می‌توان گفت که پزشکان و دندانپزشکان باید زمان و هزینه بسیار بیشتری در مقایسه با دیگر تخصص‌ها صرف کنند تا بتوانند به درآمد برسند. بر همین اساس طبق تحقیقات موسسه بروکینگز (Brookings Institution research) پزشکان بیش از هر شغل دیگری در میان 1 درصد پردرآمدترین شغل در آمریکا قرار دارند.

طبق گزارش اعلام شده بیش از نیمی از مشاغل موجود در لسیت پردرآمدترین شغل در آمریکا به تحصیلات حوزه علوم پزشکی مربوط می‌شوند. علاوه بر این فارغ‌التحصیلان رشته حقوق با میانگین سالیانه 144,000 دلار و مهندسی نفت با میانگین درآمد 156,000 دلار در سال از دیگر عناوین شغلی لیست پردرآمدترین ها در آمریکا هستند.

خلبانی، مدیریت کسب و کار، مدیریت امور مالی، مهندسی و فناوری اطلاعات سایر شغل های پردرآمد در آمریکا هستند که در بسیاری موارد برای داشتن یک درآمد بالا نیازی به تحصیلات دکترا نداشته و تنها با اثبات توانمندی خود و برخورداری از یک رزومه قابل قبول می‌توانند واجد شرایط اشتغال در یک موقعیت شغلی پردرآمد باشند.

طبق گزارش US News & World Report، موقعیت‌های شغلی که به عنوان پردرآمدترین شغل در آمریکا 2024 پیش‌بینی شده‌اند عبارتند از:

متخصص بیهوشی (Anesthesiologist)

متخصصان بیهوشی با میانگین درآمد سالیانه 267,000 دلار، رتبه نخست پردرآمدترین شغل در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. وظیفه اصلی این گروه از پزشکان تزریق داروهای بیهوشی و مسکن برای کنترل درد بیمار در مراحل قبل، حین و بعد از جراحی است. یکی از علت‌های اصلی بالا بودن درآمد این تخصص نیاز به حضور یک متخصص بیهوشی در تمام جراحی‌ها می‌باشد.

ساعات کاری یک متخصص بیهوشی از برنامه اتاق عمل پیروی می‌کند که می‌تواند طولانی و غیر قابل پیش‌بینی باشد زیرا این متخصصان باید هم برای جراحی‌های برنامه‌ریزی شده و هم اقدامات اورژانسی مانند حوادث و زایمان سریع حضور پیدا کنند بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که در صدر پردرآمدترین شغل های آمریکا باشند.

جراح عمومی (Surgeons)

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم رتبه دوم لیست پردرامدترین شغل در آمریکا نیز به عضوی از کادر درمان اختصاص دارد. جراحان عمومی با میانگین درآمد سالیانه 255,000 دلار، پس از متخصصان بیهوشی صاحب پردرآمدترین شغل در این کشور هستند. 

جراحان برای رسیدن به این موقعیت شغلی باید سال‌های طولانی تحصیل و کارآموزی را پشت سر بگذارند و ممکن است بسته به تخصص خود ساعات طولانی و نامنظمی در اتاق عمل باشند. همچنین جراحانی که در زمینه‌های خاصی مانند جراحی مغز و اعصاب یا قلب تخصص دارند در مقایسه با یک حراج عمومی درآمد بیشتری خواهند داشت.

در این میان جراحان فک و صورت نیز در برخی منابع به عنوان سومین شغل پردرآمد در آمریکا شناخته شده‌اند که می‌توان این شغل را به عنوان یکی از گرایش‌های تخصصی جراحی در نظر گرفت. جراحان فک و صورت با میانگین درآمد 243,000 دلار در سال دستمزدی بالاتر از سایر جراحان تخصصی دریافت می‌کنند.

 شغل های پردرآمد در آمریکا

متخصص زنان و زایمان (Obstetricians-Gynecologists)

پزشکان متخصص زنان و زایمان در رتبه سوم پردرآمدترین شغل در کشور آمریکا قرار دارند. به ویژه در چند دهه اخیر ظهور درمان‌های ناباروری در سطح پیشرفته، موجب افزایش درآمد این گروه گردیده است. متخصصان زنان و زایمان (OB-GYN) سالانه حدود 239,000 دلار آمریکا درامد دارند.

متخصص ارتودنسی (Orthodontist)

دندانپزشکانی که دارای بورد تخصصی ارتودنسی هستند با درآمد سالیانه حدود 226,000 دلار در زمره پردرآمدترین شغل های امریکا جای دارند. همچنین دندانپزشکی با تخصص ارتودنسی از جمله مشاغلی است که چشم‌انداز بازار کار و افزایش درآمد آن در آمریکا برای ده سال آینده بسیار مطلوب بوده و پیش‌بینی می‌شود که با رشد درامد 8درصدی همراه باشد.

پزشک عمومی (Physician)

در ادامه لیست پردرآمدترین شغل در آمریکا همچنان کادر پزشکی و درمان در صدر قرار دارند. پزشک عمومی یکی دیگر از شغل های پردرآمد در این کشور است که میانگین درآمد سالیانه آن 219,000 دلار آمریکا می‌باشد. 

پزشکی در تمام کشورهای جهان در بین پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته‌ها جای داشته و هر ساله دانشجویان بسیاری برای قبولی در این رشته وارد یک رقابت سخت می‌شوند. کیفیت بالای سیستم بهداشت و درمان آمریکا و پیشگامی این سیستم در پیشرفت‌های علمی حوزه پزشکی چشم انداز بسیار روشنی را  برای این شغل در امریکا ترسیم می‌نماید. پیش‌بینی می‌شود که میانگین درآمد پزشکان در آمریکا تا 2029 بالغ بر 5% افزایش یابد.

در این میان گروهی از پزشکان عمومی که در غالب پزشک خانواده (Family Medicine Physicians) فعالیت می‌کنند نیز به دلیل مسئولیت‌های گسترده‌تری که بر عهده دارند در مقایسه با سایر تخصص‌ها درآمد بیشتری داشته و حدود درآمد سالیانه یک پزشک خانواده در آمریکا 215,000 دلار می‌باشد.

پردرآمدترین شغل های امریکا کدامند؟

روانپزشک (Psychiatrists)

روانپزشکی با میانگین درآمد 217,000 دلار در سال یکی دیگر از مشاغل پردرآمد آمریکا است که هر روز به تعداد مراجعین آن در بخش‌های مختلف افزوده می‌شود. در جامعه پیشرفته آمریکایی، سلامت روان به اندازه سلامت جسمی حائز اهمیت بوده و متخصصان حوزه بهداشت روان از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

یکی از دلایل پردرآمد بودن این تخصص، امکان فعالیت آن در حوزه‌های مختلفی مانند درمان فردی برزگسال، کودک و نوجوان، اعتیاد، ازدواج، روانپزشکی قانونی، فرزند پروری و بیماری‌های روانی می‌باشد. پیش بینی می‌شود که تقاضا برای موقعیت شغلی روانپزشکی و روانشناسی بالینی تا سال 2030 حدود 13% افزایش یابد.

متخصصین پروتز دندان (Prosthodontists)

پس از ارتودنسی سایر تخصصی‌های حوزه دهان و دندان همچنان عضوی از لیست پردرآمدترین شغل در آمریکا هستند. میانگین درآمد سالیانه متخصصان پروتز دندان‌های آسیب دیده بیش از 215,000 دلار امریکا می‌باشد.

دندانپزشک (Dentist)

پس از متخصصان ارتودنسی و پروتز دندان، حال دندانپزشکان عمومی با میانگین درآمد 176,000 دلار در سال، یکی دیگر از مشاغل پردرآمد امریکا محسوب می‌شوند که از چشم انداز شغلی بسیار مطلوبی در ده سال آینده برخوردار هستند.

خلبانان، کمک خلبانان و مهندسین پرواز (Airline Pilots, Copilots, and Flight Engineers)

صنعت هوانوردی آمریکا همواره یکی از پیشرفته‌ترین صنایع هوایی در جهان بوده که نیروی‌های متخصصی را در این حوزه تربیت کرده و به سایر نقاط جهان ارسال می‌نماید. با توجه به اهمیت ویژه صنعت هوانوردی در آمریکا جای تعجب نیست که خلبانی و مهندسی پرواز از جمله پردرآمدترین شغل در آمریکا باشند. میانگین درآمد یک خلبان در خطوط هوایی آمریکا حدود 187,000 دلار در سال است.

علوم کامپیوتر و مدیریت اطلاعات (Computer and Information Systems Managers)

مدیران حوزه کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی(IS) از جمله پردرآمدترین شغل های آمریکا هستند که  مدیریت پردازش داده‌های الکترونیکی، سیستم‌های اطلاعاتی، تجزیه و تحلیل سیستم‌ها و برنامه‌های کامپیوتری از جمله وظایف اصلی این گروه می‌باشد. از جمله دلایل درآمد بالای این شغل، سابقه مدیریتی و حرفه‌ای لازم برای کسب این موقعیت کاری است.

اکثر نیروهای واجد شرایط این موقعیت شغلی باید مدرک تحصیلی خود را در یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر دریافت کرده و پیش از انتصاب به عنوان مدیر مرکز کامپیوتر و اطلاعات، سابقه چندین سال کار حرفه‌ای در این حوزه را داشته باشند. میانگین حقوق این موقعیت شغلی در آمریکا سالانه 162,000 دلار می‌باشد.

همچنین کارشناسان فناوری اطلاعات (IT) از دیگر متخصصین حوزه علوم کامپیوتر هستند که با توجه به توسعه کسب و کارهای آنلاین در یک دهه اخیر، تقاضای گسترده‌ای برای جذب و استخدام آن‌ها صورت گرفته است. کارشناسی فناوری اطلاعات با حدود 153,000 دلار دستمزد در سال یکی دیگر از مشاغل پردرآمد آمریکا است.

مدیر بازاریابی (Marketing manager)

حیات یک سازمان تجاری در ابعاد کوچک تا بزرگ به ویژه در کشوری ثروتمند و صنعتی مانند آمریکا به جمعیت مشتریان آن بستگی دارد. بنابراین انتظار می‌رود که مدیران بخش بازاریابی حضوری و انلاین صاحبان یکی از مهم‌ترین و پردرامدترین موقعیت‌های شغلی در شرکت‌های تجاری بخش دولتی و خصوصی این کشور باشند. 

در حال حاضر هر روز به تعداد تقاضاها برای جذب و استخدام مدیران دیجیتال مارکتینگ افزوده شده و به همین نسبت درآمد آن‌ها نیز در حال افزایش است. میانگین حقوق یک مدیر بخش بازاریابی و فروش در آمریکا حدود 147,000 دلار در سال می‌باشد.

پردرآمدترین شغل های امریکا در سال 2022

مدیر امور مالی (financial manager)

بدون شک تخصصی که در ارتباط با مدیریت سرمایه و برنامه‌ریزی مالی باشد یکی از حساس‌ترین موقعیت‌های شغلی محسوب می‌شود که درآمد بالایی دارد. بر همین اساس در کشور آمریکا نیز متخصصین حوزه مدیریت امور مالی، کارشناسان سرمایه و بودجه و حسابداران از درامد بالایی برخوردار هستند. میانگین حقوق یک مدیر امور مالی در یک شرکت آمریکایی حدود 147,000 دلار می‌باشد. 

از جمله دیگر مشاغل پردرآمد آمریکا برای سال 2024 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • متخصص اطفال: 183,000$
  • پرستاران متخصص بیهوشی و اتاق عمل: 175,000$
  • مهندسی نفت: 156,000$
  • وکیل: 144,000$
  • مدیر فروش و ارتباط با مشتریان: 140,000$
  • مدیر تجاری اجرائی: 124,000$
  • داروساز: 123,700$
  • مشاور مالی: 121,700$
  • بینایی سنجی: 120,000$
  • کارشناس علوم سیاسی: 115,500$

سخن پایانی

اگرچه درآمد تنها معیار انتخاب یک شغل نبوده و معیارهای دیگری مانند امنیت روانی، علاقه و سطح تحصیلات نیز نقش موثری در انتخاب یک موقعیت شغلی دارند اما بدون شک پردرآمد بودن از جمله عواملی است که می‌تواند در دیدگاه و تمایل ما برای انتخاب یک شغل بسیار تاثیرگذار باشد. به خصوص اگر به دنبال زندگی در کشور گرانی مانند آمریکا هستیم.  

هزینه زندگی در آمریکا در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای تراز اول اروپایی، هزینه قابل توجهی بوده و بقاء در نظام سرمایه‌داری این کشور به عنوان یک مهاجر نیازمند برخورداری از یک شغل پردرآمد می‌باشد.

حال که با لیستی از پردرآمدترین شغل در آمریکا آشنا شدید، در صورتی که تصمیم به ادامه تحصیل در آمریکا دارید و یا می‌خواهید با دریافت ویزای کاری به آمریکا مهاجرت کنید دریافت یک مشاوره تخصصی از کارشناسان مهاجرت تیم لتسگو یونی می‌تواند راهنمای شما در این انتخاب آینده‌ساز باشد.