آیا به تحصیل دندانپزشکی در چین 2024 علاقه‌مند هستید؟ چین یکی از کشورهایی است که به دلیل آثار تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم خاصی که دارد، هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. اما طی سال‌های گذشته کشور چین به دلیل داشتن دانشگاه‌های بسیار خوب، هزینه تحصیل مقرون به صرفه نسبت به کشورهای اروپایی و مزایای دیگر، مورد توجه دانشجویان به خصوص در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برای ادامه تحصیل هم قرار گرفته است.

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان تحصیل دندانپزشکی در چین 2024 هستید، با ما تا انتهای این پٌست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد شرایط، هزینه و مدارک لازم برای تحصیل در این رشته در کشور چین به دست بیاورید.

تحصیل دندانپزشکی در چین

رشته دندانپزشکی یا BDS (Bachelor of Dental Surgery) یک دوره عمومی دندانپزشکی است که در بعضی از کشورها به عنوان دکترای جراحی دندانپزشکی DDS (Doctor of Dental Surgery) و یا دکترای عمومی دندانپزشکی DDM (Doctor of Dental Medicine) شناخته می‌شود. این رشته در کنار تحصیل پزشکی در چین یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در بین رشته‌های علوم پزشکی است و هر سال دانشجویان زیادی برای تحصیل دندانپزشکی چین درخواست می‌دهند.

اما مورد توجه قرار گرفتن کشور چین در بین دانشجویان بی دلیل نیست و ادامه تحصیل در این کشور مزایای زیادی به همراه دارد. چین دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی است که بیش از 44 مورد از آنها در بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. به علاوه دولت چین برای جذب دانشجویان خارجی و بین‌المللی سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. یکی از این موارد اعطای بورسیه تحصیلی چین و امکانات بسیار خوب به دانشجویان است.

تحصیل دندانپزشکی در چین 2023

در این مورد دولت چین نه تنها در حرف بلکه در عمل هم ثابت کرده که تمایل به جذب دانشجویان از سراسر دنیا دارد و بیش از 40 هزار اسکالرشیپ و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته است. همچنین بسیاری از دوره‌های تحصیلی در دانشگاه‌های چین به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و از این نظر شما دچار مشکل نخواهید بود. البته که اگر قصد کار در چین را دارید، آشنایی به زبان چینی فرصت‌های شغلی بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد.

مدرک دریافت شده از دانشگاه‌های چین دارای اعتبار بالایی است و در بسیاری از کشورها مورد قبول است. بنابراین اگر بعد از سپری کردن دوره عمومی دندانپزشکی در چین تصمیم به کار و یا ادامه تحصیل در سایر کشورها را داشته باشید به مشکل بر نخواهید خورد.

در کنار تمام این موارد چین دارای فرهنگ و تاریخ بی‌نظیری است که تجربه قرار گرفتن در آن بسیار جالب خواهد بود. همچنین چین دارای فستیوال‌های مختلف در طول سال و انواع مراسم‌های دیدنی و جذاب است که فرصت دیدن آنها را کمتر در کشور و ملت‌های دیگر خواهید داشت.

بنابراین تحصیل دندانپزشکی چین فرصت بسیار عالی برای استفاده از تمامی مزایای تحصیل در چین و زندگی در این کشور است. دوره دندانپزشکی در دانشگاه‌های چین حدود 5 تا 6 سال طول می‌کشد، که سال آخر مربوط به دوره اینترنی است و در بیمارستان سپری می‌شود. بعد از سپری کردن دوره اینترنی امتحان پایانی از دانشجویان گرفته خواهد شد و در صورت قبولی مدرک دکترای دندانپزشکی به آنها داده می‌شود.

دوره دندانپزشکی در کشور چین معمولا به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و این موضوع در کنار سیستم آموزشی بسیار خوب در دانشگاه‌ها و شهریه‌های پایین باعث شده تا دانشجویان بین‌المللی به سمت تحصیل دندانپزشکی در چین جذب شوند.

واحدهای درسی رشته دندانپزشکی شامل آناتومی عمومی، فیزیولوژی، پاتولوژی، فارماکولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی دهان، ریخت‌شناسی دندان‌ها، دندانسازی، جراحی عمومی، آسیب‌شناسی دهان، جراحی دهان و دندان، آشنایی با مواد به کار برده شده برای ترمیم دندان‌ها، آشنایی با ارتودنسی و چند درس دیگر است.

اما در کنار تمام مزایای گفته شده برای تحصیل کردن در کشور چین، بد نیست تا به طور مخصوص با مزایای تحصیل دندانپزشکی در چین بیشتر آشنا شوید.

مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در چین چیست؟

همانطور که اشاره کردیم یکی از مزایای تحصیل دندانپزشکی در چین تحصیل به زبان انگلیسی است که باعث می‌شود دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند با مدرک خود در سایر کشورها به کار مشغول شوند. اما در کنار این مورد، نکات مثبتی دیگری هم وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند، از جمله:

کیفیت بالای آموزش رشته دندانپزشکی

دانشگاه‌های علوم پزشکی چین دارای کیفیت بالایی در آموزش دندانپزشکی هستند و در رده بهترین دانشگاه‌های دنیا در این رشته قرار می‌گیرند. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در دانشگاه‌ها و کلینیک‌های آموزشی برای دانشجویان و استفاده از اساتید بسیار خوب و مشهور در سطح دنیا، در نهایت دانش‌آموختگانی بسیار ماهر را وارد عرصه کار دندانپزشکی می‌کند.

هزینه پایین تحصیل

طبق بررسی‌های انجام شده یکی از دلایل انتخاب تحصیل رشته دندانپزشکی چین توسط دانشجویان و والدین آنها، هزینه‌های مقرون به صرفه در این کشور بوده است. به طور کلی در میان سایر کشورهای دنیا دانشگاه‌های علوم پزشکی چین یکی از پایین‌ترین شهریه‌ها را دارند و به همین دلیل والدین ترجیح می‌دهند تا فرزندان خود را برای تحصیل به چین بفرستند؛ جایی که مطمئن هستند فرزندانشان در ازای پرداخت هزینه‌های معقول و منطقی، از کیفیت آموزشی و امکانات خوبی برخوردار هستند.

امکانات خوب در آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های آموزشی

تمامی دانشگاه‌های چین دارای امکانات پیشرفته و خوب، دوره‌های باکیفیت و آزمایشگاه‌های مجهز برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی هستند، که دانشجویان می‌توانند در آنها به خوبی موارد مورد نیاز را تمرین کرده و یاد بگیرند.

تحصیل دندانپزشکی در چین

کتابخانه‌ها و محیط آموزشی بسیار خوب

دانشگاه‌های پزشکی چین دارای کتابخانه‌هایی با کتاب‌های انگلیسی معتبر در سطح جهان هستند. همچنین سالن‌های کامپیوتر که مورد استفاده هر روزه دانشجویان قرار می‌گیرند، اجازه دسترسی آنها به کتاب‌های الکترونیکی را هم می‌دهند. استفاده از کامپیوتر در طول کلاس بسیار رایج است و خوابگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی دارای استانداردهای جهانی است و در هر اتاق حداکثر 2 نفر زندگی می‌کنند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین

اگر تمایل دارید در رشته دندانپزشکی چین تحصیل کنید، باید دارای شرایط و مدارکی باشید تا بتوانید در دانشگاه‌های این کشور پذیرش دریافت کنید. دقت کنید که این شرایط به صورت کلی است و شرایط هر دانشگاه ممکن است کمی متغیر باشد پس حتما سایت دانشگاه مورد نظر خود را پیش از آماده‌سازی مدارک چک کنید.
به طور کلی شرایط مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های چین شامل موارد زیر است:

  • داشتن دیپلم 12 ساله با حداقل معدل 16
  • داشتن گواهی سلامت پزشکی
  • نداشتن سوء پیشینه
  • دریافت حداقل 60 درصد نمره قبولی در رشته‌های فیزیک، شیمی، بیولوژی
  • داشتن سن بین 18 تا 25 سال

علاوه بر این شرایط باید مدارکی را آماده و برای پذیرش به دانشگاه مورد نظرتان ارسال کنید؛ این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست پذیرش
  • رسید پرداخت هزینه بررسی مدارک
  • کپی از صفحه اول پاسپورت
  • رزومه تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی و یا چینی بر اساس نوع دوره
  • ترجمه مدرک دیپلم و ریزنمرات
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • یک قطعه عکس با زمینه سفید
  • گواهی تمکن مالی

لازم به ذکر است که تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در چین

دانشگاه‌های کشور چین با اینکه دارای اعتبار بالا و امکانات بسیار خوبی هستند، اما دارای هزینه و شهریه‌های بالایی نیستند و شما می‌توانید با هزینه‌ای مناسب و معقول به تحصیل در چین مشغول شوید. در مورد رشته دندانپزشکی بر اساس اینکه دوره به زبان چینی و یا انگلیسی ارائه شود، هزینه‌ها متفاوت است.

شهریه دوره دندانپزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های چین، معمولا سالانه بین 4,600 دلار آمریکا تا 7,000 دلار است. در دانشگاه‌هایی که دوره دندانپزشکی به زبان چینی ارائه می‌شود، هزینه تحصیل پایین‌تر و بین 3,500 دلار تا 2,800 دلار در سال است.

دقت کنید که این میزان شهریه در مقایسه با کشورهای اروپایی و غربی بسیار پایین است و شما با این مبلغ می‌توانید در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا در کشور چین تحصیل کنید و از امکانات رفاهی بالایی که برای دانشجویان در خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده استفاده کنید.

هزینه تحصیل در چین

بهترین دانشگاه‌ چین برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

از مهمترین سوالات علاقه‌مندان به تحصیل دندانپزشکی چین، اطلاع داشتن از بهترین دانشگاه‌های چین در این رشته است. خوشبختانه بسیاری از دانشگاه‌های ارائه‌کننده این رشته در کشور چین دارای رتبه‌های بسیار خوبی در جهان هستند. تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی چین که دارای رتبه QS خوب در بین دانشگاه‌های جهان هستند بین 400 تا 600 مورد هم می‌رسد و تعداد زیادی از آنها رشته دندانپزشکی را ارائه می‌کنند.

از بهترین دانشگاه های چین برای رشته دندانپزشکی در سال 2024 می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دانشگاه ژنگژو (Zhengzhou University)
  • دانشگاه علوم پزشکی دالیان (Dalian Medical University)
  • دانشگاه علوم ‌پزشکی ونژو (Wenzhou Medical College)
  • دانشگاه علوم پزشکی فوجیان (Fujian Medical University)
  • دانشگاه جیوجیانگ (Jiujiang University)
  • دانشگاه شاندونگ (Shandong First Medical University)

لازم به ذکر است که تمامی این دانشگاه‌ها دوره دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند و در بعضی از آنها رشته دندانپزشکی به زبان چینی هم ارائه می‌شود.

سخن پایانی

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، توضیح دادیم که تحصیل دندانپزشکی در چین 2024 چگونه است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و اگر قصد ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی را دارید با استفاده از این مطالب کشور چین را هم در گزینه‌های خود قرار دهید و از مزایای بسیار آن استفاده کنید.

همچنین اگر سوالی در مورد مهاجرت تحصیلی به چین و یا سایر کشورها دارید، می‌توانید برای ارزیابی شرایط و دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب ما، از طریق سایت لتسگو یونی اقدام و وقت خود را رزرو کنید، تا کارشناسان ما بر اساس شرایطتان بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.