بر خلاف تصور عموم متقاضیان مهاجرت تحصیلی، بورسیه تحصیلی آمریکا به دانشجویان واجد شرایط ایرانی هم تعلق پیدا می‌کند و بورسیه آمریکا فقط مختص دانشجویان بومی این کشور نیست. تحصیل در آمریکا و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آمریکا در اولویت بسیاری از علاقمندان به مهاجرت تحصیلی قرار دارد اما همیشه یکی از دغدغه‌های متقاضیان، میزان شهریه دانشگاه‌ها و دریافت بورسیه است.

با توجه به این موضوع تصمیم داریم در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، به معرفی مشهورترین و متدوال‌ترین بورسیه‌های تحصیلی آمریکا می‌پرداریم. با ما همراه باشید.

بورسیه تحصیلی آمریکا

بورسیه تحصیلی آمریکا، مهاجرت تحصیلی را به عنوان یکی از روش های مهاجرت به آمریکا، تسهیل می‌کند. با در نظر گرفتن قیمت ارز، هزینه‌های بالای زندگی، سختی مهاجرت تحصیلی به ایالات متحده بر کسی پوشیده نیست و این موضوع تبدیل به یک معضل شده است. اما خوشبختانه این موضوع نمی‌تواند مانعی برای چشم‌پوشی از رسیدن به اهداف و آرزوهای شما شود چرا که صدها فرصت طلایی جهت کاهش هزینه‌های تحصیل در آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد شده است.

با اینکه برخی از انواع بورسیه آمریکا تنها به دانشجویان بومی این کشور تعلق می‌گیرد و دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط آن نیستند، با این حال برخی دانشگاه‌های آمریکا در راستای افزایش جذب دانشجویان غیر بومی و بین‌المللی شدن، تعدادی بورسیه بین‌المللی نیز برای دانشجویان خارجی تعیین کرده‌اند که تعداد این بورسیه‌ها هر سال در حال افزایش است.

بودجه برخی از این فاندهای تحصیلی و برنامه‌های کمک‌ هزینه مالی که برای دانشجویان بین‌المللی طراحی شده توسط دولت ایالت متحده، برخی توسط سازمان‌های خصوصی و برخی دیگر توسط موسسات خاص تأمین می‌شوند. امروزه بورسیه آمریکا چه با بودجه دولتی و چه خصوصی، تقریبا در همه دانشگاه‌ها و مقاطع برای متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌شود. بر اساس گزارشی که اخیرا توسط کمیسیون فولبرایت منتشر شد، بیش از 600 مورد از دانشگاه‌های آمریکا فاند تحصیلی به ارزش 20 هزار دلار یا بیشتر را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

علاوه بر برنامه‌های کمک‌ هزینه مالی مختص دانشجویان بین‌المللی، انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی کشور آمریکا با معیارهای خاص طراحی شده است. این نوع بورسیه آمریکا که بودجه آن معمولا از سوی سازمان‌های خصوصی و خیریه‌ها تامین می‌شود، قشر خاصی را در بر می‌گیرد؛ برای مثال در دانشگاه‌های شهر مینِسوتا برنامه‌های اهدای فاند تحصیلی آمریکا برای فرزندان جانبازان جنگ جهانی دوم طراحی شده و یا در شهر ایلینوی برای دانشجویانی که والدین آن‌ها دچار بیماری سرطان شده‌اند، برنامه‌های اهدای کمک هزینه مالی ارائه می‌شود.

دریافت اسکالرشیپ (بورسیه تحصیلی آمریکا) برای تحصیل و زندگی در ایالات متحده به خصوص از سوی دانشجویان بین‌المللی بسیار رقابتی است. بورسیه‌ها معمولا بر اساس وضعیت تحصیلی و نیاز دانشجو اولویت‌بندی می‌شود. فارغ از برتری علمی، داشتن مدرک پیشرفته در یک زمینه کاملا تخصصی، مهارت در رشته‌های ورزشی، فعالیت‌های فرهنگی یا سهیم بودن در خدمات داوطلبانه اجتماعی می‌تواند شانس اخذ بورسیه آمریکا را فراهم کند.

یورسیه تحصیلی آمریکا 2023

انواع بورسیه تحصیلی آمریکا

انواع بورسیه تحصیلی آمریکا به طور کلی بر اساس منبع تامین بودجه به دو بخش عمده دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند؛ که همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، بورس دولتی توسط نهادهای دولتی و بورس خصوصی توسط بنیادهای خیریه غیرانتفاعی تامین می‌شود.

علاوه بر این، با در نظر گرفتن میزان پوشش هزینه‌های دانشجویان و گروه هدف در برنامه‌های کمک‌ هزینه مالی ایالات متحده، می‌توان بورسیه‌ها را به گروه‌های جزئی‌تری تقسیم کرد:

بورسیه‌های دانشگاهی (University scholarships): اکثر موسسات آموزش عالی نوعی کمک مالی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. بنابراین موسسه مورد نظر شما باید اولین منبع تماس شما هنگام بررسی بودجه و شرایط پذیرش تحصیلی باشد.

بورسیه‌های مالی (Financial scholarships): این نوع از بورسیه تحصیلی بر اساس نیاز دانشجویان طراحی شده و اغلب مختص شهروندان این کشور است. البته در برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده برنامه‌هایی مبتنی بر نیاز دانشجویان بین‌المللی هم ارائه می‌شود.

بورسیه شایستگی (Merit scholarships): به دانشجویانی که استعداد علمی برجسته‌ای دارند یا در دبیرستان از بازیکنان برتر تیم ورزشی بودند، یا در فعالیت‌های اجتماعی و کارآفرینی سرآمد هستند، بورسیه شایستگی تعلق پیدا می‌کند.

بورسیه مبتنی بر کشور (Country-based scholarships): این نوع بورسیه به دانشجویان بین‌المللی که از کشورهای در حال توسعه، تحصیل در آمریکا را انتخاب می‌کنند، اختصاص پیدا می‌کند.

بورس با بودجه دولتی (Government-funded scholarships): دولت ایالت متحده برنامه‌های زیادی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که به برخی از آن‌ها در ادامه خواهیم پرداخت.

بورس با بودجه خصوصی (Privately-funded scholarships): گاهی اوقات مشاغل خصوصی یا اهدا کنندگان بنیادهای خیریه بورس دانشجویان بین‌المللی را تأمین می‌کنند. این نوع بورسیه آمریکا اغلب به دانشجویان بین‌المللی از کشورهای در حال توسعه تعلق پیدا می‎‌کند. گروه‌های اقلیت یا حوزه مطالعاتی مورد هدف نیز از موضوعات مورد تمرکز این نوع برنامه‌ها محسوب می‌شود.

بورسیه‌های بخشی (Part scholarships): در این برنامه بورسیه آمریکا، بخشی از هزینه‌های کوچک مهاجرت تحصیلی یا بخش عظیمی از شهریه و هزینه‌های تحصیل در آمریکا پوشش داده می‌شود. موسسه آموزش عالی محل تحصیل، مقدار هزینه را تعیین می‌کند.

بهترین راه برای گرفتن فاند تحصیلی به دست آوردن شرایط و معیارهای متناسب با موسسه آموزش عالی‌ و یا نهاد اهدا کننده بورسیه است. با مطالعه لیست بورسیه تحصیلی آمریکا و شرایط دریافت آن می‌توان به این هدف دست نیافتنی، دست یافت! در ادامه به معرفی مشهورترین بورسیه آمریکا می‌پردازیم.

شرایط بورسیه فولبرایت آمریکا

شرایط بورسیه فولبرایت آمریکا قبل از اقدامی باید به طور کامل بررسی شود. بورسیه فولبرایت (شامل برنامه فولبرایت-هیز) مشهورترین بورسیه آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی آمریکا است که مبتنی بر شایستگی طراحی شده و برای دانشجویان، پژوهشگران، استادان دانشگاه، حرفه‌ای‌ها، دانشمندان و هنرمندان قابل استفاده است.

این برنامه تبادل دانشجو و کمک‌هزینه مالی با هدف بهبود روابط بین فرهنگی ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان در زمینه دیپلماسی فرهنگی توسط سناتور ایالات متحده ج. ویلیام فولبرایت در سال 1946 تاسیس شد.

امروز فولبرایت یکی از معتبرترین و مشهورترین بورسیه‌های جهان به حساب می‌آید که تقریبا 1600 دانشجویان آمریکایی، 1200 دانش‌پژوه آمریکایی، 4000 نفر به دانشجویان خارجی، 900 دانش‌پژوه خارجی و چند صد معلم و متخصص را پوشش داده است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی از مبدا 160 کشور جهان می‌توانند برای این بورسیه آمریکا درخواست دهند.

سازمان امور آموزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه ایالات متحده از برنامه فولبرایت حمایت مالی می‌کند و از طریق لوایح اختصاصی، سالانه بودجه‌ای را با این هدف از کنگره ایالات متحده دریافت می‌کند. حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از طرف دولت‌های سهام‌دار، بنیادها، شرکت‌ها و موسسات میزبان چه در داخل و چه در خارج از ایالات متحده نیز شامل حال بورس فولبرایت می‌شود.

شرایط بورسیه فولبرایت به کشور مبدا مهاجرت تحصیلی بستگی دارد؛ اما به طور کلی ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا (79 از آزمون تافل، 8 از آزمون آیلتس و 105 از دولینگو)، ارائه مدارک فارغ‌التحصیلی دوره‌های پیشین با نمرات خوب، انگیزه‌نامه، استادی پلن، و نمره مناسبی از آزمون‌های بین‌المللی مانند Gre، علاقه‌مند به فعالیت‌های داوطلبانه و رهبری گروه و ... از الزامات درخواست این نوع بورسیه آمریکا هستند.

به غیر از رشته‌های زیرمجموعه علوم پزشکی و رشته‌های نظامی، متقاضیان تحصیل در آمریکا با بورسیه فولبرایت محدودیتی در انتخاب رشته ندارند. تحصیل در مقطع دکتری به رشته‌های کشاورزی، اقتصاد، آموزش و پرورش، مهندسی، علوم پایه و فناوری محدود می‌شوند.

به دلیل روابط سیاسی تیره‌ و تار میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده متاسفانه نام کشورمان تاکنون در لیست کشورهای مخاطب این بورسیه آمریکا قرار نگرفته است.

دریافت بورسیه آمریکا 2023

بورسیه تحصیلی هوبرت هامفری

بورسیه تحصیلی هوبرت هامفری نیز یکی دیگر از انواع بورسیه تحصیلی کشور آمریکا است که دولت این کشور به دانشجویان بین‌المللی اختصاص داده و به نام یکی از سیاست‌مداران خوش‌نام این کشور هیوبرت هامفری The Hubert H. Humphrey Fellowship Program نام گذاری شده است.

بر خلاف برنامه فولبرایت-هیز، این بورسیه به مقاطع آکادمیک اختصاص پیدا نکرده است؛ برنامه هوبرت هامفری به متخصصان بین‌المللی باتجربه تعلق می‌گیرد که می‌خواهند در مدت حداکثر 10 ماه تحصیلات آکادمیک و پژوهش‌های تخصصی را در دانشگاه های آمریکا متحده انجام دهند. 

سالانه حدود 2 هزار متخصص تحت پوشش این برنامه در موسسات آموزش عالی این کشور مشغول به پژوهش و تحقیق می‌شوند. اگرچه بودجه این اسکالرشیپ از مقاطع دانشگاهی پشتیبانی نمی‌کند، اما دانشجویان می‌توانند در موسسات دانشگاهی سراسر کشور تحصیل و دانش خود را توسعه دهند.

این بورسیه آمریکا فرصت‌های علمی ارزشمندی را برای متخصصان حرفه‌ای در حوزه توسعه کشاورزی و روستایی؛ ارتباطات / روزنامه نگاری؛ توسعه اقتصادی؛ مدیریت آموزشی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری؛ امور مالی و بانکی؛ مدیریت آموزش عالی؛ سیاست و پیشگیری از ایدز؛ مدیریت منابع انسانی؛ قانون و حقوق بشر؛ منابع طبیعی، سیاست محیط زیست و ... رقم زده است.

متقاضیان تحصیل در آمریکا از مبدا کشورهایی در حوزه جنوب صحرای آفریقا، اروپا و اوراسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا، آسیای شرقی و اقیانوس آرام، جنوب و آسیای مرکزی و همچنین نیمکره غربی جامعه هدف این فاند تحصیلی برشمرده می‌شوند.

بورسیه هیوبرت هامفری پرداخت شهریه و هزینه در دانشگاه میزبان، دوره زبان انگلیسی در صورت نیاز، کمک هزینه زندگی، حوادث و بیماری، کمک هزینه خرید کتاب و منابع آموزشی، یارانه خرید لپ‌تاپ، هزینه‌های مربوط به مسافرت هوایی و ... را پوشش می‌دهد.

متقاضیان بورسیه تحصیلی آمریکا هیوبرت هامفری باید مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با نمره بالا ارائه دهند و حداقل پنج سال تجربه تمام‌وقت تحصیل در مقطع دکتری و تخصصی داشته باشد. سابقه خدمت عمومی در جامعه و تسلط کافی به زبان انگلیسی می‌تواند شرایط متقاضی را بهبود دهد.

همچنین متقاضیان واجد شرایط باید هر سال در بازه زمانی ماه مِی تا سپتامبر مدارک خود را به همراه فرم درخواست ارائه دهند. این بورسیه آمریکا برای متقاضیان بین‌المللی توسط سفارت و کنسولگری‌ها پیگیری و ارائه می‌شود.

بورسیه آمریکا برای دانشجویان بین المللی

بورسیه آمریکا برای دانشجویان بین المللی همانطور که پیش‌تر گفتیم یکی از متنوع‌ترین برنامه‌های کمک‌ هزینه مالی هستند که به طرق مختلف ارائه می‌شوند. در ادامه به مشهورترین بورسیه‌های دانشگاهی ایالات متحده اشاره‌ خواهیم داشت.

بورسیه رهبر جهانی دانشگاه آمریکایی یا American University Emerging Global Leader Scholarship بورسیه مختص مقطع کارشناسی است که در دانشگاه‌های واشنگتن دی سی به دانشجویان غیربومی با توانایی‌های رهبری ارائه می‌شود.

بورسیه بین‌المللی دانشگاه Brandeis Wien به دانشجویان با شرایط بسیار خوب و نمرات بالا تعلق پیدا می‌کند که علاقه‌مند به مشارکت در جامعه دانشجویی هستند.

برنامه دانش‌پژوهان جهانی دانشگاه کلارک یا Clark University Global Scholars Program بورسیه کمتر از 10 هزار دلار است که مبلغ 2500 دلار مالیات تضمینی جهت دوره کارآموزی برای متقاضیان بین‌المللی سال اول ارائه می‌شود.

بورسیه مبتنی بر نیاز دانشگاه اِموری یا Emory University Needs-Based Scholarship Program  بسته به نیاز مالی به دانشجویان غیربومی اعطا می‌شود.

بورسیه‌های دانشگاه هاروارد Harvard University Scholarships که در صدر لیست بهترین بورسیه تحصیلی آمریکا همچنان جای خوش کرده است.

جوایز بین‌المللی دانشگاه ایالتی ایلینوی که برای دانشجویان بین‌المللی، ایالت ایلینوی مبلغ شهریه را حذف می‌کند و در قالب جوایز شایستگی و کمک هزینه تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود.

بورسیه شایستگی بین‌المللی دانشگاه ایالتی آیووا یا Iowa State University International Merit Scholarships  این اسکالرشیپ مبتنی بر شایستگی برای دانشجویان خارجی با موفقیت بالاست.

از دیگر برنامه‌های کمک‌هزینه مالی دانشگاهی می‌توان به فاند بین‌المللی دانشگاه ایالتی میشیگان، بورسیه بین‌المللی دانشگاه نیویورک واگنر، فاند بین‌المللی دانشگاه آرکانزاس، فاند دانشگاه آیووا برای دانشجویان بین‌المللی سال اول، بورسیه بین‌المللی دانشگاه مینسوتا، فاند بین‌المللی دانشگاه اورگان و بورسیه حذف شهریه دانشجویان برتر غیرمقیم دانشگاه ویسکانسین اشاره کرد.

بورسیه آمریکا 2023

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع دبیرستان

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع دبیرستان برای دانش‌آموزان بین‌المللی به مدارکی همچون مدرک زبان انگلیسی، مدرک فارغ‌التحصیلی دوره پیشین با معدل 13 به بالا (معادل 2.0 GPA) و همچنین شرایط سنی بالای 16 سال نیاز دارد. اما برای دریافت بورسیه آمریکا در این دوره باید معدل و نمره زبان بالایی ارائه کرد.

از جمله بورسیه‌هایی که به دانش‌آموزان 13 ساله تا 18 ساله دبیرستان تعلق پیدا می‌کند، می‌توان به بورسیه لوسمی ۲۰۱۶، بورسیه بنیاد اولشن، بورسیه Survivor Cancer، بورسیه Baer Reintegration، بورسیه Lulus، بورسیه و کمک‌های مالی دانشگاه بریگام، و بورسیه لوسمی اشاره کرد.

برنامه‌های کمک‌هزینه بسیاری برای متقاضیان تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان ارائه می‌شود که تا 80 درصد از شهریه مدارس خصوصی را پوشش می‌دهد. برخی از بوسیه آمریکا در این مقطع هزینه‌های زندگی و سفر متقاضیان را نیز پوشش می‌دهد. اما با توجه به موقعیت سیاسی ایالات متحده و روابط این کشور با ایران، اخذ بورسیه آمریکا برای پایه دبیرستان کمی دور از ذهن است.

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی نیز ارائه می‌شود که میزان پوشش هزینه‌های هر یک و همچنین شرایط و مدارک مورد نیاز آن با یکدیگر متفاوت هستند. با این حساب برخی شرایط در تمامی برنامه‌های کمک هزینه مالی دیده می‌شود که عبارتند از:

•    مدرک فارغ‌التحصیلی دیپلم متوسطه 12 ساله (دیپلم به همراه پیش دانشگاهی) با معدل کل بالای 19
•    مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره بالا (نمره آزمون تافل 110 به بالا، آیلتس 8 به بالا)
•    کارنامه آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ایالات متحده با نمره بالا (نمره 1460 برای آزمون SAT)
•    شرایط سنی زیر 18 سال و نداشتن گپ

باید توجه داشت که در میان کشورهای مهاجرپذیر همیشه بهترین موسسات، متقاضیان بیشتری هم برای پذیرش تحصیلی و بورسیه دارند. بهترین دانشگاه های آمریکا که همزمان بهترین دانشگاه‌های جهان نیز محسوب می‌شوند، به متقاضیان مهاجرت تحصیلی پذیرش تحصیلی و همچنین بورسیه ارائه می‌دهند.

از این رو، رقابت بر سر بورسیه آمریکا همیشه داغ بوده است. به همین دلیل برای دریافت فاند 30 تا 80 درصدی دانشگاه‌های سطح متوسط ایالات متحده، باید مدارک فارغ‌التحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی با معدل بالای 18 و مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا (حداقل نمره 8 آیلتس) ارائه کرد.

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پرطرفدارترین بورسیه در میان علاقمندان به مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور آمریکا نیاز به ارائه مدارک مقاطع پیشین با نمره بالا و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی دارد.

اما برای اخذ بورسیه شرایط کمی متفاوت است؛ رقابت داغ اخذ بورسیه آمریکا از یک سو و تعداد بالای داوطلبان این مقطع در میان متقاضیان مهاجرت تحصیلی، شرایط اخذ بورسیه را کمی دشوار کرده است. با این وجود، ارائه یک ایده علمی نو در سطح جهانی و پروپوزال قوی در کنار دیگر شرایط می‌تواند مسئولان پذیرش تحصیلی و مهم‌تر از آن مسئولان ارزیابی برنامه‌های مالی و اهدای فاند را متقاعد کند.

بورسیه صلح روتاری از بهترین بورسیه تحصیلی آمریکا برای دانشجویان کارشناسی ارشد است که در یکی از مراکز صلح Rotary (مانند دانشگاه دوک یا دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل) اعطا می‌شود.

با توجه به تنوع برنامه‌های کمک‌هزینه مالی در سراسر ایالات متحده، نمی‌توان شرایط مشخصی را برای اخذ پذیرش تحصیلی بیان کرد. با نگاهی گذرا به شرایط و مدارک مورد نیاز بورسیه آمریکا می‌توان دریافت که تمامی برنامه‌ها در دانشگاه‌های آمریکا نیاز به مدارک زیر دارند:

•    پروپوزال با ایده‌های علمی و تحقیقاتی مبتکرانه
•    رزومه كاري مرتبط با رشته تحصیلی
•    رزومه تحصيلي و تحقیقاتی قوی
•    حداقل معدل 14 لیسانس و 15 برای فوق لیسانس
•    مقالات علمی پژوهشی منتشر شده در ژورنال‌های داخلی و خارجی معتبر (IS)
•    نمره GRE با رنک حداقل 70% به بالا

بورسیه پزشکی آمریکا 2023

شرایط بورسیه پزشکی در آمریکا

شرایط بورسیه پزشکی در آمریکا و هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا از جمله سوالات متداولی‌ است که از سوی متقاضیان پرسیده می‌شود. به طور قطع توانایی تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در آمریکا با پشتوانه مالی قوی نقش به‌سزایی در تعیین مسیر مهاجرت تحصیلی دارد؛ چرا که رشته‌های زیرمجموعه علوم پزشکی از گران‌ترین رشته‌ها در دانشگاه های آمریکا و دیگر کشورهای جهان محسوب می‌شود؛ اما با اخذ بورسیه پزشکی می‌توان بخشی از هزینه‌ها را پوشش داد.

بورسیه تحصیلی آمریکا در رشته پزشکی تنوع بسیاری دارد و از مرحله پذیرش در آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) تا آزمون گواهینامه تأییدیه مهارت پزشکی (USMLE) همراه و پشتوانه دانشجویان واجد شرایط خواهد بود.

در این بورسیه‌ها بسته به نوع برنامه کمک‌ هزینه و وضعیت تحصیلی متقاضی حدود 40 درصد از شهریه پوشش داده می‌شود. از مشهورترین بورسیه آمریکا در رشته پزشکی می‌توان به اسکالرشیپ بُرد ویتال BoardVitals Medical School Scholarship اشاره کرد. این برنامه به دانشجویان رشته‌های پزشکی و پرستاری اختصاص یافته است.

بورس HYMS، سمپوزیوم آموزش پزشکی VCU SOM، بورس پست دکتری دانشکده پزشکی هاروارد، بورس دانشکده پزشکی CAM، بورس میهمانان بین‌المللی، برنامه دانشجویی دامپزشکی Zoetis / AAVMC و برنامه دانشجویان اقلیت Sherry R. Arnstein از بورسیه‌های این رشته هستند.

سخن آخر

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی بورسیه تحصیلی آمریکا و شرایط بورسیه آمریکا را بررسی کردیم. همانطور که متوجه شدید با توجه به رقابت بالا بر سر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا و رقابتی داغ‌تر برای دریافت فاند تحصیلی آمریکا، ارائه مدارک و سوابق تحصیلی و شغلی برجسته، بهترین راه برای رسیدن به آرزوی مهاجرت تحصیلی به ایالات متحده آمریکا است.

بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی ابتدا وضعیت خود را تا جای ممکن ارتقاء دهید. در این مسیر میتوانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان کارآزموده و با تجربه لتسگو یونی، که در تمامی مراحل از ثبت درخواست تا زمان اخذ ویزای تحصیلی آمریکا همراه متقاضیان مهاجرت تحصیلی هستند، استفاده کنید. کافی‌ است با ما تماس بگیرید.