هر ساله لیستی از بهترین دانشگاه‌های عمان منتشر می‌شود تا انتخاب را برای افرادی که به دنبال اپلای دانشگاه های عمان هستند، ساده تر کند. بسیاری از دانشگاه‌های بین المللی که در عمان وجود دارد شعبه دانشگاه های آمریکا، استرالیا و اروپا هستند و بنابراین رقابت تنگاتنگی بین آن‌ها و سایر موسسات آموزشی جهان وجود دارد.

بهتر است بدانید عمان یک کشور چند فرهنگی و خانه جمعیت بزرگی از مهاجران است. تحصیل در بهترین دانشگاه‌های عمان به افراد این امکان را می‌دهد که عمیق‌تر با فرهنگ و آداب و رسوم کشور آشنا شوند. بهترین شهرهای دانشجویی مسقط، صلاله و سیب هستند. ویزای دانشجویی جزو مراحل مهم پذیرش تحصیلی است و صدور ویزا حدود 10 روز طول خواهد کشید. 

از سال 1970 پیشرفت های چشمگیری در سیستم آموزشی کشور عمان رخ داد. دانشجویان بین المللی که در بهترین دانشگاه‌های عمان تحصیل می‌کنند، فرصت استفاده از فاند تحصیلی را خواهند داشت. موسسات تحقیقاتی کشور دارای پیشرفت‌های خوبی هستند؛ از این رو، می‌توانند انتخاب خوبی برای آموزش در رشته‌های پژوهشی باشند.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های عمان بین 2500 تا 7200 ریال عمانی می‌باشد و هزینه‌های تحصیلی دانشگاه ها توسط دولت تعیین نمی‌شود و بسته به دانشگاه و رشته متفاوت خواهند بود.

اگر مایل هستید با هدف تحصیل وارد کشور عمان شوید، با لتسگویونی همراه باشید و فهرست بهترین دانشگاه‌های عمان را مطالعه نمایید.

بهترین دانشگاه های عمان

هم اکنون که بسیاری از جوانان ایرانی در پی ادامه تحصیل خارج از کشور هستند، کشور رومانی با دارا بودن چند دانشگاه معتبر می‌تواند انتخاب خوبی جهت ادامه تحصیل آن‌ها باشد. لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه‌های این کشور در زمینه‌های IT، ریاضی و زبان انگلیسی دارای آزمون ورودی هستند. اگر شما قصد مهاجرت به عمان از طریق تحصیل را دارید و هنوز دچار شک و تردید برای انتخاب دانشگاه هستید با ما همراه باشید تا بهترین دانشگاه‌های عمان طبق QS و تایمز را معرفی کنیم. 

دانشگاه سلطان قابوس

دانشگاه سلطان قابوس سال 1986 در مسقط، پایتخت عمان افتتاح شد و هم اکنون، بیش از 7000 دانشجو دارد. سلطان قابوس تنها دانشگاه دولتی در کشور است. زمان فتتاح، این موسسه آموزشی پنج دانشکده داشت؛ اما در حال حاضر تعداد آن‌ها به 9 دانشکده می‌رسد. این دانشکده ها پزشکی، مهندسی، کشاورزی، آموزش، علوم، هنر، تجارت و اقتصاد، حقوق و پرستاری است.

دو مجتمع ورزشی درون این موسسه آموزش عالی برای دانشجویان پسر و دختر وجود دارد. هر مجتمع شامل زمین های فوتبال، استادیوم های فضای باز، زمین های والیبال، سالن‌های ورزشی سرپوشیده، استخر شنا و زمین های اسکواش است. 

این موسسه با دانشگاه‌های سراسر جهان همکاری می‌کند؛ این موافقت نامه‌های همکاری شامل دانشگاه‌های آسیا، اروپا، استرالیا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی می‌شود. امروزه، دانشجویان 69 کشور مختلف درون این مرکز تحصیل می‌کنند.

بهترین دانشگاه عمان

دانشگاه مسقط

دانشگاه مسقط یک دانشگاه مدرن و بین المللی در قلب شهر مسقط است. چشم انداز این مرکز آن است که دارای شهرت محلی و منطقه‌ای به عنوان یکی از پیشگامان ارائه دهنده خدمات با کیفیت آموزشی باشد. این دانشگاه توسط شورای آموزش عمان طی آوریل 2016 تأسیس شد. 

این موسسه آموزشی با دانشگاه کرانفیلد همکاری می‌کند تا طیف گسترده‌ای از برنامه های تحصیلات تکمیلی را برای متخصصان حوزه مدیریت کسب و کار، تدارکات و توسعه زیرساخت ها فراهم کند. برنامه های دانشگاهی با نیازهای کارفرمایان قرن بیست و یکم طراحی شده و از طریق سه دانشکده کسب و کار و مدیریت، مهندسی و فناوری و حمل و نقل و تدارکات مدیریت می‌شوند. 

دانشگاه فناوری و علوم کاربردی

این مرکز آموزشی دومین دانشگاه بزرگ کشور عمان است. این دانشگاه طی سال 1984 تأسیس شد و از آن زمان تا امروز به طور پیوسته رشد و پیشرفت کرده است. دانشگاه فناوری و علوم کاربردی در خط مقدم موسسات آموزش عالی برای آموزش های تکنولوژیکی ملی و منطقه‌ای است. این موسسه 13 کالج مختلف دارد که درون بخش های مختلف کشور عمان مستقر شده‌اند. هم اکنون، 13،000 دانشجو به تحصیل برنامه های مختلف مشغول می‌باشند. 

بخش مهندسی 12 تخصص مانند مهندسی معماری، مهندسی عمران، نقشه برداری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، الکترونیک و ارتباطات مهندسی، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و نفت و گاز را ارائه می‌دهد. 

دانشگاه نیوزوا

این موسسه آموزش عالی جزو بهترین دانشگاه‌های عمان قرار داشته و رتبه چهارم کشور را دارد. این دانشگاه خصوصی در سال 2004 افتتاح شد. رشته های مختلفی درون این مرکز ارائه می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها شامل مهندسی، داروسازی، هنر، پرستاری و مدیریت می‌شود. پذیرش دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی آن‌ها صورت می‌گیرد. 

دانشگاه ظفار

موسسه ظفار سال 2004 تأسیس شده و ترکیبی از معماری مدرن و سنتی عمانی است. ظفار تنها دانشگاه در منطقه است که دوره‌های کارشناسی و دوره های تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهد. این دوره ها در چهار کالج ارائه می‌شوند که عبارتند از: هنر و علوم کاربردی، تجارت و مدیریت کسب و کار، مهندسی و حقوق. زبان آموزشی عمدتاً زبان انگلیسی است؛ اما چند برنامه ارائه شده به عربی نیز وجود دارد.  

کالج خاورمیانه

کالج خاورمیانه رتبه دوم میان دانشگاه‌های عمان را دارد و برخلاف سلطان قابوس، یک مرکز آموزشی خصوصی است. کالج خاورمیانه سال 2002 در شهر مسقط تأسیس شد و دوره های کارشناسی تا دکتری را ارائه می‌دهد. طبق رتبه‌بندی دانشگاه‌های منطقه‌ای که به تازگی منتشر شده‌اند، جزو 100 دانشگاه برتر کشورهای عربی می‌باشد.

بهترین دانشگاه های کشور عمان

دانشگاه صحار

دانشگاه صحار ، واقع در شهری با همین نام است. این موسسه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در شش دانشکده خود ارائه می‌دهد: کسب و کار، محاسبات و IT، آموزش و هنر، مهندسی، مطالعات زبان و حقوق. باشگاه‌های ورزشی جهت رفاه و سرگرمی دانشجویان عبارتند از، والیبال، فوتبال، تنیس، بسکتبال، شطرنج و غیره. 

زبان آموزشی برای اکثر برنامه ها انگلیسی است؛ اما برخی از دوره‌های آموزشی دانشکده آموزش و هنر به زبان عربی ارائه داده می‌شود. تقریباً تمام دانشجویان یک سال را در برنامه های عمومی‌(GFP) برای بهبود مهارت های انگلیسی، ریاضی و کامپیوتر صرف می‌کنند.

کالج ماجان

کالج ماجان در مسقط عمان واقع شده است و جمعیت دانشجویی آن بیش از 3500 نفر است. این کالج یک کالج معتبر شناخته شده توسط دانشگاه Bedfordshire انگلستان است و تحت نظارت وزارت آموزش عالی عمان اداره می‌شود. این کالج برنامه های کارشناسی ارشد را در مدیریت کسب و کار از طریق 7 مسیر مالی، حسابداری، بازاریابی، اینترنت و برنامه های کامپیوتری، شبکه سازی و زبان انگلیسی به صورت تمام وقت و نیمه وقت ارائه می‌دهد. 

اگر مایل به تحصیل در بهترین دانشگاه‌های عمان هستید، بهتر است از ارزیابی و مشاوره تحصیلی لتسگویونی استفاده کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بتوانید مطابق رزومه تحصیلی و نمرات خود جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی عمان اقدام کنید.