اطلاع داشتن از مشاغل مورد نیاز استرالیا از نکات مهمی است که اگر به فکر مهاجرت کاری و یا تحصیلی به استرالیا هستید، باید به آن توجه کنید. استرالیا یکی از کشورهای پیشرفته دنیاست که به علت انگلیسی زبان بودن بسیار مورد توجه مهاجرین قرار گرفته است. اما برای مهاجرت به این کشور زیبا و پیشرفته باید در مورد لیست شغل های مورد نیاز استرالیا اطلاعات کافی کسب کنید تا مطمئن شوید به مهارت شما در این کشور نیاز است و یا اینکه چه رشته تحصیلی و مهارتی را برای یادگیری انتخاب کنید که مورد نیاز باشد.

بنابراین با توجه به این نکته، در این پُست از مجله تحصیلی لتسگو یونی تصمیم گرفتیم تا مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا را در اختیارتان قرار دهیم و در مسیر مهاجرت به این کشور به شما کمک کنیم. پس با ما همراه باشید. در ضمن به خاطر داشته باشید که می‌توانید برای هر سوال در مورد مهاجرت تحصیلی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مشاغل مورد نیاز استرالیا

مشاغل مورد نیاز استرالیا و آگاهی از آن‌ها برای کسانی که قصد مهاجرت از طریق کار را دارند، بسیار کمک‌کننده خواهد بود. همانطور که اشاره کردیم استرالیا از کشورهای انگلیسی زبان و پیشرفته دنیاست که تنوع فرهنگی بالایی دارد. به جز طبیعت بکر و منحصر به فرد این کشور، سطح بالای زندگی و مقررات حمایت‌کننده از مهاجرین هم باعث شده تا تقاضا برای دریافت اقامت و مهاجرت به استرالیا زیاد باشد. همانطور که اطلاع دارید علاوه بر مهاجرت تحصیلی، یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی به استرالیا، مهاجرت از طریق کار است.

در دوران شیوع ویروس کرونا، با اینکه استرالیا موفق شد به خوبی این بیماری را کنترل کند اما مانند سایر کشورهای جهان دچار مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری شد. در حال حاضر نرخ بیکاری در استرالیا حدود 5.1 درصد است و این رقم به سرعت در حال کاهش و اوضاع اقتصادی در حال بهبود است. بنابراین اگر قصد مهاجرت از طریق دریافت ویزای کاری را دارید، استرالیا می‌تواند یک مقصد کاری مناسب برای شما باشد؛ البته به شرطی که مشاغل مورد نیاز در استرالیا را از قبل بشناسید و مهارت‌های لازم برای این مشاغل را به دست بیاورید.

مشاغل مورد نیاز استرالیا

در ادامه برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به پیدا کردن شغل و درآمد در کشور استرالیا هستند، مشاغل و حوزه‌های مورد نیاز و پرتقاضا در استرالیا را معرفی می‌کنیم. دقت کنید که برای به دست آوردن هریک از این شغل‌ها باید مهارت و تخصص خود را در زمینه مورد نظرتان بالا برده و رزومه کاری خود را تقویت کنید.

حسابداری و امور مالی

فرصت‌های شغلی بسیاری در حیطه حسابداری و امور مالی در استرالیا وجود دارد. اگر شما در امور دفتری و دفترهای مالی و حسابداری تخصص داشته باشید، بسیاری از این فرصت‌ها را می‌توانید به دست بیاورید و مشغول به کار شوید. به علاوه موقعیت‌های شغلی بسیاری برای آن دسته از مشاوران مالی، که بتوانند در مسائل مالی توصیه‌های مناسبی به مشتریان و مدیران خود ارائه دهند، در شرکت‌های خصوصی و دولتی وجود دارد.

تدریس

تدریس، به خصوص در دوره دبیرستان جزو مشاغل بسیار مورد نیاز در استرالیا است. بنابراین اگر شما سابقه تدریس و معلمی دارید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که آینده شغلی خوبی در کشور استرالیا دارید. به ویژه اگر در دروس خاصی مانند ریاضی و یا زبان تخصص داشته باشید؛ به دلیل اینکه نیاز و تقاضا برای این دو رشته در استرالیا بالاست، رزومه و شرایط شما نسبت به افراد دیگر برتری خواهد داشت.

سرویس خدمات مشتری

اگر در ارائه خدمات به مشتریان تخصص دارید و دارای مهارت‌های ارتباطی خوبی هستید، باید بگوییم که شانس شما برای پیدا کردن شغل در استرالیا بسیار بالاست؛ چون این شغل همواره در این کشور مورد نیاز است. از ارائه خدمات به مشتری در فروشگاه‌ها تا پشتیبانی خدمات کامپیوتری، تمامی شرکت‌ها به دنبال افراد ماهر و صبور در برقراری ارتباط با مشتریان هستند. اگر در رزومه کاری خود سابقه ارائه خدمات پس از فروش و یا پشتیبانی دارید، موقعیت‌های شغلی بسیاری برای شما در کشور استرالیا وجود دارد.

مهندسی برق

همیشه در استرالیا تقاضای بالایی برای رشته مهندسی برق وجود دارد؛ مخصوصا اگر در زمینه ساخت و تعمیر سیستم‌های کامپیوتری و سخت افزار هم مهارت داشته باشید، باید بگوییم شانس بسیار خوبی برای پیدا کردن یک شغل پردرآمد دارید. همچنین اگر دارای گواهی و مدارک دانشگاهی و یا فنی معتبر در زمینه‌های تخصصی مهندسی برق هستید، می‌توانید این مدارک را در رزومه خود قرار دهید و شانس خود را برای به دست آوردن شغل بالاتر ببرید.

مهندسی عمران

از دیگر مشاغل مورد نیاز استرالیا مهندسی عمران است. البته این رشته جزو رشته‌های سخت به حساب می‌آید و باید مهارت‌های زیادی از جمله در ریاضیات و فیزیک، مدیریت پروژه و مهارت‌های سازمانی داشته باشید و برای اینکه تبدیل به یک مهندس عمران ماهر شوید راه طولانی در پیش دارید؛ اما اگر این مهارت‌ها را به دست بیاورید بدون شک آینده شغلی بسیار خوبی در استرالیا خواهید داشت.

مدیریت پروژه

یک مدیر پروژه ماهر و خوب در تمامی صنایع و بیزینس‌ها برای پیش بردن پروژه‌ها و تحویل به موقع آنها، در کشور استرالیا مورد نیاز است. برای این شغل مهارت‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های تجاری و مهارت انگیزه دادن به کارکنان مورد نیاز است. اگر در این شغل مهارت دارید، می‌توانید یکی از موقعیت‌های شغلی بسیار که در این حیطه و در استرالیا وجود دارد را به دست بیاورید.

پرستاری

در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا شغل‌های حوزه بهداشت و درمان از جمله شغل پرستاری مورد نیاز هستند. به خصوص در کشور استرالیا از زمان شیوع بیماری کووید-19 فرصت‌های شغلی بسیاری برای پرستاران باتجربه و ماهر ایجاد شده است که می‌دانند چطور بیماران را حمایت کنند و تا انتهای بهبودی همراهشان باشند. اگر یک پرستار هستید به احتمال بسیار بالا هیچ مشکلی برای پیدا کردن شغل در استرالیا نخواهید داشت.

پرستاری در استرالیا

روانشناسی

مراقبت از روح و روان به اندازه مراقبت از جسم در کشور استرالیا اهمیت دارد. اگر شما در زمینه مشاوره و روانشناسی تخصص دارید و یا مایل به تحصیل در این رشته‌ها هستید باید بگوییم که مهارت شما در این کشور بسیار مورد نیاز خواهد بود. از زمان شیوع بیماری کووید-19 بسیاری از افراد به دلیل از دست دادن شغل و یا قرنطینه در خانه، دچار مشکلات روحی و افسردگی شدند. از آن زمان توجه به مسائل روانی جامعه و مهارت روانشناسان و مشاوران در استرالیا دوچندان شد. بنابراین فرصت‌های شغلی بسیاری در این حیطه موجود است.

کارشناس فروش

بسیاری از تجارت‌ها به دنبال یک کارشناس فروش ماهر، کار ورزیده و سخت‌کوش هستند که مهارت خوبی در برقراری ارتباط با مشتریان داشته باشد. اگر دارای مهارت‌های اجتماعی خوبی هستید و در فروش کالا و محصولات به افراد مختلف استعداد دارید، فرصت‌های شغلی بسیاری در استرالیا در انتظار شماست.

توسعه‌دهنده وب

مشاغل مرتبط با مهندسی نرم‌افزار از جمله مشاغلی هستند که نیاز به آنها در استرالیا در حال افزایش است. اگر در زمینه طراحی وب مهارت دارید و یا با زبان‌های برنامه‌نویسی آشنایی دارید، می‌توانید در کشور استرالیا شغل مناسب و درآمد خوبی داشته باشید. از کارخانه‌های فروش محصولات کامپیوتری تا آژانس‌های تجاری فرصت‌های شغلی بسیاری برای این رشته در استرالیا وجود دارد.

درآمد مشاغل در کشور استرالیا چقدر است؟

یکی از نکاتی که اکثر افراد هنگام مهاجرت و جستجوی شغل در نظر می‌گیرند میزان درآمد و حقوق است. مهاجرت هزینه‌های زیادی به دنبال دارد؛ علاوه بر هزینه‌های انجام امور مهاجرتی تا رسیدن به کشور مقصد، بعد از اقامت هم هزینه‌های زندگی، تحصیل و ... وجود دارند که باید برای پرداخت آنها به دنبال یک شغل مناسب بود. اگرچه هزینه‌های زندگی به خصوص هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا، نسبت به کشورهای اروپایی پایین‌تر است اما این موضوع به این معنا نیست که استرالیا کشوری ارزان است.

بنابراین باید میزان درآمد هم در انتخاب شغل مد نظر قرار بگیرد. درآمد مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2024 به شرح زیر است:

  • پرستاری:  86,000 تا 130,000 دلار استرالیا در سال
  • مهندس نرم افزار: 51,000 تا 100,000 دلار استرالیا در سال
  • مهندس برق: 65,000 تا 120,000 دلار
  • مهندس عمران: 62,000 تا 110,000 دلار
  • لوله کش: 58,000 تا 84,000 دلار
  • مدیر منابع انسانی: 63,000 تا 130,000 دلار
  • مدیر پروژه: 61,000 تا 160,000 دلار در سال
  • حسابدار: 50,000 تا 160,000 دلار
  • روانشناس: 60,000 تا 120,000 دلار

درآمد مشاغل مورد نیاز در استرالیا

شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری استرالیا چیست؟

در ادامه شاید بد نباشد اگر به شرایط لازم برای دریافت مجوز کار در کشور استرالیا هم اشاره‌ای بکنیم. برای هر نوع ویزا نیاز به شرایطی است که بر اساس آن از بین متقاضیان افراد دارای صلاحیت را انتخاب می‌کنند. شرایط لازم برای دریافت ویزا و مجوز کار استرالیا شامل موارد زیر است:

  • شرط سن: سن شما باید بین 18 تا 45 سال باشد.
  • تحصیلات: باید دارای حداقل مدرک کارشناسی در زمینه مورد نظرتان باشید. برای مشاغلی که اعلام می‌شود نیاز به مدرک دانشگاهی نیست ارائه مدرک فنی و حرفه ای ضروریست.
  • دارای حداقل یک سال تجربه کاری در شغل مورد نظر باشید.
  • دارای مدرک زبان آیلتس باشید.
  • دارای گواهی سلامت پزشکی باشید.

سخن آخر

همانطور که گفتیم استرالیا به‌ واسطۀ سطح رفاه عالی، فرصت‌های شغلی، سطح درآمد و… به یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است. روش‌های متعددی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارند. یکی از راه‌های مهاجرت به استرالیا، یافتن شغل مناسب در این کشور و اخذ ویزای کاری استرالیا است.

در این پُست از مجله تحصیلی لتسگو یونی به بررسی مشاغل مورد نیاز استرالیا پرداختیم تا به شما در انتخاب مسیر شغلی در این کشور کمک کنیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. فراموش نکنید برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از مشاوره کارشناسان ما در لتسگو یونی استفاده کنید.