برای مهاجرت پزشکان بهترین کشورها کدامند؟ اگر دانشجوی رشته پزشکی هستید یا به این رشته علاقه دارید، حتما پاسخ این سوال برایتان مهم است. این روزها بحث مهاجرت بسیار داغ است و رشته پزشکی هم طرفداران زیادی در داخل و خارج از ایران دارد. بنابراین اطلاع داشتن از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان می‌تواند در این زمینه و انتخاب مسیر آینده به شما کمک زیادی بکند.

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی قصد داریم بررسی کنیم برای مهاجرت پزشکان بهترین کشورها کدامند؟ بنابراین اگر مایلید تا در این مورد بیشتر بدانید با ما همراه باشید. همچنین اگر قصد مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی را دارید می‌توانید از طریق رزرو وقت مشاوره با کارشناسان ما در لتسگو یونی ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنند.

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان

پزشکی از جمله‌ رشته‌های سخت و پرزحمت است و به دست آوردن مدرک پزشکی به هیچ عنوان کار راحتی نیست و نیاز به درس خواندن و تلاش بسیار دارد. اما با این وجود این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار در بین داوطلبین است و بسیاری از افراد به دلایل زیادی تمایل دارند تا در رشته پزشکی تحصیل کنند.

یکی از این دلایل، بحث مالی و درآمد پزشکان است. در بسیاری از کشورها پزشکان جزو قشر پردرآمد جامعه هستند و درآمد بالایی دارند که البته برای دستیابی به این درآمد سال‌ها تلاش کرده‌اند و همچنان هم به عنوان یک پزشک شغل بسیار سختی دارند. دلیل دیگر هم نیاز جامعه برای شغل پزشکی است و پزشکان آینده شغلی خوبی در کشورهای مختلف دارند.

علاوه بر این اگر شما موفق به ورود به دوره تخصص شوید، نیاز به مهارت شما بیشتر و درآمد شما در مقایسه با دوره عمومی، بسیار بالاتر خواهد رفت. با این وجود بسیاری از دانشجویان پزشکی پس از فارغ‌التحصیلی، برای داشتن آینده شغلی بهتر و یا سپری کردن دوره تخصص به مهاجرت از ایران فکر می‌کنند.

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان 2023

کشورهای زیادی مورد نظر دانشجویان و پزشکان برای مهاجرت قرار دارند از جمله آمریکا، آلمان، کانادا، استرالیا و ... اما در این بین برای مهاجرت پزشکان بهترین کشورها کدامند؟ برای پاسخ به این سوال باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب مقصد مهاجرتی میزان درآمد است. اگرچه پزشکی جزو پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی است، اما میزان دستمزد پزشکان در کشورهای مختلف یکسان نیست.

همچنین از آنجایی که رشته پزشکی در تمام کشورها با روش یکسانی تدریس نمی‌شود، باید به این نکته دقت کنید که مدرک شما در چه کشورهایی مورد قبول و معتبر است و از چه کشورهایی می‌توانید راحت‌تر پذیرش دریافت کنید.

مورد دیگری که اهمیت دارد بررسی بازار کار و تقاضا برای رشته پزشکی و میزان فشار کاری و تعادل بین زندگی شخصی و اوقات فراغت و شغل شما است. این مسأله مهم است که شما در کشوری زندگی کنید که به ازای درآمدی که دریافت می‌کنید بیش از حد کار نکنید و دچار فشار نباشید.

بر اساس تمام این نکات در ادامه قصد داریم تا لیست بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان را به شما معرفی کنیم. پس اگر مایلید تا با این کشورها آشنا شوید، با ما همراه باشید.

لوکزامبورگ

شاید متعجب شدید که اولین کشور در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان، کشور لوکزامبورگ است. لوکزامبورگ کشوری کوچک در غرب اروپا است که فقط حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد و فرهنگی متشکل از دو کشور همسایه‌اش، یعنی آلمان و فرانسه دارد. مردم لوکزامبورگ عمدتاً به 3 زبان فرانسوی، آلمانی و زبان ملی لوکزامبورگ یعنی لوکزامبورگی صحبت می‌کنند.

لوکزامبورگ علاوه بر اینکه کشوری زیبا است، جزو ثروتمندترین کشورهای جهان است و پزشکان ماهانه بین 12,000 تا 20,000 دلار و سالانه 280,000 دلار، در این کشور درآمد دارند که مبلغ بسیار بالایی است.

لوگزامبورگ از نظر کیفیت زندگی بین 10 کشور برتر جهان است و پزشکان دارای کیفیت زندگی و شغلی بسیار خوبی هستند. همچنین می‌توانید در اوقات فراغت و ساعات غیر کاری در طبیعت زیبای لوکزامبورگ گردش و استراحت کنید.

آمریکا

آمریکا کشور بعدی در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان است. در آمریکا فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای پزشکان وجود دارد و درآمد بالایی دارند. سیستم پزشکی آمریکا منحصر به فرد است؛ یک سیستم پیشرفته و مدرن که خدمات باکیفیتی را به بیماران ارائه می‌کند. سیستم خدمات درمانی در آمریکا بسیار گران است؛ بنابراین شرکت‌های بیمه و خدمات اجتماعی نقش مهمی در حمایت مردم برای دریافت خدمات درمانی ایفا می‌کنند.

اما همانطور که گفتیم آمریکا یکی از پردرآمدترین کشورها برای کادر درمان و به خصوص پزشکان است و درآمد پزشکان در آمریکا سالانه حدود 300,000 دلار است. حق ویزیت دکتر عمومی در آمریکا 100 تا 200 دلار است و 250 دلار برای متخصصان به این مبلغ اضافه می‌شود.

اگر به تحصیل و یادگیری پزشکی در آمریکا علاقه دارید، فراموش نکنید که باید در 3 مرحله آزمون USMLE شرکت کنید. برای اطلاع بیشتر در مورد این آزمون می‌توانید مطالب گذشته ما در لتسگو یونی را مطالعه کنید.

هلند

هلند یکی از کشورهایی است که کیفیت و استانداردهای زندگی در آن بسیار بالا است و مردم شادی دارد. شهر آمستردام پایتخت هلند هم یکی از جذاب‌ترین شهرهای دنیا است و طبق بررسی‌ها 35 درصد شهروندان آن به دوچرخه‌سواری علاقه دارند و با دوچرخه در شهر تردد می‌کنند.

این کشور برای پزشکان یکی از بهترین کشورها است و درآمد آنها در هلند سالانه 117,000 دلار است. این در حالی است که شرایط کاری هم برای پزشکان در هلند بسیار خوب است و ساعات زیادی مشغول به کار نیستند. در هلند سیستم بهداشتی مطابق با آخرین سیستم دنیا است و هر خانواده یک پزشک مخصوص دارد.

برای مهاجرت پزشکان بهترین کشورها کدامند

استرالیا

استرالیا به دلایل زیادی جزو بهترین کشورها برای اقامت و مهاجرت پزشکان است. آب و هوای بسیار خوب، حقوق بالا، فرصت‌های زیاد برای سفر و توجه بسیار زیاد روی تعادل بین کار و زندگی از دلایل این موضوع است. به همین دلیل هر سال افراد زیادی برای مهاجرت به استرالیا اقدام می‌کنند و عده زیادی هم آرزوی زندگی در این کشور را دارند.

در استرالیا میزان حقوق پزشکان 91,000 دلار در سال است و اگر دارای تخصص باشید حقوق شما به 247,000 دلار افزایش پیدا می‌کند.

آلمان

آلمان یکی از کشورهای غیر انگلیسی زبان دنیا است که طرفداران بسیار زیادی برای تحصیل و مهاجرت پزشکان دارد. آلمان بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان به خصوص ایرانیان است. چرا که هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه است و پزشکان می‌توانند در این کشور به راحتی مشغول به کار شوند.

علاوه بر این، آلمان یک کشور اروپایی پیشرفته است و مهاجرت به آلمان می‌تواند شرایط زندگی شما را بهبود ببخشد. تعداد پزشکان مستقل که برای خود مطب یا کلینیک باز کرده و مشغول به کار می‌شوند در آلمان روز به روز در حال افزایش است. در این حالت درآمد پزشکان بسیار بالاتر و حدود 430,000 دلار در سال است. اما اگر در بیمارستان‌ها مشغول به کار باشید، سالانه 215,000 دلار درآمد خواهید داشت.

اتریش

کوه‌ها، دریاچه‌ها، شهرهایی بین‌المللی و چندزبانه، موزیک کلاسیک؛ تمام این‌ها را می‌توانید در اتریش پیدا کنید و لذت ببرید. اتریش از بهترین کشورها برای زندگی و مهاجرت پزشکان است و اگر مایلید تا زبان آلمانی خود را تقویت کنید زندگی در اتریش به شما بسیار کمک خواهد کرد.

درآمد پزشکان در کشور اتریش بالا و حدود 142,000 دلار در سال است. اگر دارای مدرک تخصص باشید و به اتریش مهاجرت کنید، درآمد شما بسیار بالاتر و تقریباً 213,000 دلار در طول سال خواهد بود.

کانادا

کانادا کشوری چند فرهنگی و دارای مهاجران بسیار با آب و هوای پاک است که شرایط کاری خوبی دارد. کانادا همیشه به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی در دنیا شناخته می‌شود. این کشور دارای کیفیت بالای زندگی و سیستم بهداشتی رایگان است و یکی از سالم‌ترین اقتصادهای دنیا را دارد.

با اینکه سیستم بهداشتی و درمانی کانادا رایگان است و تمام هزینه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود اما یکی از مشکلات آن کمبود پزشک است و به همین دلیل بیماران باید ساعات طولانی برای ملاقات با پزشک منتظر بمانند. از طرفی کانادا برای پذیرش و مشغول به کار شدن پزشکان سختگیری دارد.

اما در صورت دریافت مجوز کار در کانادا حقوقی بین 83,000 تا 200,000 دلار در سال خواهید داشت که درآمد بالایی است. البته این مبلغ شامل مالیات هم می‌شود که در هر استان مقداری متفاوت دارد.

ایرلند

ایرلند همیشه در بین کشورهایی قرار دارد که بیشترین درآمد را برای پزشکان در نظر گرفته است. در ایرلند متخصصان به طور میانگین 143,000 دلار و پزشکان عمومی 90,000 دلار درآمد دارند. بسته به نوع تخصص، درآمد شما می‌تواند در ماه 200 تا 300 دلار افزایش پیدا کند. همچنین اگر وقت ویزیت شما از 15 تا 20 دقیقه بیشتر شود باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

بنابراین اگر به یک کشور بارانی و سرد علاقه دارید و در فکر مهاجرت در رشته پزشکی هستید، ایرلند می‌تواند گزینه خوبی باشد.

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان

سوئیس

سوئیس کشوری است که دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است و برای ورزش‌های بیرون از خانه عالی است. این کشور دارای مردمی آلمانی زبان، ایتالیایی زبان و فرانسوی زبان است. با اینکه کیفیت زندگی در سوئیس بسیار بالا است و سیستم درمانی و آموزشی بسیار خوبی دارد اما هزینه‌های زندگی هم بسیار بالا و گران است.

سوئیس از گران‌ترین کشورهای اروپا و جهان است اما میزان درآمدها هم به همان اندازه بالا است. به همین دلیل این کشور در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان قرار گرفته است. یک پزشک عمومی در سوئیس ماهانه 13,000 یورو یا 116,000 دلار در سال دریافت می‌کند.

نیوزلند

در پایان این لیست نیوزیلند قرار دارد؛ کشوری بسیار زیبا در همسایگی استرالیا. نیوزیلند از نظر رفاه اجتماعی در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است و شرایط شغلی در این کشور برای پزشکان مناسب است.

اگر در مورد میزان درآمد پزشکان در نیوزیلند کنجکاو هستید، باید بگوییم که در نیوزیلند سالانه یک پزشک 45,000 تا 65,000 دلار حقوق دریافت می‌کند، که اگر دارای تخصص باشید این مقدار تا 138,000 دلار هم افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی بررسی کردیم که بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان کدامند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. همانطور که مطالعه کردید چندین کشور وجود دارند که دارای فرصت‌های خوبی برای رشته پزشکی هستند که می‌توانید با بررسی مزایا و معایب هر یک و بر اساس شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

همچنین اگر در این مسیر نیاز به کمک و یا قصد تحصیل در رشته پزشکی را داشتید، می‌توانید از کارشناسان مجرب لتسگو یونی مشاوره دریافت کنید تا بعد از ارزیابی شرایط شما، بهترین گزینه را پیشنهاد دهند.