تحصیل در خارج بدون مدرک زبان، اپلای بدون مدرک زبان و اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان مواردی هستند که در این مطلب به آنها می پردازیم. شاید شما هم تا به حال اینطور فکر می کردید که تحصیل در خارج بدون آزمون زبان رویایی بیش نبوده و نمی توان در واقعیت به آن دست پیدا کرد، اما در زمینه تحصیل بدون آزمون زبان در خارج از کشور فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار هستند و در صورت رعایت آنها می توان این رویا را به واقعیت تبدیل کرد.

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

پیش از این با شما درباره یکی از آزمون های معتبر زبان برای تحصیل در خارج از کشور یعنی آزمون آیلتس صحبت کردیم، اما این بار قصد داریم تا از جوانب مختلف به موضوع تحصیل در خارج بدون مدرک زبان بپردازیم و ببینیم چه روش هایی برای تحقق این موضوع در دسترس است.

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

اپلای بدون مدرک زبان

همانطور که می دانید، تحصیل در خارج از کشور نیازمند دریافت یک مدرک مهم اولیه به نام acceptance letter یا نامه پذیرش تحصیلی از کالج یا دانشگاه خارجی است. زمانی که می‌خواهید برای پذیرش تحصیلی یک دانشگاه درخواست دهید به اصطلاح به این روند اپلای می‌گویند.

از این رو اگر می‌خواهید بدون مدرک زبان اپلای کنید، باید به خوبی در مورد مقاصد تحصیلی در دسترس خود تحقیق کرده و بهترین گزینه را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنید. بر همین اساس، بد نیست تا در ادامه شرایط اپلای بدون آزمون زبان چندین مقصد تحصیلی معروف دنیا را با یکدیگر بررسی کنیم:

پذیرش از کالج های کانادا بدون مدرک زبان

کشور کانادا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در دنیا است که از سیستم آموزشی فوق العاده با کیفیتی برخوردار است. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا را داشته باشید، باید به این موضوع توجه کنید که یکی از شرایط اصلی اغلب کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور داشتن مدرک زبان معتبر آیلتس و یا تافل است.

در واقع داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی یکی از پیش نیازهای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا است.اما اگر با این حال باز هم بخواهید تا بدون آزمون زبان برای تحصیل در کانادا اپلای کنید، باید به سراغ دانشگاه‌ها و یا کالج‌هایی بروید که پذیرش مشروط نیز برای متقاضیان بین المللی صادر می کنند.

این بدین معنی است که متقاضی ادامه تحصیل در کانادا تنها به این شرط امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارد که دوره آمادگی کامل زبان را در کانادا گذرانده و در آزمون زبان قبول شود.

از این رو فردی که می‌خواهد با پذیرش مشروط و بدون مدرک زبان برای یک دانشگاه کانادایی اپلای کند، باید خود را برای پرداخت هزینه های چند هزار دلاری کلاس های زبان در کانادا آماده کند که موجب بیشتر شدن هزینه های تحصیلی وی در این کشور می‌شود.

اما تحصیل در کانادا تنها محدود به مدرک پذیرش تحصیلی نبوده و بعد از آن نیازمند ویزای تحصیلی کانادا نیز هست. از این رو دانشجویی که می خواهد بدون آزمون زبان اپلای کند و پذیرش مشروط یک کالج و یا دانشگاه کانادایی را دریافت کند باید به فکر ارائه دلیل موجه و قابل قبول به افسر سفارت باشد.

به بیانی دیگر، پذیرش مشروط و ادامه تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا برای افسر پرونده محل شک بوده و ممکن است در صورت ضعف نشان دادن متقاضی و وجود مدارک ضعیف متقاضی، موجب ریجکت ویزای تحصیلی کانادا شود.

بر همین اساس، لتس گو یونی به شما پیشنهاد می کند تا حد ممکن از اپلای بدون مدرک زبان برای تحصیل در کانادا صرف نظر کرده و پیش از اقدام برای پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا، آزمون زبان آیلتس و یا تافل خود را با هزینه ای بسیار کمتر در داخل ایران بگیرید، اما اگر بر تصمیم خود ثابت قدم هستید و می خواهید با استفاده از پذیرش مشروط این کار را انجام دهید، بهتر است همه جوانب را در نظر گرفته و دلایل قابل قبول و توجیه پذیری به افسر سفارت ارائه دهید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان چه شرایطی دارد مراجعه کنید.

دوره های زبان در خارج

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

بدون شک تحصیل در ایتالیا یکی از بهترین گزینه‌های تحصیلی خارج از کشور است. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که این کشور در قاره اروپا و حوزه شنگن واقع شده است. این بدین معنی است که فرد دارنده ویزای تحصیلی ایتالیا امکان سفر آزادانه به سایر کشورهای این حوزه از جمله فرانسه، آلمان، بلژیک، سوئد و بسیاری از کشورهای دیگر را دارد.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اپلای بدون آزمون زبان در دانشگاه های ایتالیا چه ربطی به حوزه شنگن دارد، در جواب باید بگوییم که آن دسته از متقاضیانی که نیازمند اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در این کشور هستند با سختگیری های بیشتری از جانب سفارت ایتالیا روبرو می شوند و نبود مدرک زبان می تواند مانعی برای دریافت این ویزای ارزشمند باشد.

در واقع، برخی از دانشگاه‌های ایتالیا همانند کانادا شرایط پذیرش بدون مدرک زبان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند، اما اولویت این طرح برای متقاضیانی است که نیاز به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ندارند، که شامل حال شهروندان ایرانی نمی‌شود.

به بیانی دیگر، اگر به عنوان یک ایرانی قصد تحصیل در ایتالیا بدون آزمون زبان را داشته باشید، ممکن است موفق به دریافت پذیرش مشروط تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور شوید، اما برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا شرایط سختی را تجربه خواهید کرد.

نداشتن مدرک زبان برای تحصیل در ایتالیا می‌تواند برای افسر پرونده به این معنی باشد که ادامه تحصیل در این کشور برای شما اولویت اصلی نبوده و قصد از مهاجرت شما چیز دیگری است، اینکه ممکن است تمکن مالی و بودجه تحصیلی شما برای هزینه های کلاس های زبان، شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور کفایت نکند، اینکه چرا با هزینه بسیار کمتر، آزمون زبان را در داخل کشور نگرفته‌اید و بسیاری از موارد دیگری که به سادگی موجب ریجکت پرونده شما می شود.

اما اگر باز هم حاضر هستید که ریسک ریجکت ویزای تحصیلی ایتالیا را به جان بخرید، پیشنهاد می‌کنیم که به خوبی در مورد دانشگاه و یا کالج ایتالیایی تحقیق کرده و از امکان دریافت پذیرش تحصیلی مشروط مطمئن شوید، سپس تمامی مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ایتالیا را با کمک یک کارشناس با تجربه آماده کنید، چون بالا بودن میزان تمکن مالی، داشتن سابقه سفر، ارائه انگیزه نامه و برنامه تحصیل دقیق و موجه، آمادگی برای مصاحبه ویزای تحصیلی، توجیه گپ تحصیلی، اثبات داشتن تعلقات عاطفی در کشور مبدا و موارد این چنینی می تواند در میزان موفقیت شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

شما این امکان را دارید تا در صورت تمایل از مشاوره تحصیلی و ارزیابی آنلاین لتس گو یونی استفاده کرده و با اطلاعات بیشتری تحصیل در خارج بدون مدرک زبان را تجربه کنید.

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در اوکراین بدون مدرک زبان

کشور اوکراین نیز یکی از مقاصد تحصیلی معروف و معتبر در اروپا است که علاوه بر نامه پذیرش تحصیلی نیاز به ویزای تحصیلی نیز دارد. اما باید به این موضوع توجه کنید که اوکراین عضو حوزه شنگن نبوده و نسبتاً سختگیری کمتری برای صدور ویزای تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی دارد.

اگر خواستار اپلای بدون آزمون زبان در دانشگاه‌های اوکراین باشید، می توانید مجدداً برای پذیرش مشروط برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور اقدام کرده و دوره های زبان را پیش از ورود به دانشگاه در اوکراین بگذرانید.

شما این اختیار را دارید تا به جای شرکت در دوره های زبان انگلیسی در دوره زبان روسی و یا اوکراینی شرکت کرده و رشته تحصیلی دانشگاهی خود را نیز با این زبان پاس کنید.

فراموش نکنید که برای تحصیل در اوکراین نیز ارائه مدرک زبان برای دانشجوی بین المللی الزامی است و تنها می‌توان با پذیرش تحصیلی مشروط برای تحصیل در اوکراین اقدام کرد. از این رو باید برای بالا بردن درصد موفقیت خود در اخذ ویزای تحصیلی اوکراین، به تمامی فاکتورهای تاثیرگذار از جمله تمکن مالی کافی، نداشتن شرط سنی و گپ تحصیلی زیاد، ارائه برنامه تحصیلی قابل قبول و مواردی از این قبیل توجه ویژه ای داشته باشید.

تحصیل در چین بدون مدرک زبان

در حال حاضر کشور چین در کنار ژاپن، کره جنوبی، مالزی و سنگاپور جزو برترین مقاصد تحصیلی آسیایی در دنیا محسوب شده و تعداد زیادی از دانشگاه های چین در بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

تحصیل در چین علاوه بر نامه پذیرش تحصیلی نیازمند ویزای تحصیلی نیز هست و یکی از شروط قبولی در پذیرش و ویزای تحصیلی چین داشتن مدرک زبان بین المللی آیلتس و یا تافل است. اما با این حال، شما این امکان را دارید تا شرایط پذیرش تحصیلی دانشگاه های برتر چین را مورد ارزیابی و مقایسه قرار داده و برای اپلای بدون آزمون زبان در چین اقدام کنید.

همچنین بسیاری از دانشگاه های این کشور، دروس خود را به زبان چینی ارائه می دهند، از این رو اگر مایل هستید تا به تحصیل در چین با زبان چینی بپردازید، می توانید برای ثبت نام در کلاسهای چینی دانشگاه و یا کلاس‌های چینی موسسات خصوصی در این کشور اقدام کرده و با دریافت مدرک زبان چینی تحصیل به این زبان را در کشور چین تجربه کنید.

درست است که چینی یکی از سخت‌ترین زبان‌ها در سراسر دنیاست، اما در کسب و کار و تجارت کارایی بسیار زیادی در کل جهان داشته و موقعیت‌های کاری بسیار زیادی را پس از فارغ التحصیلی برای شما مهیا می‌کند.

بنابر آمار، کیفیت و هزینه کلاس‌های زبان انگلیسی داخل کشور بهتر از چین بوده و بهتر است به جای دریافت پذیرش مشروط و اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی چین بدون آزمون زبان و شرکت در کلاس‌های آمادگی زبان در چین، از همان ابتدا مدرک زبان انگلیسی خود را در ایران گرفته و بعد از آن برای اپلای و تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان چین اقدام کنید.

در حالت کلی احتمال ریجکت ویزای تحصیلی چین بخاطر داشتن پذیرش مشروط آنچنان زیاد نیست، اما توصیه می‌کنیم که پیش از انجام این کار حتماً با کارشناسان مهاجرت تحصیلی لتس گو یونی تماس گرفته و در این زمینه مشورت کنید.

تحصیل بدون مدرک زبان در چین

تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان

کشور مالزی نیز یکی از مقاصد تحصیلی با کیفیت آسیایی است که نیازمند دریافت ویزای تحصیلی مالزی نیز هست. زبان اصلی دانشگاه های مالزی همانند چین، انگلیسی نبوده و به زبان بومی یعنی زبان مالایی است، از این رو باید بنابر رشته و مقطع تحصیلی به دنبال دانشگاهی باشید که دروس را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

شما می توانید بدون مدرک زبان برای اپلای برخی از دانشگاه های مالزی اقدام کنید، از این رو باید حتماً با دپارتمان پذیرش دانشگاه مورد نظر خود مکاتبه کرده و از امکان دریافت پذیرش مشروط و شرکت در کلاس های آمادگی زبان انگلیسی پیش از ورود به دانشگاه مطمئن شوید.

سختگیری افسر سفارت برای صدور ویزای تحصیلی مالزی با نامه پذیرش مشروط در قیاس با کشورهایی نظیر ایتالیا و کانادا آنچنان زیاد نیست، اما باز هم ارائه برنامه تحصیلی موجه، کامل بودن مدارک تحصیلی و کافی بودن تمکن مالی موجب محکم کاری شده و شانس موفقیت شما را بالا خواهد برد.

تحصیل در تایلند بدون مدرک زبان

تحصیل در کشور تایلند نیز علاوه بر نامه پذیرش تحصیلی نیازمند ویزای تحصیلی این کشور است. اگر قصد دارید تا بدون مدرک زبان برای اپلای و ویزای تحصیلی تایلند اقدام کنید، باید حتماً با دپارتمان پذیرش دانشگاه مورد نظر خود در این کشور تعامل و مکاتبه کرده و از وجود امکان برای دریافت پذیرش مشروط و کلاس های آمادگی زبان در تایلند مطمئن شوید.

خوشبختانه سختگیری چندانی بر سر تحصیل در تایلند بدون آزمون زبان وجود ندارد، اما توصیه ما به شما این است که به دلیل بالاتر بوده سطح کیفی آموزش زبان انگلیسی در داخل کشور، دوره های زبان را پیش از اقدام برای پذیرش و ویزای تحصیلی تایلند گذرانده و با در دست داشتن مدرک زبان آیلتس و یا تافل راهی دانشگاه های این کشور آسیایی و خوش آب و هوا شوید.

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

در حال حاضر کشور ترکیه یکی از ایده آل ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان ایرانی محسوب می شود. این بدین خاطر است که برای تحصیل در ترکیه، الزامی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارید، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار مناسب است و می توانید بدون اخذ ویزای تحصیلی و تنها با نامه پذیرش تحصیلی، تحصیلات خود را در این کشور شروع کنید.

دانشگاه های دولتی و کم هزینه ترکیه اغلب دروس خود را به زبان ترکی استانبولی ارائه می دهند. از این رو آزمون زبان انگلیسی کارآمد نبوده و باید در داخل و یا خارج از کشور برای مدرک زبان ترکی تومر اقدام کنید.

اما اگر خواستار تحصیل در دانشگاه های خصوصی و انگلیسی زبان ترکیه هستید، می‌توانید پذیرش مشروط این دانشگاه‌ها را گرفته و بدون نیاز به ویزا به ترکیه سفر کرده و در کلاس‌های آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه شرکت کنید.

تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های خارجی

تحصیل در قبرس بدون مدرک زبان

در آخر، مقصد تحصیلی قبرس نیز گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان است. تحصیل در قبرس شمالی همانند ترکیه نیاز به ویزای تحصیلی ندارد، اما اغلب دانشگاه ها رشته ها و مقاطع تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

از این رو شما می‌توانید بدون مدرک زبان برای اپلای دانشگاه اقدام کرده و پذیرش مشروط دریافت کنید و با حضور در قبرس، در کلاسهای آمادگی زبان شرکت کرده و پس از دریافت مدرک زبان بین المللی تحصیلات خود را در دانشگاه‌های با کیفیت این کشور ادامه دهید.

نتیجه گیری

در حالت کلی می‌توان اینطور گفت که تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان در مقاصد تحصیلی آسیایی به دلیل شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی نسبتاً ساده‌تر، دست یافتنی‌تر بوده و برای مقاصدی نظیر اروپا و یا کانادا نیازمند ارائه دلیل موجه به افسر پرونده ویزای تحصیلی است، چون در صورتی که افسر سفارت درباره پذیرش مشروط و بدون مدرک زبان شما توجیه نشود و به قصد از تحصیل شما در این کشور شک کند، با پدیده ریجکت ویزای تحصیلی روبرو خواهید شد.

شما این امکان را دارید تا در صورت تمایل از خدمات تخصصی مشاوره و پذیرش تحصیلی رایگان لتس گو یونی در زمینه تحصیل در خارج بدون مدرک زبان استفاده کنید.