این مطلب برای افرادی است که تصمیم به مهاجرت و زندگی در رم ایتالیا را دارند، به صورت جامع می توانید راهنمای زندگی در رم را در مجله لتسگو یونی مطالعه کنید. به طور قطع رم یکی از بهترین شهرهایی در ایتالیا است که میتوانید از آن بازدید کنید. پس از چندین ماه اقامت و زندگی در این شهر متوجه خواهید شد که رم  یکی از بهترین شهرهای مناسب زندگی برای تمام افراد است.

نه تنها زندگی در رم هزینه بسیار مناسبی دارد، همچنین شما فرصت ملاقات با سایر مهاجرین را نیز خواهید داشت که هر کدام از آن ها نیز از طریق روش های مختلف مهاجرت به این کشور آمده اند. در این مطلب به شما توضیح میدهیم که چرا رم  برای زندگی جای خوبی است، چگونه در آنجا اقامت بگیرید، و چگونه یک شغل پیدا کنید. حتی نکات جزئی مثل محل تهیه غذا و آنچه را که برای اقامت خود احتیاج دارید را نیز به شما خواهیم گفت.

هزینه زندگی در رم ایتالیا

اگرچه که رم از گرانترین شهرهای ایتالیا است ولی هنوز هم زندگی در این شهر مقرون به صرفه است. در اینجا هزینه های زندگی در رم  را بصورت جداگانه بیان میکنیم.

هزینه های زندگی در شهر رم

به طور کلی اجاره های مکان هایی که به مرکز شهر تاریخی رم  نزدیکتر هستند گرانتر میباشد ولی اگر مشکلی برای استفاده از مترو یا تراموا نداشته باشید میتوانید در حومه شهر آپارتمان های ارزانتری پیدا کنید.

هزینه های زندگی در شهر رم

 

اجاره آپارتمان بستگی به محلی دارد که انتخاب میکنید، اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه یا یک سوئیت خصوصی در حدود ۸۰۰ تا ۱۴۰۰ یورو (۸۸۰ تا ۱۵۴۵ دلار آمریکا) است. البته شما میتوانید از آپارتمان های مشترک با یک هم اتاقی که ارزانتر هستند استفاده کنید. اجاره ماهیانه آنها بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو (۴۴۰ تا ۱۱۰۰ دلار آمریکا) است

 

به خاطر داشته باشید که اجاره آپارتمان های مبله بیشتر از این مقدارها است. بنابراین اگر به دنبال پیدا کردن مکانی برای زندگی با قیمت مناسب هستید اول محله هایی دورتر از نقاط گردشگری را جستجو کرده و بعد از آن برای هزینه های کمتر، زندگی با یک هم اتاقی را انتخاب کنید.

هزینه غذا و اغذیه در رم

یکی از بهترین لذت های و تجربه های زندگی در رم خوردن غذاهای محلی آنجاست. خوشبختانه ایتالیایی ها و مخصوصا ساکنان رم به غذا بسیار اهمیت می دهند و به این ترتیب تنوع غذایی زیادی برای بودجه های مختلف وجود دارد.

هزینه غذا خوردن در رستوران های رم به طور متوسط به شرح زیر است:
•    سه پرس غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط: ۷۰ یورو (۷۷ دلار)
•    غذای فست فود به همراه نوشیدنی: ۶ یورو (۶.۶۰ دلار)
•    یک بطری آب: ۱ یورو (۱.۱۰ دلار)

اگر در رم زندگی می کنید و در عین حال از نظر بودجه در تنگنا هستید و باید خرج و مخارج خود را کنترل کنید، جای نگرانی نیست زیرا مواد غذایی در رم نسبت به نقاط شهرهای اروپا بسیار ارزانتر است. همچنین ناگفته نماند که در سطح شهر رم بازارهای فراوانی هست که محصولات تازه و طبیعی و با کیفیتی را ارائه میکنند

برای کسانی که قصد دارند در این شهر آشپزی کنند و از غذاهای آماده رستوران ها استفاده نکنند قیمت های مواد اولیه به شرح زیر است:
•    یک قرص نان: ۱ یورو (۱.۱۰ دلار)
•    یک بسته پنیر محلی: ۲ یورو (۲.۲۰ دلار)
•    ۱۲ عدد تخم مرغ: ۲.۵۰ یورو (۲.۷۵ دلار)
•    یک کیلوگرم سینه مرغ: ۳.۸۰ یورو (۴.۲۰ دلار)

اقامت در رم

رم تقریبا سه میلیون نفر جمعیت دارد، بنابراین، یافتن آپارتمان ایده آل در این شهر با چالش همراه است. با این حال، وبسایت های اقامتی در رم هستند که شما میتوانید از آنها برای پیدا کردن آپارتمان مورد نظر خود کمک بگیرید. این سایت های انگلیسی با کاربرهای بین المللی می توانند برای پیدا کردن محل اقامت بلند مدت و یا کوتاه مدت برای خارجی ها و مهاجران به آن ها در این زمینه کمک کند.

گرفتن ویزای ایتالیا

اگر قصد داشته باشید که برای مدت طولانی در رم اقامت کنید احتمالا باید ویزای بلندمدت تهیه کنید. برای شهروندان کانادایی و آمریکایی این امکان وجود دارد که تا ۹۰ روز بدون ویزا برای گردشگری به ایتالیا سفر و اقامت کنند. ولی اگر بخواهند بیشتر از سه ماه در ایتالیا بمانند باید ویزا تهیه کنند. اگر قصد اقامت موقت دارید این گزینه برای شما گزینه خوبی است. شهروندان انگلیسی نیز تا ۹۰ روز قادر خواهند بود بدون ویزا در ایتالیا بمانند. البته هنوز مشخص نیست که برگزیت چه تاثیری بر روی این مسئله خواهد گذاشت.

گرفتن ویزای ایتالیا

ویزای ایتالیا دارای رتبه بندی است، رتبه ویزای بلندمدت D است. ویزای D نیز خود انواعی دارد. نوع اقامت شما در رم، نوع ویزای D شما را مشخص خواهد کرد. برای مثال اگر برای کار به ایتالیا رفته باشید ویزای شما، ویزای کار است که تحت حمایت کارت آبی اتحادیه اروپا است. نوع دیگر ویزا در نتیجه ثبت نام در دانشگاه یا مدرسه میباشد که در این موارد ویزای دانشجویی داده میشود.

فریلنسرهای و دارندگان استارت آپ قادر خواهند بود درخواست دو نوع ویزا برای شروع فعالیتشان را بدهند. در این زمینه ایتالیا ویزای خود اشتغالی و یا ویزای کارآفرینان نوپا را نیز به این افراد ارائه می دهد. زمان صدور ویزا ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. بنابراین به شما توصیه میکنیم برای گرفتن ویزا که امری تخصصی و حرفه ای می باشد، با مشاوران لتسگویونی در ارتباط باشید.

مزایای زندگی در رم

مانند سایر کشورهای جهان، زندگی در ایتالیا نیز مزایا و معایبی دارد که مهاجر باید به آنها توجه داشته باشد، قبل از مطالعه ادامه مقاله به شما پیشنهاد میکنیم مقاله مزایا و معایب زندگی در ایتالیا را مطالعه کنید.

•    غذاهای شگفت انگیز در هر محله
•    سوابق تاریخی و فرهنگی در یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان
•    فرصت های شغلی خلاق و مقرون به صرفه
•    تجربه زندگی در شب
•    حمل و نقل ارزان
•    سفر آسان در سراسر ایتالیا و دیگر نقاط اروپا
•    پایین بودن هزینه زندگی در مقایسه با سایر نقاط جهان

معایب زندگی در رم

•    رفت و آمد زیاد گردشگر (به ویژه در اوج فصل گردشگری تابستان)
•    احتمال بروز مشکل در اخذ ویزای بلند مدت
•    وجود ترافیک
•    ممنوعیت رانندگی برای افراد غیر بومی در مرکز شهر
•    رواج سرقت های کوچک و جیب بری
•    به طور معمول در خارج از هتل ها و رستوران ها به انگلیسی صحبت نمی شود
•    بالا بودن نرخ بیکاری برای افراد محلی و مهاجران

سیم کارت در رم

شما در طول اقامتتان در رم با یک سیم کارت، به آسانی قادر خواهید بود با خانواده و دوستانتان ارتباط برقرار کنید. شما قادر خواهید بود در فرودگاه یا در فروشگاه های تلفن همراه مثل ودافون، تیم، ویند3، سیمکارت اعتباری تهیه کنید. البته شما در صورتی میتوانید به گوشیتان سیمکارت اعتباری اضافه کنید که گوشی شما قفل نشده باشد.

سیم کارت در رم

افرادی که قصد اقامت بلند مدت در این شهر را دارند باید کارت خود را شارژ کنند. برای این کار کافی است به فروشگاه دخانیات یا دکه های روزنامه فروشی یا سوپرمارکت ها مراجعه کنید و اعتبار سیمکارت خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که در بیشتر مکانها شما فقط با پول نقد (یورو) میتوانید خرید کنید و کارت های اعتباری خارجی ممکن است پذیرفته نشوند.

اینترنت در رم

وای فای نیز به راحتی در اکثر محله های توریستی در دسترس شما است. کافه ها، رستوران ها و هتل ها وای فای رایگان به مشتریانشان ارائه می دهند. مکان های زیادی در سنترو استوریکو برای این هدف وجود دارد و شما مطمئنا برای دسترسی به اینترنت دچار مشکل نخواهید شد.

حمل و نقل در رم

رفت و آمد در اطراف شهر رم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به نسبت آسان است. شما با داشتن یک بلیط این امکان را دارید که از گزینه های مختلف حمل و نقل مانند اتوبوس، قطار و تراموا استفاده کنید. برای تهیه بلیط می توانید به دستگاه های موجود در ایستگاه مترو، یا مغازه های فروش محصولات دخانیات یا دکه های روزنامه فروشی مراجعه کنید.

اگرچه حمل و نقل در این شهر ارزان است ولی به یاد داشته باشید که با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی همیشه سروقت حاضر نمیشوید. منتظر ماندن برای اتوبوس یا تراموایی که باید ۱۰ یا ۲۰ دقیقه پیش می رسید چندان دور از انتظار نیست. در صورتی که میخواهید زودتر به مقصدتان برسید از اوبر یا تاکسی استفاده کنید.

حمل و نقل در رم

اگرچه رم یک کلانشهر بزرگ است ولی به راحتی میتوانید با پیاده روی به مقصدتان برسید. شما با شروع پیاده روی از ایستگاه روما ترمینی در عرض ۱۵-۲۰ دقیقه به تمام نقاط جذاب و محله ها دسترسی خواهید داشت. شما با پیاده روی نه تنها در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی می کنید بلکه قادر خواهید بود خیابان ها، ساختمان ها و مناظر پنهان شهر را نیز تماشا کنید.

شما با قطار زیرزمینی نیز می توانید به اکثر نقاط البته به جز سنترو استریکو در رم بروید. قطار زیرزمینی دارای دو خط اصلی است که عبارتند از خط الف (قرمز) و خط ب (آبی). این دو خط در ایستگاه قطار روما ترمینی به یکدیگر می رسند.

هزینه حمل و نقل در رم

برای کسانی که در مرکز شهر رم زندگی می کنند وسایل حمل و نقل عمومی با تنوع بسیار بالا وجود دارد. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که گردشگران و افراد غیربومی مجاز به رانندگی در مرکز شهر تاریخی رم نیستند

با اینحال میتوانند از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، تراموا، قطار و تاکسی برای تردد در شهر رم استفاده کنند.

توجه داشته باشید، در رم برنامه اوبر موجود و قابل استفاده است ولی شما فقط می توانید از اوبر بلک، اوبر لوکس و اوبر ون استفاده کنید.
•    بلیط یک نفره (یک منطقه): ۱.۵۰ یورو (۱.۶۵ دلار)
•    بلیط ماهانه: ۳۵ یورو (۳۸.۶۰)
•    تاکسی (یک مایل): ۶ یورو (۶.۶۰ دلار)

بهترین محله ها در شهر رم

شهر رم به ۱۴ محله مجزا تقسیم شده است که مردم بومی خود روم به آن ها ریون می گویند. این محله ها هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و شما می توانید با توجه به توان مالی و سبک زندگی مورد نظرتان بهترین محله ای که با شرایط شما باشد را انتخاب کنید

در ادامه قصد داریم تا ار برخی از محله هایی که مورد علاقه خیلی از افراد در دنیا می باشد را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

تراستوره

تراستوره واقع شده در کنار در رودخانه تیبر، یکی از زیباترین محله های رم است. ساختمان های تراستوره با سبک ایتالیایی ساخته شده اند. منظره ساختمان هایی آجری پوشیده از پیچک و کافه های با صندلی هایی که در پیاده رو چیده شده اند می تواند یکی از ایتالیایی ترین مناظری باید که در عمرتان دیده اید.

تراستوره

شب های این محله یکی از شادترین و پر جنب و جوش ترین مناطق در شهر رم و بسیار معروف بخاطر تفریحات و سرزندگی ​​شبانه است، شب ها در تراستوره دانشجویان، مردم محلی و گردشگران کنار یکدیگر جمع می شوند و با میل کردن غذا ها و نوشیدنی های متنوع با یکدیگر معاشرت میکنند. با وجود اینکه فاصله این محله از محله سنترو استوریکو تنها  ۱۰ دقیقه پیاده روی است ولی شما در این محله خودمانی احساس خواهید کرد که فرسنگ ها با شلوغی و دغدغه های شهر فاصله دارید.

مونتی

در نزدیکی ایستگاه روما ترمینی (یک ایستگاه ترابری در این شهر) محله مونتی قرار گرفته است. این محله دنج که پر از فروشگاه ها و بوتیک، کافه های جذاب و مغازه های کوچک است، با اینکه فضای بسیار دنج و سنتی ایتالیایی دارد اما معمولا از چشم گردشگران دور می ماند.

در شب ها، تعداد زیادی از ایتالیایی های محلی را میبینید که در اطراف میدان ها نشسته اند و مشغول گوش کردن به موسیقی هستند و با دوستان خود گپ می زنند. این مکان برای کسانی که میخواهند جنبه های هنری و عمق زندگی فرهنگی مردم شهر رم را ببینند فوق العاده است.

سنترو استوریکو

اگر می خواهید در مرکز همه چیز باشید و از بسیاری از دیدنی های شهر دیدن کنید، هیچ محله ای بهتر از سنترو استوریکو پیدا نمیکنید. سنترو استریکو مرکز همه جذابیت های شگفت انگیز مانند پانتئون و فواره تروی است

سنترو استوریکو را میتوان قلب شهر نامید چون هیچ کمبودی در رستوران ها و مغازه ها وجود ندارد. البته از معایب و امتیازهای منفی این منطقه این است که بسیار شلوغ و پر ازدحام است و گردش شما در این شهر در کنار هزاران نفر دیگر خواهد بود.

تستاکو

کمی دورتر از شهر رم در سمت جنوب آن منطقه مسکونی تستاکو قرار دارد. اگرچه در تستاکو گردشگران کمی وجود دارد و شاید در مسیر خود به یک یا دو گردشگر بربخورید ولی این محله برای تجربه و از نزدک دیدن زندگی واقعی ایتالیایی یک گزینه عالی است.

تستاکو

در تستاکو شما هنوز در فاصله کمی از سنترو استوریکو قرار دارد اما احساس میکنید به اندازه چند سال نوری از جمعیت شلوغ و پرهیاهوی آن شهر فاصله دارید. همچنین کسانی که غذای خوشمزه دوست دارند باید به دیدن رستوران معروف Mercato Testaccio بروند اما یادتان باشد که این مرکز در روزهای یکشنبه تعطیل است.

اشتغال در رم

قبل از اینکه کارتان را به عنوان یک فریلنسر دیجیتالی و کامپیوتری در رم شروع کنید شما باید یک فضای همکاری با دیگر شرکت ها و تیم های مطمئن و کارآمد پیدا کنید. خوشبختانه، در این شهر دفتر های جذاب و منحصر به فردی برای این کار وجود دارد که در ادامه قصد داریم بهترین دفاتر و شرکت ها را به شما معرفی کنیم

۱. میلپیان

دفتر میلپیانی که در جنوب شهر واقع شده است برنده جایزه فضای اشتغال اشتراکی و همکاری است. قیمت ماهانه این دفتر از ۷۵ یورو (۸۲.۷۵ دلار) شروع می شود. اینترنت رایگان، چاپ، استفاده از اتاق جلسات و حتی آشپزخانه در محل کار از مزایای این دفتر است. اگر شما دوستدار خلاقیت هستید و می خواهید در فضای کاری دوستانه و خلاق و پویا کار کنید، میلپیانی گزینه خوبی برای شماست

۲. فامو کوز

این دفتر کار در مرکز منطقه پیگنتو قرار گرفته است.فاموکوس تنها یک فرصت کاری متوسط و معمولی نیست. در این دفتر اتاق های تاریک مخصوص عکاسی، چاپگرهای سه بعدی و اسکنرها، و حتی ابزارها و تجهیزات نجاری و جوشکاری برای فریلنسرها آماده و مهیا است. حق عضویت این دفتر برای یک ماه از ۱۵۰ یورو (۱۶۵ دلار) برای هر نفر شروع می شود

۳. کووُ 360

این دفتر کار یکی از فضاهای کاری سنتی رم است. این دفتر با هزینه کمتر، گزینه ای مقرون به صرفه برای فریلنسر های جویای محیطی مطمئن و دوستانه است.

کووُ 360

در این دفتر میزها به صورت ساعتی، روزانه یا ماهانه اجاره داده میشوند و به این ترتیب افرادی که در زمان و مدریت آن در کار به انعطاف پذیری بیشتتری نیاز دارند بسیار مناسب است. همچنین این دفتر میزبانی رویدادهای مختلف و جذاب و متنوعی مانند جلسه های گروهی و برگزاری دوره های آموزشی نیز هست.

اجاره مسکن در رم

رم شهری با حدود ۳ میلیون جمعیت است که پیدا کردن آپارتمانی مناسب و با قیمت منصانه می تواند کاری سخت برای مهاجران باشد. در ادامه چند سایت با زبان انگلسی را به شما معرفی میکنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید بسیار راحت تر و سریعتر آپارتمان مورد نظر خود را پیدا کنید.

۱.  SpotAHome

به اسپوت آهوم مانند Airbnb فکر کنید. در اسپوتاهوم آپارتمان های مبله به طور مجزا توسط مالکشان اجاره داده می شود. وجه تمایز اسپوتاهوم با دیگر سایت های یافتن مسکن در این است که یکی از کارمندان این مجموعه به طور اختصاصی آپارتمان های ذکر شده در لیست را بررسی کرده و تایید میکند. همچنین برخی از کارمندان نیز از تمام محیط آپارتمان فیلمبرداری کرده و به شما نشان می دهند تا به این صورت کاملا مطمئن باشید که قصد اجراه چه آپارتمانی را دارید.

۲NestPick

یک وب سایت انگلیسی است که در آن هزاران آپارتمان مبله در رم جمع آوری و لیست شده اند. ویژگی بارز این وب سایت این است که شما امکان فیلتر کردن محله های مختلف مورد نظر خود و وارد کردن زمان ورود و خروج از آن را خواهید داشت

۳.  ZappyRent

زاپیرنت چه برای کسانی که به دنبال یک اتاق مشترک با یک هم اتاقی باشند و یا چه به دنبال یک آپارتمان خصوصی باشند، گزینه های متنوعی را فراهم کرده است.

ZappyRent

شما می توانید طبق متراژ، هزینه و مکان و محله آپارتمان در این سایت خانه موردنظرتان را جستجو کنید. از ویژگی ها و مزایای اصلی زاپیرنت می توان به رایگان بودن آن و همچنین اجاره مستقیم خانه از دارنده آن و عدم نیاز به پرداخت کمیسیون به عنوان بیشتر اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری رم

به احتمال زیاد پس از اینکه وارد رم می شوید می خواهید بدون درنگ به سمت کولوسئوم (آمفی تئاتر باستانی) باستانی یا دیوان رومی بروید و از این اماکن دیدن کنید.

البته که بازدید از رم بدون بازدید از ان مناطق بسیار زیبا و خیره کننده و مشهور کامل نیست، اما اگر کمی بیشتر و با دقت تر در رم گردش کنید و از مناطق گردشگری بسیار مهم آن فاصله بگیرید خواهید فهمید که در هر گوشه و کنار این شهر زیبا جاذبه گردشگری خیره کننده دیگری نیز وجود دارد.

۱.  Campo de’ Fiori and Mercato Testaccio

کامپودی فیوری یکی از قدیمی ترین بازارهای رم است. بازاری پر جنب و جوش که در وسط شهر واقع شده است. این بازار از ساعت ۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر از دوشنبه تا شنبه باز است. در این بازار از گل و سبزیجات تازه گرفته تا ادویه جات و سوغاتی های ایتالیایی به فروش می رسد. اگرچه این بازار در مقایسه با سایر بازارهای رم توریستی تر است ولی هنوز هم مکانی فوق العاده برای دیدن زندگی روزانه اهالی شهر رم است.

شما میتوانید برای دیدار از یک بازار معتبرتر، به مرکاتو در محله زیبای تستاکیو سری بزنید. کالاهای متنوعی از جمله لباس، لوازم آشپزخانه و محصولات تازه در این بازار به فروش میرسد که علاوه بر گردشگران و توریست ها افراد محلی را هم به سمت خود جذب می کند. البته فراموش نکنید که زمانی که دراین بازار هستید از ساندویچ فروشی کوچک اما فوق العاده Mordi & Vai نیز خرید کنید چون شهرت آن احتمالا از شهرت خود این بازار نیز بیشتر است

۲.  Villa Borghese

اگر از شلوغی شهر خسته شده اید و به دنبال یافتن مکانی آرامتر هستید، به Villa Borghese که یکی از بزرگترین پارک های رم به شمار می رود بروید. این پارک محل قرارگیری باغ های سرسبز، موزه های مشهور جهان و چمنزارهای وسیع در دل شهر است که میتوانید در آن آرامش را احساس کنید.

شما می توانید با توقف در گالری هنر و تماشای شاهکارهای هنری از برنینی، روسی و روتاری از معروف ترین اثار هنری جهان دیدن کنید. یا با راه انداختن یک پیک نیک در زیر نور دلچسب خورشید بعد از ظهری آرامشبخش را تجربه کنید. همچنین پپینهاد می کنیم که حتما به Viale del Muro Torto سر زده و بهترین و زیباترین نما از شهر رم را ببینید.

۳. واتیکان

شاید شما کلیسای سیستین را تحسین کنید و یا از دیدن کلیسای بزرگ سنت پل شگفت زده شده باشید، اما باز هم بازدید از واتیکان تا زمانی که در شهر رم هستید از واجبات گردشگری محسوب می شود. کلیسای واتیکان (که کوچک ترین کشور دنیا نیز هست) در این شهر واقع شده است و هر ساله شاهد میلیون ها گردشگر است.

واتیکان

اگر دوست دارید که پاپ را از نزدیک ببینید پس شانس به شما رو کرده است. پاپ هر چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ در مراسم کلیسا حضور دارد و این ساده ترین راه برای دیدن او است. شرکت در این مراسم هزینه ای ندارد و برای عموم آزاد است اما سعی کنید زودتر بیایید تا صندلی مناسبی گیرتان بیاید.

۴. حمام های کاراکالا

حمام های کاراکالا از بهترین بقایا و بازمانده های حمام های سنتی رمی است. قدمت این حمام ها به قرن سوم میلادی میرسد. در حقیقت طراحی ساختمان های زیادی در اطراف رم از این ساختمان ها الهام گرفته شده اند. شما در طول مسیر خود جا در جای پای قدم های رومیان باستان خواهید گذاشت و این به تنهایی می تواند بسیار هیجان انگیز باشد

شما میتوانید از استخرهای شنا، کتابخانه های محل و حتی حوضچه های آب سرد دیدن کنید. همچنین در این حمام ها شما فرصتی برای بازدید از کاشی های رنگارنگ دارید چون در گذشته و در زمان های دور دیوارهای این حمام ها با این کاشی ها مزیّن شده بود.

بهترین رستوران های رم

بدون شک رم پایتخت و مرکز غذاهای خاص و لذیذ اتالیایی است. بنابراین فرقی نمیکند که در یک رستوران بزرگ و مجلل غذا بخورید و یا در یک رستوران کوچک تر و خانوادگی، در هر حال غذاهای لذیذ و دستپخت بسیار خوب اهالی رم می تواند شما را شگفت زده کند.

یک قانون کلی در انتخاب رستوران این است که بهتر است به دنبال رستوران های کوچک که از جاذبه های گردشگری مشهور دور باشند بگردید. رستوران های نزدیک کلوسئوم، پانتئون و تروی فانتین از رستوران های گرانقیمت رم هستند.
در ادامه لیستی از بهترین رستوران های شهر رم با بهترین غذاها را به شما ارائه می دهیم

۱.  Roma Sparita

این رستوران زیبا در انتهای خیابان های تراستوره قرار دارد. این رستوران، هنوز جذابیت قدیمی و ایتالیایی خود را حفظ کرده است. در طول تابستان، می توانید در طول تابستان وعده غذایی خود را در تراس آفتاب گیر و لذتبخش این رستوران میل کنید.

Roma Sparita

شدیدا توصیه میکنیم به هیچ عنوان غذای cacio e pepe را از دست ندهید، یک غذای ساده پاستا رمی که از پنیر پکورینو و فلفل تازه آسیاب شده تهیه شده است. مطمئنا این غذا می تواند بهترین تجربه شما در رم باشد

۲.  La Salumeria

اگر به دنبال بهترین گزینه برای میان وعده ها هستید حتما به لا سالومریا در کنار پل سنت آنجلو سر بزنید. شما در این رستوران بشقاب هایی از مرباهای خانگی، گوشت های پخته شده به سبک ایتالیایی و پنیرهای خوش طعم که به شیوه غذاهای لذیذ آماده شده اند را سرو خواهید کرد.

در ضمن حتی اگر ترکیب های بشقاب مخصوص خود را دوست ندارید میتوانید خودتان ترکیب دلخواهتان برای بشقابتان را سفارش بدهید.


۳.  Pizzarium

پیزاریوم نزدیک محله واتیکان است. پیزاریوم تجربه شما از خرید پیتزا را چند مرحله بالاتر خواهد برد. سرآشپز معروف پیزاریوم، گابریل بونسی خالق طعم های منحصر به فردی است که ساعت به ساعت تغییر میکند. این پیتزاهای مستطیل شکل بر اساس وزنشان قطعه قطعه شده و به فروش میرسند، بنابراین می توانید از هر نوع پیتزا که می خواهید سفارش داده و نوش جان کنید.

۴.  Osteria del Sostengo

بدانید هر وقت در رستورانی بودید که پر از مردم محلی بود شما در یک رستوران عالی هستید! رستوران اوستریا دل سُستنگو تمام ویژگی های یک رستوران عالی ایتالیایی را دارد.

سرویس ها و خدمات دوستانه، گوشت و پاستای تازه، و لیستی از بهترین نوشیدنی های تمام نشدنی از ویژگی های این رستوران هستند. این رستوران فقط یک امتیاز منفی دارد، آن هم این است که این رستوران آنقدر محبوب است که شما باید مدتی منتظر خالی شدن یک میز بمانید.

پرسش های متداول

بهترین محله های شهر رم برای زندگی کدام محله ها هستند؟

انتخاب محله مورد نظر شما برای زندگی در رم به سبک زندگی و البته بودجه شما بستگی دارد. شما می توانید با مشاوره با متخصصان لتسگویونی بهترین محله در شهر رم برای زندگی را انتخاب کنید.

آیا رم شهر گرانی برای زندگی است؟

هزینه های زندگی در شهر رم ممکن است کمی بالا به نظر برسد اما در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی پایین و مناسب است.

دریافت ویای ایتالیا چگونه است؟

اگر قصد دارید که برای سفر به کشور ایتالیا بروید باید ویزای این کشور را داشته باشید. شهروندان کشورهای امریکا، کانادا و انگلیس می توانند تا مدت ۹۰ روز بدون ویزا و به قصد گردشگری در این کشور بمانند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اخذ ویای ایتالیا و تمدید آن می تواندی با سایت لتسگویونی در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

رم شهری با بیش از ۳۰۰۰ سال سابقه تاریخی، هنر و فرهنگ، برای گردشگران، مسافران، فریلنسرها و کسانی که قصد زندگی در آنجا را دارند، شهری نفس گیر است. شما در رم همواره در میان نقاط دیدنی، ویرانه های تاریخی و کوچه های سنگفرش شده جذاب، چیزی جدید برای دیدن خواهید دید.

رم برای فریلنسرها، یکی از بهترین مکان های زندگی است. در رم فرصت های زیادی برای ارتباط با فریلنسر های خلاق جهان و سایر گردشگران از دیگر کشورهای جهان برای فرد ایجاد می کند. خانه، غذا و حمل و نقل در رم نسبت به سایر نقاط اروپا مقرون به صرفه تر است. این برای افرادی که به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستند فوق العاده است. بنابراین چرا یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین شهرهای جهان را برای زندگی چندماهه یا چندساله انتخاب نمی کنید؟