آگاهی از معایب و مزایای زندگی در ساسکاچوان کانادا میتواند به شما در انتخاب این منطقه از کانادا برای تحصیل و زندگی کمک کند. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد به فکر مهاجرت به کشور پهناور کانادا هستید؛ اما هنوز هم دچار شک و تردید می‌باشید، برای آگاهی از معایب و مزایای زندگی در ساسکاچوان کانادا با لتسگو یونی همراه باشید.

در چند دهه اخیر این کشور مقصد مهاجرتی اکثر ایرانیان بوده است و می‌توان گفت که مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری در صدر روش های مهاجرتی هستند.

زندگی در ساسکاچوان کانادا

کانادا جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا به شمار می‌آید. وجود منابع عظیم نفت و گاز باعث شده تا در زمینه صادرات مواد معدنی حرف اول را در دنیا بزند. این کشور از جمله کشورهایی است که در زمینه کسب و کار حرفی برای گفتن دارد و درآمدزایی در آن به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. میانگین درآمد ماهانه 9،960 دلار کانادا می‌باشد. افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور و خصوصاً این ایالت را دارند، می‌توانند شغل های مورد نیاز کانادا را بررسی کنند. پردرآمدترین مشاغل دستیار فروش، مسئول پذیرش، جوشکار، توسعه دهنده وب، مدیر پروژه، پرستار، دندانپزشک، مهندس برق، مشاور اقتصادی، مدیر منابع انسانی و غیره هستند. 

قریب به 90 درصد از شهروندان کانادایی دارای دین مسیحیت می‌باشند که به طور مساوی به دو فرقه کاتولیک و پروتستان تقسیم شده اند. مهم‌ترین تعطیلی رسمی روز استقلال این کشور یا Canada Day است و مصادف با اولین روز از ماه جولای می‌باشد. اخذ اقامت و تابعیت این کشور باعث دریافت پاسپورت شده و اعتبار پاسپورت کانادا باعث می‌شود تا شهروندان آن بتوانند بدون نیاز به اخذ ویزا به اکثر کشورهای دنیا سفر کنند.

به طور کلی، هزینه های زندگی در ساسکاچوان کانادا از هزینه های زندگی در کشورهایی مانند انگلستان و استرالیا کمتر خواهد بود. تحصیل در کانادا خصوصاً استان ساسکاچوان می‌تواند ورود به بازارهای کار بین المللی را آسان کند. میزان امید به زندگی در این کشور 82 سال است و بیش از 67 درصد از مردم به دولت اعتماد دارند. به طور متوسط، هر کانادایی در ساسکاچوان در طول سال 1702 ساعت را کار می‌کند و بیشتر از 80 درصد مردم بر این باورند که لحظات خوب زندگی آن‌ها بیشتر از لحظات منفی زندگیشان است.

زندگی و مهاجرت به هر کشوری با مزایا و معایبی همراه است. تمایل به مهاجرت به کشور کانادا در مقایسه با ایالات متحده در جایگاه نخست قرار دارد. کیفیت بالای زندگی در این کشور علی الخصوص استان ساسکاچوان از دلایلی است که می‌تواند بر معایب زندگی در آن پوشش بگذارد. کانادا کشوری به دور از هر گونه جنگ و درگیری بوده و این امر سبب شده تا اقتصادی پایدار و مطمئن داشته باشد. نرخ تورم پایین و میزان درآمدافراد از بارزترین دلایلی است که زندگی در ساسکاچوان را بسیار هیجان انگیز و خواستنی کرده است. حال که به صورت کلی با زندگی در کانادا و استان ساسکاچوان آشنا شدیم، وقت آن است تا به بررسی مزایا و معایب زندگی در آن بپردازیم. با ما در طول مقاله همراه باشید.

مزایای زندگی در ساسکاچوان

مسلماً مهاجرت به یک کشور جدید می تواند تغییرات اساسی در بخش های مختلف زندگی افراد ایجاد کند که با توجه به شرایط آن‌ها، هر کدام از این تغییرات می توانند مثبت و یا منفی باشند. استان ساسکاچوان دارای شهرهای مختلفی است که فرصت اقامت را برای مهاجران فراهم می‌کنند. پرجمعیت ترین شهر این استان، رجینا است. 

از وضعیت زندگی گرفته تا هزینه های زندگی و امکاناتی که برای مهاجران فراهم شده، همه و همه باعث شده تا این استان در صدر استان های پرطرفدار برای زندگی باشد. برای بررسی بهتر مزایای زندگی می‌توان به مقاله بررسی شرایط و هزینه های زندگی در ساسکاچوان مراجعه کرد.

•    میزان مالیات پایین

به نظر می‌رسد مالیات‌‌های بالا در همه جای کانادا وجود دارد مانند مالیات بر فروش، مالیات بر دارایی، مالیات بر درآمد گرفته تا حتی داشتن "مالیات کمپینگ" در برخی مناطق؛ و گاهی اوقات ممکن است احساس شود که دولت همیشه به دنبال دلایلی برای افزایش مالیات‌‌ها می‌باشد به جای کاهش آن. با این حال، میزان مالیات در ساسکاچوان نسبتاً کم هستند.

•    قیمت پایین خانه

به طور کلی، با توجه به موقعیت این استان میانگین قیمت مسکن همیشه در پایین ترین سطح بوده است و همچنان نیز در حال کاهش است. ساسکاچوان شاهد یکی از بزرگ‌ترین کاهش قیمت مسکن در کل کانادا در چند سال اخیر بوده است، بنابراین به جرأت می توان گفت که در حال حاضر زمان خوبی برای خرید است. افرادی که توان خرید ملک را ندارند، می‌توانند خانه هایی با قیمت های مناسب را اجاره کنند. قیمت پایین مسکن می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در ساسکاچوان باشد.

•    تاریخ غنی و اماکن دیدنی بسیار

برای هزاران سال، ساسکاچوان محل زندگی ساکنان بومی بوده است، گروه‌ هایی که هنوز در آن جا زندگی می‌کنند. تاریخ قابل توجهی در این استان وجود دارد و مناطق زیادی وجود دارد که می‌توان برای آشنایی با قبایل گذشته از آن ها دیدن کرد و همچنین مکان های دیدنی متعدد و جاذبه های فرهنگی زیادی در این استان وجود دارد. علاوه بر این، ساسکاچوان در مورد دایناسورها تاریخچه ای باور نکردنی دارد. بزرگ ترین تی رکسی که تا به حال کشف شده است در امتداد رودخانه فرنچمن پیدا شده است.

مزایای زندگی در ساسکاچوان

•    طبیعت بکر

ساسکاچوان دارای طبیعت بسیاری است و بیشتر آ‌ن‌ها به حال خود رها شده اند. تپه ‌های ماسه‌ ای، رشته ‌کوه ها، تپه ‌های غلتان، پارک‌ های ملی، دشت‌ های آبشاری و بیش از صد هزار دریاچه و رودخانه در این استان وجود دارد. 

•    وضعیت اقتصادی مناسب

ساسکاچوان به سبد غذایی کشور کانادا شهرت دارد. 28 درصد از غلات و بیش از 54 درصد گندم کشور در این استان تأمین می‌شود. سهم تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی این استان در حدود 5 درصد است که نقش قابل توجهی به شما می رود. بخش خدمات (امور مالی، بیمه و مستغلات) 17 درصد از تولید ناخالص داخلی را شامل شده و نقش به سزایی را بر اقتصا منطقه ایفا می‌کنند.

•    نرخ بیکاری پایین

ساسکاچوان غنی از مواد معدنی همچون پتاس، اورانیوم، زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی است. به خاطر وجود این منابع، توانسته صادر کننده برتر کشور در زمینه پتاس و کودهای طبیعی باشد. نرخ بیکاری این منطقه کمتر از 4 درصد بوده که کمترین نرخ در کل کشور به حساب می‌آید و همین امر این استان را به مکانی مناسب برای مهاجرت کاری تبدیل کرده است. حداقل میزان دستمزد 10.50 دلار کانادایی به ازای هر ساعت کار است.

•    استانداردهای بالای زندگی

وجود استانداردهای بالای زندگی باعث می‌شود تا مهاجران زیادی در این استان ساکن شوند. متوسط درآمد خانوار این استان 80 هزار دلار در سال بوده که این میزان بالاتر از میانگین کل کشور است. هزینه های پایین زندگی و وجود منابع طبیعی سرشار در این استان به کاهش هزینه های زندگی و انرژی کمک شایانی می‌کند. لازم به ذکر است که این استان از امنیت بالایی برخوردار است.

•    هزینه های زندگی مناسب

به طور کلی، هزینه های مسکن و زندگی در این استان نسبت به سایر استان‌های کشور پایین تر است؛ اما افرادی که از نظر اقتصادی در وضعیت ضعیف تری قرار دارند، می‌توانند در شهرهای کوچک و حومه شهر اقامت داشته باشند. اگر بخواهیم هزینه های زندگی را از نظر قیمت مسکن مقایسه کنیم می‌توان گفت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهرهای ساسکاتون و رجینا 800 و 950 دلار در ماه هزینه دارد در حالی که در شهری مانند تورنتو ممکن است این میزان به حداقل مبلغی در حدود 1900 دلار در ماه برسد.

•    سطح بالای آموزش

بر اساس قوانین موجود در کانادا تمامی شهروندان و دارندگان اقامت دائم که زیر 20 سال سن دارند مشمول برخورداری از آموزش رایگان تا پایان مقطع متوسطه خواهند بود. سیستم آموزشی این استان امکان آموزش به زبان فرانسوی و انگلیسی را فراهم کرده است. دانشگاه معتبر فرست نیشن، رجینا و ساسکاچوان در این ایالت واقع شده است. کیفیت آموزشی ارائه شده در دانشگاه‌های این کشور باعث شده تا همواره در لیست بهترین های جهان قرار بگیرند.

•    بهداشت و درمان

بر اساس قوانین موجود در کشور، تمامی ایالت ها و مناطق باید مراقبت های بهداشتی همگانی را برای همه شهروندان و دارندگان اقامت دائمی از محل بودجه عمومی تأمین کنند. درمان های غیر ضروری مانند جراحی های زیبایی (به هدف غیردرمانی) و برخی از خدمات دندانپزشکی در این حوزه قرار نگرفته و افراد ملزم به پرداخت هزینه های گزاف خواهند بود.

•    اشتغال بالا

نرخ اشتغال در ساسکاچوان در میان شهرهای دیگر کانادا بالا است. مردم در این استان به سرعت در حال پیشرفت هستند و از این رو فرصت های شغلی در هر بخش وجود دارد. مردم این ایالت دارای رفتاری دوستانه هستند و دوست دارند فرهنگ های مختلف را کشف کنند. این واقعیتی است که ساسکاچوان را به مکانی شگفت انگیز برای زندگی تبدیل می کند.

معایب زندگی در ساسکاچوان

مهاجرت به هر کشوری در کنار مزایای فراوانی که دارد، می‌تواند با معایبی نیز همراه باشد. اگر مزایای زندگی در یک مکان جدید بیشتر از معایب آن باشد، می‌توان با اندکی تلاش خود را با شرایط وفق داد. همان گونه که در بخش قبل به آن اشاره شد، هزینه های زندگی پایین، نرخ پایین بیکاری، برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی از جمله مزیت های مهم زندگی در ساسکاچوان محسوب می شود. حال وقت آن است که به بررسی معایب زندگی در این ایالت بپردازیم.

معایب زندگی در ساسکاچوان چیست؟

•    شرایط آب و هوایی

اکثر شهرهای کانادا مانند ساسکاچوان در تابستان دارای دمای هوای بالایی هستند و ممکن است دمای هوا تا 30 درجه سانتی گراد برسد. در زمستان نیز هوا بسیار سرد خواهد بود و ممکن است تا 20- و یا حتی 30- سانتی گراد برسد که می‌تواند یکی از معایب جدی زندگی در این منطقه باشد. در زمستان دمای هوا به گونه ای است که افراد باید مراقب باشند تا پوستشان آسیب نبیند؛ زیرا دائماً در معرض بادهای سرد قرار خواهند گرفت.

•    شرایط فرهنگی

به دلیل تعداد بالای مهاجران این استان نژادهای مختلفی را در خود جای داده و شاهد تنوع فرهنگی منحصر به فردی است که افراد نمی‌توانند خود را با تمامی آن ها وفق دهند. بنابراین، از دیگر معایب زندگی در ساسکاچوان می‌تواند عادت کردن به محیط باشد؛ چرا که افراد دائماً با تفاوت های فرهنگی روبه‌رو خواهند شد. به خصوص که بسیاری از نژادها تمام تلاش خود را برای حفظ اصالت و فرهنگشان به کار خواهند گرفت.

•    وجود زمین های غیرمسکونی

معمولاً داشتن طبیعت زیاد یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود؛ اما گاهی اوقات این فضا بیش از حد مورد انتظار است. به طور مثال، مساحت کل این استان تقریباً دو برابر مساحت کل کشور انگلستان است. با این حال، جمعیت انگلستان 55 میلیون نفر و جمعیت این استان کمی بیشتر از یک میلیون نفر می‌باشد. این بدان معناست که گاهی افراد ساعت‌ها رانندگی می‌کنند بدون آن که شخصی را ببینند و ممکن است برای افرادی که به دنبال زندگی در مکان های شلوغ هستند کسالت‌آور باشد.

•    میزان جرم

میزان جرم و جنایت به خصوص در مناطق روستایی این استان بالاتر از حد متوسط است. در حقیقت، میزان جرم به ازای هر 100 هزار نفر در مقایسه با سایر استان های کانادا دو برابر بیشتر است. میزان جرائم گزارش شده در شمال استان در جایگاه اول جرائم کل کشور قرار دارد. تاکنون دلیل مشخصی عنوان نشده که چرا شهرهای این ایالت میزان جرم بالاتری نسبت به سایرین دارند. در صورتی که افراد متقاضی سکونت در این استان هستند باید این نکته مهم را در نظر داشته باشند.

•    کمبود سرگرمی

در این استان افراد مجبور به داشتن سرگرمی های شخصی بوده و یا می‌توانند اوقات فراغت خود را به پیاده‌روی بگذرانند. انتخاب های بسیار کمی برای تفریح و سرگرمی وجود دارد. مانند سایر استان های دیگر مانند کبک، تورنتو و اتاوا انبوهی از فروشگاه‌های بزرگ برای خرید کردن وجود نداشته و به دلیل محصور بودن در خشکی، نمی توان آخر هفته را صرف انجام ورزش‌های آبی کرد.

•    عدم وجود امکانات حمل و نقل مناسب

همان طور که گفته شد، این استان در خشکی محصور بوده و برای رفت و آمد به سایر استان ها نیاز به استفاده از جاده می‌باشد. متأسفانه جاده های این استان بسیار ناهموار بوده و دولت تلاشی برای بهبود وضع آن ها نمی‌کند.

سخن آخر

ساسکاچوان از بسیاری جهات با استان های دیگر کانادا متفاوت است، کمتر توسعه یافته و جمعیت بسیار کمتری دارد که به خودی خود می تواند مزایایی داشته باشد؛ اما می تواند تأثیر منفی نیز داشته باشد. به طور کلی، وجود مزایای مختلف برای زندگی از جمله هزینه های پایین، فرصت های شغلی متعدد، میزان حقوق دریافتی خوب، جمعیت و اقتصاد رو به رشد باعث شده تا افراد زیادی در طی چندین سال اخیر تصمیم به مهاجرت به این استان را داشته باشند. در صورتی که شما عزیزان تصمیم خود را برای مهاجرت به این ایالت گرفته باشید، می‌توانید در طرح های مهاجرتی مختلف مانند طرح نامزدی استانی شرکت کنید.

چنان چه نیازمند اطلاعات بیشتری در این خصوص هستید، با مشاوران مجرب مجموعه لتسگویونی در ارتباط باشید.