شهرهای قبرس شمالی مناسب زندگی ایرانیان کدامند؟ اگر آوازه زیبایی سواحل و شهرهای قبرس به گوشتان خورده باشد، حتما به این سوال فکر کرده‌اید و به دنبال جواب آن هستید. خبر خوب اینکه در این مقاله قرار است پاسختان را پیدا کنید! قبرس، شرقی‌ترین جزیره مدیترانه است که به دلیل جاذبه‌های تاریخی، غذاهای متنوع، معماری دیدنی و سواحل زیبایش به بهشت روی زمین و مروارید مدیترانه معروف است و یکی از مقصدهای مهاجرتی محبوب در بین ایرانیان به شمار می‌رود.

زندگی در قبرس مزایای زیادی دارد از جمله هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی، دانشگاه‌های خوب برای تحصیل، امکان تحصیل رایگان و امکان دریافت اقامت دائم. پس دور از انتظار نیست که این کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی و یا زندگی در نظر بگیرید. در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی تصمیم داریم برای کمک به شما در این مسیر، بهترین شهرهای قبرس شمالی که مناسب زندگی ایرانیان هستند را معرفی کنیم. پس اگر قصد مهاجرت به قبرس را دارید، با ما همراه باشید.

بهترین شهرهای قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از زیباترین و بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان است. قبرس بین دو کشور ترکیه و یونان قرار گرفته و سومین جزیره بزرگ و شرقی‌ترین جزیره در مدیترانه است. در سال‌های گذشته این کشور، زیرساخت‌های اقتصادی خود را بهبود زیادی بخشیده و این مسأله باعث شده تا این کشور مورد توجه بسیاری از ایرانیان برای زندگی قرار بگیرد. اما تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام شهر این جزیره برای زندگی بهتر است کار آسانی نیست. چرا که هر قسمت از قبرس زیبایی و جذابیت خود را دارد.

این جزیره دارای طبیعت بسیار زیبا و مردمی خونگرم و مهمان‌نواز است. اگر قصد سرمایه‌گذاری و یا تحصیل در قبرس را دارید، باید در مورد شهرهای مختلف این کشور اطلاعات کافی داشته باشید تا بر اساس شرایط خود، بهترین انتخاب خود را انجام دهید. به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه تعدادی از شهرهای خوب و مناسب قبرس شمالی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

شهرهای قبرس شمالی مناسب زندگی ایرانیان

شهر نیکوزیا (Nicosia)

نیکوزیا پایتخت قبرس شمالی و یکی از شهرهای مناسب زندگی ایرانیان است. این شهر به عنوان 20 شهر برتر اروپا شناخته می‌شود. البته اگر به دنبال جذابیت‌های ساحلی هستید نیکوزیا مانند سایر شهرهای این جزیره دارای مناطق ساحلی نیست، اما دقیقا به همین دلیل و نبودن گردشگران زیاد در این شهر، در نیکوزیا قیمت‎‌‌ها مقرون به صرفه‌تر از سایر شهرهاست. سبک معماری این کلان شهر قدیمی و ترکیبی از سبک زندگی شهری و روستایی است اما ساختمان‌های مدرن هم در گوشه و کنار آن به چشم می‎خورند.

نیکوزیا یک شهر دانشجویی است و جمعیت دانشجویی آن بیش از 34,000 نفر است. هر ساله جشنواره‌های زیادی در دانشگاه‎ های نیکوزیا برگزار می‎شود و این دانشگاه‎ ها میزبان هنرمندان بسیاری هستند. همچنین از میان همه شهرهای قبرس، نیکوزیا به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای بهترین سیستم حمل و نقل است. این شهر در میان قاره آفریقا، اروپا و آسیا واقع شده است و مسافران از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی و بنادر حمل و نقل می‎توانند به راحتی رفت و آمد کنند.

به علاوه نیکوزیا کمترین نرخ مالیاتی را برای مهاجرین دارد که مقدار آن 12 درصد است. البته این شهر معایبی هم دارد از جمله گرمای شدید 40 درجه در تابستان، فاصله 50 کیلومتری تا نزدیکترین ساحل و ترک‌ زبان بودن تمام ساکنین آن که شما را مجبور می‌کند تا به زبان ترکی مسلط باشید.

شهر فاماگوستا (Famagusta)

فاماگوستا از شهرهای بزرگ و قدیمی است که در سواحل شرقی جزیره قبرس قرار دارد. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیادی است و سواحل زیبایی دارد. در این شهر سالانه جشنواره و فستیوال‌های متعددی از جمله جشنواره انگور Mehmetcik(Galateia) و جشنواره سالانه اسکله (Iskele) برگزار می‌شود. فاماگوستا پایتخت دریایی قبرس محسوب شده و دارای عمیق‎‌ترین و بزرگترین بندر ماهیگیری قبرس است که کشتی‌های بزرگ در آن پهلو می‌گیرند.

این شهر قطب اقتصادی قبرس هم محسوب می‌شود و مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک است. همچنین دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های این شهر جزو بهترین‌ها در جهان به شمار می‌روند.

فاماگوستا قبرس شمالی

شهر گیرنه (کایرنیا Kyrenia)

شهر گیرنه یا کایرنیا از دیگر شهرهای قبرس شمالی مناسب زندگی ایرانیان است، که به عنوان یک مرکز اقتصادی پر از دانشجو و گردشگر است. این شهر سواحل شنی زیبایی دارد و در شمال قبرس قرار گرفته است که البته به علت شلوغی برای کسانی که به سر و صدا عادت ندارند و به دنبال آرامش هستند، ممکن است مناسب نباشد. اما فضای سبز، هتل‌های لوکس، جاذبه‌های تاریخی مانند قلعه کایرنیا و همچنین قیمت‌های مناسب زندگی و دسترسی عالی به سایر مناطق و کشورهای اطراف از طریق بندر و فرودگاه، از مزایای گیرنه به حساب می‌آید.

همچنین این شهر دارای 3 دانشگاه مهم از جمله دانشگاه گیرنه، دانشگاه آمریکایی گیرنه و دانشگاه علوم قبرس است و همه امکانات رفاهی از قبیل کافه، رستوران، بانک، خدمات شهری و ... در گیرنه به راحتی در دسترس است.

شهر لفکه LEFKE

یکی از بهترین شهرهای شمال قبرس لفکه است که مهمترین نکته در مورد این شهر آب و هوای مناسب آن، به دلیل قرار گرفتن در دامنه رشته کوه ترودوس است. لفکه دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی مانند کاخ لوونی است. همچنین به دلیل وجود 3 سد در این شهر، کشاورزی در آن رونق زیادی دارد و باغ‌های کشاورزی فراوانی در این شهر دیده می‌شود. علاوه بر این غذاهای دریایی و ترکی لفکه هم بسیار معروف است که باعث شده هرساله این شهر میزبان مسابقات آشپزی و جشنواره‌های مختلف غذا باشد.

زندگی در قبرس شمالی چه مزایایی دارد؟

این جزیره زیبا و کوچک، به سرعت در مسیر پیشرفت اقتصادی است و افراد زیادی این کشور را به عنوان محل اقامت دائم خود برای زندگی انتخاب می‌کنند. در مورد معایب و مزایای زندگی در قبرس شمالی می‌توانید به صورت مفصل در مقاله‌های قبلی ما بخوانید؛ اما از مزایای زندگی در قبرس می‌توان علاوه بر طبیعت و سواحل زیبای این کشور، به مناسب بودن هزینه‌های زندگی و امکان تحصیل رایگان اشاره کرد.

به علاوه، در این کشور دانشگاه‌ها و مدارس خوبی وجود دارد که بسیاری از آنها آمریکایی و بین‌المللی هستند. همچنین شما بعد از 5 سال زندگی در قبرس می‌توانید اقامت دائم و پاسپورت این کشور را دریافت کنید و به راحتی به سایر کشورهای اروپایی سفر کنید.

مزایای زندگی در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟

به طورکلی می‌توان گفت، هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی بسیار مقرون به صرفه‌تر از کشورهایی مثل ترکیه، اسپانیا و قبرس جنوبی است. این هزینه‌ها شامل هزینه غذا، تحصیل، خرید و اجاره املاک، مالیات، خرید و اجاره خودرو و ... است که میزان آن به طور میانگین بسیار ارزان‌تر و مناسب‌تر از سایر مقاصد و کشورها در مدیترانه و اروپاست.

برای مثال هزینه رفتن به یک رستوران حداکثر 25 لیر، هزینه نگهداری از منزل و پرداخت قبوض آب و برق و ... 200 لیر، هزینه تفریح 120 لیر، هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی 45 لیر و هزینه خرید لباس از برندهای خوب 280 لیر است.

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی در بین ایرانیان قبرس شمالی است. به این دلیل که هزینه‌های زندگی در این منطقه بالا نیست و امکانات رفاهی و گردشگری مطلوبی برای مهاجران و گردشگران دارد. اگر قصد مهاجرت و تحصیل در قبرس را دارید انتخاب یک شهر متناسب با شرایطتان اهمیت زیادی دارد. در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، شهرهای قبرس شمالی مناسب زندگی ایرانیان را به شما معرفی کردیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. همچنین در صورت هرگونه سوال می‌توانید از مشاوره کارشناسان لتسگو یونی استفاده کنید.