در این مطلب قصد داریم تا پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا، پردرآمدترین رشته های مهندسی جهان و رشته های تحصیلی پولساز دنیا را به شما معرفی کنیم.

شاید از قدیم بزرگترها و والدین از این موضوع مطمئن بودند که رشته های مهندسی و پزشکی پایه ثابت بهترین رشته های تحصیلی در دنیا بوده و از درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و به همین خاطر اصرار داشتند تا فرزندانشان دکتر یا مهندس بشوند.

اما در واقع قرار نیست تا همه به سراغ بهترین رشته های تحصیلی و پولسازترین آنها بروند، چون میزان علاقه در درجه اولویت و اهمیت بیشتری قرار داشته و اگر با علاقه و اشتیاق به تحصیل در یک رشته دانشگاهی خارج از کشور نپردازید، حتی در صورت فارغ التحصیلی، پیدا کردن کار و کسب درآمد ایده آل، باز هم احساس رضایت و خوشحالی نخواهید کرد.

پس بهتر است پیش از انتخاب رشته و اقدام برای انتخاب دانشگاه، پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کشور مورد نظر خود، به خوبی در مورد علاقه و استعدادتان اطمینان کسب کرده و پس از آن در راه مهاجرت تحصیلی قدم بردارید.

اما با این حال، بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا هستند و می خواهند در رشته ای هزینه کرده و مشغول به تحصیل شوند که از بازار کار بسیار خوب بین المللی برخوردار بوده و جزو پولسازترین رشته های تحصیلی دنیا محسوب شود.

پولسازترین رشته تحصیلی دنیا

پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا

بنابر آمار وب سایت carreaddict، در حال حاضر عنوان های شغلی متخصص بیهوشی، جراحی و پزشک عمومی و تخصصی و دندان پزشکی جزو پولسازترین مشاغل دنیا محسوب می شوند. درآمد تقریبی سالیانه این مشاغل در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا و انگلیس چیزی در حدود 208 هزار دلار در سال است.

از این رو کماکان رشته تحصیلی پزشکی، پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا است و دانشجو را با سختی ها و چالش های بسیار زیادی روبرو می کند. اینکه رقابت بر سر اخذ پذیرش تحصیلی رشته های پزشکی دانشگاه های معتبر خارجی بسیار زیاد بوده، معمولاً شامل بورسیه تحصیلی نمی شوند و جزو گران ترین رشته های تحصیلی در خارج از کشور محسوب می شوند.

در کنار این موارد، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که رشته های تخصصی پزشکی نظیر پزشک بیهوشی نیازمند 12 تا 13 سال دوره عملی و آموزشی درمانی است و مسئولیت سنگینی را برای فرد به همراه دارد.

اگر با این تفاسیر هنوز هم قصد تحصیل در پردرآمدترین رشته تحصیلی در دنیا را دارید، باید برای ارائه نمره زبان آکادمیک بالا، نمرات بالای دروس اصلی، رزومه تحصیلی درخشان و تمکن مالی قابل قبول بانکی، انجام مصاحبه تحصیلی و شرکت در آزمون ورودی آمادگی کامل خود را نشان دهید.

رشته تحصیلی پردرآمد جراحی

رشته های تحصیلی پولساز دنیا

اما بنابر آمار وب سایت دانشگاه Northeastern ماساچوست آمریکا، دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ارشد، معمولاً از 28 درصد درآمد بیشتری نسبت به دانشجویان فارغ التحصیل کارشناسی برخوردار هستند. البته این موضوع همیشه درست نبوده و ممکن است برای مثال، یک معلم با مدرک ارشد از یک مهندس و یا معمار با مدرک کارشناسی درآمد کمتری کسب نماید.

اما از دیدگاه این دانشگاه، رشته های تحصیلی ارشد پولساز و پردرآمد دنیا در سال 2021 شامل موارد زیر می شوند:

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی MBA

صرف نظر از رشته های پزشکی و دندانپزشکی که همیشه جزو رشته های تحصیلی پولساز و البته سخت دنیا محسوب میشده، رشته مدیریت ارشد بازرگانی و یا همان MBA از لحاظ درآمد در سراسر دنیا غوغایی به پا کرده است. این بدین خاطر است که این رشته مدیریتی طیف گسترده ای از مشاغل رده بالا و پردرآمد دنیا را پوشش داده و به اصطلاح طالب فراوانی دارد.

همانطور که در مطلب بهترین رشته مدیریت برای مهاجرت به این موضوع اشاره کردیم، درآمد سالانه فارغ التحصیلان رشته MBA در حدود 115 هزار دلار آمریکا است و این موضوع به تنهایی محرک خوبی شده تا بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی به فکر تحصیل در این رشته دانشگاهی و فعالیت در انواع کسب و کارها و تجارت های روز دنیا بیافتند.

در حال حاضر رشته ها و مشاغل برتر MBA در دنیا شامل موارد زیر می شود:

رشته مدیریت بازرگانی mba

رشته مدیریت IT

بنابر گزارش وبسایت US news درباره بهترین شغل های پردرآمد دنیا، رشته مدیریت IT جزو رشته های تحصیلی پولساز دنیا است که ارتباطی با زمینه پزشکی نداشته و می توان با مدرک کارشناسی ارشد عناوین شغلی بسیار خوبی را در این رابطه بدست آورد.

مسئولیت های اصلی مدیر IT شامل برنامه ریزی، هماهنگی و کارگردانی امور آنلاین و مبتنی بر کامپیوتر سازمانی است. لازم به ذکر است که می توان با مدرک کارشناسی نیز در این زمینه کاری پرتقاضا در دنیا ورود کرد، اما کسب حداکثر پتانسیل و درآمد در این شغل روز دنیا نیازمند اخذ مدرک ارشد رشته MBA با تمرکز بر حوزه تکنولوژی است.

بنابر آمار، به طور میانگین درآمد سالانه رشته مدیریت IT معادل 146.360  هزار دلار در سال است و پیش بینی رشد آن تا سال 2028 در بازار کار سریعتر از میانگین معمولی، معادل 11 درصد است.

رشته مدیریت it

رشته مدیر بازاریابی

همواره بر سر این موضوع بحث بوده که آیا بهترین راه برای کسب حداکثر درآمد رشته مدیریت بازاریابی از طریق اخذ مدرک کارشناسی ارشد MBA و یا ارشد بازاریابی است یا خیر، اما چیزی که بر هیچکس پوشیده نیست این موضوع است که رشته مدیریت بازاریابی یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا است و سطح تجربه و مدرک تحصیلی فرد تاثیر مستقیمی بر میزان درآمد سالانه وی خواهد داشت.

به طور معمول، مدیران بازاریابی در حوزه ارتقاء سازمان، محصولات و خدمات سازمان فعالیت می کنند. بنابر آمار، میانگین درآمد مدیر بازاریابی به طور سالانه برابر با 135.900 هزار دلار است و اینطور پیش بینی شده که این زمینه کاری تا سال 2028 با رشد 8 درصدی در بازار کار بین المللی روبرو شود.

مدیر فروش

 همواره اغلب مدیران فروش موفق در بازارهای کار جهانی، فارغ التحصیل رشته MBA با گرایش و تمرکز در حوزه بازاریابی هستند. به طور معمول افرادی که در این موقعیت کاری به فعالیت مشغول هستند از پیش زمینه سطحی و ضعیف تری در زمینه فروش کار خود را شروع کرده و مسئولیت نظارت بر عملکرد تیم فروش در سازمان و ابتکارات و فرآیندهای مختلف فروش آنها را بر عهده دارند.

بدون شک مدیریت فروش نیز یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا است که علاوه بر مزیت کسب درآمد بالا، امکان مسافرت های متعدد را نیز برای مدیران فروش سطح بالا میسر می کند.

بنابر آمار، میانگین درآمد مدیر فروش به طور سالانه برابر با 126.640 هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 5 درصدی تا سال 2028 روبرو شود.

رشته مدیریت فروش

مدیر عملیات بازرگانی

افرادی که نقش های عملیاتی تجاری را بر عهده دارند، به دپارتمان های مختلف سازمان کمک می کنند تا به اهداف خود برسند. مسئولیت ها و عملکردهای این نقش متفاوت بوده و می تواند شامل کار مربوط به منابع انسانی(مثل استخدام)، امور مالی (مثل بودجه بندی) و مدیریت پروژه باشد.

به طور حتم مدیریت عملیات بازرگانی یکی دیگر از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا است و افراد فعال در این حوزه باید دارای خصوصیات رهبری عالی و مهارت های ارتباطی برای کمک به تسهیل این کار باشند.

بنابر آمار، میانگین درآمد سالانه مدیر عملیات بازرگانی برابر با 100.930 هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 7 درصدی تا سال 2028 روبرو شود.

کارشناسی ارشد پرستاری

به دلیل اینکه رشته پرستاری در میان مشاغل پزشکی با درآمد بالا نظیر جراحی، پزشکی و روانپزشکی قرار می گیرد، یک رشته منحصر به فرد محسوب می شود. این در حالی است که رشته پرستاری نیاز به گذراندن چندین سال سمت رزیدنسی و دریافت تخصص های جداگانه ندارد.

در واقع رشد تقاضا برای خدمات با کیفیت درمانی در جامعه امروز در کنار بازار کار فعال و نیازمند به نیروی کار بیشتر موجب شده تا رشته کارشناسی ارشد پرستاری به یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی دنیا و پرتقاضاترین آنها در سطح بین المللی بدل شود.

برای اینکه متقاضیان بتوانند نقش ها و وظایف حرفه ای و پیشرفته این مسیر شغلی را پیش بگیرند، باید موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد پرستاری از یک دانشگاه معتبر خارجی شوند.

با فارغ التحصیلی در این رشته، افراد به دو جریان پردرآمد کاری نظیر پرستار متخصص Nurse Practitioner و یا پرستار بیهوشی سوق پیدا می کنند که هر دوی این مشاغل وظایف پیشرفته پرستاری را طلب می کند. در حال حاضر مشاغل برتر کارشناسی ارشد پرستاری شامل موارد زیر می شود:

کارشناسی ارشد پرستاری

پرستار بیهوشی

این دسته از پرستاران، متخصص علم بی هوشی هستند و در آن داروهای داخل وریدی و گازهای استنشاقی برای اجرای انواع جراحی و یا سایر اقدامات بالقوه دردناک برای بی حسی و یا جلوگیری از درد و ناراحتی را به بیماران تجویز می کنند.

بنابر آمار، میانگین درآمد سالانه پرستار بیهوشی برابر با 167.950هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 17 درصدی تا سال 2028 روبرو شود. از این رو می توان اینطور گفت که پرستار بیهوشی یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

پرستار متخصص

پرستاران این حوزه ترکیبی از وظایف بالینی، جلوگیری از بروز بیماری و مدیریت سلامت را بر عهده دارند. پرستاران متخصص باید در کنار مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری از یک آموزش بالینی پیشرفته برخوردار شوند تا به یک پرستار ثبت شده و کامل تبدیل گردند.

فراتر از وظایف مستقیم بهداشتی بالینی، متقاضیان فعال در این حوزه در شرکت در انجمن های مراقبت های بهداشتی، انجام تحقیق و اعمال تحقیق در عمل بالینی خود شناخته می شوند.

بنابر آمار، میانگین درآمد سالانه پرستار متخصص برابر با 115.800 هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 26 درصدی تا سال 2028 روبرو شود. از این رو می توان اینطور گفت که رشته پرستار متخصص یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

کارشناسی ارشد مدیریت مهندسی

مهندسانی که دارای مهارت های اولیه از مقطع کارشناسی هستند، اغلب برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مهندسی اقدام می کنند. از این رو برای پیگیری و ادامه این رشته تحصیلی، مهندسان مهارت های مورد نیاز پیشروی در نقش های رهبری از جمله مهارت های تجارت و مدیریت را توسعه می دهند. در حال حاضر مشاغل برتر و پردرآمد این رشته تحصیلی در بازارهای کار بین المللی شامل موارد زیر می شود:

مدیر معماری و مهندسی

مدیر معماری و مهندسی

نقش های اصلی این سمت کاری نظارت بر فعالیت هایی است که در شرکت های مهندسی و معماری اتفاق می افتد. این موضوع اغلب شامل برنامه ریزی، کارگردانی و هماهنگی کلیه فعالیت های تجاری یک سازمان و خلق اهداف و رویه های فنی برای فرآیندهای خاص می شود.

چه در حال توسعه محصولات جدید باشید و یا اطمینان از اتمام یک پروژه زنده، هماهنگی با تمام اعضای تیم برای تکمیل وظایف بر عهده شما است.

بنابر آمار، میانگین درآمد سالانه مدیر معماری و مهندسی برابر با 144.830 هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 3 درصدی تا سال 2028 روبرو شود. از این رو می توان اینطور گفت که رشته مدیریت معماری و مهندسی یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

در همین رابطه بد نیست نگاهی به مطلب بهترین رشته مهندسی برای اپلای بیاندازید.

کارشناسی ارشد مهندسی نفت

این رشته تخصصی به طور مستقیم با یک حرفه موفق در زمینه مهندسی نفت ارتباط دارد. اگر چه این این رشته یک جاویژه بازار و یا niche industry است، اما اغلب فعالیت مهندسان نفت بخاطر حضور فیزیکی و فضای پرخطر و دارای ریسک نسبتاً بالا به طریقی جبران می شود.

به طور معمول متخصصانی که به شغل مهندسی نفت مشغول هستند، ممکن است از اکتشاف در زمینه مهندسی زیستی، مهندسی شیمی، مهندسی محیط زیست و یا حتی مهندسی صنایع بهره مند شوند. در حال حاضر مشاغل پولساز و پردرآمد این رشته تحصیلی شامل موارد زیر می شود:

مهندسی نفت

مهندسان فعال در این حوزه به طور اختصاصی با گاز و مایعات نفتی سر و کار دارند و بهترین شیوه ها و روش های استخراج این مواد از رسوبات زیر سطح زمین و چاه های قدیمی را توسعه می دهند. این موقعیت شغلی نیازمند بازدیدهای زیادی از سایت نفتی و صرف زمان برای روش کار در دفتر است.

سایر موقعیت های شغلی این زمینه تحصیلی شامل مهندسی دریل، مهندسی تولید و مهندسی مخزن می شود.

بنابر آمار، میانگین درآمد سالانه مهندسی نفت برابر با 137.720 هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 3 درصدی تا سال 2028 روبرو شود. از این رو می توان اینطور گفت که رشته مهندسی نفت یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

مهندسی نفت

کارشناسی ارشد امور مالی

این رشته یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای دانشجویانی است که می خواهند شغل درخور توجهی در بخش مالی برای خود دست و پا کنند. در بازار کار کنونی، فارغ التحصیلان ارشد مالی به دلیل اینکه دارای مهارت هایی هستند که به راحتی در زمینه های مختلف کاری قابل استفاده است، به سرعت جذب بازار کار می شوند.

همچنین به دلیل نیاز بی اندازه سازمانها به داشتن نیروهای آگاه و تاثیرگذار در زمینه بودجه، فرآیندهای حسابداری و موارد مرتبط دیگر، امکان رشد شغلی زیادی در این حوزه کاری دیده می شود. در حال حاضر مشاغل پولساز و پردرآمد این رشته تحصیلی شامل موارد زیر می شود:

مدیر امور مالی

مدیران مالی اغلب دارای مدرک تحصیلی پیشرفته و تخصصی در زمینه اقتصاد، مدیریت کسب و کار و یا امور مالی هستند. به طور معمول، افرادی که در این موقعیت شغلی هستند، مسئولیت سلامت مالی کلی یک سازمان را بر عهده دارند.

این افراد گزارش های مالی و پروژه ها را ایجاد کرده، مشاوره تکنیکال در مورد سرمایه گذاری ارائه می دهند و برای کمک به سازمان در جهت دستیابی به اهداف بلندمدت مالی، استراتژی ها را توسعه می دهند.

مدیران مالی اغلب در سیستم بانکداری و شرکت های بیمه فعالیت می کنند و به طور معمول با سابقه حسابداری، ممیز مالی و یا تحلیل گر مالی به این شغل دست پیدا کرده اند.

بنابر آمار، میانگین درآمد سالانه مدیر مالی برابر با 129.890 هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 16 درصدی تا سال 2028 روبرو شود. از این رو می توان اینطور گفت که رشته مدیریت امور مالی یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

مدیر امور مالی

کارشناس بیمه

معمولاً کارشناسان بیمه از طریق دوره های کارشناسی ارشد مالی و یا ارشد علوم ریاضیات محاسباتی Actuarial آموزش دیده و برای این موقعیت شغلی لوکس در بازار کار بین المللی آماده می شوند.

این دسته از افراد مسئولیت تحلیل هزینه های مالی ریسک و عدم قطعیت را از طریق برنامه های نرم افزاری پیچیده بر عهده داشته و به مقایسه آمار و پیش بینی سودآوری می پردازند. آنها همچنین از این برنامه ها برای ارزیابی ریسک رویدادهای بالقوه آینده و کار با مشتری ها پرداخته و از این طریق روشهای کاهش تاثیر منفی مالی چنین خطراتی را توسعه می دهند.

میانگین درآمد سالانه کارشناس بیمه Actuary برابر با 108.350 هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 20 درصدی تا سال 2028 روبرو شود. از این رو می توان اینطور گفت که رشته کارشناس بیمه یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

مشاور مالی

بسیاری از متقاضیان کسب این موقعیت شغلی به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد امور مالی و یا رشته MBA می پردازند. به طور معمول فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی مستقیماً برای مدیریت و نظارت امور مالی مشتریان، سرمایه گذاری ها، امور بیمه، رهن ها، پس اندازهای دانشگاهی، برنامه ریزی املاک، مالیات ها، حقوق بازنشستگی و موارد بیشتر می پردازند.

در حالت کلی اغلب مشاوران مالی به صورت مستقل کار می کنند و به برخی از مشتریان خود مشاوره ارائه می دهند. برخی دیگر از مشاوران مالی ممکن است برای سازمان های مالی و یا بیمه مشغول به فعالیت شوند.

میانگین درآمد سالانه مشاور مالی برابر با 87.850 هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 7 درصدی تا سال 2028 روبرو شود. از این رو می توان اینطور گفت که رشته مشاور مالی نیز یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

کارشناسی ارشد هنر در علوم سیاسی

این رشته تحصیلی فارغ التحصیلان را برای یک موقعیت شغلی در زمینه های متنوع سیاسی آماده می کند. کارشناسی ارشد هنر به یک زمینه تحصیلی میان رشته ای معروف است و مهارت های کسب شده در آن اغلب با موضوعات تحت پوشش رشته های اقتصاد، حقوق، روانشناسی و جامعه شناسی تلاقی می کند.

این در حالی است که تعداد دیگری از این مشاغل در زمینه های مدیریت دولتی، امور عمومی یا بخشهای دولت فدرال وجود دارد. وظایفی که بیشترین ارتباط را با مدرک علوم سیاسی داشته و نقش یک دانشمند سیاسی را ایفا می کند. در حال حاضر مشاغل پولساز و پردرآمد این رشته تحصیلی شامل موارد زیر می شود:

دانشمند سیاسی

دانشمند سیاسی

آن دسته از افرادی که این موقعیت شغلی را انتخاب می کنند به منشا سیستم های سیاسی کشورها، روشی که آن سیستم ها به مرور زمان توسعه یافتند و چگونه تاکنون به کار خود ادامه داده اند، علاقه مند هستند.

معمولاً بخش عمده ای از شغل دانشمندان سیاسی، تحقیق در رابطه با سیاست های ملی، سیاست های تطبیقی، روابط بین الملل و یا تئوری های سیاسی است.

میانگین درآمد سالانه یک دانشمند سیاسی برابر با 122.220 هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 5 درصدی تا سال 2028 روبرو شود. از این رو می توان اینطور گفت که رشته دانشمند سیاسی یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری

دارنده مدرک ارشد علوم کامپیوتری، خصوصاً با گرایش مهندسی نرم افزار و توسعه، به سازندگان مشتاق برنامه های کامپیوتری، چگونگی ساختن یک نرم افزار پیشرفته و مدرن را می آموزد که دارای توانایی لازم برای تاثیرگذاری در تعداد زیادی از صنایع باشد.

براساس کاربرد اصول علمی و مهندسی برای ایجاد سیستم های نرم افزاری جدید، این نوع از برنامه های به فارغ التحصیلان این اجازه را می دهد تا با توانایی ها و دانش مورد نیاز برای پیشرفت، وارد این حوزه شوند. در حال حاضر مشاغل پولساز و پردرآمد این رشته تحصیلی شامل موارد زیر می شود:

علوم کامپیوتری

توسعه دهنده نرم افزار

بدون شک، دارنده مدرک کارشناسی ارشد توسعه نرم افزار بیشترین انسجام را در موقعیت شغلی گسترش و توسعه نرم افزار دارد. افراد فعال در این حوزه، همکاری نزدیکی با برنامه نویسان کامپیوتری دارند تا از این طریق سیستم های فنی برنامه های مورد استفاده روزانه ما را ایجاد کنند.

توسعه دهندگان مسئول تعیین عملکرد اصلی نرم افزار یک محصول هستند، تا به درستی طراحی شود و همانطور که پیش بینی می شود عمل کند.به طور معمول افراد فعال در این حوزه کاری به دنبال پیشرفت و تبدیل شدن به یک مدیر پروژه فناوری اطلاعات IT و نظارت بر روند ساخت نرم افزار به جای اداره شخصی مراحل هستند.

میانگین درآمد سالانه یک توسعه دهنده نرم افزار برابر با 105.590 هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 21 درصدی تا سال 2028 روبرو شود. از این رو می توان اینطور گفت که رشته توسعه دهنده نرم افزار یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی

این مدرک تحصیلی برای متخصصان مراقبت های بهداشتی بر روی رویکرد تحلیلی و تجارت محور مدیریت در صنعت بهداشت و درمان تمرکز دارد. مدیریت خدمات درمانی یک زمینه تحصیلی محبوب در میان دانشجویان بوده و رشد بازار کار در حال افزایش است.

در حال حاضر مشاغل پولساز و پردرآمد این رشته تحصیلی شامل موارد زیر می شود:

مدیر سلامت

فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی بیشتر از جنبه بالینی مراقبت های بهداشتی، واجدشرایط برای مدیریت وظایف اداری این حوزه از جمله مدیریت کارکنان، سازماندهی فرآیندها، نظارت بر بودجه ها و قرار گرفتن در بالاترین مقام تغییر مقررات و روند صنعت هستند. به طور معمول مدیران سلامت و بهداشت در انواع محیط های کاری از جمله بیمارستان ها، خانه سالمندان، دفاتر خصوصی بهداشت و درمان و غیره کار می کنند.

میانگین درآمد سالانه یک مدیر سلامت برابر با 100.980 هزار دلار است و پیش بینی می شود که این موقعیت شغلی با رشدی 18 درصدی تا سال 2028 روبرو شود. از این رو می توان اینطور گفت که رشته مدیریت سلامت یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا محسوب می شود.

شما این امکان را دارید تا از ارزیابی آنلاین و مشاوره تخصصی وب سایت لتس گو یونی استفاده کرده و از این طریق، ایده آل ترین رشته و مقصد تحصیلی را برای خود انتخاب کنید.