تحصیل در رشته زبان انگلیسی در خارج از کشور یک گزینه پیش روی افرادی است که علاقه فراوانی به این رشته تحصیلی دارند و دانش زبانی آن‌ها در سطح قابل قبولی است. یعنی افرادی که قصد دارند در این رشته تحصیلی در خارج از کشور مشغول به تحصیل شوند باید تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشند و این یکی از لازمه ‌های تحصیل در این رشته است.

پس اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در رشته زبان انگلیسی هستید و به این زبان تسلط دارید، می‌توانید با انتخاب کشورهای بسیاری در جهان برای تحصیل در این رشته اقدام کنید و الزاما نیاز نیست حتما یک کشور انگلیسی زبان را انتخاب کنید، چرا که در اکثر کشورها دانشگاه‌هایی وجود دارد که زبان تدریس آن‌ها انگلیسی است. اگر قصد دارید اقدام کنید وقت مشاوره تحصیلی خود را از گروه مهاجرتی لتس گو یونی رزرو کنید تا اولین قدم را بردارید.

رشته زبان انگلیسی در خارج از کشور

رشته زبان انگلیسی در خارج از کشور یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی است که افراد بسیاری که علاقه مند به این رشته تحصیلی هستند، این رشته را برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از ایران انتخاب می‌کنند. اما یکی از مهمترین لازمه‌های تحصیل در این رشته تحصیلی داشتن مهارت انگلیسی است.

رشته زبان انگلیسی در خارج از کشور

همانطور که می‌توانید تصور کنید، تحصیل این زبان در دانشگاه فرصت بسیار مهمی است که به افراد این شانس را می‌دهد تا علاوه بر تقویت مهارت‌های خود در رشته زبان، مجموعه‌ای از مهارت‌ها را برای آینده شغلی خود در خارج از کشور را کسب کنند و بتوانند از آن استفاده کنند.

زبان انگلیسی در اکثر کشورهای دنیا به عنوان زبان رسمی شناخته شده است و بیش از 500 میلیون نفر در سراسر جهان به این زبان صحبت می‌کنند که طبق آمار دومین زبان رسمی در دنیاست. همچنین انگلیسی زبان دوم بسیاری از افراد در جهان است که از این جهت یکی از رایج ترین زبان‌هاست. 

یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی افراد که علاقه مند به تقویت مهارت‌های زبان خود هستند تحصیل در کالج‌های زبان در کانادا و سایر کشورهای انگلیسی زبان است که از این طریق افراد می‌توانند برای آموزش زبان وارد کشور مورد علاقه خود شوند و آموزش زبان انگلیسی را در آن کشور بگیرند. 

در نتیجه داشتن مدرک دانشگاهی زبان برای آینده افراد بسیار با اهمیت است. هدف اصلی مدرک زبان انگلیسی درک و کشف روشی است که در آن زبان در طول زمان تکامل یافته و توسعه یافته است تا در موقعیت‌های مختلف رسمی و غیررسمی و توسط افراد مختلف قابل استفاده باشد.

انگلیسی زبانان بومی ممکن است انتظار داشته باشند که مطالعه زبان انگلیسی برای آنها کاملاً طبیعی باشد، اما کار مطالعه این زبان در یک دوره مدرک محور دانشگاهی چیزی نیست که به راحتی انجام شود و مطمئناً آزمونی برای توانایی افراد به عنوان یک دانشجو خواهد بود.

با این حال، یک مدرک زبان خوب از یک دانشگاه معتبر می‌تواند فرصت‌های بزرگی را هم در دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی و هم در بازار کار رقابتی‌تر فراهم کند. اما باید بدانید که رشته زبان انگلیسی گرایش‌های مختلفی همچون: ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی و زبان شناسی دارد.

دلایل زیادی برای مطالعه این رشته در دانشگاه‌های خارج از کشور وجود دارد که مهمترین آن حضور در فضایی است که زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی استفاده می‌شود و افراد بهتر می‌توانند آموزش‌های خود را پشت سر بگذارند. پس در کنار آموزش چیزهای زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند از این تجربه به دست آورند.

مدرک زبان انگلیسی به فارغ التحصیلان مهارت‌های ارتباطی عالی، تفکر انتقادی، مدیریت زمان و مهارت‌های سازمانی را ارائه می‌دهد. همه این‌ها در چندین صنعت قابل انتقال هستند و به فارغ التحصیلان این امکان را می‌دهند تا مسیرهای شغلی را در بسیاری از بخش‌های مختلف در پیش بگیرند.

در نهایت، تصمیم شما در مورد اینکه در دانشگاه در چه رشته تحصیلی درس بخوانید کاملا به چیزی برمی‌گردد که بیشتر به آن علاقه دارید. شما سه (یا احتمالاً چهار) سال از زندگی خود را در یک موضوع صرف خواهید کرد و بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که این موضوعی است که می‌توانید در درازمدت از آن لذت ببرید.

مانند بسیاری از مدارک تحصیلی، ویژگی‌های یک مدرک دانشگاهی انگلیسی به شدت به این بستگی دارد که کدام دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنید. علاوه بر این، معمولا دانشگاه‌ها آن را به عنوان یک موضوع مستقل ارائه نمی‌کند. بلکه بسیاری آن را همراه با موضوعات مرتبط مانند زبان شناسی یا ادبیات ارائه می‌دهند و بسیاری نیز دوره‌های افتخاری مشترک دیگری را ارائه می‌دهند.

ادبیات انگلیسی

مدرک زبان و ادبیات انگلیسی به گونه‌ای طراحی شده است که افراد را به خواندن کتاب، تجزیه و تحلیل نظریه‌ها، نقد نثر و شعر و نگاه انتقادی‌تر به علائم و کلمات وادار می‌کند و هدف این است که دانش آموزان به طور خلاقانه و تحلیلی در مورد این زبان فکر کنند. 

رشته ادبیات انگلیسی با سایر مدارک زبان متفاوت است، زیرا برای دانش آموزانی در نظر گرفته شده است که قبلاً به زبان انگلیسی نوشتاری و گفتاری مهارت دارند. مدرک زبان انگلیسی می‌تواند به طور مساوی بر روی جنبه‌های ادبیات و زبان تمرکز کند.

رشته زبان انگلیسی در خارج

دوره‌ای با تمرکز بر ادبیات انگلیسی معمولاً به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا متون ادبی تاریخی را در طول دوره تحصیل خود مطالعه کنند. دروس این رشته با طیف متنوعی از ادبیات دوره‌های مختلف شروع می‌شود. به عنوان مثال دانشجویان این رشته می‌توانند یک هفته شکسپیر و هفته بعد ویرجینیا وولف را بخوانند. 

زبان شناسی

مدرک زبان در حوزه تخصصی زبان شناسی برعملکرد این زبان خارج از ادبیات، تجزیه و تحلیل متون ادبی متمرکز است. این شاخه از زبان انگلیسی به تجزیه و تحلیل مکالمه گفتاری معمولی، گفتار متنی، روش‌های تبلیغاتی یا استفاده از زبان در گفتمان تخصصی ارتباط دارد.

دانشجویان این رشته به مطالعه علمی زبان انسان و توصیف قالب‌ها و قواعد حاکم بر آن می‌پردازند. در این رشته تحصیلی که یکی از گرایش‌های زبان انگلیسی است، زبان از جنبه‌های ساختاری، اجتماعی، فرهنگی، ادبی و آموزشی، روانشناختی، زیستی و دیگر زمینه‌های مرتبط مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

بازار کار رشته زبان انگلیسی در خارج از کشور

اما آنچه که هر دانشجوی رشته زبان می‌خواهد بداند این است: پس از فارغ‌التحصیلی با مدرک زبان انگلیسی چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ پاسخ به این سؤال طولانی‌تر از آن چیزی است که انتظار دارید، زیرا فارغ‌التحصیلان مدرک زبان را می‌توان در بسیاری از موقعیت‌های شغلی در نظر گرفت.

مدرک زبان انگلیسی یک مدرک قابل استفاده در بسیاری از صنایع و مشاغل است، به این معنی که می‌توانید از مهارت‌هایی که یاد می‌گیرید در بسیاری از صنایع استفاده کنید. همچنین اغلب می‌توان مطالعه انگلیسی را با موضوعات دیگری مانند جامعه شناسی، تاریخ و سیاست ترکیب کرد. 

اغلب فارغ التحصیلان رشته زبان انگلیسی استفاده از مهارت‌های ارتباطی قوی خود را به همراه دانش دقیق خود از علم نوشتار را ترکیب می‌کنند. گزینه‌های شغلی محبوب برای فارغ التحصیلان دارای مدرک زبان انگلیسی عبارتند از: زبانشناس، ویرایشگر، روزنامه نگار، معلم، نویسنده، روابط عمومی و بازاریابی.

سخن پایانی

رشته زبان انگلیسی در بسیاری از کشورهای دنیا و در برترین دانشگاه‌های جهان برای علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌شود و انتخاب مقصد بسته به اهداف آینده افراد دارد، اما تحصیل رشته زبان انگلیسی در یکی از کشورهای انگلیسی زبان همچون: کانادا، آمریکا، انگلستان و استرالیا بسیار جذاب‌تر است و افراد با حضور در محیط‌های انگلیسی زبان به تقویت مهارت‌های کلامی و ارتباطی خود می‌پردازند. لتس گو یونی همراه شما در این مسیر است.