تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان یکی از بهترین گزینه‌های تحصیلی پیش روی متقاضیان مهاجرت تحصیلی در دنیاست که زبان انگلیسی زبان اول آن‌ها نیست و همچنین گرفتن یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی نیز زمان‌بر و سخت است. پس اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در آمریکا هستید و مدرک زبان ندارید، به راحتی می‌توانید از طریق تحصیل به کشور آمریکا مهاجرت کنید.

بسیاری از دانشگاه‌های کشور آمریکا از طریق پذیرش مشروط، دانشجویانی که از نظر تحصیلی واجد شرایط هستند ولی مدرک زبان انگلیسی ندارند را پذیرش می‌کنند و افراد باید پس از ورود به دانشگاه به مدت معلوم به آموزش زبان انگلیسی مشغول شوند و پس از اتمام دوره آموزش زبان وارد دوره‌های اصلی دانشگاه شوند. 

اگر شما نیز قصد تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان را دارید، با رزرو وقت مشاوره مهاجرتی خود از گروه لتس گو یونی، اولین گام در مسیر مهاجرت تحصیلی به آمریکا را بردارید. مشاوران با تجربه لتس گو یونی در طول این مسیر همراه شماست.

پذیرش تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان

پذیرش تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان یک روش راحت و مطمئن است که متقاضیان می‌توانند از این طریق بدون داشتن یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی برای تحصیل وارد خاک آمریکا شوند و در بالاترین سطح آموزش و تحصیلات، به تحصیل مشغول شوند.

ممکن است برخی از افراد دقیقاً بدانند که می‌خواهند در چه رشته‌ای تحصیل کنید، و یا احتمالاً دانشگاه یا کالج خود را انتخاب کرده‌اند. یا حتی برخی دیگر از افراد رویای حضور در کلاس درس دانشگاه‌های آمریکایی را در سر می پرورانند، اما مطمئن نیستند که چگونه این رویا را محقق کنند.

تحصیل در آمریکا بدون مدرک

خوشبختانه برای رسیدن به این رویاها راه‌های مختلفی پیش روی افراد است. اکنون بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی که سایر شرایط پذیرش را دارند، اما باید مهارت زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند، «پذیرش مشروط» ارائه می‌دهند. پذیرش مشروط برای دانشجویان بین المللی با استعداد و توانمند راهی برای ورود به کلاس‌های درسی دانشگاه‌های آمریکا را فراهم می‌کند که در ادامه با این شرایط آشنا خواهیم شد.

نکته قابل توجه در خصوص تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان به روش پذیرش مشروط این است که افراد در تمامی مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری می‌توانند از این روش استفاده کنند و برای تحصیل به کشور آمریکا مهاجرت کنند. همچنین تعداد دانشگاه‌هایی که این روش را برای پذیرش دانشجویان استفاده می‌کنند زیاد است و افراد به راحتی می‌توانند در شهر و دانشگاه مورد علاقه خود تحصیل کنند.

هزینه‌های تحصیل در آمریکا نیز کاملا به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و شهر محل تحصیل بستگی دارد و افراد باید اطلاعات مربوط به هزینه‌های تحصیل در آمریکا را پس انتخاب رشته و دانشگاه از سایت دانشگاه مورد نظر خود دریافت کنند.

پذیرش کاندیشنال آمریکا

پذیرش کاندیشنال آمریکا چیست؟ پذیرش مشروط یا کاندیشنال برنامه‌ای است که توسط کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکایی ارائه می‌شود و در آن به دانشجویان بین المللی که تمامی شرایط غیر از مدرک زبان را داشته باشند، پذیرش در یک برنامه تحصیلی را با این شرط که آنها باید با شرکت در برنامه زبان انگلیسی دانشگاه، مهارت‌های زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند؛ ارائه می‌کنند. 

به طور کلی اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌ها در آمریکا برای درخواست پذیرش مشروط نیازی به نمره تافل یا آیلتس ندارند و متقاضیان از این روش می‌توانند بدون داشتن مدرک زبان به کشور آمریکا مهاجرت تحصیلی کنند. مراحل این نوع از پذیرش تحصیلی در آمریکا به شرح زیر است:

مرحله 1: درخواست پذیرش مشروط در دانشگاه

همه دانشگاه‌ها و کالج‌ها پذیرش مشروط ارائه نمی‌دهند، بنابراین مهم است که قبل از درخواست پذیرش، از در دسترس بودن این گزینه اطلاع کسب شود. اغلب، اگر دانشگاه یک برنامه فشرده انگلیسی داشته باشد، یا با یک برنامه فشرده زبان انگلیسی خصوصی توافق کرده باشد، متقاضیانی که واجد شرایط آکادمیک هستند را ممکن است برای پذیرش مشروط در نظر بگیرند. در این صورت، متقاضی باید یک بسته درخواست را با تمام مدارک اصلی مورد نیاز، به استثنای مدرک تسلط به زبان انگلیسی، ارسال کند.

دانشگاه مدارک درخواست متقاضی را ارزیابی می‌کند و اگر از نظر تحصیلی قابل پذیرش باشد، دانشگاه می‌تواند برای فرد نامه پذیرش مشروط صادر کند. این بدان معناست که پس از تکمیل موفقیت آمیز برنامه فشرده انگلیسی مشخص شده و یا گزارش نمره آزمون مناسب (TOEFL یا IELTS)، پذیرش کامل در دانشگاه به فرد پیشنهاد می‌شود.

مرحله 2: درخواست پذیرش در یک برنامه فشرده زبان انگلیسی

هنگامی که پذیرش مشروط متقاضی از سوی دانشگاه انجام شد، متقاضی باید برای پذیرش در برنامه فشرده انگلیسی مورد تایید دانشگاه نیز درخواست دهد. همه درخواست‌ها، هزینه‌ها و تأیید حمایت مالی نیز باید ارسال شود. پس از اینکه نامه پذیرش برنامه فشرده انگلیسی برای متقاضی صادر شد، فرم مهاجرتی متناسب با این شرایط که معمولاً فرم I-20 است، نیز صادر می‌شود.

مرحله 3: اقدام ویزای دانشجویی آمریکا

برای درخواست ویزای دانشجویی برای کشور آمریکا، باید تمامی مدارک مربوط به پذیرش مشروط اعم از برنامه فشرده انگلیسی، مدارک اصلی پشتیبانی مالی و نامه پذیرش مشروط از دانشگاه به کنسولگری یا سفارت ایالات متحده ارسال شود تا بقیه مراحل از سوی کنسولگری و سفارت بررسی شود.

حتی اگر ممکن است توانایی‌های انگلیسی محدودی داشته باشید، مهم است که بتوانید به سؤالات اساسی در مورد برنامه فشرده انگلیسی و دانشگاه پاسخ دهید. دانستن محل دانشگاه و برنامه انگلیسی، آنچه می خواهید مطالعه کنید، و داشتن توانایی بیان مختصر دلیل رفتن به آن مدرسه می‌تواند در مصاحبه ویزا بسیار مفید باشد. 

اگرچه هیچ تضمینی در مصاحبه ویزا وجود ندارد، اما هر چه پاسخ‌های خود را طبیعی‌تر و راحت‌تر ارائه کنید، احتمال یک نتیجه مثبت بیشتر خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا بدون مدرک

مرحله 4: تایید نهایی

پس از صدور ویزای دانشجویی آمریکا، دیگر متقاضی باید خود را برای سفر به آمریکا آماده کند و با ارتباط دقیق با دانشگاه مورد نظر در موعد مقرر برای شرکت در دوره زبان فشرده حضور داشته باشد. هنگام شروع تحصیل در برنامه فشرده انگلیسی، مهم است که افراد با دانشگاهی که به صورت مشروط در آن پذیرش شده‌اند در تماس باشند. 

مرحله 5: تکمیل موفق دوره زبان و پذیرش کامل دانشگاه 

افراد پس از تکمیل برنامه فشرده زبان انگلیسی، به دانشگاه منتقل می‌شوند. همچنین نوع ویزای دانشجویی نیز انتقال خواهد یافت.

ویزای تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان انگلیسی سخت‌ترین قسمت این پروسه است که دلایل بسیاری برای آن وجود دارد. متاسفانه اخذ ویزای کشور آمریکا برای متقاضیان ایرانی به دلیل روابط سیاسی دو کشور ایران و آمریکا کمی سخت است و مسیر پیش روی متقاضیان نامشخص است.

از آنجایی که دولت آمریکا در کشور ایران کنسولگری ندارد، متقاضیان باید برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به دیگر کشورها همچون: ترکیه، ارمنستان، امارات و … سفر کنند تا بتوانند برای مصاحبه حضوری سفارت در مقابل مامور ویزا حضور یابند.

همچنین به طور کلی اگر فردی در زمان مصاحبه حضوری برای اخذ ویزای دانشجویی، بدون هیچ مهارت زبانی حضور داشته باشد ممکن است نتواند به خوبی مامور سفارت را متقاعد کند و به همین علت درخواست ویزای دانشجویی فرد متقاضی رد می‌شود. پس بهتر است افراد قبل از زمان مصاحبه حضوری کمی بر روی مهارت‌های زبان انگلیسی خود کار کنند تا بتوانند در خصوص اهداف تحصیلی خود در آمریکا افسر سفارت را متقاعد کنند.

ویزای تحصیلی آمریکا بدون مدرک

برای بالا بردن شانس موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، کامل بودن تمامی مدارک و نامه پذیرش تحصیلی مشروط دانشگاه لازم است. همچنین داشتن تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در آمریکا یکی دیگر از ملاک‌های موفقیت در اخذ ویزای دانشجویی آمریکاست.

کلام آخر 

برای تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان انگلیسی روش تحصیل مشروط از سوی دانشگاه‌های آمریکایی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است که بسیار گزینه مناسبی است. فقط بهتر است افراد برای موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به پیچ و خم این پروسه آشنایی داشته باشند و با همراهی گروه مهاجرتی لتس گو یونی اقدامات اولیه خود را انجام دهند.