ویزای طلایی امارات یکی از محبوب‌ترین ویزاهای کشور امارات و یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال اقامت بلندمدت در این کشور هستند. این ویزا امکان زندگی و اقامت در امارات را به مدت 5 تا 10 سال فراهم می‌کند و مزایای زیادی دارد؛ از جمله اینکه شما با دریافت این ویزا امکان تحصیل و کار در امارات را خواهید داشت و امکان تمدید آن نیز وجود دارد. در این پست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی قصد داریم تا به بررسی ویزای طلایی امارات برای دانشجویان و نخبگان و شرایط و هزینه دریافت این ویزا بپردازیم.

اگر شما هم به فکر زندگی در امارات و اقامت طولانی‌ مدت در این کشور هستید با این مقاله تا انتها همراه ما باشید. فراموش نکنید که در صورت هرگونه سوال در مورد مهاجرت تحصیلی می‌توانید روی کمک و مشاوره کارشناسان مجرب ما حساب کنید.

ویزای طلایی امارات

ویزای طلایی امارات در سال 2019 برای حمایت از نخبگان و دانشجویان دارای استعداد خاص و بالا ایجاد شد. این ویزا به این افراد کمک می‌کند تا در امارات متحده عربی رشد کنند و به موفقیت دست پیدا کنند. Golden Visa یک ویزای بلند‌مدت 10 ساله است که به شهروندان غیر اماراتی اجازه تحصیل، کار و زندگی در این کشور را بدون نیاز به کارفرما و اسپانسر در خاک امارات می‌دهد. بر اساس نوع ویزا صادر شده مدت زمان آن بین 5 تا 10 سال متغیر است و معمولاً اگر تمام قوانین کشور امارات را رعایت کرده باشید قابل تمدید خواهد بود. این ویزا در بین انواع ویزای کاری امارات بهترین نوع ویزاست.

ویزای طلایی کشور امارات 10 ساله به سرمایه‌گذاران دارای سرمایه 10 میلیون درهم و افراد با استعداد خاص از جمله مخترعین، متخصصین، محققین و دانشمندان تعلق می‌گیرد. برای دریافت این ویزا دانشمندان و نخبگان باید دارای مقاله منتشر شده باشند و یا ثبت اختراع داشته باشند. همچنین این افراد بعد از دریافت ویزا می‌توانند همسر و فرزندان خود را نیز همراه خود به امارات بیاورند.

نوع 5 ساله این ویزا نیز به سرمایه‌گذاران با مبلغ حداقل 5 میلیون درهم سرمایه و کارآفرینانی که قصد راه‌اندازی کسب و کار در امارات دارند تعلق می‌گیرد. همچنین دانشجویان و دانش‌آموزان با استعداد و دارای رزومه تحصیلی خوب و معدل بالا هم در دسته دریافت‌کنندگان این ویزا قرار می‌گیرند و می‌توانند خانواده خود را نیز همراه خود به امارات ببرند.

ویزای طلایی امارات

ویزای طلایی امارات برای نخبگان

کشور امارات، یکی از موفق‌ترین کشورهای منطقه خاورمیانه است که در سال‌های اخیر رشد بسیار بالایی داشته و امکانات و شرایط خوبی برای شهروندان خود ایجاد کرده است. در سال های اخیر این کشور در مسیر رشد و پیشرفت خود، تصمیم به جذب نخبگان و دانشمندان از کشورهای مختلف کرده است. به همین منظور برنامه ویزای 10 ساله طلایی امارات برای نخبگان مطرح و اجرایی شد.

نخبگانی که گلدن ویزا امارات را به دست می‌آورند از حقوق شهروندی این کشور نیز برخوردار می‌شوند. با توجه به قانون کشور امارات اجازه اقامت دائم برای مهاجران وجود ندارد ولی با این وجود دریافت ویزای طلایی یک فرصت عالی محسوب شده و امکان زندگی، کار و تحصیل را به مدت طولانی برای این افراد فراهم می‎کند و همینطور که قبل تر اشاره کردیم این ویزا قابل تمدید است.

ویزای طلایی امارات برای دانشجویان

علاوه بر نخبگان و دانشمندان، دولت امارات متحده، در راستای حمایت از دانشجویان و دانش آموزان با استعداد و برتر، تصمیم به صدور ویزای طلایی این کشور برای این افراد نیز گرفت. با این ویزا دانشجویان مستعد که رزومه تحصیلی درخشانی دارند میتوانند در کشور امارات تحصیل و کار کنند و به این ترتیب فرصت رشد و پیشرفت در یک کشور با امکانات را خواهند داشت.

معمولا برای دانشجویان و دانش‌آموزان نوع 5 ساله گلدن ویزا صادر می‌شود و خانواده درجه 1 این افراد هم می‌توانند در کنار آنها درامارات زندگی کنند.  همچنین دانشجویان می‌توانند امیدوار و خوشبین به فرصت‌های شغلی بسیار خوب و درآمد بالا بعد از فارغ التحصیلی باشند و به این ترتیب ویزای خود را می‌توانند تمدید کنند.

مزایای ویزای طلایی امارات چیست؟

هرچند که این ویزا اقامت دائم امارات را به شما نمی‌دهد اما قابل تمدید است و مزایای زیادی دارد. از مزایای این ویزا در کشور امارات برای دانشجویان و نخبگان و همچنین افرادی که به دنبال کار و سرمایه‌گذاری در این کشور هستند، می‌توان به دریافت اقامت طولانی مدت کشور امارات و توانایی سرمایه‌گذاری و ایجاد یک کسب ‌و کار سودمند و طولانی در امارات اشاره کرد. همچنین عدم نیاز به اسپانسر و یا کارفرما برای کار و تحصیل و عدم نیاز به ارائه مدرک تمکن مالی از دیگر نکات مثبت این ویزا است. به علاوه بعد از دریافت ویزا می‌توانید خانواده خود را نیز همراه به کشور امارات ببرید که این نکته مهمی است.

مزایای ویزای طلایی امارات

شرایط ویزای طلایی امارات

ویزای بلند‌مدت امارات محدودیت سنی ندارد و شرط سنی برای اخذ آن مطرح نیست؛ اما برای دریافت این ویزا دانشجویان و دانشمندان باید دارای شرایط و مدارکی باشند که در ادامه به ان اشاره می‌کنیم.

  •   مدارک نخبگان و محققان باید توسط وزارت علوم امارات بررسی و معتبر شناخته شوند.
  •  هنرمندان و افراد مستعد در حوزه فرهنگ و هنر باید توسط وزارت فرهنگ امارات متحده عربی بررسی و  معتبر شناخته شوند .
  • مخترعین باید اختراع خود را به تایید وزارت اقتصاد امارات متحده عربی برسانند و باید گواهی ثبت اختراع ارائه کنند. همچنین این اختراع باید به نوعی به اقتصاد امارات کمک کند.
  • دانشجویان و نخبگان باید رزومه قوی و خوبی ارائه کنند و دارای یک اختراع ثبت شده یا یک مقاله علمی و پژوهشی منتشر شده در ژورنال های معتبر علمی باشند.
  • مدیران اجرایی باید یک شرکت موفق و معتبر بین المللی داشته باشند یا در رزومه خود دارای یک موفقیت و موقعیت علمی قابل توجه باشند.

همچنین پزشکان و متخصصانی که متقاضی دریافت این ویزا هستند باید حداقل دو مورد از شرایط زیر را داشته باشند:

  • پزشکان و متخصصان باید مدرک دکتری حرفه ای خود را از یکی از 500 دانشگاه برتر جهان دریافت کرده باشند.
  • یک جایزه یا تقدیرنامه در زمینه کار حرفه ای در زمینه پزشکی داشته باشند.
  • در  یک تحقیق علمی بزرگ در زمینه پزشکی همکاری داشته باشند.
  • مقالات یا کتاب‌های علمی در زمینه پزشکی در انتشارات معتبر و معروف به چاپ رسانده باشند.
  • دارای عضویت در سازمان‌ها و مجامع علمی معتبر و مرتبط با رشته پزشکی باشند.
  •  حداقل ده سال تجربه حرفه‌ای و انجام مطالعات بالینی در رشته پزشکی داشته باشند.
  • دارای تخصص در حوزه‌های مهم و پرتقاضا پزشکی در امارات متحده عربی باشند.

شرایط دریافت ویزای طلایی امارات

دریافت ویزای طلایی کشور امارات چه مراحلی دارد؟

دریافت ویزای بلند‌مدت امارات یکی از روش‌های مهاجرت به امارات است که برای آن باید اول به صورت آنلاین درخواست ویزای خود را از طریق سایت اداره مهاجرت و اقامت امارات متحده عربی ثبت کنید. پس از ثبت نام، پرونده شما بررسی می‌شود و نتیجه پذیرش و یا رد درخواست شما برای دریافت ویزا طی 30 روز به شما از طریق ایمیل اعلام می‌شود. البته تایید درخواست ثبت نام، به‌ معنی تایید صدور ویزا نیست. در صورت تایید شدن درخواست، از شما خواسته می‌شود برای اخذ ویزا اقدام کنید.

در صورتی که درخواست ویزای شما با موفقیت ثبت و تایید شود شما وارد پروسه دریافت ویزا خواهید شد. در این مرحله از شما درخواست می‌شود تا مدارک خود را از طریق یک لینک در سایت اداره فدرال امارات بازگذاری کنید. بعد از چند هفته مدارک و هویت شما بررسی و ویزای شما صادر خواهد شد. در مراحل دریافت ویزای طلایی کشور امارات متحده عربی شما یک ایمیل حاوی راهنمایی و شیوه نامه در مورد نحوه اخذ ویزا دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است که افرادی که خارج از کشور امارات متحده عربی زندگی می‌کنند ابتدا ویزای موقت شش ماهه دریافت می‌کنند تا در این بازه آن را به اجازه اقامت تبدیل کنند و افرادی که در امارات زندگی می‌کنند ویزای موقت 1 ماهه دریافت خواهند کرد تا در این مدت بتوانند ویزای طلایی خود را اخذ کنند.

هزینه ویزای طلایی امارات

مورد مهم دیگری که در پروسه دریافت ویزای طلایی کشور امارات مطرح می‌شود بحث هزینه‌های دریافت این ویزا است. میزان هزینه به نوع ویزا بستگی دارد. به طور کلی هزینه دریافت ویزای 5 ساله و 10 ساله 3,850 تا 4,850 درهم به علاوه 150 درهم هزینه درخواست ویزا و 1,000 درهم برای صدور ویزا است. بنابراین شما باید حدود 6,000 درهم در مجموع پرداخت کنید.

سخن پایانی

امارات متحده عربی یک کشور پادشاهی در حاشیه خلیج فارس و بخشی از خاورمیانه است که در جهان به قطب تجارت و مقصدی برای جهان‌گردان تبدیل شده است. به‌دلیل ثبات و رشد بالای اقتصادی، تجارت گسترده و مدرن بودن زیرساخت‌های این کشور، هرساله افراد زیادی قصد دریافت ویزای اقامت امارات را دارند که این بین ویزای طلایی از بهترین ویزاهای امارات است و مزایای بسیاری دارد.

در این پست از مجله تحصیلی لتسگو یونی، ویزای طلایی امارات برای دانشجویان و نخبگان را بررسی کردیم و شرایط و هزینه های اخذ این ویزا را در اختیارتان قرار دادیم که امیدواریم برایتان مفید باشد. به خاطر داشته باشید برای هرگونه سوال می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.