مهاجرت تحصیلی به دبی و تحصیل در دبی یک استراتژی مفید و در عین حال مقرون به صرفه محسوب می‌شود. دبی به عنوان یکی از هفت امارت کشور امارات متحده عربی شناخته می‌شود. پس از ابوظبی پایتخت ملی امارات متحده عربی، دبی به دلیل اندازه جغرافیایی خود، دومین امارت بزرگ آن است. همچنین، دبی نقش مهمی در رشد اقتصادی این کشور دارد و بین دانشجویان بین‌المللی و ایرانی گزینه‌ای محبوب محسوب می‌شود. 

در این مطلب از مجله لتس گو یونی درباره مهاجرت تحصیلی به دبی صحبت خواهیم کرد. چشم‌انداز آموزشی دبی کاملاً پویا است و با دارا بودن فرهنگ چندملیتی محیطی بسیار مناسب برای دانشجویان بین‌المللی و دانشجویان ایرانی است. اگر علاقه مند به تحصیل در دبی هستید، می‌توانید با رزرو وقت مشاوره مهاجرتی خود و با همراهی مشاوران با تجربه لتس گو یونی برای تحصیل در دبی اقدام نمایید. 

مهاجرت تحصیلی به دبی

مهاجرت تحصیلی به دبی فرصتی بسیار مناسب برای علاقه مندان به مهاجرت به کشور امارات است که هم مدرک معتبر را ارائه می‌دهد و هم فرصت‌های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان دارد. همچنین وجود مناظر طبیعی زیبا و متنوع ساحلی آن یکی از چند دلیلی هستند که برای تحصیل در دبی وجود دارد. 

امارات متحده عربی به خاطر دانشگاه‌هایی که با سازمان‌های جهانی همکاری دارند، شناخته شده است. دلایل متعددی برای تحصیل در دبی وجود دارد و چند مورد از آن‌ها عبارتند از: 

- وجود شعب دانشگاه‌های معروف دنیا با برنامه‌های تحصیلی فشرده و دوره‌های شناخته‌شده جهانی. در واقع، دانشگاه‌های معروف انگلستان، استرالیا و آمریکا شعبه‌های خود را در دبی باز کرده‌اند. 

- داشتن رشته‌های تحصیلی متنوع در صحنه آموزش که دانشجو می‌تواند از بین آن‌ها انتخاب کند. 

- اقتصاد رو به رشد و توجه به اکوسیستم آموزش عالی.

- برای دریافت ویزای تحصیلی دبی، محدودیت سنی وجود ندارد. فقط علاقه‌مند باید الزامات برنامه آموزشی را برآورده کند. 

- محیط کاری چندملیتی که می‌تواند به علاقه‌مندان در پیشرفت مهارت‌هایشان، با توجه به فرهنگ خودشان کمک کند. 

- داشتن جوامع چندزبانه‌ای که به زبان‌های عربی، فارسی، اردو، انگلیسی و زبان‌های مختلف دیگر صحبت می‌کنند. 

- فرصت‌های شغلی بین‌المللی با درآمد بالا.

دانشجویان در دبی

تحصیل و کار همزمان در دبی

تحصیل و کار همزمان در دبی، به دانشجویان این امکان را می‌دهد که همزمان با تحصیل، تجربه کاری خود را نیز ارتقا دهند و در محیط کسب و کار بین‌المللی فعالیت کنند. کسب درآمد در حالی که در خارج از کشور درس می‌خوانید، روشی بسیار موثر برای یادگیری حین تحصیل در خارج و همچنین پیاده‌سازی تمام مهارت‌ها و دانش‌تان در دنیای کار است. برای دانشجویان بین‌المللی، این امر فرصتی طلایی است که در محیط کاری چندملیتی مانند دبی کار کنند. 

امارات متحده عربی به دانشجویان بین‌المللی گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای کار به صورت پاره‌وقت خارج از دانشگاه ارائه می‌دهد. پس از دریافت مجوز کار از دانشگاه مربوطه، دانشجو می‌تواند هفتگی ۱۵ ساعت یا ماهانه ۶۰ ساعت کار کند. در زمان تعطیلات یا تابستان نیز می‌تواند هفتگی ۴۰ ساعت یا ماهانه ۱۶۰ ساعت کار کند. 

همچنین دانشجویان ارشد می‌توانند ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار تبدیل کنند تا بتوانند با کارفرمایی معتبر کار کنند. ویزا یا پروانه کار در دبی به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد به صورت تمام وقت کار کنند و همزمان به عنوان دانشجویی پاره‌وقت درس بخوانند. بر اساس واجد شرایط بودن هر فرد، دسته‌بندی‌های مختلفی از پروانه کار برای فارغ‌التحصیلان، دانشجویان ارشد و فارغ‌التحصیلان دیپلم دبیرستانی وجود دارد. 

شرایط مهاجرت تحصیلی به دبی

شرایط مهاجرت تحصیلی به دبی بستگی به نوع دوره تحصیلی و سطح تحصیلات دانشجو دارد. برای انطباق با تمام الزامات دانشگاه ها، درخواست‌دهنده باید قبل از درخواست برای دوره‌ای خاص در یکی از دانشگاه‌های این شهر، الزامات را بررسی کند. همچنین میتوان از خدمات مجموعه‌هایی مانند لتس گو یونی کمک گرفت. مدارک زیر برای درخواست مهاجرت تحصیلی به دبی لازم است: 

- یک پاسپورت معتبر با فرم درخواست ویزای تحصیلی تکمیل شده. 

- کپی پاسپورت که باید در لحظه درخواست برای ویزای تحصیلی، حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. 

- عکس رنگی جدید و دیجیتال با سایز پاسپورت و پس زمینه سفید. 

- نامه پذیرش از یک دانشگاه معتبر.

- تاییدیه حساب بانکی دانشجو برای اثبات تمکن مالی. 

- کپی از رسید شهریه برای سال تحصیلی جاری. 

- کپی رسید هزینه ویزا به عنوان مدرکی برای سال تحصیلی جاری. 

- بیمه پزشکی تکمیل شده که باید مورد تایید یک مرکز پزشکی رسمی باشد.

- یک ویزای تحصیلی یک‌ساله که باید هر سال تمدید شود. توجه کنید که هزینه‌های هر دانشگاه یا موسسه آموزشی ممکن است متفاوت باشد. به غیر از هزینه اخذ ویزا که توسط دفتر خدمات دولتی امارات تعیین شده است. 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در امارات برای دانشجویان بین المللی

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دبی برای دانشجویان بین المللی عموما شامل مدرک تحصیلی، رزومه، مدارک زبان و معرفی‌نامه‌ها و توصیه‌نامه می‌باشد. جذابیت امارات به عنوان مقصدی آموزشی با الزامات شفاف و ساختارمند خود همراه است، بنابراین برای دانشجویان آینده ضروری است که مدارک مورد نیاز را برای تسهیل سفر تحصیلی خود آماده کنند. شروع سفر تحصیلی در امارات نیازمند مدارک زیر است: 

1. مدارک تحصیلی و گواهی‌نامه‌های آموزشی. 

2. مدرک زبان. 

3. کپی پاسپورت و ویزا. 

4. انگیزه نامه یا پیشنهاد تحقیقاتی. 

5. توصیه‌نامه ها. 

6. عکس‌های سایز پاسپورت. 

همچنین برای مهاجرت به کشور امارات و شهر دبی روش‌های مختلف دیگری وجود دارد که در پست روش های مهاجرت به دبی در مجله مهاجرتی لتس گو یونی به صورت مفصل به آن پرداخته‌ایم.

هزینه مهاجرت تحصیلی به دبی

هزینه مهاجرت تحصیلی به دبی به طور خلاصه شامل شهریه دوره تحصیلی، هزینه زندگی، هزینه ویزا و بیمه می‌شود. تمامی موسسات آموزشی و دانشگاه های دبی ممکن است شهریه‌ای متفاوت داشته باشند. هزینه‌های تحصیل در کل بستگی به رشته تحصیلی، برنامه‌های تحصیلی و مقطع تحصیلی دارند. 

تیم لتس گو یونی می‌تواند در بررسی و مدیریت هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به دبی به متقاضیان تحصیل در دبی کمک کند. هزینه تحصیل در دبی برای دوره کارشناسی می‌تواند از ۳۷.۵۰۰ تا ۷۰.۰۰۰ درهم اماراتی که معادل 10 هزار تا 19 هزار دلار آمریکا می‌باشد و برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس می‌تواند از ۵۵.۰۰۰ تا ۷۵.۰۰۰ درهم اماراتی که معادل 15 هزار تا 20.500 دلار آمریکا است. 

علاوه بر این، هزینه‌های زندگی دانشجویان ممکن است بسته به سبک زندگی و محل اقامتشان از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه‌های ماهانه ممکن است حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ درهم اماراتی باشد. بورسیه و کمک‌های مالی متنوعی نیز برای دانشجویان بین المللی توسط دانشگاه‌های این شهر در دسترس است. 

تحصیل در دبی

تحصیل رایگان در دبی

تحصیل رایگان در دبی، یک فرصت بی‌نظیر برای دانشجویان بین‌المللی است. اگر فرد دوره ابتدایی و راهنمایی را در امارات گذرانده باشد، تا زمان دبیرستان می‌تواند اقامت دائم امارات را کسب کند و در نتیجه امکان تحصیل رایگان در امارات را خواهد داشت. هر سال، قبل از شروع هر ترم، برنامه‌های فاند و بورسیه‌های مختلفی توسط مراکز علمی امارات در سراسر جهان منتشر می‌شود که هزینه تحصیل را پوشش می‌دهند. 

این امر به دانشجویان با استعداد و کوشا کمک می‌کند تا به صورت رایگان در دانشگاه‌های امارات تحصیل کنند و حتی مبلغی به عنوان کمک هزینه دریافت کنند. درباره تحصیل در امارات، باید بدانید که برای ورود به بهترین دانشگاه های امارات، مدرک زبان عربی لازم نیست، اما بهتر است شما پیش زمینه‌ای در این زبان داشته باشید. همچنین، شرایط تحصیل رایگان در امارات به زبان انگلیسی نیز فراهم شده است که این امر را می‌توان یکی از مزایای مهم دانشگاه‌های امارات دانست. 

تحصیل در امارات بدون مدرک زبان

تحصیل در امارات بدون مدرک زبان ممکن است در برخی دوره‌ها و دانشگاه‌ها امکان‌پذیر باشد، اما در صورت داشتن مدرک زبان، فرصت‌های بیشتری برای تحصیل و کسب شغل در دبی خواهید داشت. دانشگاه‌های برتر امارات متحده نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارند. دانشجوها می‌توانند با ارائه نمره آیلتس یا یک آزمون جایگزین آیلتس به این نیاز پاسخ دهند. با این حال، چندین دانشگاه در امارات متحده بدون نیاز به نمره آیلتس به دانشجو پذیرش تحصیلی می‌دهند. 

بسیاری از مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها در دبی به منظور جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی، نیاز به آزمون‌های استاندارد را کاهش داده‌اند. در صورتی که زبان آموزش و یادگیری تمام دروس دانشجو به زبان انگلیسی بوده باشد (به ویژه در کشورهایی که انگلیسی زبان اصلی نیست)، مؤسسه ممکن است بخاطر این دلیل بدون نیاز به مدرک زبان، دانشجو را پذیرش تحصیلی کند. 

همچنین، دانشگاه‌ها ممکن است نمرات دوره متوسطه یا سال آخر دانش‌آموز را بررسی کنند. به عنوان مثال، اگر دانشجو در کلاس‌های دهم تا دوازدهم خود بیش از ۷۵٪ نمره در درس زبان انگلیسی را گرفته باشد، دانشگاه ممکن است این را به عنوان مدرک تسلط بر زبان انگلیسی در نظر بگیرد. بیشتر دانشگاه‌ها در این شهر برای ثابت کردن تسلط بر زبان انگلیسی، آیلتس یا تافل را به عنوان مدرک آزمون زبان انگلیسی قبول می‌کنند. 

تعداد بسیار کمی از دانشگاه‌ها برای این منظور آزمون زبان انگلیسی DET یا دولینگو نیز قبول می‌کنند. برخی از دانشگاه‌های دبی مصاحبه خود را برای ارزیابی توانایی دانشجو در صحبت کردن به زبان انگلیسی انجام می‌دهند. اگر دانشجو در این مصاحبه موفق باشد، نیازی به آیلتس یا آزمون‌های دیگر نخواهد بود. 

برای کسانی که مدرک زبان ندارند، چند دانشگاه در این شهر برنامه‌های متنوعی ارائه می‌دهند. دانشگاه آمریکایی دبی فرصت‌هایی در رشته‌های مدیریت بازرگانی و علوم کامپیوتر ارائه می‌دهد و به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در این زمینه‌ها دانش و مهارت‌های خود را به دست آورند. 

همچنین دانشگاه ولونگونگ رشته‌های مهندسی و علوم اطلاعات خود را با مدارک زبان ساده‌تری پذیرش می‌دهد. دانشگاه بریتانیا در دبی رشته‌هایی در حوزه معماری و مدیریت بازرگانی ارائه می‌دهد و به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا توانایی‌های خلاق و مدیریتی خود را بررسی کنند. 

دانشگاه هریوت-وات در دبی نیز رشته مهندسی مکانیک و طراحی لباس خود را بدون مدرک زبان آیلتس پذیرش تحصیلی می‌دهند. در نهایت، دانشگاه میدلسکس دوره‌هایی در رشته رسانه و روانشناسی ارائه می‌دهد و به دانشجویان مهارت‌های لازم برای موفقیت در این زمینه‌های پویا را می‌آموزد. این دانشگاه‌ها درهایی را برای دانشجویان بدون مدرک زبان مناسب باز کرده و تضمین می‌کنند که آن‌ها به آموزش با کیفیت دبی دسترسی داشته باشند. تیم لتس گو یونی نیز می‌تواند در راهنمایی و مشاوره درباره تحصیل در امارات بدون مدرک زبان به شما کمک کند. 

بورسیه دانشگاه دبی

بورسیه دانشگاه دبی به دانشجویان بین المللی فرصتی را برای دریافت تحصیلات رایگان یا با هزینه کمتر می‌دهد. دبی به خاطر هزینه‌های زیادش معروف است. بنابراین، دانشگاه‌های این شهر بسیار گران قیمت هستند اما به بیشتر دانشجویان بین‌المللی بورسیه های مناسبی ارائه می‌دهد که در زیر به آن‌ها اشاره میکنیم: 

- آموزش رایگان در دبی. 

- بیمه سلامت دبی برای دانشجویان. 

- بن تخفیف برای سفر هوایی. 

- بن‌های تخفیف برای کتاب‌ها و تحقیقات. 

- کمک‌ هزینه زندگی دانشجویی که توسط دانشگاه‌های دبی پرداخت می‌شود. 

همانطور که در بالا ذکر شد، دانشگاه‌های معروف دبی برنامه‌های بورسیه تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان واجد شرایط و پرشور ارائه می‌کند. در اینجا، برخی از بورسیه‌های دبی ارائه شده توسط دانشگاه‌های معتبر آن را فهرست خواهیم کرد: 

دانشجو و مهاجرت تحصیلی به دبی

بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه آمریکایی دبی

شماره یک لیست، این موسسه شگفت‌انگیز را داریم که دوره‌های کارشناسی، ارشد و گواهینامه‌های مختلفی را برای دانشجویان محلی و بین‌المللی ارائه می‌دهد. با این حال، بورسیه‌های آن عموما برای دانشجویان بین المللی هستند مانند: معافیت کامل از شهریه، بیمه پزشکی، کمک هزینه ماهانه به ارزش ۶.۵۰۰ درهم اماراتی و غیره. 

بورسیه تحصیلی دانشگاه بیرمنگام در دبی 

این دانشگاه بورسیه‌ های تحصیلی متعددی برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد. برندگان بورسیه مجاز به دریافت تخفیف در شهریه از ۱۰ تا ۶۰ درصد، بسته به عملکرد تحصیلی خود می‌باشند. 

بورسیه تحصیلی دانشگاه کانادایی دبی

دانشگاه کانادایی دبی یک دانشگاه بسیار معروف در دبی است که برنامه‌های کارشناسی و ارشد در حوزه‌های مختلفی از جمله مهندسی، تجارت، معماری و ارتباطات ارائه می‌دهد. دانشجویان با عملکرد تحصیلی بالا می‌توانند اینگونه بورس‌ها را با برخی از مزایای شگفت‌انگیز مانند تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصد بر روی شهریه بدست آورند. 

همچنین، دانش‌آموزان ورزشکار و دانشجویانی با استعدادهای خاص نیز می‌توانند بورسیه های دیگری را با کاهش تا ۴۰ درصد از شهریه را بدست آورند. با استفاده از مطالب لتس گو یونی، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به بورسیه‌ های تحصیلی در دانشگاه‌های دبی را به دست آورید. 

دانشگاه ایرانی در دبی

دانشگاه ایرانی در دبی فرصتی را برای دانشجویان ایرانی فراهم می‌کند تا در محیطی آشنا با استفاده از سیستم آموزشی ایرانی تحصیل کنند. دانشگاه آزاد اسلامی (IAU) یک دانشگاه خصوصی با حضور جهانی است که شامل یک شعبه در دبی، امارات متحده عربی است. 

این دانشگاه در سال ۱۹۸۲ در تهران تاسیس شد و در حال حاضر در چند کشور جهان، از جمله امارات متحده عربی فعالیت می‌کند. شعبه دبی آن در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد و از آن زمان به بعد، دوره‌های کارشناسی و ارشد متنوعی در زمینه‌های مختلفی از جمله بازرگانی، مهندسی، حقوق و غیره ارائه می‌دهد. این مجموعه دارای امکانات مدرن و فناوری روز است تا تجربه یادگیری دانشجویان را بهبود بخشد. 

دانشگاه سه ورودی اصلی دارد: پاییز، بهار و تابستان. دوره پاییز معمولاً در ماه سپتامبر / اکتبر آغاز می‌شود، دوره بهار در ماه ژانویه / فوریه آغاز می‌شود و دوره تابستان در ماه می‌/ ژوئن آغاز می‌شود. الزامات هر رشته ممکن است بسته به رشته مورد نظر متفاوت باشد، اما در بسیاری از موارد همانند سایر الزامات است.

در دانشگاه آزاد اسلامی دبی چهارده رشته درجه‌بندی شده با کیفیت و هزینه مقرون به صرفه ارائه می‌شود و زبان تدریس آن انگلیسی است. در سطح ارشد، تا سال ۲۰۲۳ حدود ۷۲۴ طرح دفاع شده است و تعداد مقالات منتشر شده توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان این شاخه ۳۱۵ نفر است. 

در چند سال گذشته، ۱۹ کنفرانس بین‌المللی در زمینه‌هایی مانند فناوری اطلاعات، معماری، انرژی، مهندسی پزشکی، تجارت الکترونیک و رباتیک برگزار شده است. در کل، برنامه‌ها و دوره‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دبی به دانشجویان مجموعه‌ای متنوع از گزینه‌ها را برای پیگیری اهداف تحصیلی و حرفه‌ای خود در حوزه‌های تجارت، معماری، حقوق و مدیریت ارائه می‌دهند. 

کلام پایانی

شهر جهانی دبی به دلیل اقتصاد پر رونق و همچنین روابط بازرگانی و بین المللی قوی با تمامی کشورهای دنیا به عنوان یکی از مقاصد مهم تجاری و تحصیلی در جهان شناخته شده است و علاقه مندان بسیاری از سراسر دنیا این شهر مهم را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. دبی در بین اقتصادهای سریع الرشد جهان قرار دارد و بستر گسترده‌ای برای کارآفرینی دارد که صدها هزار شغل جدید در زمینه‌های متنوع ایجاد می‌کند. حضور دانشگاه‌های جهانی معروف و اقتصادی قوی، تحصیل در دبی را به انتخابی بسیار سودمند تبدیل کرده است. دریافت ویزای تحصیلی دبی ممکن است فرایندی پیچیده باشد، اما با کمک تیم مهاجرتی لتس گو یونی می توانید با خیالی راحت و بدون دغدغه این فرایند را پشت سر بگذارید.