بهترین رشته های تحصیلی که متقاضیان تحصیل در استرالیا می‌توانند انتخاب کنند، شامل طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی می‌باشد که افراد باید با توجه به علایق و توانایی‌های فردی خود و همچنین آینده شغلی آن رشته، در انتخاب رشته مورد نظر در کشور استرالیا دقت لازم را داشته باشند. 

این پست مجله مهاجرتی لتس گو یونی به منظور راهنمایی افراد متقاضی تحصیل در استرالیا تهیه شده است که بتوانند بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا را از جنبه‌های مختلف بشناسند و بررسی کنند. اگر مقصد مهاجرتی شما نیز کشور استرالیا است، با رزرو وقت مشاوره مهاجرتی خود از گروه مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا از جنبه‌های مختلفی بررسی می‌شود که باید این جنبه‌ها را در زمان انتخاب رشته در هر کشوری مد نظر داشته باشیم. بهترین رشته برای تحصیل برای هر فردی کامل متفاوت است و بسته به شرایط هر فرد تعیین می‌شود.

برای اینکه افراد یک انتخاب رشته مناسب داشته باشند باید فاکتورهایی همچون: علاقه شخصی، توانایی‌های فردی، فرصت‌های شغلی آینده، هزینه‌های تحصیل و … را در زمان انتخاب رشته در نظر بگیرند و با توجه به این فاکتورها بهترین انتخاب را برای خود انجام دهند.

از آنجایی که کشور استرالیا در زمینه نیروی کار کمبود دارد و برنامه‌های بسیاری برای جذب نیروی کار ماهر را در دستور کار خود دارد، انتخاب یک رشته مناسب که برای آینده شغلی در استرالیا مناسب باشد می‌تواند یک انتخاب درست برای افرادی باشد که قصد گرفتن اقامت استرالیا پس از تحصیل را دارند. پس انتخاب مدرکی که با علایق و مهارت‌های متقاضی همسو باشد و تقاضا و پتانسیل بالا در بازار کار داشته باشد، بسیار مهم است.

استرالیا به دلیل داشتن دانشگاه‌های متعدد که دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف را ارائه می دهند، مکانی عالی برای ادامه تحصیلات تکمیلی است. در حالی که ممکن است برخی از مدارک تحصیلی بیشتر از سایرین قابل استفاده باشند، پس قبل از انتخاب رشته مهم است که ارزشی را که هر مدرک می‌تواند ارائه دهد در نظر بگیرید. 

برای دانشجویان بین المللی که کشور استرالیا را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کرده‌اند، برخی از محبوب ترین دوره‌ها شامل رشته‌های مالی، مهندسی و معماری است که می‌تواند منجر به مشاغل پردرآمد پس از تحصیل در کشور استرالیا شود و در گروه مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار می‌گیرند.

با این حال، در نظر گرفتن کارآمدی مدرک‌ها برای آینده، مانند علوم کامپیوتر و مراقبت‌های بهداشتی و همچنین مدارک تضمین‌کننده شغلی همچون: پرستاری و آموزش ضروری است. بهترین مدارک دانشگاهی آن‌هایی هستند که با علایق و اهداف شغلی افراد همخوانی دارند. با توجه به اینکه دانشگاه‌های استرالیا تحصیلات با کیفیت و مدارک معتبر ارائه می‌دهند، گزینه‌های زیادی برای انتخاب افراد وجود دارد.

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا

ما چندین عامل را برای گردآوری لیست محبوب‌ترین دوره‌ها برای دانشجویان بین‌المللی در استرالیا در نظر گرفتیم. روندهای بازار کار، رشد صنعت، فرصت‌های شغلی خالی و داده‌های حقوق و دستمزد را برای تعیین مدارک تحصیلی که بهترین فرصت‌ها و فرصت‌های شغلی را ارائه می‌دهند، تجزیه و تحلیل کردیم که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پرستاری

از آنجایی که پرستاری یک حرفه بسیار مهم در استرالیا است، تحصیل در رشته پرستاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اکثر دانشگاه‌های این کشور رشته پرستاری را  تدریس می‌کنند. از زمان انتشار COVID، تمایل به رشته پرستاری و پرسنل مراقبت‌های بهداشتی افزایش یافته است و این رشته به عنوان یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا معرفی می‌شود.

طبق آمارها و گزارش‌ها، یک پرستار دارای مجوز در استرالیا به طور متوسط ​​73000 دلار در سال حقوق می‌گیرد. علاوه بر آن،گزینه‌های شغلی فراوانی پیش روی فارغ التحصیلان رشته پرستاری در کشور استرالیا است که بر جذاب این رشته تحصیلی در استرالیا افزوده است.

علوم کشاورزی

هدف اولیه علم کشاورزی این است که به طور فعال به دنبال انواع راه‌ها و روش‌ها برای افزایش عملکرد محصولات کشاورزی باشد. رشته کشاورزی بر کاهش خطر و آسیب ناشی از حشرات، افزایش بهره وری کشاورزی و ایجاد بهترین فناوری برای بهبود کیفیت غذا تمرکز دارد.

با تحصیل در رشته کشاورزی، دانشجویان علوم اقتصادی و اجتماعی را که صرفاً مربوط به کشاورزی هستند را یاد می‌گیرند و پس از اتمام دوره، فارغ التحصیلان فرصتی برای کار کردن به عنوان مهندس کشاورزی، جنگلداری، مشاور کشاورزی، مشاور محیط زیست، مدیر محیط زیست، افسر حفاظت یا اقتصاددان زمین خواهند داشت.

رشته کشاورزی در استرالیا

مدیریت بازرگانی

اگر علاقه مند به تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در استرالیا هستید، گزینه‌های مختلفی برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در استرالیا وجود دارد. متقاضیان برای ورود به رشته مدیریت بازرگانی باید بر روی موضوعاتی مانند اقتصاد، ریاضیات بازرگانی، بازاریابی و حسابداری احاطه داشته باشند.

این رشته تحصیلی به گونه‌ای طراحی شده است که دانشجویان را با پایه‌ای قوی از مهارت‌ها درزمینه‌های مرتبط با تجارت آشنا می‌کند. دانشکده‌های کسب و کار در استرالیا در سطح بین المللی مشهور هستند و تمرکز اساسی بر منطقه آسیا و اقیانوسیه دارند و دانشجویان را با دیدگاهی جهانی تجهیز می‌کنند.

معماری

اگر طراحی ساختمان‌ها حوزه مورد علاقه متقاضی باشد، ثبت نام در یک برنامه معماری در یک دانشگاه استرالیایی تصمیم عاقلانه‌ای خواهد بود. تقاضای قابل توجهی برای معماران واجد شرایط و با تجربه وجود دارد که می‌توانند سازه‌های درجه یک از جمله سکونتگاه‌ها، مشاغل و خانه‌ها را طراحی و ایجاد کنند. 

استرالیا تاکید زیادی بر طراحی پایدار و نوآورانه دارد. همچنین تحصیل در این زمینه فرصتی برای کسب تجربه عملی از طریق استودیوهای طراحی و بازدید از سایت‌های معماری است و همچنین مشاغلی همچون: معماری، برنامه ریزی شهری، معماری منظر یا طراحی داخلی نیز در انتظار فارغ التحصیلان رشته معماری در استرالیا است.

حسابداری

دانشجویان محصل در رشته حسابداری با داشتن مدرک لیسانس حسابداری مهارت‌هایی همچون: گزارش دهی، سیستم‌های اطلاعات کسب و کار، مدیریت، بازاریابی، تجارت بین المللی، تجزیه و تحلیل و مدیریت منابع مالی در تجارت و دولت را فرا می‌گیرند.
رشته حسابداری در استرالیا جزو رشته‌های محبوب محسوب می‌شود که بازار شغلی مناسبی نیز دارد و می‌توان گفت که فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی بدون داشتن دغدغه برای آینده شغلی خود به تحصیل مشغول می‌شوند.

مهندسی کامپیوتر

تحصیل در رشته علوم کامپیوتر همواره در گروه پر تقاضاترین رشته‌های تحصیلی در دنیا است و کشور استرالیا نیر از این قاعده مستثنی نیست. فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر که دارای توانایی‌های تحلیلی و حل مسئله قوی هستند، همواره موقعیت‌های شغلی بسیاری پیش رو دارند و دستمزد خوبی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. 

موقعیت‌های شغلی مورد انتظار برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر نه تنها در استرالیا فراوان است بلکه در سطح بین المللی برای شرکت‌های فناوری نام آشنا نیز بسیار است. نرخ شهریه رشته مهندسی کامپیوتر در استرالیا سالانه بین 30000 تا 35000 دلار است، اگرچه دانشجویان بین المللی می‌توانند برای کاهش قابل توجه هزینه‌ها از برنامه‌های بورسیه تحصیلی استرالیا استفاده کنند.

روانشناسی

دانشجویان رشته روانشناسی یک ذهن کنجکاو دارند که در مطالعه روانشناسی الهام‌بخش مسیرشان است. با درک این موضوع که ذهن انسان منشأ تمام مشکلات جهان است، به دنبال یافتن راه حل هستند. مشاغل مورد انتظار محصلین روانشناسی در زمینه‌هایی مانند: روانشناسی، مشاوره خانواده و مشاوره در سلامت روان محدود نمی‌شود.

امروزه روانشناسان در صنایع مختلف از جمله ورزش، تبلیغات، هنر درمانی و بسیاری دیگر حضور دارند. همچنین باید گفت رشته روانشناسی یکی از بخش‌هایی است که نرخ بیکاری پایینی در استرالیا دارد. 

مددکاری اجتماعی

اگر شما فردی هستید که می‌خواهید بین یک شغل مفید و کمک به جامعه تعادل برقرار کنید، می‌توانید به مطالعه مددکاری اجتماعی فکر کنید. فردی که به طور طبیعی فردی مهربان و حامی است و آرزوی حل بحران‌های دیگران را دارد. همچنین دانشجویان این رشته تحصیلی می‌توانند جنبه‌های دیگری مانند حمایت از کودکان، سلامت روان، حقوق بشر، رفاه پناهندگان، سوء مصرف مواد مخدر و توانبخشی و توانمندسازی زنان را نیز بررسی کنید.

پیش‌بینی می‌شود که نیاز به مددکاران اجتماعی طی سال‌های پیش رو در استرالیا به میزان حیرت‌انگیزی افزایش یابد، زیرا مددکاران اجتماعی در استرالیا سطوح برجسته‌ای از رضایت شغلی را تجربه می‌کنند. از آنجایی که نیاز به شغل مددکاری اجتماعی در استرالیا رو به افزایش است، نام این رشته تحصیلی در میان رشته‌های محبوب دانشجویان بین المللی نیز دیده می‌شود.

بهترین رشته تحصیلی در استرالیا

دبیری

ایالت‌های استرالیا هر کدام شرایط متفاوتی برای معلم شدن دارند. در سطح متوسط، دانشجویان می‌توانند مدرک تحصیلی خود را در مقطع کارشناسی دنبال کنند. این به فارغ التحصیلان فرصت می‌دهد تا به عنوان معلم مدرسه ابتدایی مشغول به کار شوند. نکته مهم در خصوص شغل دبیری برای دانشجویان بین المللی، داشتن تسلط در زبان انگلیسی است.

مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی تلاقی رشته‌های مختلفی همچون: مهندسی، بهداشت، زیست شناسی و پزشکی است. رشته مهندسی پزشکی برای ایجاد سیستم‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزاتی که مشکلات انسان را حل می‌کند، به وجود آمده است و مهندس پزشکی باید پاسخی علمی برای رفع این مشکلات پیدا کند.

این یک زمینه بسیار چالش برانگیز است که هدف آن کمک به تشخیص و درمان بیماری و همچنین توانبخشی و مدیریت آسیب است. برای یک فرد با استعداد با دانش عمیق زیست شناسی و آناتومی بدن انسان، این زمینه کاری می‌تواند یک گزینه شغلی عالی باشد.

کلام آخر

به طور خلاصه، رشته‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم بهترین مدارک تحصیلی در استرالیا هستند. انتخاب یکی از این رشته‌ها در استرالیا می‌تواند به شما در ایجاد یک زندگی حرفه‌ای پربار در استرالیا یا هر کشور دیگری کمک کند. اگر می‌خواهید در مورد سایر دوره‌ها یا مدارک تحصیلی اطلاعات بیشتری کسب کنید و مشاوره حرفه‌ای دریافت کنید، می‌توانید با مشاوران با تجربه لتس گو یونی شرایط خود را بررسی کنید.