مهاجرت تحصیلی رشته علوم آزمایشگاهی یکی از پر طرفدارترین رشته‌های تحصیلی در ایران و جهان است که با توجه به آینده شغلی مناسب این رشته و همین طور شرایط موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی این رشته در دانشگاه‌های خوب جهان، افراد بسیاری این رشته تحصیلی را برای مهاجرت تحصیلی خود به دیگر کشورها انتخاب می‌کنند.

علوم آزمایشگاهی یک رشته چند جانبه و تجزیه و تحلیلی است که بر تجزیه و تحلیل مسائل پزشکی تمرکز دارد. دانشجویان رشته علوم‌آزمایشگاهی در طول دوره تحصیل خود مهارت‌های عملی در جهت تشخیص و نظارت بر بیماری‌ها و همچنین نحوه شناسایی درمان‌ها را فرا می‌گیرند.

اگر شما نیز از علاقه مندان به تحصیل در رشته علوم‌آزمایشگاهی در خارج از کشور هستید و این رشته را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کرده‌اید، با رزرو وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی خود میتوانید با کارشناسان با تجربه گروه مهاجرتی لتس گو یونی شرایط خود را بررسی کنید و برای بهترین دانشگاه‌های دنیا در زمینه علوم آزمایشگاهی پذیرش تحصیلی بگیرید. 

مهاجرت با رشته علوم آزمایشگاهی

مهاجرت با رشته علوم آزمایشگاهی یک گزینه‌ عالی پیش روی علاقه مندان تحصیل در حوزه علوم مربوط به پزشکی است که تحصیل در رشته تحصیلی در سطح جهانی نیز محبوبیت بالایی دارد. از آنجایی که اخذ پذیرش در رشته علوم‌آزمایشگاهی شرایط خاص خود دارد بهتر است قبل از اقدام در خصوص مهاجرت با رشته آموزشی علوم آزمایشگاهی بیشتر آشنا شوید.

مهاجرت تحصیلی علوم آزمایشگاهی

علوم آزمایشگاهی یک رشته چند جانبه است و طیف وسیعی از علوم همچون: علم پزشکی، زیست شناسی و شیمی را در بر می‎‌گیرد و همچنین گرایش‌های متنوعی نیز در اختیار متقاضیان تحصیل در این رشته تحصیلی قرار دارد تا بتوانند در زمینه‌های مختلف مرتبط با این رشته به صورت تخصصی تحصیل کنند.

رشته آموزشی علوم آزمایشگاهی اغلب با عنوان علوم آزمایشگاهی پزشکی یا علوم آزمایشگاهی بالینی نیز شناخته می‌شود و طیف متنوعی از موضوعات مانند: ایمنی شناسی، بیوشیمی، علوم اعصاب و زیست شناسی مولکولی و سلولی را پوشش می‌دهد. 

دانشجویان این رشته تحصیلی معمولا در خط مقدم اکتشافات درمانی جدید حضور دارند که به تشخیص و درمان بیماری‌ها کمک می‌کنند و به پیش برد مهمترین نیازهای بشریت، کمک به سزایی می‌کنند. از این رو تحصیل علوم آزمایشگاهی از مهمترین رشته‌های تحصیلی در جهان شناخته شده است.

موضوعات اصلی که دانشجویان علوم آزمایشگاهی در طول دوران تحصیل خود با آن‌ها آشنا می‌شوند عبارت اند از: بیوشیمی، فارماکولوژی، تکنیک های آزمایشگاهی، زیست شناسی سلولی، میکروبیولوژی، بیماری های انسانی، ایمونوبیولوژی، علوم اعصاب، غدد درون ریز و تولید مثل و هماتولوژی.

همچنین در طول دوران تحصیل علوم آزمایشگاهی دانشجویان باید با  رویه‌های آزمایشگاهی، ریاضیات و آمار آزمایشگاهی، تضمین کیفیت، مدیریت آزمایشگاهی، بهره برداری و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی، تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی بالینی و تفسیر تست‌ها آشنا شوند و به صورت عملی بر روی این موارد کار کنند.

تحصیل علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور به این معنی است که علاقه مندان می‌توانند به بهترین برنامه‌ها و امکاناتی که جهان ارائه می‌دهد، دسترسی داشته باشند. از آنجایی که برنامه‌های علوم آزمایشگاهی در برخی از کشورها ارائه نمی‌شود، بنابراین تحقیق در خصوص کشوهایی که این رشته را ارائه می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

شرایط تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی

از آنجایی که رشته علوم‌آزمایشگاهی در گروه رشته‌های محبوب مرتبط با علم پزشکی قرار دارد، علاقه مندان بسیاری در سراسر جهان به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه‌هایی که علوم آزمایشگاهی را ارئه می‌کنند، هستند. لذا سوابق تحصیلی درخشان در موفقیت این افراد در اخذ پذیرش تحصیلی بی تاثیر نیست و داشتن دیگر الزامات نیز در این امر لازم است.

  • سوابق تحصیلی و ریزنمرات
  • مدرک تحصیلی دوره قبل
  • رزومه کاری در صورت وجود
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه یا مقاله شخصی
  • مدرک پرداخت ثبت درخواست
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • ترجمه کلیه مدارک

البته باید بدانید برخی از دانشگاه‌های معتبر در دنیا برای تحصیل رشته تحصیلی علوم آزمایشگاهی، شرایط و الزامات خاص خود را دارند و افراد باید قبل از اقدام با ورود به سایت معتبر دانشگاه مورد نظر الزامات پذیرش تحصیلی آن دانشگاه را بررسی کنند تا در روند اخذ پذیرش تحصیلی به مشکل برخورد نکنند.

علوم آزمایشگاهی در خارج

همچنین برای ورود به این رشته تحصیلی در برخی از موارد نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی مختص رشته علوم‌آزمایشگاهی است که متقاضیان با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر خود می‌توانند از وجود آزمون ورودی و همچنین دیگر شرایط مورد نیاز اطلاع کسب کنند.

بهترین کشور برای مهاجرت علوم آزمایشگاهی

بهترین کشور برای مهاجرت علوم آزمایشگاهی کدام کشور است؟ همان طور که می دانیم کشورهای پیشرفته در علم پزشکی در جهان روز به روز در حال افزایش هستند و همواره نام کشورهایی همچون: ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، آلمان و … در این زمینه به چشم می‌خورد.

اما برای پاسخ به سوال بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی رشته علوم‌آزمایشگاهی، باید فاکتورهای مختلفی همچون: کیفیت آموزشی، هزینه تحصیل در کشور مورد نظر و همچنین بازار کار این رشته در کشور مورد نظر را مورد بررسی قرار داد و افراد بتوانند بر اساس این فاکتورها تصمیم گیری کنند.

از لحاظ فاکتور کیفیت آموزشی می‌توان با قطعیت نام کشور آمریکا را در صدر لیست بهترین کشور مهاجرت تحصیلی رشته علوم‌آزمایشگاهی قرار داد. چرا که علم پزشکی در کشور آمریکا پیشرفت‌های بسیاری طی سالیان اخیر داشته است و از این رو علوم آزمایشگاهی نیز همگام با پیشرفت‌های علم پزشکی آمریکا پیشرفت کرده است و دانشگاه‌های مطرح آمریکایی نیز توجه به سزایی به بالا بردن کیفیت آموزشی این رشته تحصیلی داشته‌اند.

از سوی دیگر کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و برخی کشورهای اروپایی آینده شغلی مناسب تری برای دانشجویان فارغ التحصیل رشته علوم‌آزمایشگاهی دارند و افراد بعد از تحصیل در این کشورها کمتر با مشکل پیدا کردن شغل مرتبط با رشته تحصیلی مواجه خواهند شد و درآمد رشته علوم آزمایشگاهی در کشورهای مختلف نیز در انتخاب کشور مورد نظر تاثیرگذار است.

رشته علوم آزمایشگاهی در اروپا

رشته علوم آزمایشگاهی در اروپا نیز همانند کشورهای قاره آمریکا و آسیا تدریس می‌شود و هر ساله تعداد زیادی دانشجو محصل در این رشته تحصیلی از برترین دانشگاه‌های اروپا فارغ التحصیل می‌شوند. در مجموع، بیش از 4000 موسسه آموزش عالی در اروپا وجود دارد که طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهند. 

با افزایش روز افزون موسسات آموزشی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان آموزشی برخی از برنامه‌های تحصیلی خود ارائه می‌دهند، دانشگاه‌های اروپا اکنون از کیفیت بالاتری نسبت دارند و تعداد دانشجویان بین المللی نیز افزایش پیدا کرده است. 

بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی از دانشجویان خارجی استقبال دوستانه می‌کنند و دوره‌های متعددی در اکثر رشته‌ها همچون رشته علوم‌آزمایشگاهی را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی به نسبت کشورهای آمریکا و کانادا مقرون به صرفه‌تر است و به همین علت افراد بسیاری کشورهای اروپایی را برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی انتخاب می‌کنند.

کلام پایانی

هر رشته تحصیلی در دنیا شرایط خاص خود را دارد و متقاضیان باید بدانند برای تحصیل در رشته علوم‌آزمایشگاهی چه شرایطی مورد نیاز است. پس اگر شما نیز قصد دارید در رشته علوم‌آزمایشگاهی در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل کنید، بهتر است ابتدا با بررسی تمامی شرایط تحصیل در این رشته و همچنین با گرفتن مشاوره با مشاوران با تجربه لتس گو یونی دقیق با توجه به شرایط خود در خصوص تحصیل در رشته علوم‌آزمایشگاهی در خارج از کشور اقدام کنید. گروه مهاجرتی لتس گو یونی نیز در این مسیر همراه شماست.