هزینه زندگی در آمریکا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کسانی است که می‌خواهند به این کشور مهاجرت کنند. شما اطلاع دارید که هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟ در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید،آیا ارزان‌ترین و گران‌ترین شهر آمریکا را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید به عنوان یک دانشجوی مهاجر، هزینه زندگی شما در آمریکا به طور ماهیانه چقدر خواهد بود؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید این مقاله در مجله لتسگو یونی را دنبال کنید.

حتماً شنیده‌اید که آمریکا کشوری است که باید در آن سخت کار کنی و خوب به دست بیاوری حتی اگر تحصیل در آمریکا را برگزیده باشید بازهم هزینه ها مهم هستند. این یعنی چه؟ ایالات متحده در بین پنج کشور برتر از نظر بهره‌وری نیروی کار قرار گرفته است و این یعنی در آمریکا برای کسب درآمد خوب، فرصت‌های زیادی وجود دارد. اگرچه هزینه زندگی در آمریکا در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی کانادا به نسبت بیشتر است اما در صورتی که نیروی کار ماهر و سخت‌کوشی باشید درآمد خوبی خواهید داشت که تمام هزینه‌های زندگی شما را پوشش می‌دهد. 

اگر تصمیم به مهاجرت و زندگی در آمریکا دارید لازم است که در گام نخست از معایب و مزایای زندگی در کشور آمریکا آگاه شوید. بدون شک بررسی هزینه‌های زندگی در کشور مقصد یکی از مهم‌ترین مواردی است که پیش از آغاز مسیر مهاجرت خود به هر نقطه از جهان باید آن را به طور دقیق سبک و سنگین نمایید. در این محتوا با لتسگو یونی همراه باشید تا از جزئیات هزینه زندگی در شهرهای آمریکا مطلع شوید.

هزینه زندگی در آمریکا 

برای مهاجرت و شروع زندگی خود در آمریکا، هزینه زندگی مقدار پولی است که شما برای پوشش هزینه‌های اولیه زندگی خود مانند اجاره مسکن، غذا، پوشاک، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، بیمه، حمل و نقل، مالیات، خدمات آب و برق، تحصیل و غیره به مدت حداقل یک سال نیاز دارید. به طور مشخص شما باید بدانید که به طور میانگین به چه مقدار پول برای داشتن یک زندگی روزمره استاندارد در آمریکا نیاز دارید.

هزینه زندگی در هر کشوری در درجه نخست به سبک زندگی شما و در درجه دوم به شهر محل زندگی بستگی دارد. زندگی در مرکز شهرها ممکن است گران‌تر از زندگی در حومه شهر باشد همانطور که هزینه زندگی در کلانشهرها بیشتر از شهرهای کوچک است. بهترین شهر آمریکا برای زندگی و تحصیل همان شهری است که هدف شما از مهاجرت به این کشور را تامین می‌کند. 

اداره آمار نیروی کار آمریکا از شاخص CPI (شاخص قیمت مصرف کننده) به عنوان معیار ارزیابی تفاوت میانگین هزینه زندگی در ایالت‌ های مختلف این کشور استفاده می‌کند. در این شیوه ارزیابی، شاخص 100 به عنوان عدد مبنای هزینه زندگی در آمریکا در نظر گرفته شده است. برای مثال وقتی می‌گوییم شاخص هزینه زندگی در هاوایی 192.2 است این یعنی هزینه‌های زندگی در هاوایی در مقایسه با میانگین سایر ایالت‌های آمریکا 92.2 بیشتر است. در ادامه به برخی از هزینه‌های اصلی زندگی در ایالات متحده اشاره می‌کنیم.

هزینه اجاره خانه در آمریکا

اجاره‌بهای مسکن را می‌توان اصلی ‌ترین بخش هزینه زندگی در یک کشور خارجی دانست. اجاره ماهیانه خانه به نوع آن، ویلایی یا آپارتمانی بودن و موقعیت مکانی که در آن قرار گرفته است بستگی دارد. بدون شک خانه‌هایی که در شهرهای کوچک و یا در حومه شهرهای بزرگ قرار دارند اجاره ماهیانه آن‌ها کمتر است. همچنین در صورتی که به عنوان یک فرد با اقامت دائم وارد آمریکا می‌شوید می‌توانید از تسهیلات بانکی و وام مسکن برای خرید خانه مستقل خود استفاده کنید.

اجاره بهای مسکن در هر یک از ایالت‌ها و شهرهای آمریکا تا حدی متفاوت است اما به طور کلی می‌توان گفت که اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 1357 دلار و همین واحد آپارتمانی در حومه شهر 1104 دلار است. در صورتی که برای مراقبت از فرزندان خود به خانه بزرگتری نیاز داشته باشید اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهرهای بزرگ آمریکا در حدود 2214 دلار و در حومه شهر تا 1800 دلار می‌باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که هزینه مسکن تنها به اجاره ماهیانه محدود نمی‌شود بلکه هزینه‌های مربوط به آب، برق و اینترنت نیز از این جمله هستند. به طور میانگین برای یک آپارتمان 85 متری شارژ ماهیانه، برق، آب و جمع آوری زباله مبلغی در حدود 168 دلار می‌باشد. اشتراک ماهیانه اینترنت از نوع ADSL نیز بالغ بر 66.5 دلار است. 

در جدول زیر میانگین اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر و یا حومه‌ی آن و اجاره ماهیانه آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر یا حومه را در شش شهر بزرگ و پرجمعیت کشور آمریکا مشاهده می‌کنید:

هزینه اجاره آپارتمان در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیلات دوره متوسطه و آموزش عالی در آمریکا در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته اروپایی و هزینه تحصیل در کانادا نسبتا گران است. این مخارج به دولتی و خصوصی بودن مرکز آموزشی و مقطع تحصیلی بستگی دارد. همچنین شهریه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بیشتر از دانشجویان بومی است اما خبر خوب این است که کشور آمریکا را می‌توان ارائه دهنده‌ی بیشترین بورسیه تحصیلی به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان خارجی دانست. برای آگاهی از شرایط دریافت این کمک هزینه‌های تحصیلی باید به سایت دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنید. 

میانگین شهریه سالیانه مدارس خصوصی در مقطع ابتدایی 7770 دلار و همین شهریه برای مقطع متوسطه 13030 دلار آمریکا می‌باشد.در صورتی که متقاضی تحصیل در دوره آموزشی دو ساله در یک کالج خصوصی آمریکایی باشید باید مبلغ 25596 دلار  و برای دوره چهار ساله 43139 دلار بپردازید.

هزینه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در آمریکا 

سیستم بهداشت و درمان ایالات متحده را می‌توان یکی از بهترین‌های این حوزه در کل جهان دانست اما در صورتی که بیمه درمانی نداشته باشید قطعا هزینه آن برای شما بسیار سنگین خواهد بود.برای دریافت بهترین خدمات پزشکی با حداقل هزینه صرف نظر از شهر و ایالتی که در آن زندگی می‌کنید باید بیمه درمانی جامع داشته باشید. همچنین در صورتی که برای بازدید اعضای خانواده خود به این کشور سفر می‌کنید بیمه پزشکی مسافرتی در اختیار شما خواهد بود. برای دریافت یک معاینه اولیه توسط یک پزشک عمومی باید بین 100 تا 200 دلار آمریکا پرداخت کنید.

اگر به یک سرماخوردگی ساده مبتلا شوید احتمالا پول داروی شما در حدود 30-10 دلار خواهد بود که مبلغ 10-6 دلار نیز برای دریافت داروی آنتی بیوتیک به آن اضافه می‌شود. بنابراین داشتن بیمه خدمات بهداشتی  درمانی یکی از ضروریات اصلی برای زندگی و اقامت در ایالات متحده است. هزینه ماهیانه بیمه درمانی بر اساس نوع بیمه مبلغی در حدود 400 تا 500 دلار آمریکا می‌باشد.

هزینه حمل و نقل عمومی در آمریکا 

حمل  نقل عمومی در شهرهای بزرگ ایالات متحده شامل اتوبوس، قطار، مترو و تاکسی می‌باشد. هزینه استفاده از این وسایل نقلیه عمومی در شهرهای مختلف امریکا با توجه به قیمت بنزین تا حدی متفاوت است. میانگین هزینه ماهیانه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در شش شهر بزرگ ایالات متحده در جدول زیر آورده شده است:

هزینه جمل و نقل عمومی در آمریکا

هزینه مواد غذایی در آمریکا 

مبلغی که باید به طور ماهیانه برای خورد و خوراک خود در نظر بگیرید در درجه اول به سبک زندگی و رژیم غذایی شما بستگی دارد. در صورتی که زمان کافی برای آشپزی نداشته باشید و اکثر وعده‌های غذایی را از رستوران تهیه کنید هزینه‌ای که به طور ماهیانه باید برای غذا در امریکا بپردازید چشمگیر خواهد بود. در ادامه به میانگین قیمت مواد غذایی اصلی در این کشور اشاره می‌کنیم:
شیر یک لیتری 0.87 $    
برش 500 گرمی نان 2.78 $    
یک کیلو برنج 3.96 $    
12 عدد تخم مرغ 2.31 $    
1 کیلوگرم پنیر محلی 11.09 $    
یک کیلوگرم فیله مرغ 9.31 $
یک کیلوگرم گوشت 12.90 $    
یک کیلوگرم سیب 4.55 $    
یک کیلوگرم پرتقال 3.97 $    
یک کیوگرم گوجه فرنگی 4.29 $
یک کیلوگرم سیب زمینی 2.58 $
یک کیلوگرم پیاز 2.57 $    
بطری 1.5 لیتری آب 12.00 $    

گران ترین شهرهای آمریکا 

گرانی زندگی در یک مکان نسبت به مکانی دیگر، با مقایسه حداقل هزینه لازم برای برخورداری از یک زندگی استاندارد تعیین می‌شود. هزینه‌های زندگی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که افراد برای تعیین محل اقامت خود، در نظر می‌گیرند. مخارج اقامت در ایالات متحده به طور قابل توجی از یک ایالت به ایالتی دیگر متفاوت است. عوامل موثر بر ارزیابی این هزینه شامل میانگین درآمد، متوسط اجاره یا خرید ملک و قیمت کالاهای اساسی می‌باشد. متاسفانه در چند دهه اخیر به دلیل بحران‌های اقتصادی، رشد آهسته دستمزدها و افزایش قیمت مسکن، در بسیاری از ایالت‌ها گرانی قابل توجهی حاکم شده و زندگی را برای قشر کم درآمد سخت نموده است. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده گران‌ترین ایالت های آمریکا به ترتیب عبارتند از:
هاوایی
واشنگتن در ناحیه کلمبیا
کالیفرنیا
اورگان
نیویورک
ماساچوست
مریلند
آلاسکا
کنتیکت
رود آیلند 

هزینه زندگی در شهرهای آمریکا

ارزان ترین شهرهای آمریکا

اگر تصمیم دارید که به عنوان یک دانشجو در ایالات متحده زندگی کنید ایالت‌های ارزان با دانشگاه‌های سطح بالا می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. اکثر شهرهای آمریکا که ارزان هستند در جنوب این کشور قرار دارند. ارزان ترین ایالت این کشور می سی سی پی است که شاخص هزینه زندگی در آن کمتر از میانگین استاندارد 100 و در حدود 84.8 می‌باشد. این ایالت همچنین دارای کمترین شاخص هزینه مسکن در بین 50 ایالت آمریکا است. ارزان ترین ایالت های آمریکا به ترتیب عبارتند از:
می سی سی پی
آرکانزاس
اوکلاهاما
میسوری
نیومکزیکو
تنسی
کانزاس
جورجیا
وایومینگ 

سخن پایانی 

هزینه زندگی در آمریکا با گذشت زمان در حال افزایش است. تخمین زده می‌شود که در سه دهه گذشته مخارج یک زندگی استاندارد در ایالات متحده تا سه برابر افزایش یافته و قشر فقیر آن هر روز در حال فقیرتر شدن هستند. اگرچه ایالات متحده گران ترین کشور جهان نیست و مخارج  زندگی در آن ارزان تر از بسیاری از شهرهای بزرگ اروپایی است اما همچنان در گروه کشورهایی قرار دارد که هزینه مهاجرت به آن به ویژه برای ایرانیان قابل توجه است.

بدون شک میزان درآمد و شیوه اقامت در این کشور تعیین می‌کند که چه اندازه با هزینه‌های زندگی در آن چالش خواهیم داشت. درآمد شغل های مختلف در آمریکا تا حد زیادی متفاوت است و این میزان درآمد، در برخی موارد برای مهاجران متفاوت از ساکنان بومی این کشور می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به آمریکا با مشاوران لتسگو یونی در ارتباط باشید.