بورسیه رشته مدیریت جهانگردی برای تحصیل در رشته گردشگری خارج از کشور را به همراه بازار کار رشته مدیریت جهانگردی در کانادا در اینجا بررسی میکنیم. رشته هتلداری و مدیریت جهانگردی یکی از زمینه های کاری پولساز و رشته های محبوب و پرمخاطب برای ادامه تحصیل دانشجویان در سراسر دنیا میباشد؛ از این رو متقاضیان زیادی به دنبال کسب اطلاعات مختلف از جمله هزینه رشته گردشگری، رتبه لازم برای رشته گردشگری، بورسیه تحصیلی رشته هتلداری و مواردی از این قبیل هستند.

پیش از این در مطلب لیست دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته گردشگری به طور مفصل درباره شرایط تحصیل و پذیرش تحصیلی این رشته و جزئیات متعدد آن صحبت کردیم، اما قصد داریم تا در این مطلب اطلاعاتی در مورد بورسیه رشته مدیریت جهانگردی به شما بدهیم، تا بتوانید به خوبی برای ادامه تحصیل در این رشته تحصیلی و هزینه های آن تصمیم‌گیری کنید.

رشته مدیریت جهانگردی و هتلداری در کانادا

بورسیه تحصیلی رشته هتلداری

باید به این موضوع توجه داشته باشید که شرایط و قوانین بورسیه و یا همان کمک هزینه تحصیلی نسبت به فاکتورهایی نظیر ملیت دانشجو، مقصد تحصیلی، موسسه آموزشی، سازمان و یا دانشگاه ارائه کننده و مقطع تحصیلی دانشجو متغیر است.

از این رو باید پیش از هر چیز نسبت به تعیین و انتخاب مقصد تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود اقدام نموده و سپس به سراغ جزئیات بورسیه رشته مدیریت جهان‌گردی و یا هتلداری بروید. اگر برای مثال قصد تحصیل در بهترین دانشگاه‌های قبرس را داشته باشید، ممکن است بدون نیاز به داشتن شرایط خاصی، به هنگام ثبت نام ترم اول و ورود به دانشگاه مشمول بورسیه تحصیلی 25 و یا 50 درصدی شهریه سالانه شوید.

اما این موضوع شامل حال سایر مقاصد تحصیلی و موسسات آموزشی دنیا نبوده و نیازمند داشتن رزومه و سوابق تحصیلی درخشان دانشجو است.

بر همین اساس، با توجه به وجود جزئیات و اطلاعات زیاد در مورد شرایط و نحوه درخواست بورسیه تحصیلی رشته مدیریت جهانگردی و یا رشته هتلداری، پیشنهاد می کنیم که حتماً با دپارتمان پذیرش دانشگاه مورد نظر خود در این رابطه تعامل داشته و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید و یا اینکه از راهنمایی و مشاوره کارشناسان مجرب لتس گو یونی در زمینه تحصیل در رشته مدیریت جهان‌گردی و امکان اخذ بورسیه تحصیلی کمک بگیرید.

ولی به واسطه اینکه تحصیل در کانادا از محبوبیت بسیار زیادی در بین شهروندان ایرانی برخوردار است، تصمیم داریم تا در ادامه به جزئیات بورسیه رشته مدیریت جهانگردی و هتلداری دانشگاه‌های کانادا بپردازیم.

همانطور که پیش تر به این موضوع اشاره کردیم، توصیه می‌کنیم که حتما از طریق دپارتمان پذیرش تحصیلی دانشگاه مورد نظر خود از جزئیات بورسیه تحصیلی دانشگاه مطلع شده و با راهنمایی و همراهی مشاوران اعزام دانشجو برای این امر مهم اقدام کنید. اما در کنار فاندهای تحصیلی که توسط هر دانشگاه و موسسه آموزشی در کانادا برای انواع رشته های تحصیلی از جمله مدیریت جهانگردی و هتلداری ارائه می‌شود، یک سازمان تخصصی به نام بنیاد مهمان نوازی کانادایی CHF برای ارائه فاند تحصیلی به دانشجویان مشتاق به ادامه تحصیل در این رشته در کانادا وجود دارد.

بنیاد CHF هر ساله مبلغ تقریبی 200 هزار دلار را برای تحصیل دانشجویان واجد شرایط بومی و بین‌المللی در سراسر کانادا در رشته های مدیریت جهانگردی و هتلداری و آمادگی برای مشاغل حوزه های مهمان داری، خدمات غذا و صنعت گردشگری ارائه می‌کند.

بنابر اطلاعات ارائه شده در وبسایت رسمی thechf.ca، تمامی درخواست های بورسیه رشته مدیریت جهانگردی باید مستقیماً به کالج و یا دانشگاه مورد نظر دانشجو ارسال شود، اما استثناً دو بورسیه مقطع کارشناسی مهمانداری John A. Rothschild و مدیریت رویداد Metro Toronto Convention Centre تنها در این سایت برای دانلود جزئیات و پیگیری در دسترس است.

بورسیه های رشته مدیریت جهان گردی CHF تنها مختص شهروندان کانادایی و دانشجویان دارای اقامت دائم کانادا هستند و متقاضیان نباید از قبل هیچ بورسیه‌ای را از بنیاد CHF دریافت کرده باشند. اما سایر بورسیه های دانشگاهی به دانشجویان بین‌المللی در کانادا نیز اختصاص خواهد یافت.

در اولین گام، شما باید فرم درخواست را از دفتر فاند تحصیلی کالج و یا دانشگاه دریافت کرده و یا از وبسایت دانشگاه فرم درخواست را دانلود نمایید. 

هر متقاضی دریافت بورسیه رشته مدیریت جهانگردی در کانادا باید در هنگام ارسال درخواست خود موارد زیر را نیز پیوست کند:

•  یک فرم درخواست تکمیل و امضا شده (به صورت دستی و با با تایپ کامپیوتر)

•  ترجمه رزومه و سوابق تحصیلی کامل دانشجو

•  ترجمه رسمی ریز نمرات دانشجو 

•  مدرک زبان معتبر دانشجو

•  توصیه نامه دپارتمان تحصیلی و اساتید قبلی دانشجو (دارای سربرگ موسسه آموزشی، امضا، آدرس، تلفن و ایمیل موسسه)

•  توصیه نامه همکاران قبلی و یا فعلی متقاضی (توصیه نامه برای فعالیت های داوطلبانه نیز پذیرفته می شود)

•  عکس متقاضی با رزولوشن 300 dpi و یا بالاتر و اندازه 13 در 18 سانتیمتر

تمامی مدارک ارسالی به زبان فرانسوی باید دارای ترجمه رسمی انگلیسی نیز باشند. به طور کلی برای درخواست‌های بورسیه رشته مدیریت جهان‌گردی بنیاد CHF بنابر شرایط زیر تصمیم گیری می‌شود:

•  تجربه کاری 25 امتیاز: که بر مبنای کیفیت و زمان تجربه کاری متقاضی با امتیاز مضاعف برای تجارب مربوط به این صنعت و افزایش سطح مسئولیت است.

•  رهبری و توانایی کنار آمدن و هماهنگی با دیگران 25 امتیاز: بر مبنای کار و تجارب فعالیت‌های داوطلبانه متقاضی، توصیه نامه‌ها و پاسخ‌های فرد به سوالات فرم درخواست است.

•  فعالیت‌های فوق برنامه 20 امتیاز: بر مبنای میزان مشارکت و اشتیاق برای فعالیت در این صنعت با شرکت در رویدادها و فعالیت های مرتبط محاسبه می‌شود.

•  سوابق تحصیلی 20 امتیاز: که براساس معدل متقاضی و نمرات وی محاسبه می‌شود.

•  قول و وعده حرفه ای 10 امتیاز: بنابر تجربه کاری، توصیه نامه و پاسخ به سوالات فرم درخواست لحاظ می شود.

مجموع امتیازات درخواست‌های بورسیه رشته مدیریت جهانگردی 100 امتیاز است.

با موافقت با درخواست فاند تحصیلی دانشجو از سوی بنیاد CHF، این موسسه از ثبت نام تمام وقت و یا تاریخ فارغ‌التحصیلی دانشجو در دانشگاه مربوطه مطلع شده و مبلغ بورسیه تحصیلی مستقیماً برای پوشش شهریه دانشجو به دانشگاه ارائه می‌شود.

اگر شهریه به طور کامل توسط دانشجو پرداخت شده باشد، مبلغ بورسیه برای صرف در سایر امور از سوی دانشگاه و یا کالج به دانشجو ارائه می‌شود. این موضوع در ماه نوامبر همان سالی که قرعه‌کشی بورسیه برگزار شده، انجام می‌شود.

مشاغل رشته مدیریت جهانگردی و هتلداری

رتبه لازم برای رشته گردشگری

در حالت کلی، اولویت اعطای انواع بورسیه تحصیل در کانادا و سایر کشورهای دنیا با دانشجویان بومی و دارای اقامت دائم است، از این رو دانشجویان بین‌المللی باید دارای رزومه، نمونه کار و سوابق تحصیلی درخشانی باشند تا این موضوع را به دپارتمان پذیرش دانشگاه اثبات کنند که دارای شرایط مورد نیاز دریافت بورسیه رشته مدیریت جهانگردی هستند.

از این رو دانشجوی متقاضی دریافت بورسیه رشته مدیریت جهان گردی و هتلداری باید دارای حداقل نمره معدل GPA  3 از 4 باشد و با ارائه نمرات درخشان تحصیلی، نمونه کار، توصیه نامه، برنامه تحصیلی و انگیزه نامه موجه و قابل قبول و انجام مصاحبه با کیفیت شرایط ویژه خود را به مسئولان اعطای بورسیه تحصیلی دانشگاه اثبات کند.

شرایط و قوانین اعطای بورسیه تحصیلی در هر دانشگاه و مقصد تحصیلی متفاوت بوده و نیاز است که از طرف دانشجو و یا موسسه اعزام دانشجو به صورت لحظه‌ای چک و پیگیری شود.

به بیانی دیگر، ممکن است درخواست بورسیه تحصیلی دانشجو همزمان با درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه باشد و یا اینکه دارای پورتال و زمانبندی جداگانه باشد.

این احتمال وجود دارد که بورسیه رشته مدیریت جهانگردی تنها به دانشجویان بومی و دارای اقامت دائم اختصاص داده شود و یا اینکه برای دانشجویان بین المللی طراحی شده باشد. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از اقدام برای درخواست پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی و یا بورسیه رشته مدیریت جهان گردی از ارزیابی آنلاین و مشاوره تخصصی کارشناسان لتس گو یونی در این زمینه برخوردار شده و با اطمینان بیشتری در این زمینه قدم بردارید.

هزینه رشته گردشگری

در این مطلب به جزئیات فاند و بورسیه رشته مدیریت جهانگردی پرداختیم، چیزی که موجب کاهش هزینه های تحصیلی دانشجو و یا حذف کامل شهریه می‌شود، از این رو بد نیست تا اطلاعاتی نیز درباره هزینه رشته گردشگری در کانادا کسب کنیم.

بنابر اطلاعات وب سایت tourismcollege، شهریه و هزینه رشته های مرتبط با هتلداری و مدیریت گردشگری در کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

•  دیپلم مهماندار هواپیما: سالانه 6924 دلار کانادا با امکان دریافت بورسیه تحصیلی

•  دیپلم مدیریت تجاری اقامتگاه و مهمانداری Co-op: سالانه 19.005 دلار کانادا با امکان دریافت بورسیه تحصیلی

•  دیپلم مدیریت مهمان داری و استراحتگاه تجاری: سالانه 13.855 دلار کانادا با امکان دریافت بورسیه تحصیلی

•  گواهی مهمانداری: سالانه 7364 دلار کانادا با امکان دریافت بورسیه تحصیلی

•  دیپلم مدیریت تجارت، گردشگری و مسافرت + Co-op: سالانه 20.052 دلار کانادا با امکان دریافت بورسیه تحصیلی

•  مدرک مدیریت بازرگانی سفر و جهانگردی: سالانه 16.050 دلار کانادا با امکان دریافت بورسیه تحصیلی

شهریه و هزینه رشته گردشگری، مهمانداری و مدیریت جهانگردی ممکن است بنابر نوع بورسیه تحصیلی و دانشگاه مورد نظر دانشجو در کانادا کاملاً متغیر باشد.

بازار کار رشته مدیریت جهانگردی در کانادا

بنابر اطلاعات وب سایت neuvoo میانگین درآمد رشته مدیریت جهانگردی در کانادا سالانه 73.608 هزار دلار و معادل 37.75 دلار کانادا در ساعت است. درآمد سالانه فارغ التحصیلان کم تجربه در رشته مدیریت جهان‌گردی از سالی 41.184 دلار در کانادا شروع می شود، این در حالی است که درآمد افراد با تجربه و نسبتاً قدیمی در این حوزه کاری چیزی در حدود 124.337 دلار در سال است.

از جانبی دیگر، مشاغل مرتبط و مورد نیاز بازار کار رشته مدیریت جهانگردی در کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

•  لیدر تور

•  نماینده خدمات مشتری

•  مدیر توسعه اقتصادی و گردشگری

•  مدیر برگزاری جلسه و رویداد

•  مدیر و برنامه نویسی و برنامه ریزی امور هنری

•  نماینده ارتباط با مهمانان

•  هماهنگ کننده ایمنی پردیس دانشگاه

•  هماهنگ کننده  توسعه مقصد

•  مدیر ارشد توسعه اقتصادی

•  مسئول نگهداری پارک ها

•  مدیر خدمات شهری

•  مسئول هماهنگی منابع انسانی

•  دستیار اجرایی

•  دستیار بازاریابی 

•  مدیر موفقیت مشتری

•  مشاور ارتباطات

•  نماینده تجربه مشتری

مشاغل بسیار زیاد و پولسازی برای فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت جهان‌گردی در بازار کار کانادا و سایر بازارهای دنیا وجود دارد و از جوانب مختلف، سرمایه گذاری و تحصیل در این رشته دانشگاهی به نفع شما بوده و به سرعت هزینه‌های تحصیلی و زندگی به سوی شما باز خواهد گشت.