دوره زبان در اسپانیا و آموزش زبان اسپانیایی در این کشور اروپایی، به یک روش محبوب برای مهاجرت به کشورهای غیر انگلیسی زبان تبدیل شده است و علاقه مندان بسیاری از سراسر دنیا برای شرکت در دوره‌های زبان اسپانیایی، این کشور زیبا و ساحلی اروپایی را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند.

دوره زبان در اسپانیا مزیت‌های بسیاری برای متقاضیان بین المللی دارد که سعی داریم در این مطلب مجله مهاجرتی لتس گو یونی به آن‌ها اشاره کنیم. اگر شما نیز قصد تحصیل در اسپانیا را دارید و مدرک زبان ندارید، با رزرو وقت مشاوره مهاجرتی خود شرایط را با مشاوران مجرب لتس گو یونی بررسی کنید و در کمترین زمان برای شرکت در دوره‌های زبان اسپانیایی به اسپانیا مهاجرت تحصیلی کنید. 

کالج زبان اسپانیایی در اسپانیا

کالج زبان اسپانیایی در اسپانیا یک روش بسیار جذاب و مطمئن برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا است که شرایط آن به نسبت بسیاری از روش‌های دیگر راحت‌تر است و افراد در کمترین زمان ممکن می‌توانند با کمترین الزامات به این کشور اروپایی سفر کنند و در آن مشغول به تحصیل شوند.

بسیاری از متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل کشور اسپانیا را برای گذراندن دوره یا برنامه زبان اسپانیایی انتخاب می‌کنند. تحصیل اسپانیایی در اسپانیا ایده خوبی است، به ویژه با توجه به مزایایی که یادگیری یک زبان جدید می‌تواند به همراه داشته باشد. 

خوشبختانه کشور اسپانیا مقصد مناسبی برای علاقه مندان به جاذبه‌های گردشگری است که سیستم آموزشی و همچنین دوره‌های زبان بسیار قوی و فراوانی دارد و هر ساله تعداد بسیار زیادی دانشجوی بین المللی کشور اسپانیا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند.

شاید این سوال در ذهن افراد نقش ببندد که چرا آموزش زبان اسپانیایی در کشور اسپانیا؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت بهترین راه برای یادگیری زبان دوم و یا سوم قرارگیری در محیطی است که به آن زبان صحبت می‌کنند. از این رو بهترین راه برای یادگیری زبان اسپانیایی حضور در یک کشور اسپانیایی زبان است که خوشبختانه این امکان برای دانشجویان بین المللی در اسپانیا فراهم شده است.

کالج زبان اسپانیایی در اسپانیا

از سوی دیگر هزینه‌های شرکت در دوره‌‌های زبان اسپانیایی در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه هستند و افراد می‌توانند با هزینه‌ بسیار کم هم در یک کشور اروپایی و اسپانیایی زبان این زبان را فرا بگیرند و هم پس از اتمام دوره زبان برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند.

تحصیل اسپانیایی در اسپانیا یک راه عالی برای کامل کردن زبان و یادگیری نحوه صحبت کردن به این زبان است. که مهمترین قدم برای ورود به دوره‌های زبان اسپانیایی در اسپانیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی، یافتن دوره زبان و موسسه آموزشی مناسب است. 

بهترین دوره‌های اسپانیایی در اسپانیا به شرایط، بودجه و ترجیحات هر فرد بستگی دارد. دوره‌های زبان اسپانیایی در اسپانیا معمولاً در یک آموزشگاه زبان توسط مربی مسلط به این زبان برگزار می‌شود که دارای مدرک SFL (اسپانیایی به عنوان زبان خارجی) است. 

کلاس‌ها معمولاً بیش از 15 دانش آموز نیستند که به اسپانیا آمده‌اند تا مهارت‌های زبانی خود را کامل کنند. و کلاس‌‍‌های آموزشی بر پایه کاربرد نظری و عملی آموزش این زبان تمرکز دارند. این دوره‌ها برای سنین مختلف برگزار می‌شود و افراد می‌توانند با توجه به شرایط سنی خود در دوره‌ی مورد نظر خود شرکت کنند.

همچنین بسیاری از دانشگاه‌های اسپانیا قبل از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی (که زبان اسپانیایی به طور کامل یا جزئی از زبان آموزشی است) دوره‌های زبان را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. با این حال، بسیاری از دانشجویان بین المللی نیز برای یادگیری زبان اسپانیایی در کشوری که می‌توانند زبان را تمرین کنند و به این ترتیب زودتر آن را کامل کنند، به طور خاص اسپانیا را انتخاب می‌کنند.

نکته حائز اهمیت در خصوص تحصیل در دوره‌های زبان اسپانیایی در اسپانیا این است که افراد در خصوص انتخاب محل کالج زبان خود باید دقت کنند. چرا که در برخی مناطق و شهرهای این کشور انواع دیگری از زبان اسپانیا استفاده می‌شود و یادگیری آن‌ها با زبان اسپانیایی متفاوت است. در نتیجه دو شهر مادرید و سالامانکا بهترین گزینه‌های تحصیل زبان اسپانیایی در اسپانیا هستند.

مادرید

مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا در هنگام یادگیری زبان اسپانیایی در اسپانیا بسیار محبوب است. اکثریت مردم به زبان اسپانیایی کاستیلی صحبت می‌کنند. لهجه آن‌ها واضح، قابل درک و تمرین است. در مقایسه با سالامانکا، مادرید شهر شلوغ‌تری است و کارهای بیشتری برای انجام دادن از نظر فعالیت‌های فوق برنامه وجود دارد. با این حال، از سالامانکا نیز گرانتر است.

مادرید مرکز زبان شناسی است و بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از پایان تحصیلات خود تصمیم به تحصیل و کار در این شهر می‌گیرند. اگر به این فکر می کنید که کجا اسپانیایی را در اسپانیا یاد بگیرید، مادرید یک مقصد عالی است. شما می توانید زبان خود را به صورت روزانه تمرین کنید، از یکی از برترین آموزشگاه‌های زبان دانش کسب کنید و به یک زبان اسپانیایی مسلط تبدیل شوید.

سالامانکا

لهجه کلاسیک اسپانیایی کاستیلی در سالامانکا یکی از ساده ترین لهجه هاست. سالامانکا در استان کاستیا، زادگاه اسپانیایی اصیل (اسپانیایی کاستیلی) قرار دارد که بیش از 500 میلیون نفر در سراسر جهان به آن صحبت می‌کنند. هر سال هزاران دانش آموز سالامانکا را به عنوان شهری که می‌خواهند اسپانیایی خود را کامل کنند انتخاب می‌کنند.

سالامانکا همچنین محل استقرار یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‎های اروپا است. این شهر دارای تعداد زیادی آموزشگاه زبان اسپانیایی است، بنابراین یادگیری اسپانیایی و تمرین آن مشکلی نخواهد داشت. دانشجویان بین المللی ممکن است سالامانکا را به دلیل مقرون به صرفه بودن، به ویژه در مقایسه با شهرهای بزرگتر اسپانیا، مکانی ایده آل برای تحصیل اسپانیایی بدانند.

از دیگر مزیت‌های تحصیل در دوره‌های زبان اسپانیایی در اسپانیا این است که ویزای دانشجویی یک ساله برای متقاضیان صادر می‌شود که با داشتن این ویزا، اجازه 30 ساعت کار دانشجویی در هفته نیز به اشخاص داده می‌شود که این امر کمک به سزایی در کم کردن هزینه‌های تحصیل است.

همچنین باید گفت متقاضیان برای ورود به این دوره زبان به مدرک زبان نیاز ندارند و افراد بدون داشتن مدرک زبان می‌توانند وارد خاک اسپانیا شوند تا به آموزش زبان اسپانیایی مشغول شوند. مهاجرت از طریق کالج زبان یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی است که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند.

دوره زبان اسپانیا

هزینه کالج زبان در اسپانیا

هزینه کالج زبان در اسپانیا بسته به عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. این عوامل شامل شهر انتخابی برای محل تحصیل، مدت زمانی دوره تحصیل، اقامت و سایر هزینه‌ها می‌شود که بسته به سبک زندگی شخصی کاملا متغیر است و نمی توان مبلغ دقیقی برای تمامی هزینه‌ها اعلام کرد.

با این حال مهمترین هزینه یادگیری اسپانیایی در اسپانیا مربوط به شهریه است که بسته به مدرسه‌ای که انتخاب می‌شود، هزینه‌های تحصیل می‌تواند از چند 6 هزار یورو تا 9 هزار یورو متغیر باشد. به طور کلی، مدارس زبان خصوصی نسبت به موسسات دولتی گران‌تر هستند، اما ممکن است توجه فردی بیشتر و طیف وسیع‌تری از دوره‌ها را ارائه دهند.

باید گفت برای صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توان طول دوره را افزایش داد و در دوره طولانی‌تری ثبت نام کرد. بسیاری از آموزشگاه‌های زبان در اسپانیا برای دانش آموزانی که در دوره‌های چند ماهه یا حتی یک ساله ثبت نام می‌کنند، تخفیف ارائه می‌دهند.

هزینه اسکان نیز یکی دیگر از هزینه‎‌های اصلی است که باید آن را در نظر گرفت. هزینه اقامت بسته به شهری که برای تحصیل انتخاب می‌شود و همچنین نوع محل اقامتی می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان در شهرهای بزرگتر مانند مادرید یا بارسلون می‌تواند بسیار گران باشد، در حالی که یک اتاق مشترک در یک خوابگاه دانشجویی ممکن است مقرون به صرفه تر باشد.

کلام پایانی

پس اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در اسپانیا هستید ولی مدرک زبان ندارید، بهترین گزینه پیش روی شما شرکت در دوره‌های زبان اسپانیایی در این کشور است. اگر در مورد یادگیری اسپانیایی جدی هستید و می‌خواهید خود را در زبان و فرهنگ غوطه ور کنید، تحصیل در اسپانیا ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد و با کمی برنامه ریزی و آمادگی می توانید رویای خود را برای یادگیری زبان اسپانیایی در اسپانیا به واقعیت تبدیل کنید. همچنین می‌توانید صفر تا صد این پروسه را به گروه مهاجرتی لتس گو یونی بسپارید تا با خیالی راحت و بدون دغدغه برای آموزش زبان اسپانیایی در کمترین زمان ممکن وارد کشور اسپانیا شوید.