تحصیل در فنلاند به یکی از گزینه‌های مورد توجه بسیاری از علاقه مندان تحصیل در قاره اروپا تبدیل است و به دلیل سیستم آموزشی قوی و استاندارد در این کشور و امتیازات قابل توجه در عرصه تحصیل در اروپا افراد بسیاری از سراسر دنیا این کشور اروپایی را برای تحصیلات تکمیلی خود انتخاب می‌کنند.

از آنجایی که سیستم آموزش عالی در فنلاند بسیار به روز است، بیش از 550 دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در 13 دانشگاه و 22 دانشگاه علوم کاربردی (UAS) برای دوستداران تحصیل در این کشور ارائه می‌شود. همچنین برخی از دانشگاه‌های فنلاند گزینه‌های تحصیل در مقطع دکترا به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند. 

موسسات آموزش عالی فنلاند بیش از 20000 دانشجوی بین المللی دارند که در چندین مکان در سراسر فنلاند تحصیل می‌کنند. همچنین یکی از مهمترین نکات در خصوص تحصیل در فنلاند، برنامه‌های بورسیه تحصیلی متعددی است که برخی از دانشگاه‌های رتبه برتر فنلاند به دانشجویان بین المللی خود اعطا می‌کنند.

اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در کشور اروپایی فنلاند هستید می‌توانید با رزرو وقت مشاوره مهاجرتی خود از مشاوران با تجربه لتس گو یونی، از این فرصت جذاب استفاده کنید و به راحتی برای یکی از دوره‌های تحصیلی در کشور فنلاند اقدام کنید و از مزیت‌های تحصیل در این کشور اروپایی لذت ببرید.

مهاجرت تحصیلی به فنلاند

وقتی صحبت از آموزش با کیفیت بالا می شود، فنلاند یکی از اولین کشورهایی است که به ذهن می‌رسد. فنلاند یک کشور شمال اروپا با جمعیت بیش از 5.5 میلیون نفر، نه تنها موفق شده است که با پیشرفت تحصیلی همگام شود، بلکه در ایجاد یک استاندارد جهانی نیز موفق بوده است.

کشور فنلاند در شمال قاره اروپا واقع شده است و در همسایگی کشورهای سوئد، نروژ و روسیه قرار گرفته است. زبان اصلی و رسمی در این کشور اروپایی فنلاندی است. شهر هلسینکی پایتخت و با اختلاف بزرگترین شهر فنلاند است که از دیگر شهرهای بزرگ می‌توان به اسپو، تامپره و تورکو اشاره کرد.

تحصیل در فنلاند

کشور فنلاند به عنوان یکی از 5 کشور برتر جهان با بالاترین استانداردهای زندگی و برابری رتبه بندی شده است و همواره تلاش دولت فنلاند برای حفظ رفاه همه ساکنانش قابل ستایش بوده است.

فنلاند به خاطر زمستان‌های سرد و طولانی و تابستان‌های کوتاهش معروف است. به دلیل نزدیکی به دایره قطبی، در تابستان هرگز تاریک نمی‌شود، در حالی که آسمان در زمستان واقعاً روشن نمی‌شود. مانند سایر کشورهای شمال اروپا، فنلاند معمولاً انقلاب تابستانی را جشن می گیرد، زمانی که ساعات خورشیدی به حداکثر سالانه خود در اواسط ژوئن می‌رسد.

سیستم آموزشی فنلاند یک سیستم بسیار پیشرفته و کارآمد است که از ابتدایی تا دانشگاه را شامل می‌شود. تحصیلات تکمیلی در فنلاند در مقاطع کارشناسی تا دکترا ارائه می‌شوند و دو نوع دانشگاه در این کشور برای این منظور در نظر گرفته شده است. یک گروه دانشگاه‌ها هستند و گروه دیگر دانشگاه‌های علمی کاربردی.

پس از همسویی سیستم‌های آموزشی اروپا به عنوان بخشی از اصلاحات بولونیا، بسیاری از دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم کاربردی فنلاند تعداد برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را افزایش داده‌اند. فنلاند حدود 40 مؤسسه آموزش عالی دارد که معمولاً به دو دسته دانشگاه (موسسات تحقیقاتی و آموزشی کلاسیک) یا پلی‌تکنیک طبقه‌بندی می‌شوند که گاهی اوقات دانشگاه‌های علوم کاربردی (با رویکردی عملی‌تر به تدریس) نامیده می‌شوند.

برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA، اکثر برنامه‌های تحصیلی رایگان هستند و دانشجویان بین المللی که از دیگر کشورها برای تحصیل وارد کشور فنلاند می‌شوند، باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنند که برای هر دانشگاه مبلغ این شهریه‌ها متفاوت محاسبه می‌شود.

فنلاند کشوری دلپذیر برای خارجی ها است. با این حال، چالش بزرگ برای فارغ التحصیلان بین المللی زبان فنلاندی است. این زبان یکی از پیچیده ترین زبان‎‌های جهان است. حتی اگر همه در فنلاند دانش مناسبی از زبان انگلیسی داشته باشند، دانستن حداقل کمی فنلاندی برای محل کار ضروری است.

فنلاند یکی از آگاه‌ترین کشورهای جهان به محیط زیست است و در نتیجه تقریباً همه به روش‌هایی برای دوستی با محیط زیست مشارکت می‌کنند و طبیعت به یک دلیل بسیار ساده بخش جدایی ناپذیر از شیوه زندگی فنلاندی‌ها شده است و همه افراد در این کشور به محیط زیست اطراف خود توجه ویژه‌ای دارند.

دانشجو بودن در فنلاند مزایای زیادی دارد. از آزمایشگاه‌های با فناوری پیشرفته گرفته تا کتابخانه‌های مجهز و پردیس‌های دانشگاهی مجهز به تمام امکاناتی هستند که دانشجویان تشنه دانش به آن نیاز دارند. مدرک تحصیلی از یکی از موسسات آموزش عالی فنلاند با کیفیت جهانی اولین قدم افراد برای هموار کردن راه برای یک شغل عالی در رشته خود است و تحصیل در اروپا را دلپذیر می‌کند.

کیفیت در تحقیق و آموزش خط مشی بسیار مهم در فنلاند است و بر برتری در تمام سطوح آموزشی تاکید دارد و همچنین مؤسسات فنلاند ارزش زیادی برای تحقیق و نوآوری با کیفیت قائل هستند. اکثر دانشجویان در فنلاند مدارک تحصیلات عالی را گامی ضروری برای ایجاد یک پایه محکم برای آینده شغلی خود می‌دانند. 

شرایط مهاجرت تحصیلی به فنلاند

مؤسسات آموزش عالی در فنلاند در مقیاس‌های کوچک هستند که به طور عملکردی و مؤثر عمل کنند. همه این موسسات دارای جهت گیری بین المللی با ویژگی‌های منطقه‌ای خاص هستند و دانشجویان می‌توانند بین محیط های تحصیلی بسیار متفاوت از پردیس‌های شهری بزرگتر تا پردیس‌های نزدیک به طبیعت را انتخاب کنند.

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در فنلاند بسیار مستقل هستند، اما عمدتاً توسط وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ تأمین مالی می‌شوند. بنابراین این وزارتخانه به صورت کلی بر کیفیت تدریس در موسسات آموزشی نظارت دقیق دارد. 

از اصول ابتدایی موسسات آموزشی فنلاند توجه به برنامه‌های درسی و نیا‌زهای جامعه و تجارت و صنعت است و همچنین ارائه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های با کیفیت بالا به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی است. همه متقاضیان باید شرایط ابتدایی تحصیل در فنلاند را داشته باشند که عبارت‌اند از:

مدرک تحصیلی قبلی

ریز نمرات و سوابق تحصیلی

مدرک زبان انگلیسی

پاسپورت معتبر

عکس پاسپورتی

کپی از صفحه اطلاعات شخصی گذرنامه

پرداخت هزینه پذیرش

شواهد مالی از درآمد شما

مهاجرت تحصیلی به فنلاند

هزینه تحصیل در فنلاند

هزینه تحصیل در فنلاند به عوامل مختلفی بستگی دارد و در شرایط مختلف مانند نوع موسسه، ملیت دانشجو، سطح تحصیلات (کارشناسی، کارشناسی ارشد) و غیره متغیر محاسبه می‌شوند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA در فنلاند مشمول هزینه تحصیل در برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. 

دانشگاه‌ها همچنین گزینه‌های بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان با استعداد غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا که در برنامه‌های مدرک با شهریه پذیرش می‌شوند، ارائه می‌دهند که اطلاعات دقیق بورسیه به طور مستقیم از طریق سایت‌های رسمی دانشگاه‌ها اعلام می‌شوند و در دسترس دانشجویان بین المللی قرار می‌گیرند. 

هر دانشگاه هزینه و سیستم بورسیه خود را دارد، اما هزینه‌های سالانه تحصیل در فنلاند برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 5000 تا 18000 یورو متغیر است و هزینه تحصیل در مقطع دکترا برای تمامی دانشجویان بین المللی رایگان است.

البته این نکته قابل ذکر است که دانشگاه‌های خصوصی معمولاً شهریه‌های بالاتری دارند و ممکن است بین دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا تفاوتی قائل نشوند.

متوسط ​​هزینه زندگی ماهانه یک دانشجو در فنلاند تقریباً 700-900 یورو است. این ممکن است بسته به محل تحصیل و سبک زندگی هر شخص در فنلاند کمی متفاوت باشد. برای مثال هزینه‌های اقامت و سایر هزینه‌های زندگی ممکن است در منطقه شهری هلسینکی و سایر شهرها بیشتر باشد.

تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان

تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان در شرایط بسیار خاص همچون: زبان مادری انگلیسی یا داشتن مدرک تحصیلی قبلی به زبان انگلیسی امکان پذیر است. اما در اکثر مواقع و برای بسیاری از ایرانیان این امکان وجود ندارد و معمولا داشتن یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی برای گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های فنلاند الزامی است.

یکی دیگر از روش‌هایی که به دانشجویان کمک می‌کند تا بدون داشتن مدرک آیلتس وارد دانشگاه‌های فنلاند شوند این است که متقاضی لیست دانشگاه‌هایی که مدرک زبان در مدارک مورد نیاز آن‌ها ذکر نشده است را پیدا کنند و از دانشگاه درخواست مصاحبه ویدیویی کنند تا مهارت در زبان انگلیسی را از این طریق به دانشگاه اثبات کنند. 

اما در بسیاری از موارد برای تحصیل در فنلاند به مدرک رسمی زبان انگلیسی نیاز است و افراد برای دریافت این مدارک باید در یکی از آزمون‌های محبوب بین المللی انگلیسی همچون آیلتس یا تافل شرکت کنند.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فنلاند

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA برای تحصیل در فنلاند به ویزای دانشجویی نیاز دارند. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت نامه رسمی پذیرش، درخواست اجازه اقامت دانشجویی را به صورت آنلاین ثبت کنند و مراحل گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند را آغاز کنند.

متقاضیان ایرانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند را دارند باید برای اثبات خود در خصوص پرداخت هزینه‌های تحصیل در این کشور، نامه‌ای دال بر داشتن تمکن مالی و توانایی در پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی در این کشور برای یک سال را به سفارت فنلاند ارائه کنند تا موفق به گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند شوند که مبلغ آن براساس شهریه دانشگاه و هزینه تقریبی زندگی در این کشور محاسبه می‌شود.

تحصیل در کشور فنلاند

همچنین متقاضیان پس از فارغ التحصیلی، می‌توانند برای تمدید اجازه اقامت خود برای جستجوی کار یا راه اندازی کسب و کار در کشور فنلاند اقدام کنند.

دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA می توانند بدون نیاز به ویزا در فنلاند تحصیل کنند. دانشجویان کشورهای دیگر ممکن است نیاز به دریافت ویزای تحصیلی خاص داشته باشند. شما باید با مقامات فنلاند بررسی کنید تا بدانید چگونه باید شرایط قانونی را برآورده کنید.

کلام پایانی

تحصیل در فنلاند یک گزینه مناسب برای افرادی است که تحصیل در یک کشور اروپایی را در برنامه تحصیلی آینده خود دارند و شرایط پذیرش تحصیلی راحت‌تری را پیش رو دارند. از آنجایی که کیفیت آموزشی در این کشور در سطح کلاس جهانی است متقاضیان بسیاری برای حضور در این کشور به منظور تحصیل وجود دارد، پس اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در فنلاند هستید بهتر است هرچه زودتر شرایط خود را از طریق گروه مهاجرتی لتس گو یونی بررسی کنید.