مهاجرت تحصیلی پرستاری به آمریکا می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای دانشجویان خارجی باشد که به دنبال یک شغل مطمئن و رضایت‌بخش در کشور آمریکا هستند. خبر خوب این است که دوره‌های متعددی برای تحصیل پرستاری در آمریکا وجود دارد و افراد می‌توانند از میان مسیرهای شغلی مختلف و زیرشاخه‌های آن‌ها انتخاب کنند. ما در این مطلب از مجله لتس گو یونی به بررسی تمامی موارد راجع به شرایط تحصیل پرستاری در آمریکا، هزینه تحصیل پرستاری در آمریکا و غیره می‌پردازیم. 

اکثر پرستاران در بیمارستان‌ها کار می‌کنند، اما بخش‌های تخصصی دیگری نیز در حوزه پرستاری وجود دارد. مراقبت‌های اورژانسی، زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه و انکولوژی تنها برخی از کارهایی است که می‌توانید با مدرک خود بکنید. بسیاری از پرستاران نیز ترجیح می‌دهند برای گسترش تجربیات پرستاری خود بین بخش‌ها و واحدهای مختلف جابجا شوند. شما با رزرو وقت مشاوره مهاجرتی خود می‌توانید مدارک خود را برای تحصیل پرستاری در آمریکا به صورت تخصصی بررسی کنید. 

تحصیل پرستاری در آمریکا 

تحصیل پرستاری در آمریکا درهای زیادی را به روی افراد علاقه مند به حوزه بهداشت و درمان و پرستاری باز می‌کند و دانشجویان آن به فرصت‌های زیادی دسترسی پیدا می‌کنند. بنابراین، اگر مایل به تحصیل پرستاری در خارج از کشور هستید، توصیه می‌شود تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

دوره‌های مختلفی برای تحصیل در حوزه علم پرستاری در آمریکا وجود دارد و پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره، باید توانایی فرد و سوابق آموزشی‌اش برای کسب مجوز ارزیابی و تایید شود. در کشور آمریکا چندین گزینه در رشته پرستاری وجود دارد که می‌توان بر اساس تحصیلات گذشته و اهداف شغلی آینده آن‌ها را انتخاب کرد: 

رشته‌های LPN یا LVN

رشته‌های LPN و LVN برای پرستاران عملی و حرفه‌ای هستند که در دانشگاه‌های مختلف سراسر ایالات متحده برای ارتقا علم پرستاری ارائه می‌شوند و معمولا، نیازی به دوره‌های پیش‌نیاز ندارند. با این حال، برخی از کالج‌ها نمره تافل، SAT یا ACT نیز می‌خواهند و دانشجویان برای دریافت مجوز عملی، باید در امتحانی سراسری قبول شوند. 

رشته BSN

BSN یک مدرک کارشناسی پرستاری است که نیاز به چهار سال تحصیل دارد و در کالج‌ها و موسسات سراسر ایالات متحده ارائه می‌شود. دانشجویان بین‌المللی به این دوره بسیار علاقه‌مند هستند چرا که فرصت‌های شغلی متنوعی را با حقوق مناسب ارائه می‌دهد و همچنین فرد  می‌تواند آن را به صورت فشرده بخواند. 

رشته‌های فشرده که اغلب به عنوان رشته‌های ثانونیه شناخته می‌شوند، برای افرادی طراحی شده‌اند که قبلاً مدرک کارشناسی خود را گرفته اند. این دوره ۱۲ تا ۱۸ ماهه سریع‌ترین راه برای تبدیل شدن به یک پرستار قانونی است و با وجود رقابتی بودن آن‌، همواره انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی است. 

رشته ADN

ADN برابر با مدرک کاردانی پرستاری بوده و به طور معمول پانزده ماهه یا دوساله است و اغلب در کالج‌های عمومی ارائه می‌شود. ADN معمولاً نیاز به تعدادی پیش‌نیاز دارد و بیشتر بر مهارت‌های فنی تمرکز دارد، بنابراین پس از اخذ این مدرک فرد می‌تواند درمان، حمایت عاطفی از بیماران و خانواده‌های آن‌ها و مشاوره حرفه‌ای انجام دهد. دانشجویانی که در رشته ADN ثبت‌نام کرده‌اند باید امتحان ملی اخذ مجوز را برای دریافت مجوز پرستاری قبول شوند. 

رشته MSN

MSN مدرک کارشناسی ارشد علوم پرستاری است که شامل چندین بُعد این حوزه در یک ترم می‌شود. این رشته‌های تخصصی ممکن است تخصص‌های مختلفی از جمله پرستاری نوزادان، پرستاری بهداشت زنان، آموزش پرستاری و غیره را ترکیب کنند. 

رشته CRNA

رشته پرستار بیهوشی به عنوان حرفه‌ای‌ترین رشته تحصیلی پرستاری محسوب می‌شود و بین یک تا دو سال طول می‌کشد. دانشجویان رشته CRNA در مورد روش‌های بی‌حسی، تئوری‌های آزمایش و کاربرد عملی تعلیم داده می‌شوند. 

شرایط تحصیل رشته پرستاری در آمریکا

شرایط تحصیل پرستاری در آمریکا

شرایط تحصیل پرستاری در آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی ممکن است کمی متفاوت باشد. فرد باید تحصیلات دبیرستان یا بالاتر را حتما به پایان رسانده باشد تا بتواند در حوزه تحصیل پرستاری ورود کند و مهارت در شیمی و زیست‌شناسی، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. 

همچنین، فرد باید معدل قابل قبولی داشته و آزمون‌های SAT را قبول شده باشد. زبان انگلیسی نیز مهم است و فرد باید در آزمون آیلتس نمره ۶.۵ یا بیشتر و در تافل حداقل ۹۰ کسب کرده باشد. در نهایت، در موارد بسیار فرد باید آزمون پذیرش HESI/TEAR را نیز بدهد. 

علاوه بر شرایط تحصیلی خوب، دانشجویانی که می‌خواهند در رشته پرستاری در آمریکا تحصیل کنند باید توانایی مالی خود را نیز نشان دهند و این مورد روی قبولی یا ردی پذیرش تاثیر بسزایی دارد. همچنین، فرد برای تحصیل پرستاری در دانشگاه‌های آمریکا باید سه ماه پیش از سفر به ایالات متحده آمریکا ویزای دانشجویی بگیرد و برای درخواست آن باید نامه پذیرشی که از دانشگاه مورد نظر در آمریکا گرفته است را ارائه دهد. اسناد مورد نیاز هنگام درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا در رشته پرستاری عبارتند از: 

  • سوابق تحصیلی رسمی
  • رزومه یا سی‌وی به‌روز
  • توصیه نامه
  • دو نامه مرجع
  • انگیزه نامه یا SOP
  • مدرک تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • کپی پاسپورت

هزینه تحصیل پرستاری در آمریکا

هزینه تحصیل پرستاری در آمریکا موردی است که دانشجویان بین المللی باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرند. چند عامل وجود دارد که بر هزینه‌ای که برای تحصیل می‌پردازید تاثیر می‌گذارد و اصلی‌ترین آن شهریه است. میزان پرداختی شهریه به چندین عامل بستگی دارد، که مهم‌ترین آن‌ها نوع مدرکی است که انتخاب می‌کنید. راه‌های متعددی برای تبدیل شدن به یک پرستار حرفه‌ای وجود دارد و فرد می‌تواند دوره‌های مختلفی را انتخاب کند که پیش‌تر درباره‌شان مفصل توضیح دادیم. 

شهریه ۴ساله دوره کارشناسی علوم پرستاری (BSN) می‌تواند بین ۴۰.۰۰۰ دلار تا ۱۰۰.۰۰۰ دلار در سال متغیر باشد. رشته‌های BSN که در کالج‌های عمومی آمریکا ارائه می‌شوند به طور قابل توجهی هزینه کمتری دارند و شهریه آن‌ها ممکن است از ۳.۰۰۰ دلار تا حدود ۱۴.۰۰۰ دلار در سال متغیر باشد. 

همچنین اگر فردی می‌خواهد به سرعت وارد حوزه کاری در آمریکا شود، مدرک کاردانی می‌تواند انتخاب درستی برای او باشد زیرا تنها دو سال اخذ آن طول خواهد کشید. گزینه دیگر، ثبت‌نام در رشته پرستاری عملی و حرفه‌ای است که تنها یک سال طول می‌کشد. 

هزینه هر یک از این دوره‌ها به طور قابل توجهی کمتر از رشته‌های چهارساله کارشناسی است و پس از اینکه فرد تجربه عملی و رزومه مناسبی کسب کرد، پیش‌زمینه لازم برای ثبت‌نام در رشته RN-to-BSN را خواهد داشت که یک رشته Bridge محسوب می‌شود. رشته‌های Bridge به فرد کمک می‌کنند تا سریع‌تر مهارت مورد نظر را بدست آورده و وارد بازار کار شوند. 

به‌غیر از شهریه، هزینه‌های جانبی دیگری نیز برای تحصیل پرستاری در آمریکا وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، کتاب‌های درسی، لباس‌ها و یونیفرم‌های پرستاری و بیمه سلامت دیگر هزینه‌هایی هستند که باید هزینه آن‌ها را در نظر گرفت. هر سال، حدودا از ۱.۰۰۰ تا بیش از ۳.۰۰۰ دلار برای کتاب‌های درسی باید کنار گذاشت و به عنوان دانشجو، فرد ملزم به پوشیدن لباس فرم و خرید وسایل پزشکی شخصی خود مانند گوشی پزشکی، دستگاه فشار خون، ساعت، عینک محافظ، دماسنج و غیره خواهد بود. 

مواردی مانند این می‌توانند از ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار هزینه داشته باشند. بیمه سلامت نیز یکی دیگر از ملاحظات مهم است که هزینه آن از حدود ۱.۰۰۰ دلار تا بیش از ۴.۰۰۰ دلار در سال متغیر است. هزینه‌های درخواست پذیرش و آزمایشگاه نیز هزینه‌هایی اجتناب ناپذیر هستند و باید آن‌ها را در نظر گرفت.

زشته پرستاری در آمریکا

حقوق پرستار در آمریکا

حقوق پرستار در آمریکا هم‌زمان با افزایش جمعیت سالمندان این کشور بالا می‌رود؛ چرا که تقاضا برای پرستارانی که از این افراد مراقبت کنند نیز افزایش می‌یابد. با وجود اینکه چشم‌اندازها برای این حرفه روشن به نظر می‌رسند، جنبه‌های دیگر مهمی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت چرا که درآمد رشته پرستاری در ایران و سایر کشورها متفاوت است.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور بهترین سیستم مراقبت‌های بهداشتی شناخته شده جهانی است و دلیل این امر مراقبت‌های برتری است که ارائه می‌دهند. آن‌ها از طریق متخصصان خود، از جمله پرستاران، بهترین خدمات را ارائه می‌دهند و بشدت بر رضایت کارکنان خود تمرکز دارند. متوسط حقوق پرستاران در این کشور ۹۲.۸۷۰ دلار در سال بوده و حقوق ماهانه آن‌ها بین ۴.۳۱۳ تا ۱۰.۰۲۰ دلار متغیر است. 

امتحان rn پرستاری آمریکا

امتحان rn پرستاری آمریکا و قبولی در آن برای افراد خارجی که می‌خواهند به عنوان پرستار در این کشور کار کنند لازم است. با وجود کمبود پرستاران، مقررات مهاجرتی موجود در ایالات متحده ممکن است برای دانشجویان خارجی کمی سختگیرانه باشند. اگر فرد قصد مهاجرت به عنوان یک پرستار را دارد، باید از رویه‌های دقیق مهاجرتی پیروی کند تا اطمینان حاصل شود که واجد شرایط و صلاحیت لازم برای انجام این حرفه می‌باشد. 

داشتن مجوزها و مدارک رسمی از ایالات متحده برای این افراد حیاتی است و باید امتحان NCLEX-RN را پاس کنند. هدف از امتحان ملی صدور مجوز پرستاری (NCLEX-RN) این است که ببیند آیا شما آماده هستید تا به عنوان یک پرستار درجه یک شروع به کار کنید یا خیر. این امتحان بسیار متفاوت از امتحانات دانشگاهی است و در حالی که متمرکز بر تعالیم است، توانایی عملی را نیز می‌سنجد و فرد بر اساس توانایی‌های تفکر انتقادی‌اش به عنوان یک پرستار ارزیابی خواهد شد. 

اگرچه امتحان RN به طور فنی برای کار به عنوان پرستار در ایالات متحده نیاز نیست، اما معمولاً کارفرمایان آن را می‌خواهند. این به این دلیل است که این آزمون به عنوان روشی برای ارزیابی دانش و صلاحیت پرستاران عمل می‌کند تا از ایمنی بیماران اطمینان حاصل شود. 

بدون RN، پرستاران ممکن است بیشتر در حوزه‌های اداری و آموزشی مشغول شوند تا کارهای عملی و نداشتن این مدرک ممکن است چالش‌هایی را ایجاد کند. برای دانشجویان خارجی بخصوص، گرفتن این مدرک پس از مدرک دانشگاهی اصلی بسیار پیشنهاد می‌شود.

دروس رشته پرستاری در آمریکا

بیشتر رشته‌های پرستاری طیف وسیعی از دروس را در خود جای داده‌اند؛ از ریاضیات و شیمی گرفته تا روان‌شناسی و فیزیولوژی. برخی از دانشجویان پرستاری بر اساس تخصص مورد نظر خود مانند اطفال، انکولوژی یا پیراپزشکی، دروس انتخابی را انتخاب خواهند کرد. 

به عنوان مثال، یکی از اولین کلاس‌هایی که همه در این رشته آن را میگذرانند، دوره‌های مقدماتی پرستاری است که دید کلی از اینکه پرستار بودن به چه معناست و چگونگی کارکرد مراقبت‌های بهداشتی را بررسی می‌کند. بدون توجه به رشته و سطحی که فرد در آن تحصیل می‌کند، چندین درس مشابه وجود دارد که در دوره‌ها تدریس می‌شوند که عبارتند از:

  • آناتومی و فیزیولوژی
  • میکروبیولوژی
  • سیاست‌های مراقبت بهداشتی
  • مراقبت از بیمار
  • بیوشیمی
  • تغذیه
  • قانون و اخلاق بهداشت و درمان
  • آمار
  • روان‌شناسی

تحصیل پرستاری در آمریکا

دانشگاه‌های ارزان برای تحصیل پرستاری در آمریکا

با توجه به رشته‌ها و سطوحی مختلفی که می‌توانند فرد را به یک پرستار حرفه‌ای تبدیل کنند، دانشگاه‌های بسیاری برای انتخاب در ایالات متحده آمریکا وجود دارد. با این حال، دانشجویان بین المللی با توجه به شرایط مالی و تفاوت قیمت‌ها همواره به دنبال پیدا کردن مقرون به صرفه‌ترین مراکز هستند که برخی از آن‌ها عبارتند از: 

 - دانشگاه مسیحی ابیلن: میانگین هزینه در سال: ۳۱.۰۰۰ دلار

- مدرسه نِرسینگ دانشگاه بیکر: میانگین هزینه در سال: ۲۷.۱۶۰ دلار

- دانشگاه بالدوین والاس: میانگین هزینه در سال: ۲۹.۹۰۸ دلار

کلام آخر

در سال‌های اخیر، به لطف پیشرفت‌های فناوری پزشکی جدید و درمان‌ها، پیشرفت قابل توجهی در زمینه پرستاری حاصل شده است و فرصت‌های بیشتری برای پرستاران متخصص وجود دارد که آموزش ببینند تا از این تجهیزات جدید استفاده کنند. با کمک تیم لتس گو یونی می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا از طریق این رشته اقدام کنید و تبدیل به یک پرستار به روز و حرفه‌ای شوید.