تحصیل در دانمارک یک گزینه‌ بسیار مناسب برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی است که شرایط و موقعیت بسیار مناسبی دارد. تحصیلات در این کشور اروپایی به از کیفیت بالا و در سطح کلاس جهانی برخوردار است و شما با هزینه کمتر به نسبت برخی از کشورها می‌توانید از بهترین خدمات آموزشی در اروپا استفاده کنید. 

اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل در کشور دانمارک هستید می‌توانید با رزرو وقت مهاجرتی از سایت لتس گو یونی با مشاوران مجرب ما در زمینه تحصیل در این کشور صحبت کنید و تصیمیم خود را برای آینده بگیرید. همچنین در ادامه این پست شرایط کامل درس خواندن در دانمارک بررسی شده است.پس تا انتها باما بمانید.

کشور دانمارک یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که در شمال اروپا واقع شده است و با کشورهای آلمان به صورت زمینی و سوئد از طریق دریا هم مرز می‌باشد. پایتخت دانمارک شهر کپنهاگ و زبان رسمی مردم آن دانمارکی است که زبان آلمانی نیز در برخی از مناطق این کشور صحبت می‌شود.

کشور دانمارک طی سال‌های گذشته به دلایل زیادی مورد توجه عموم قرار گرفته و همچنین برای تحصیل در اروپا نیز در لیست کشورهای قابل قبول قرار گرفته است. در ادامه این پست به طور کامل به شرایط تحصیل در کشور دانمارک می‌پردازیم پس همراه ما باشید.

تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک همچون بسیاری از کشورهای اروپایی از محبوبیت بالایی برخوردار است و در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به تحصیل در اروپا قرار گرفته است. دلایل بسیاری سبب شده است تا دانمارک در گزینه‌های مورد بررسی مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان قرار بگیرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در ابتدا باید گفت که کیفیت آموزشی دانشگاه‌های دانمارک بسیار بالا هستند و نام برخی از این دانشگاه‌ها در لیست بهترین دانشگاه‌های اروپا به چشم می‌خورد. به طور مثال نام دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه آرهوس و دانشگاه فنی دانمارک (DTU) که تنها چند نمونه از دانشگاه‌های دانمارک هستند، در میان برترین‌های دنیا به چشم می‌خورد.

از دیگر مواردی که باعث محبوبیت تحصیل در دانمارک شده است، هزینه تحصیل در دانمارک است که به نسبت بسیاری از کشورها همچون: کانادا، استرالیا و آمریکا مقرون به صرفه‌تر است. به طور میانگین شهریه دانشگاه‌های دانمارک در حدود 6000 تا 16000 یورو در سال متغیر است که در کنار آن دانشجو می‌تواند برای تامین هزینه‌های زندگی از کمک هزینه‌های مالی استفاده کند.

یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در دانمارک ظرفیت کلاس‌های درس است که برای بهبود عملکرد آموزش تعداد دانشجویان در کلاس‌های درس بسیار کم در نظر گرفته شده است تا دانشجو به راحتی بتواند از محیط آموزشی و اساتید مجرب بهره بگیرد.

تحصیل در دانمارک

زبان رسمی کشور دانمارک همواره یکی از دغدغه‌های افراد علاقه‌مند به تحصیل در این کشور بوده است. اما باید گفت که زبان انگلیسی در این کشور بسیار محبوب و مورد استفاده است و همچنین بسیاری از برنامه‌های آموزشی در دانشگاه‌های دانمارک به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند که نگرانی‌ها در خصوص زبان را از بین می‌برد.

به طور کلی چهار نوع مؤسسه آموزش عالی در کشور دانمارک وجود دارد که افراد با توجه به نیازهای شخصی خود یکی از این چهار نوع را انتخاب می‌کنند. موسسات آموزش عالی در دانمارک به انواع دانشگاه‌ها، کالج‌های دانشگاهی، آکادمی‌های آموزش عالی حرفه‌ای و موسسات آموزشی هم‌سطح دانشگاه که آموزش هنر و معماری را ارائه می دهند، تقسیم می‌شوند. 

همچنین در کشور دانمارک نوع خاصی از مؤسسات آموزشی وجود دارد که بسیار شبیه به آکادمی‌های بازرگانی هستند و مدارک کاردانی و کارشناسی را در زمینه‌های مرتبط با تجارت ارائه می‌دهند و برای علاقه‌مندان به حوزه مدیریت و تجارت بسیار جذاب هستند.

شرایط تحصیل در دانمارک

برای مهاجرت از طریق تحصیل به هر کشوری در دنیا نیاز به داشتن اطلاعات کافی در زمینه شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آن کشور است که ما در این مطلب به شرایط تحصیل در دانمارک و همچنین نحوه گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های دانمارک اشاره می‌کنیم.

برای تحصیل در دانمارک به عنوان دانشجوی بین‌المللی، در ابتدا باید از طریق وب سایت مخصوص افراد خارجی درخواست پذیرش تحصیلی را ثبت کرد که این درخواست برای حداکثر هشت برنامه مجاز است. همچنین فرد متقاضی باید تمامی مدارک مورد نیاز را به دقت بررسی کند و ترجمه انگلیسی مدارک را ارسال کند.

علاوه بر موارد فوق باید قبل از اقدام برای هر برنامه آموزشی در دانمارک از شرایط زبانی آن اطلاع کسب کنید و مدارک زبان مورد نیاز را آماده کنید تا روند اخذ پذیرش تحصیلی شما به تعویق نخورد. برای تحصیل در دانمارک اصولا یکی از مدارک آیلتس، تافل و یا PTE قابل قبول است. همچنین برای کمک به شانس خود برای رفتن به دانمارک، حتما برای بیش از یک دانشگاه درخواست دهید.

همچنین متقاضیان تحصیل در دانمارک برای تحصیل در این کشور به ویزای تحصیلی دانمارک نیاز است و پس از اقدامات اولیه و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید برای گرفتن ویزای تحصیلی دانمارک اقدام کرد. مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی دانمارک عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • سوابق تحصیلی 
  • انگیزه‌نامه
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • پرداخت شهریه ترم اول دانشگاه
  • یک قطعه عکس 
  • مدرک زبان
  • مدارک مربوط به تمکن مالی 

رمز موفقیت در گرفتن ویزای تحصیلی دانمارک داشتن اطلاعات دقیق از شرایط سفارت برای متقاضیان ایرانی است که همواره درحال تغییرات است. پس بهترین زمان برای بررسی شرایط ویزای تحصیلی قبل از اقدامات اولیه می‌باشد.

هزینه تحصیل در دانمارک

شهریه برای تمام برنامه‌های کارشناسی در دانمارک برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا / EEA رایگان است. اما دانشجویان سایر کشورها مانند ایران باید برای تحصیل در دانمارک هزینه و شهریه پرداخت کنند. البته لازم به ذکر است که شهریه دانشگاه‌های دانمارک به نسبت بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی کمتر است.

هزینه تقریبی شهریه دانشگاه‌های دانمارک در حدود 6000 تا 16000 یورو در سال متغیر است. با این حال، بسیاری از برنامه‌های بورسیه تحصیلی و کمک‌های مالی از برنامه‌های مختلف عمومی، بنیادها و خود مؤسسات آموزش عالی در دسترس دانشجویان هستند.

هزینه تحصیل در دانمارک

به عنوان مثال برنامه Erasmus Mundus یکی از چندین بورسیه تحصیلی در کشور دانمارک است که برای همه دانشجویان که در برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کند در صورت واجد شرایط بودن تعلق می‌گیرد.

هر فرد متقاضی تحصیل در دانمارک علاوه بر هزینه شهریه باید شرایط و هزینه زندگی دانشجویی در کشور دانمارک را نیز بررسی کند. به طور مثال هزینه اجاره یک آپارتمان اشتراکی برای هر فرد در حدود 450 تا 670 یورو در ماه هزینه دارد. همچنین هزینه خورد و خوراک ماهانه در حدود 200 تا 270 یورو و هزینه حمل و نقل عمومی در حدود 60 یورو در ماه محاسبه شده است.

تمامی دانشجویان بین‌المللی مقیم دانمارک به تمامی خدمات درمانی به استثنای مراقبت‌های دندانپزشکی بدون پرداخت هزینه و کاملا رایگان دسترسی دارند، که این یکی از مهمترین مزیت‌های تحصیل در دانمارک به حساب می‌آید و در کاهش هزینه‌های تحصیل در این کشور کمک می‌کند.

همچنین دانشجویان بین المللی اجازه دارند در طول دوران تحصیل در دانمارک هفته‌ای 20 ساعت کار پاره وقت داشته باشند که در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست به صورت تمام وقت نیز می‌توانند کار کنند. داشتن کار در دوران تحصیل کاهش هزینه‌ها را تا حد زیادی برای دانشجویان به ارمغان می‌آورد.

اقامت بعد از تحصیل در دانمارک

از آنجایی که کشور دانمارک یکی از کشورهای پیشرفته در قاره سبز به حساب می‌آید، داشتن تخصص در زمینه‌های فناوری اطلاعات و حوزه‌های تخصصی مهندسی کمک به سزایی در پیدا کردن شغل مناسب در دانمارک است و از این روی بسیاری از افرادی که در این کشور تحصیل می‌کنند به راحتی شغل مناسب خود را پیدا می‌کنند.

همه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند به مدت 6 ماه برای پیدا کردن شغل در دانمارک بمانند و در صورت پیدا کردن شغل ویزای تحصیلی خود را به نوع کاری تغییر دهند. همچنین داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی یکی از شاخصه‌های مهم برای شرکت‌های دانمارکی است. 

تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

خوشبختانه کشور دانمارک ارتباط بسیار نزدیکی با زبان انگلیسی دارد و مردم این کشور به راحتی از زبان انگلیسی در مکالمات خود استفاده می‌کنند. پس یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان بین‌المللی که زبان محلی این کشور است برطرف شده است. 

طبق آخرین آمار منشر شده بیش از 600 برنامه مختلف آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور دانمارک به زبان انگلیسی ارائه می‌شود که این خود به تنهایی یکی از مهمترین نکات تحصیل در دانمارک به شمار می‌رود. رشته‌هایی همچون: مهندسی عمران، طراحی، اقتصاد، علوم محیطی و مدیریت بازرگانی برای تحصیل در دانمارک بسیار محبوب‌اند.

اکثر دانشگاه‌های رتبه برتر در دانمارک در بسیاری از رشته‌های محبوب و همچنین مقاطع تحصیلی مختلف گزینه تحصیل به زبان انگلیسی را در کنار تحصیل به زبان دانمارکی دارند و دانشجویان بین‌المللی به راحتی می‌توانند از میان گزینه‌های متنوع پیش روی خود، بهترین رشته تحصیلی را انتخاب کنند و به زبان انگلیسی در دانمارک تحصیل کنند.

تحصیل در کشور دانمارک

دانشگاه آلبورگ، دانشگاه آرهوس، دانشکده بازرگانی کپنهاگ و دانشگاه روسکیلد از جمله مهمترین دانشگاه‌های دانمارک هستند که متقاضیان می‌توانند در رشته‌های انگلیسی زبان تحصیل کنند و لازمه آن داشتن یکی از مدارک معتبر مهارت زبان انگلیسی همچون آیلتس، تافل یا PTE است.

شرایط تحصیل در دانمارک با مدرک دیپلم

متقاضیان برای تحصیل در کشور دانمارک همانند بسیاری از کشورهای دنیا، برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی لازم است از دوره دبیرستان فارغ التحصیل شده باشند. متقاضی باید در هنگام ثبت درخواست، مدارک مربوط به سوابق تحصیلی دوره دبیرستان و مدرک دیپلم را به همراه سایر مدارک ارسال کند. دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست عبارت‌اند از:

  • مدارک دیپلم دبیرستان
  • سوابق تحصیلی یا نمرات
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • کپی شناسنامه 
  • پاسپورت
  • تعداد 4 قطعه عکس 
  • انگیزه نامه

همچنین در هنگام ثبت درخواست باید تمامی مدارک مورد نیاز را به زبان انگلیسی ترجمه کرد و اصل مدارک به همراه ترجمه انگلیسی آن‌ها را برای دانشگاه ارسال کرد. لازم به ذکر است برخی از دانشگاه‌های دانمارک شرایط اختصاصی به خود را برای پذیرش دانشجو دارند که با مراجعه به سایت دانشگاه بررسی می‌شوند.

سخن پایانی

اگر کشور دانمارک مقصد شما برای تحصیل در خارج از کشور است بهتر است خود را برای زندگی در کنار مردمی شاد آماده کنید و از دوران تحصیل خود در این کشور اروپایی لذت ببرید. گروه مهاجرتی لتس گو یونی در کلیه مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه‌های دانمارک همراه شماست.