اعتبار پاسپورت آمریکا در دنیا بسیار بالاست و تعداد بی شماری از متقاضیان بین المللی خواستار به دست آوردن آن از طریق تحصیل هستند. هدف بسیاری از افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند، اخذ اقامت دائم یا همان گرین کارت و همچنین پاسپورت آمریکا است. یکی از روش‌های ساده برای اخذ تابعیت، تحصیل می‌باشد. 

متقاضیان بین المللی که از طریق ویزای تحصیلی وارد آمریکاه شده‌اند نسبت به دیگر مهاجران از امتیازات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد. اکثر دانشجویان دارای ویزای F-1 هستند و می‌توانند به بهترین دانشگاه‌های آمریکا وارد شده که فرصت‌های خوبی را پس از فارغ التحصیلی پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد. با ما در لتسگویونی همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

اعتبار پاسپورت آمریکا

پاسپورت ایالات متحده یکی از معتبرترین و قدرتمندترین پاسپورت های دنیا است و از جایگاه خوبی در میان سایر پاسپورت‌های سراسر جهان برخوردار می‌باشد. اعتبار پاسپورت هر کشور در گرو این موضوع است که دارندگان آن می‌توانند به چند کشور بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنند. طبق گزارشات اعلام شده، افرادی که دارای پاسپورت آمریکا هستند، امکان سفر به 184 کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا را خواهند داشت.

دارندگان پاسپورت این کشور می‌توانند به 27 کشور در اتحادیه اروپا به راحتی سفر کنند. باید این نکته را در نظر داشت که ورود به برخی از کشورها حتی برای شهروندان آمریکایی نیز نیازمند دریافت ویزا است. به عنوان مثال، روسیه از جمله کشورهایی است که نیاز به اخذ ویزا داشته و روند دریافت آن می‌تواند تا سه هفته زمان برده و معادل 139 دلار هزینه داشته باشد.

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق تحصیل

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق تحصیل

یکی از عمده‌ترین دلایلی که باعث می‌شود متقاضیان خارجی قصد تحصیل در آمریکا را داشته باشند، اقامت پس از اتمام تحصیلات و اخذ تابعیت و شهروندی است. باید به این نکته مهم توجه کرد که داشتن ویزای تحصیل و اقامت موقت در آمریکا به معنای گرفتن شهروندی و تابعیت این کشور نیست. چنان چه فارغ التحصیلان از دانشگاه‌های این کشور پیشنهاد کار داشته و بتوانند کارفرمایان را مجاب کنند که بهترین نامزد برای یک جایگاه شغلی مشخص هستند و قرارداد کاری امضا کنند، می‌توانند برای اقامت دائم و پاسپورت آمریکا درخواست دهند. از این رو می‌توان گفت که مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل می‌تواند یک گزینه عالی باشد؛ چرا که دانشجویانی که از دانشگاه‌های این کشور فارغ التحصیل می‌شوند نسبت به دانشجویان سایر کشورها راحت‌تر کار پیدا خواهند کرد.

شرایط تحصیل در کشور آمریکا

برای تحصیل در خارج از کشور بسته به مقصد مورد نظر از متقاضیان بین المللی خواسته می‌شود تا شرایطی را فراهم کنند. آن دسته از داوطلبانی که قصد ورود به کشور ایالات متحده و سپس گذرنامه این کشور را دارند، باید در ابتدا بهترین دانشگاه را انتخاب کنند. برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی به حداقل آیلتس 6 نیاز بوده و متقاضیان باید در آزمون ورودی شرکت کنند. برای دوره‌های فوق لیسانس نیز باید علاوه بر نمره آیلتس 6.5 در آزمون‌های ورودی شرکت کرده و نمره مورد نیاز را کسب کرد.

اقامت در آمریکا پس از تحصیل از طریق OPT

Optional Practical Training یا همان OPT روشی جهت اشتغال موقت برای دارندگان ویزای F-1 است. طبق این مسیر فارغ التحصیلان می‌توانند تا 12 ماه پس از اتمام تحصیلات خود در خاک این کشور مانده و به دنبال یک کار مناسب باشند. شرایط لازم برای اقامت از طریق این روش آن است که دانشجویان در این کشور تحصیل کرده باشند. 

اگر دانشجویان در زمینه‌های STEM (علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضیات) تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند، این مدت زمان تا 24 ماه قابل تمدید خواهد بود؛ اما این طرح شامل همه فارغ التحصیلان نمی‌شود. یکی از بهترین راه‌های بررسی و پیدا کردن مشاغل OPT مراجعه به بخش مشاوره دانشجویان خارجی در محوطه دانشگاه و یا استفاده از سایت OPT Nation خواهد بود. برخی از مشاغل مرتبط با حوزه STEM شامل موارد زیر می‌شود:
•    علم اکچوئریال
•    برنامه های کامپیوتری
•    مهندسی
•    فناوری های مهندسی
•    ریاضیات
•    فناوری نظامی
•    علوم زیستی
•    علوم فیزیکی

اعتبار پاسپورت آمریکا

اقامت و دریافت پاسپورت آمریکا از طریق گرین کارت

دریافت اقامت آمریکا پس از تحصیل مهم‌ترین هدف افراد خارجی مقیم در این کشور است. دریافت گرین کارت برای دانشجویان خارجی به مراتب نسبت به این افراد ساده‌تر می‌باشد. این اتفاق به آن خاطر است که آن‌ها زمان قابل توجهی را در خاک کشور آمریکا (به صورت قانونی) گذرانده‌اند. در حالی که ویزای H-1B به افراد اجازه می‌دهد تا به مدت زمان محدودی را در ایالات متحده بمانند، داشتن گرین کارت کلیدی برای اقامت دائم و سپس دریافت پاسپورت است. دارندگان گرین کارت می‌توانند در هر نقطه از ایالات متحده کار و زندگی کنند.

دریافت پاسپورت آمریکا پس از تحصیل از طریق ازدواج

روش دیگری که دانشجویان بین المللی می‌توانند از طریق آن اقامت و سپس پاسپورت ایالات متحده را به دست بیاورند، ازدواج با تبعه این کشور است. طبق قوانین موجود در کشور ایالات متحده، اگر مرد یا زنی خارجی با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کند، می‌تواند پس از گذشته چند سال (3 تا 5 سال) تابعیت و شهروندی را اخذ کند.

مزایای اخذ پاسپورت آمریکا از طریق تحصیل

همان طور که به آن اشاره شد، گذرنامه ایالات متحده یکی از قوی‌ترین گذرنامه‌های دنیا است و مسلماً داشتن آن با مزایای ویژه‌ای برای افراد همراه می‌باشد. افرادی که از طریق تحصیل گذرنامه را به دست می‌آورند، خواهند توانست در سراسر این کشور بدون محدویت کار و زندگی کرده و همچنین به 184 کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا و 55 کشور با امکان دریافت ویزای فرودگاهی سفر کنند.

در این مقاله سعی بر آن بود که درباره اعتبار پاسپورت آمریکا و روش دریافت آن از طریق تحصیل پرداختیم و می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مطلبی که راجع به بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا تهیه شده است را مطالعه کنید و از مشاوره تخصصی کارشناسان باتجربه موسسه اعزام دانشجوی لتسگو یونی استفاده کنید.