وکیل مهاجرت کیست؟ هزینه بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تهران چقدر است؟ این سوالات یکی از موارد مهم برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کشور کاناداست. همانطور که احتمالاً می‌دانید، کانادا از بهترین مقصدهای مهاجرتی برای شهروندان ایرانی محسوب می‌شود و هرساله افراد زیادی برای ورود به این کشور اقدام می‌کنند. از طرفی مهاجرت به کشور کانادا موضوعی است که جنبه‌های حقوقی مهمی دارد و افرادی که قصد اقامت در کانادا را از طریق تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری دارند، باید شرایط مربوط به آن را به خوبی بشناسد و طبق روال قانونی اقدام به اخذ پذیرش کنند.

اگر می‌خواهید بدانید وکیل مهاجرت کیست بهتر است بدانید وکیل امور مهاجرتی کسی است که از موضوعات مهاجرتی به خوبی مطلع است. اگر تهران زندگی می‌کنید و قصد اقدام برای زندگی در کانادا را دارید، اینکه بدانید بهترین وکیل مهاجرتی کانادا در تهران کیست و چه وظایفی دارد به شما خیلی کمک خواهد کرد. در این پست از مجله تحصیلی لتسگو یونی، تصمیم داریم تا اطلاعاتی در این مورد و وظایف وکیل مهاجرت به همراه نحوه پیدا کردن وکیل مهاجرتی خوب، در اختیارتان قرار بدهیم؛ پس با ما همراه باشید.

وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت با عقد قرارداد با متقاضیان دریافت اقامت یک کشور، به وکالت از آنها بعضی از امور و یا تمامی اقداماتی که برای مهاجرت لازم است را انجام می‌دهد. هر کشور در زمینه پذیرش اتباع خارجی، قواعد حقوقی مخصوصی دارد. در کانادا نیز قوانین و حساسیت ویژه‌ای درباره اقامت افراد خارجی وجود دارد. وکیل‌های مهاجرتی کانادا در مورد این قوانین، اطلاعاتی جامع و به‌‌روز داشته و از پیچیدگی‌های قانونی مطلع هستند و می‌توانند درمسیر مهاجرت به کانادا به شما کمک کنند.

وکلای مهاجرت، ویژگی‌ها و وظایفشان با سایر وکلا متفاوت است. با توجه به اینکه مهاجرت فرآیند پیچیده‌ای است، احتمالا شما در مورد قوانین کشورها برای مهاجرت سوالات بسیاری دارید. وکیل‌های مهاجرتی به این سوالات شما پاسخ می‌دهند و ابهامات را برای شما برطرف می‌کنند. نکته مهم این است که این وکیل باید یک فرد مجرب باشد تا بتواند شما را به درستی در این مسیر راهنمایی کند و سرمایه و وقت شما را هدر ندهد.

بهترین وکیل مهاجرتی کانادا در تهران

بهترین وکیل مهاجرت به کانادا

قوانین مهاجرت کشورهای مختلف از جمله کانادا هر سال تغییر می‌کند و این موضوع می تواند باعث سخت شدن مسیر مهاجرت شود. بنابراین داشتن وکیل مهاجرتی کانادا می‌تواند روند مهاجرت به این کشور را آسان‌تر کند و به شما کمک کند تا آرامش و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید. اما انتخاب بهترین وکیل مهاجرت کانادا در تهران، کار چندان راحتی نیست و اصلاً عجیب نیست که تمام وکلا ادعا کنند که در کارشان بهترین هستند!

به خصوص در زمینه مهاجرت، آژانس‌های مهاجرتی و افراد دیگری هستند که بدون درک موارد قانونی مهاجرت به کانادا، تضمین صد درصد اخذ ویزا کانادا به شما می‌دهند. علاوه بر ویژگی‌های مهمی مثل تحصیلات و تجربه کافی، یک وکیل مهاجرتی خوب باید تعهد شخصی و دلسوزی نسبت به پرونده موکل خود داشته باشد تا احتمال موفقیت در دریافت ویزای کانادا برای متقاضی بیشتر شود. بهترین وکیل مهاجرت کانادا کسی است که تمام سعی خود را برای موفقیت پرونده موکل خود انجام دهد.

همچنین برای این منظور می‌توانید از خدمات مهاجرتی مجموعه لتسگو یونی استفاده کنید. در این مجموعه کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما با استفاده از تجربه و دانش خود در زمینه مهاجرت به کشور کانادا برای موفقیت شما در پذیرش و اخذ ویزا تمام تلاش خود را می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌باره می‌توانید از طریق شماره 75496-021 با ما در ارتباط باشید.

اما قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب وکیل مهاجرتی کانادا، لازم است تا با ارزیابی ویژگی‌ها و شایستگی‌های وکلا، جستجوی خود را برای پیدا کردن بهترین وکیل مهاجرت شروع کنید. برای این منظور باید با وظایف و ویژگی‌های بهترین وکیل‌های مهاجرت آشنا شوید. مطمئناً با توجه به این نکات، موقع بررسی و صحبت با وکیل‌های مهاجرتی مختلف، می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید.

وظایف وکیل مهاجرت

حالا که متوجه شدید وکیل مهاجرت کیست بهتر است با وظابف این اشخاص نیز آشنا شوید. همانطور که اشاره کردیم شما برای مهاجرت به سایر کشورها باید از قوانین و مقررات حاکم بر کشور مقصد اطلاعات کافی داشته باشید و وکیل مهاجرتی واجد شرایط می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند. دریافت اقامت چه از طریق ویزای تحصیلی و چه از طریق ویزای کاری و یا سرمایه گذاری مشکلات خاص خود را دارد و وکیل می‌تواند بعضی اقدامات را به نحو احسن از طرف شما انجام دهد. به طور کلی وظایف یک وکیل مهاجرت معتبر شامل موارد زیر است:

  • انعقاد یک قرارداد شفاف و مشخص با متقاضی که در آن کلیه اقداماتی که وکیل می‌خواهد به وکالت از شخص انجام دهد، تعیین شده باشد. دقت کنید که حتما قبل از امضای قرارداد، مفاد آن را به صورت دقیق مطالعه کرده و از اقدامات درج شده در قرارداد که قرار است توسط وکیل از طرف شما انجام شود، اطمینان پیدا کنید.
  • وظیفه وکیل مهاجرتی این است که تمامی اقدامات حقوقی، اداری و تشریفاتی مربوط به اخذ پذیرش مهاجرت را انجام دهد و در هیچ مرحله ای نیازی به انجام اقدامی توسط موکل نباشد.
  • وکیل مهاجرتی باید موکل را از تمامی اقداماتی که در خصوص دریافت پذیرش جهت مهاجرت انجام داده مطلع کند و در تمامی اقدامات خود، مصلحت و خواست موکل را در نظر بگیرد. در صورت تخلف از این مورد شما امکان شکایت از وکیل را دارید.
  • هرچند وکیل مهاجرت نمی‌تواند به صورت قطعی پذیرش درخواست اخذ ویزا را برای متقاضی تضمین کند، اما باید تمام سعی خود را بکند تا نتیجه مورد درخواست موکل را به دست بیاورد و در این مسیر نباید هیچ گونه تلاشی را دریغ کند.
  • در صورتی که وکیل فقط به ارائه مشاوره در خصوص مهاجرت می‌پردازد، لازم است که اطلاعات صحیح، به‌روز و قانونی به متقاضی ارائه کند و اقداماتی که برای مهاجرت ضروری هستند را دراختیار او قرار دهد.

وکیل مهاجرتی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

بررسی خدمات وکیل مهاجرتی نقش مهمی در تصمیم‌گیری شما برای داشتن یا نداشتن وکیل در مسیر پذیرش ویزا دارد. از بین این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره و راهنمایی افراد در زمینه اخذ انواع ویزای مهاجرتی
  • آگاهی دادن از قوانین اخذ ویزا در کشور مقصد
  • ارائه لیست مدارکی که برای اخذ ویزا مورد نیاز است
  • ارسال مدارک و درخواست ویزا برای سفارت کشور مقصد
  • تعیین وقت مصاحبه در سفارت کشور مقصد
  • کمک به افراد برای آمادگی حضور در سفارت
  • کمک به رفع مشکلاتی مانند ریجکتی یا ابطال ویزا
  • کمک به افراد برای انجام انواع سرمایه‌گذاری در کشور مقصد
  • اطلاع از شرایط اقتصادی و کسب و کار و تبادلات ارزی

وظایف وکیل مهاجرتی کانادا

وکیل مهاجرتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه بتوانید به هدف خود یعنی موفقیت در پروسه‌ مهاجرت از طریق ویزای کاری، سرمایه گذاری، تحصیل در خارج و ... دست پیدا کنید باید وکیلی را انتخاب کنید که دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها باشد. مهمترین آنها عبارتند از:

داشتن دانش و تخصص کافی

یک وکیل ‌مهاجرتی خوب باید دانش و تخصص لازم را در زمینه مهاجرت، به ‌ویژه مهاجرت به کشوری که شما قصد اخذ ویزای آن را دارید، داشته‌ باشد. علاوه بر این که وکیل شما باید دارای مدارک دانشگاهی معتبر حقوق از دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان و پروانه‌ی فعالیت باشد، مطمئن شوید که سابقه چندین ساله در این زمینه دارد و با مراجع مربوطه در این حیطه آشنایی دارد. این دانش و تجربه مطمئناً هنگام رسیدگی به پرونده شما مفید خواهد بود. چرا که هر اشتباه کوچکی می‌تواند منجر به ریجکت شدن پرونده شود. حتی اگر بتوان خطای رخ داده را اصلاح کرد، ممکن است روند بررسی پرونده شما به تأخیر بیفتد.

داشتن دقت و توجه کافی

وکیل مهاجرت باید توجه و دقت زیادی داشته باشد و قبل از ارسال مدارک برای سفارت، تمام جزئیات را در نظر بگیرد و میزان خطا در پرونده شما را به حداقل برساند. برای این که میزان توجه وکیل را نسبت به جزئیات پرونده خود بدانید و او را ارزیابی کنید با او در مورد پرونده و شرایط خود صحبت کنید.

داشتن مهارت‌های ارتباطی

وکیل‌های مهاجرتی به مهارت‌های ارتباطی کتبی و شفاهی خوب برای توضیح مسائل پیچیده به زبان ساده نیاز دارند. وکیل مهاجرت باید بتواند روند پرونده و آنچه را که نیاز دارید به روشی قابل درک به شما توضیح دهد. چرا که اگر شرایط پرونده خود را درک نکنید، نمی‌توانید در مواقع لازم که نیاز به تصمیم شماست، تصمیم درستی بگیرید. از سوی دیگر، توانایی برقراری ارتباط خوب در مذاکرات و ارائه پرونده ضروری است. این مورد به خصوص در مواقعی که وکیل شما نیاز به ارتباط با سایر متخصصان را دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

به روز بودن و آشنایی با آخرین تغییرات قوانین کشورها

قوانین مهاجرت کشورها دائما در حال تغییر هستند. بهترین وکیل مهاجرت باید همیشه به روز باشد، به طور مداوم در مورد آخرین پیشرفت‌ها در زمینه حقوقی خود و قوانین مهاجرتی تحقیق کند و تأثیر این تغییرات را بر پرونده موکل خود بررسی کند. اگر این کار را انجام ندهد ممکن است روند پرونده مهاجرت شما با اطلاعات قدیمی ادامه پیدا کند که باعث ایجاد مشکلات زیادی در پروسه دریافت ویزای شما خواهد شد.

توانایی ارائه راه حل مناسب

وکیل مهاجرت خوب، به خوبی می‌داند که هیچ دو پرونده‌ای مثل هم نیست و هر پرونده با مشکلات و موانع متفاوتی رو به روست. پس باید بتواند با در نظر گرفتن شرایط هر یک از موکلان خود، راه‌حلی ارائه کند. وکیل مهاجرت شما باید بتواند با استفاده از تجربه، اطلاعات جدید، تحلیل و منطق راه حل مناسبی پیدا کند. بنابراین موقع انتخاب وکیل مهاجرت، حتماً در نظر داشته باشید که آیا او می‌تواند راه‌حل‌های مناسبی را در صورت بروز مشکل ارائه کند یا خیر.

پیگیر بودن

وکیل مهاجرتی باید پیگیر باشد و تمام تلاش خود را برای نتیجه مطلوب انجام دهد. در غیر این صورت روند پرونده شما کند پیش خواهد رفت. حتی زمانی که تمام مدارک شما تکمیل و به سفارت ارسال شد، ممکن است سفارت مدارک بیشتری از شما بخواهد و اینجاست که پیگیر بودن وکیل در روند پرونده به عنوان یک نکته مثبت خودش را نشان می‌دهد.

در دسترس بودن

هنگامی که با یک وضعیت اضطراری مواجه می‌شوید، وکیل باید بتواند به سرعت به وضعیت شما پاسخ دهد. وکیل مهاجرت باید در دسترس شما باشد و بتواند راهنمایی و اقدامات لازم را برای شما در مواقع مورد نیاز داشته باشد. این موضوع برای موفقیت پرونده شما بسیار مهم است.

دریافت هزینه معقول

وکیل مهاجرتی موظف است در چارچوب قرارداد مهاجرتی که منعقد شده اقدام نماید و صرفا هزینه‌هایی که برای انجام مهاجرت لازم است را انجام داده و هزینه اضافه‌تری از شما درخواست نکند.

اجازه اجرای قوانین بین‌المللی

بهترین وکیل‌ مهاجرت علاوه بر داشتن دانش و تخصص کافی باید دارای مجوز فعالیت در سطح بین‌الملل باشد و ارتباطات بین‌المللی خوبی داشته باشد، چرا که موظف است شما را از زمان شروع پرونده‌ مهاجرت تا پایان آن همراهی کند.

داشتن دفتر حقوقی

اعتماد کردن به وکلای مهاجرتی که فقط به صورت مجازی فعالیت می‌کنند کار منطقی نیست. یک وکیل ‌مهاجرت قابل اعتماد، علاوه بر خدمات آنلاین باید دارای دفتر حقوقی هم باشد و شما باید بتوانید با آنها به صورت رسمی و حضوری قرارداد ببندید.

هزینه وکیل مهاجرت به کانادا

هزینه‌ وکیل مهاجرت بسته به تخصص، نوع ویزا و اقداماتی که قرار است برای شما توسط وکیل انجام شود متفاوت است. مشخصاً زمانی که انجام کلیه اقدامات مربوط به مهاجرت به یک وکیل مجرب سپرده می‌شود، به طوری که از صفر تا صد امور مهاجرتی توسط وکیل انجام شود، هزینه‌ها به مراتب بیشتر از حالتی است که شخص فقط از مشاوره‌های وکیل مهاجرت استفاده می‌کند و خودش اقدامات لازم را انجام می‌دهد. بنابراین می‌توان برای کاهش هزینه‌های مهاجرت، تنها انجام برخی از امور اجرایی و یا حقوقی را به وکیل سپرده و اقداماتی که فرصت، توان و دانش آن را دارید، خودتان انجام دهید.

حق الوکاله یا هزینه وکیل مهاجرت ممکن است از 1500 تا 6000 دلار متغیر باشد. پیشنهاد می‌شود قبل از پرداخت هزینه‌ وکیل مهاجرت در مورد سوابق او تحقیق کنید و از نتایج پرونده‌های قبلی وی مطمئن شوید تا بتوانید با خیال راحت از توانمندی وکیل، هزینه‌ها را بپردازید. هر چقدر که موارد موفق مهاجرتی وکیل یا شرکت مهاجرتی بیشتر باشد، ضمانت می‌کند که آنها تخصص لازم در این زمینه را دارند.

هزینه وکیل مهاجرتی کانادا

آیا می‌توانیم بدون وکیل به کانادا مهاجرت کنیم؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله! به خصوص برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیاز به اطلاع درباره بهترین وکیل مهاجرت نیست و بدون وکیل هم می‌توان مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا را جمع آوری کرد. اما اگر طی کردن پروسه اخذ ویزا برای شما ایجاد سردرگمی می‌کند و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید پیشنهاد می‌شود از مشاوره یک وکیل یا شرکت مهاجرتی استفاده کنید. به خصوص در مواردی مانند مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری که دریافت ویزا و اقامت کانادا بدون مشاوره حقوقی آسان نیست.

مزایای استفاده از وکیل برای مهاجرت به کانادا

وکلای مهاجرت بر اساس شرایط شما بهترین و آسان‌ترین راه را برای اخذ ویزای کانادا ارائه می‌دهند. آنها تمام اطلاعات لازم در مورد مهاجرت و همچنین وضعیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، رفاهی، کار و تحصیل در کشور کانادا را در اختیار شما قرار می‌دهند و با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در کمترین زمان ممکن برای شما اقدام به اخذ ویزای کانادا از راه قانونی می‌کنند.

وکیل شما را از سردرگمی و نگرانی در مورد غیرقانونی بودن کارها نجات می‌دهند. چون با توجه به اینکه افسران مهاجرت در سفارت کانادا روی مدت اقامت و حضور مهاجران حساسیت زیادی دارند، این موضوع وکلا را مجبور به توجیه متقاضیان نموده است.

چطور وکیل مهاجرتی خوب برای کانادا پیدا کنیم؟

پاسخ این سوال، بسیار مهم و ضروری است چرا که ممکن است با تمام هزینه‌های انجام شده توسط شما، وکیل مهاجرت موفق به اخذ پذیرش از سفارت کانادا نشود و به این ترتیب، وقت و هزینه شما هدر برود و برنامه مهاجرتی شما هم به تأخیر بیفتد. یکی از روش‌های پیدا کردن وکیل مهاجرتی کانادا استفاده از سامانه جستجوی وکیل است. بعضی از وکلا در دفاتر و موسسات حقوقی خود، اقدامات مربوط به مهاجرت را انجام می‌دهند و می‌توان با عقد قرارداد، کلیه امور مربوط به مهاجرت کانادا را به آنها سپرد.

همچنین از مهم ترین روش‌های پیدا کردن وکیل خوب برای مهاجرت مراجعه به موسساتی است که در حوزه مهاجرت به کشورهای خارجی فعالیت دارند. معمولاً بیشتر این موسسات دارای وکلایی هستند که به امور مربوط به انواع روش مهاجرت قانونی اعم از کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری آشنایی دارند.

برای این منظور پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات مهاجرتی مجموعه لتسگو یونی است. در این مجموعه، کارشناسان مجرب ما می‌توانند اطلاعات مهمی، خصوصاً در مورد اخذ ویزای تحصیلی کانادا، به شما ارائه کنند و در صورتی که شما آمادگی و یا فرصت کافی برای انجام امور مهاجرتی و اخذ پذیرش ویزای تحصیلی کانادا را نداشته باشید، به جای شما اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

سخن آخر

در این پست از مجله مهاجرتی لتسگو یونی به این پرسش پاسخ دادیم که وکیل مهاجرت کیست و همچنین به بررسی وظایف و هزینه بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تهران به همراه مزایای آن پرداختیم که امیدواریم در مسیر ورود به کانادا برایتان مفید واقع شود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید از مشاوره مهاجرتی لتسگو یونی به صورت رایگان استفاده کنید.