بهترین کشور برای تحصیل هنر در خارج از ایران کجاست؟ در این مطلب قصد داریم تا به معرفی کشورهای مطرح در زمینه تحصیل هنر بپردازیم و با بررسی جوانب و جزئیات این مقاصد تحصیلی از جمله شرایط بورسیه هنر، مطالبی را برای شما عنوان کنیم.

به طور معمول تحصیل در رشته هنر دارای شاخصه های متفاوتی نسبت به سایر رشته های تحصیلی است و نمی توان تنها به شهرت دانشگاه و یا مزایای زندگی دانشجویی در یک کشور خارجی بسنده کرد؛ در واقع زمانی که می خواهید مراحل اپلای را برای تحصیل هنر در خارج از کشور بگذرانید، باید به یک موضوع مهم توجه ویژه ای داشته باشید و آن هم پتانسیل ذاتی و هماهنگی محیط شهر و کشور مورد نظر شما برای تحصیل رشته ای سراسر زیبایی و حس، یعنی رشته هنر است.

رشته هنر دارای زیر مجموعه های زیاد و جذابی نظیر موسیقی، نقاشی،معماری، عکسبرداری، فیلمبرداری، مجسمه سازی، مدلینگ است و دنیای کاملاً جدید و فوق العاده متفاوتی را به شما معرفی می کند. در این مطلب لتس گو یونی همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی گزینه های مناسب تحصیل هنر در خارج از کشور پرداخته و بهترین کشور برای تحصیل هنر به شما معرفی نماییم.

تحصیل هنر در ایتالیا

بهترین کشور برای تحصیل هنر 

همانطور که به طور مفصل در راهنمای جامع تحصیل هنر در ایتالیا به این موضوع پرداختیم، تحصیل در ایتالیا انتخاب و اولویت اول اغلب دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در رشته هنر است.

خوشبختانه بهترین دانشگاه های ایتالیا در هر یک از شهرهای جذاب و تاریخی این کشور از جمله میلان و رم قرار گرفته اند و شرایط بسیار ایده آلی را برای تحصیل و تجربه عملی عناصر هنر به وجود آورده اند.

برای مثال، شهر رم یکی از نقاط بین المللی و مشهور دنیا است که مهم ترین سازه های تاریخی معماری را در خود جای داده است. بنای کلوسیوم، فروم رم و معبد پانتئون، تنها چند نمونه بارز از آثار هنری و تاریخی این شهر اسرارآمیز و دیدنی است.

این در حالی است که شهر واتیکان که در محدوده رم قرار دارد نیز محل استقرار کلیسای سن پیترو، شاهکار اواخر دوره رنسانس است. همچنین مجموعه متفاوت و بی نظیری از موزه ها و گنجینه هایی مانند کلیسای سیستین میکل آنژ و مدرسه آتن رافائل در داخل دولت کوچک شهری مستقل واقع شده اند.

در کنار تمام موارد بالا، باید به قدیمی ترین موزه ملی دنیا یعنی موزه کاپیتولین نیز اشاره کرد که نقشه آن توسط میکل آنژ کشیده شده و یکی از جذاب ترین نقاط برای دانشجویان هنر محسوب می شود.

در تمام شهرها و نقاط مختلف کشور ایتالیا نشانه های بارزی از هنرهای مختلف وجود دارد و می تواند منبع الهام بخش بسیار مناسبی برای دانشجویان بین المللی باشد.

چه قصد تحصیل موسیقی در ایتالیا را داشته باشید چه رشته های رقص و یا معماری، در هر صورت، کیفیت بالای سیستم آموزشی، میزان شهریه دانشگاه، تنوع رشته ها، تجهیزات مدرن دانشگاهی،امکان دریافت بورسیه تحصیلی، مناسب بودن شرایط پیرامون دانشجو، هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا و بسیاری از عوامل دیگر موجب می شود تا کشور ایتالیا بهترین کشور برای تحصیل هنر در خارج محسوب شود.

تحصیل هنر در اسپانیا

تحصیل هنر در اسپانیا

اسپانیا یکی دیگر از کشورهای اروپایی حوزه شینگن است که از دانشگاه های با کیفیتی برای تحصیل هنر برخوردار است و یکی از گزینه های بسیار مناسب برای این رشته تحصیلی محسوب می شود.

برای مثال، در سرزمین ماتادورها، شهر معروف بارسلونا یک گنجینه تمام عیار برای دانشجویان رشته معماری و هنر به شمار می رود. این شهرتاریخی و زیبا از معماری پرقدرت آنتونی گائودی بهره برده و ساختمان های مشهور آن از جمله کلیسای ساگرادا فامیلیا، طی بیش از صد سال توسط معروف ترین معماران و هنرمندان ساخته و پرداخته شده است.

این در حالی است که موزه پیکاسو نمایشگاهی فوق العاده متمایز از آثار اولیه این هنرمند ماهر از جمله چندین نقاشی وی است که می تواند محلی عالی برای الهام بخشی و آموزش دانشجویان هنر باشد.

دانشجویان بین المللی هنر این فرصت را دارند تا با هنر خاص کاتالان ها و اسپانیول ها در سراسر شهر آشنا شده و با طی کردن مسیری چند ساعته، به شهر اعجاب انگیز مادرید، معماری های چشم نواز و موزه های هنری و تاریخی این شهر محبوب و پر جمعیت قدم بگذارند.

تحصیل هنر در فرانسه

فرانسه و شهر زیبای پاریس، یکی دیگر از گزینه های برتر تحصیل هنر محسوب می شود. از معماری ساختمان ها گرفته تا مکان بسیار مشهوری نظیر موزه لوور که مجموعه بسیار عظیمی از آنتیک ها و نقاشی های سراسر دنیا خصوصاً غرب اروپا را در خود جای داده، همگی خبر از جایی فوق العاده برای تحصیل انواع رشته های هنر از جمله تئاتر، موسیقی، نقاشی و حتی معماری می دهد.

هر یک از شهرهای فرانسه مجموعه منحصر به فردی از سبک های مختلفی از معماری نظیر سبک گوتیک نوتردام و رومانو- بیزانس Sacré-Coeur هستند و زندگی در هر یک از نقاط آن همچون کلاس درسی برای دانشجویان بین المللی هنر خواهد بود.

کشور فرانسه علاوه بر داشتن پتانسیل بسیار بالا برای تحصیل هنر، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رایگان نیز محسوب می شود. این بدین معنا است که شما می توانید با استفاده از فاند تحصیلی و یا به صورت عادی پذیرش یکی از دانشگاه های دولتی فرانسه را گرفته و با هزینه ای بسیار کم و نسبتاً رایگان، به تحصیل در این کشور بپردازید.

فقط باید این موضوع را بخاطر داشته باشید که تحصیل در مقطع کارشناسی عموماً به زبان فرانسوی بوده و در مقاطع بالاتر ارشد و دکترا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان وجود دارد.

تحصیل هنر در فرانسه

تحصیل هنر در انگلیس

همواره انگلیس مقر دانشگاه ها و موسسات آموزشی برتر دنیا بوده و از این حیث، از رتبه بندی و رنکینگ بسیار مطلوبی برخوردار است، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که دانشگاه های انگلیس در کنار آمریکا و استرالیا، جزو گران ترین گزینه های تحصیلی در سراسر دنیا به شمار می روند.

اما اگر مورد بالا آنچنان در تصمیم گیری نهایی شما تعیین کننده نیست، می توانید برای تحصیل هنر در یکی از دانشگاه های معتبر شهر لندن برنامه ریزی کنید. لندن خانه موزه British است که قریب به 8 میلیون از اشیایی که در کل تاریخ بشر وجود دارد در آن نگهداری می شود!

این در حالی است که گالری و موزه ملی لندن میزبان تعداد زیادی از نقاشی های اصیل و مشهور غربی است و جای بسیار فوق العاده ای برای دانشجویان نقاشی محسوب می شود. همچنین موزه طراحی لندن به تمامی جنبه های طراحی از جمله معماری توجه کامل داشته و منبع آموزنده ای برای دانشجویان هنر و معماری به شمار می رود.

مطمئناً تحصیل در دانشگاه های با کیفیت انگلیس و گشت و گذار در کنار برج لندن، خانه ملکه انگلیس و یا ابی وست مینستر، می تواند ذوق هنری شما را دو چندان کرده و شما را در روند موفقیت قرار دهد.

تحصیل هنر در یونان

حتماً تا به این جای مطلب متوجه این موضوع شده اید که دسته بندی بهترین کشور برای تحصیل هنر، به وجود اماکن هنری و منابع آموزنده و الهام بخش دانشجویان بین المللی بستگی داشته و سایر فاکتورها از جمله تنوع رشته های تحصیلی، کیفیت سیستم آموزشی، دانشگاه های دارای رنکینگ بین المللی، شهریه دانشگاهی، هزینه های زندگی دانشجویی، شرایط کار بعد از فارغ التحصیلی، اعتبار مدارک دانشگاهی و موارد این چنینی در اولویت های بعدی قرار گرفته است.

کشور یونان یکی دیگر از میعادگاه های دانشجویان بین المللی رشته هنر است که پایتخت آن شهر تاریخی آتن است. از بناهای جذاب تاریخی و توریستی آکروپلیس و پارتنون گرفته تا موزه های مثال زدنی گالری ملی و موزه هنر سیکلادی، همگی خبر از محلی فوق العاده برای تحصیل و زندگی دانشجویان هنر می دهند.

در نهایت، سایر کشورهای منتخب تحصیل هنر در سراسر جهان شامل آلمان، روسیه، ژاپن، مکزیک و چین می شوند. باید این موضوع را صراحتاً به شما بگوییم که محیط و فضای تحصیلی در کنار امکانات دانشگاهی و اعضای آکادمیک و اساتید دانشگاه، تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما داشته و جزئیات بسیار بیشتری از رشته تحصیلی و دروس تئوری و عملی را برای شما نمایان خواهند کرد.

از این رو، بهترین پیشنهاد لتس گو یونی به شما عزیزان این است که پیش از هر اقدامی در مورد اپلای و تحصیل خارج از کشور، به خوبی در مورد رشته، دانشگاه و مقصد تحصیلی خود تحقیق کرده و در صورت تمایل از مشاوره تخصصی مهاجرت تحصیلی در این زمینه بهره مند شوید.

تحصیل هنر در یونان

شرایط بورسیه هنر

اگر تمایل به تجربه تحصیل رایگان و یا کم هزینه هنر در خارج از کشور دارید، باید همزمان با اخذ پذیرش تحصیلی و پیش از اخذ ویزای تحصیلی، برای یکی از انواع بورسیه هنر اقدام نمایید.

برای اطلاع از شرایط بورسیه هنر در خارج از کشور باید نخست به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و از شرایط درخواست بورسیه، مدت زمان حمایت مالی، مدارک و نمرات مورد نیاز، تاریخ ارسال مدارک و شرکت در گزینش بورسیه و موارد این چنینی باخبر شوید.

 عموماً، بورسیه های هنر همانند سایر فاندهای تحصیلی بر مبنای شایستگی و رزومه تحصیلی و عملی درخشان دانشجو به وی اهدا می شود و میزان رقابت بر سر دریافت آن در هر سال، در میان دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا بسیار زیاد است.

به طور معمول، برای مقطع کارشناسی رشته هنر، تعداد کمتری بورسیه تحصیلی در نظر گرفته می شود و برای مقاطع تکمیلی ارشد و دکترا، گزینه های متنوع تری در دسترس است. بهترین گزینه پیش روی شما، درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه است که می تواند در صورت موفقیت منجر به تخفیف کامل شهریه، هزینه خوابگاه و هزینه های تحصیل و زندگی برای حداکثر زمان 2 تا 4 سال شما در کشور مورد نظر بشود.

فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از بورسیه های تحصیلی فول فاند و کامل نبوده و ممکن است تنها بخشی از هزینه ها و یا چند ترم از دوران تحصیلی شما در خارج از کشور را پوشش دهد، برای همین، داشتن تمکن مالی برای پوشش هزینه های متداول تحصیل و زندگی دانشجویی الزامی بوده و نباید اتکای صد در صدی به بورسیه یک سازمان دولتی و یا دانشگاه داشت.

همچنین لازم به ذکر است که نمرات و سوابق تحصیلی، نمره زبان و نمونه های عملی و سوابق کار و پژوهش دانشجو نیز در انتخاب وی برای اخذ بورسیه هنر تاثیر فراوانی داشته و بدون وجود این موارد، شانسی برای پذیرش تحصیلی و اعطای کمک هزینه دانشگاهی وجود نخواهد داشت.

شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر در این رابطه، از راهنمای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا استفاده کنید و برای مقاصد دیگر تحصیلی، از مشاوره تحصیلی و وب سایت پذیرش دانشگاه مربوطه کمک بگیرید.