اگر به عنوان یک پرستار، درباره بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران اطلاع نداشته باشید، چطور می‌توانید با خیال راحت به فکر مهاجرت باشید؟! همانطور که احتمالاً می‌دانید، درخواست مهاجرت پرستاران ایرانی به کشورهای مختلف به علت درآمد بیشتر و شرایط بهتر، چند وقتی هست که افزایش پیدا کرده است.

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی تصمیم گرفتیم به موضوع مهم مهاجرت پرستاران ایرانی بپردازیم. احتمالاً هم‌اکنون که در حال خواندن این مقاله‌اید، شغل پرستاری را انتخاب کرده‌اید و یا به فکر تحصیل در رشته پرستاری هستید.

بهتر است بدانید لتس گو یونی همان‌جایی است که مسیر مهاجرت تحصیلی و کاری شما را آسان می‌کند، بنابراین خواندن این پُست را به هیچ عنوان از دست ندهید، چون قرار است بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران ایرانی در سال 2022 را به شما معرفی کنیم.

اطلاع از اینکه کدام کشورها به نیروی پرستار خارجی نیاز دارند و از بین این کشورها کدامیک شرایط بهتری برای ما ایرانی‌ها دارد، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و به همین علت است که این پُست از مجله مهاجرتی لتس گو یونی را به راهنمای مهاجرت پرستاران اختصاص داده‌ایم.

بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

شاید قبل از خواندن این مقاله، اگر از یک پرستار ایرانی بپرسیم دوست دارید به کدام کشور مهاجرت کنید؟ پاسخ دهد: کانادا، چون در رتبه‌های برتر مهاجرت ایرانیان قرار دارد و اسم این کشور را زیاد می‌شنویم. آیا پاسخ شما هم به این پرسش همین است؟ یعنی کانادا بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران ایرانی است؟ با خواندن ادامه این مقاله، احتمالاً غافلگیر خواهید شد!

در نظر داشته باشید اصل موضوع که موجب شد این مقاله مهم را نگارش کنیم این است که، در موضوع مهاجرت کاری باید به شغلی که در آن مشغول هستید نیز دقت کنید و ببینید آیا کشور مورد نظر به نیروی خارجی در این موقعیت شغلی نیاز دارد یا خیر؟ معمولاً این شغل‌ها در لیست مشاغل مورد نیاز کشورها قابل مشاهده هستند.

بخاطر اینکه کار پرستاران عزیز کشورمان ایران را در زمینه مهاجرت کاری آسان‌تر کنیم، در ادامه به 3 کشور که در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران در سال 2022 قرار دارند و توسط studyinternational بررسی شده‌اند، اشاره می‌کنیم و توضیحات هریک را تقدیم شما خواهیم کرد. البته لیست با 3 مورد به پایان نمی‌رسد و کشورهای دیگری را نیز که بر اساس بالاترین حقوق دسته‌بندی شده‌اند به شما معرفی خواهیم کرد.

1- بریتانیا

دو مورد از برتری‌هایی که کشور بریتانیا به خصوص کشور انگلیس که زیرمجموعه آن بشمار می‌رود، نسبت به سایر کشورها دارد این است که یکی تعداد ایرانیان قابل توجهی در این کشور وجود دارند که از روش‌های مختلف مهاجرتی از جمله روش تحصیلی و کاری وارد خاک این کشور زیبا شده‌اند و بنابراین احساس غربت نخواهید کرد و دیگری این است که این کشور نیروی پرستار مقیم کم دارد و بنابراین تمایل زیادی به کمک از افراد خارجی در این زمینه دارد.

بریتانیا بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

امنیت شغلی، طرح بازنشستگی و حقوق مناسبی که به پرستاران در بریتانیا داده می‌شود از موارد مهمی هست که می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای انتخاب انگلستان برای مهاجرت کاری به عنوان یک پرستار تاثیرگذار باشد.

اگر کنجکاو هستید درباره حقوق پرستاران در بریتانیا باخبر شوید، به شما اطلاع می‌دهیم که مانند بسیاری از مشاغل در دنیا، سطح تجربه و سوابق کاری شما در میزان درآمدتان تاثیرگذار است. بنابراین یک پرستار در بریتانیا بر اساس سوابق کاری می‌تواند بیش از 2500 پوند در ماه، دریافتی داشته باشد.

2- امارات متحده عربی

امارات کشوری است که به واسطه پیشرفت‎‌هایی که داشته، توسعه یافته و مدرن شده است و به همین علت در برخی از مشاغل نیاز به نیروی متخصص خارجی دارد که تخصص پرستاری یکی از این موارد است. بنابراین اگر مدرک تخصصی در این زمینه دارید، می‌توانید شانس خود را برای حضور در این کشور پیشرفته، امتحان کنید.

از مزایایی که برای پرسنل پرستار خارجی در کشور امارات در نظر گرفته شده است می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کمک هزینه برای پرداخت هزینه اقامت، تهیه غذا و رفت و آمد به محل کار
  • تهیه بلیط هواپیمای رفت و برگشت به کشورتان برای زمان‌هایی که قصد داشته باشید به ایران بازگردید.
  • درآمد شما به عنوان یک پرستار در امارات به صورت معاف از مالیات پرداخت می‌شود.
  • بیمه درمانی و 30 روز مرخصی سالانه

در خصوص درآمد ماهیانه پرستاران در امارات متحده عربی نیز اگر تمایل دارید بدانید، می‌توانید حقوق حدود 15,000 درهم در ماه را در حال حاضر در نظر بگیرید، اما بهتر است بدانید، در کشور امارات 3 جایگاه برای شما به عنوان یک پرستار وجود دارد، که میانگین درآمد هر کدام از آنها متفاوت است. 

در امارات که کشور شناخته شده‌ای در بسیاری از موارد از جمله در زمینه مهاجرت پرستاران است، شما می‌توانید در بیمارستان خصوصی، بیمارستان دولتی و یا به عنوان پرستار در منزل مشغول کار باشید.

3- استرالیا

کشور استرالیا با توجه به طرح‌های متنوع مهاجرتی که دارد و هر ساله به تعداد افراد ساکن آن اضافه می‌شود، به شدت به نیروی کار بهداشت نیاز دارد و طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2030 نیز قطعاً این نیاز وجود خواهد داشت و خبر خوب در زمینه مهاجرت پرستاران ایرانی در اینجاست که تمایل و توجه استرالیا برای جذب نیروی خارجی، بیشتر به سمت مردم قاره آسیاست.

استرالیا را در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

حقوق یک پرستار در استرالیا بر اساس سابقه شغلی و تجربه مشخص می‌شود، اما برای اینکه از حدود آن مطلع باشید، میانگین درآمد 6,000 دلار استرالیا را می‌توانید در نظر بگیرید.

لیست 3 موردی ما به عنوان بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران که مناسب ایرانیان نیز هستند، با کشور انگلیس آغاز شد و با کشور استرالیا به پایان رسید، اما حکایت همچنان باقیست!

لیستی که در بالا عنوان کردیم، بر اساس مجموعه‌ای از عوامل تهیه شده بود که مهمترین آن، نیاز بیش‌تر این کشورها برای جذب پرستار خارجی بود و در واقع با نگاه مهاجرتی لیست شده بود، اما می‌توان بر اساس بیشترین حقوق پرداختی، لیستی تهیه کرد و از 9 کشور زیر به عنوان بهترین‌ کشورها برای پرستاران نام برد که اطلاع از آنها، خالی از لطف نیست:

لوکزامبورگ (مقام بالاترین حقوق پرداختی به پرستاران)، دانمارک، کانادا، استرالیا، سوئیس، نروژ، ایرلند، ایتالیا و آمریکا.

در نظر داشته باشید، وقتی لیست با 3 کشور را که با نگاه مهاجرتی آورده شده است در کنار لیست 9 کشوری که با نگاه درآمدی نگارش شده است را در کنارهم بررسی می‌کنیم در نهایت به 1 کشور می‌رسیم که در هر 2 لیست قرار دارد! بله، کشور استرالیا را می‌توانیم از این دیدگاه به عنوان بهترین کشوری انتخاب کنیم که مناسب مهاجرت پرستاران است، بنابراین بهتر است تحقیقات بیشتری درباره مهاجرت به این کشور داشته باشید.

مهاجرت پرستاران به استرالیا با درآمد بالا

ما کمی قبل‌تر، در مطلب درآمد رشته پرستاری به طور کامل به بحث حقوق و درآمد پرستاران در کشورهای مختلف پرداخته‌ایم که خواندن آن را به شما توصیه می‌کنیم.

ناگفته پیداست که پیدا کردن جاب‌آفر پرستاری از 9 کشوری که حقوق بالایی به پرستاران پرداخت می‌کنند، بسیار سخت خواهد بود، از جمله لوکزامبورگ که علاوه بر اینکه حقوق بالایی به پرستاران پرداخت می‌کند، کشور کوچکی است و پیدا کردن شغل در یک کشور کوچک، سخت‌ و طاقت‌فرسا است. بنابراین وقتی در حال تحقیق در زمینه کشورهای مناسب مهاجرت پرستاران ایرانی هستید، به این موضوع هم باید دقت کافی داشته باشید.

در این میان برای مهاجرت ایرانیان به کانادا، سوئیس و ایتالیا گزینه‌های راحت‌تری از جمله روش مهاجرت تحصیلی وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید از کارشناسان مجرب مجموعه مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید.

در واقع شما می‌توانید برای مثال برای تحصیل در رشته پرستاری در کانادا اقدام کنید و سپس در همانجا در صورت داشتن شرایط لازم، مشغول به کار شوید. این حالت بسیار راحت‌تر از زمانیست که تصمیم داشته باشید از ایران به طور مستقیم برای کار پرستاری در کانادا درخواست دهید. این گزینه برای افرادی که می‌توانند از عهده هزینه تحصیل در کانادا بربیایند بسیار مناسب است.

مهاجرت پرستاران

در خصوص مهاجرت با شغل پرستاری بهتر است بدانید که اکثر کشورها معمولاً اگر بخواهند نیروی خارجی استخدام کنند، اولویت‌شان با افراد با سابقه است، بنابراین تا می‌توانید به مهارت‌ها و سوابق خود اضافه کنید تا با خیال راحت برای جاب آفر پرستاری اقدام کنید.

از آنجایی که وجود پرستاران به طور مستقیم در سطح خدمات بهداشتی یک کشور تاثیرگذار است، اگر تخصص پرستاری دارید و یا قصد ادامه تحصیل در این رشته پرطرفدار را دارید، نباید نگران درآمد خود در یک کشور خارجی باشید.

برای اینکه بتوانید درخواست مهاجرت کاری برای شغل پرستاری ارسال کنید و در بهترین کشور برای شغل پرستاری مشغول به کار شوید، قبل از هرچیز باید درباره جاب آفر و ویزای کاری اطلاعات لازم را کسب نمایید. به شما توصیه می‌کنیم برای اینکه اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، مقاله ما را در مجله لتسگو یونی با عنوان جاب آفر چیست مطالعه بفرمایید.

امیدواریم این پُست مجله لتس گو یونی که درباره بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران در سال 2022 بود برای شما مفید واقع شده باشد و مسیر شما را آسان‌تر و روشن‌تر کرده باشیم. سوالات و نظر خودتان را می‌توانید در بخش نظرات همین پُست، با ما و سایر خوانندگان، مطرح نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی می‌توانید به‌صورت آنلاین از طریق منوی همین سایت، نسبت به رزرو وقت مشاوره اقدام نمایید.