زیباترین کشور جهان کجاست؟ در حقیقت باید گفت که انتخاب زیباترین کشور جهان با معیارهای بسیار متفاوتی سنجیده می‌شود و در خیلی از مواقع انتخاب یک لیست جامع از زیباترین کشورهای دنیا بسیار دشوار است. اما برای پاسخ به این سوال تحقیقات بسیاری انجام شده است و نظرسنجی‌های بسیاری نیز از مردم سراسر جهان گرفته شده تا به این سوال پاسخ داده شود.

مجله مهاجرتی لتس گو یونی قصد دارد در این مقاله از وبلاگ به سراغ پاسخ دقیقی برای این سوال برود که در ادامه لیستی از زیباترین کشورهای جهان تهیه شده است. پس تا انتهای این مطلب همراه لتس گو یونی باشید تا با زیباترین کشورهای جهان در سال 2024 آشنا شوید.

زیباترین کشور جهان

زیباترین کشورهای جهان کدام اند؟ در کره خاکی بیش از 190 کشور مختلف در قاره‌های پنج گانه وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص و گاها منحصر به فرد خود را دارند. از طرف دیگر سلایق متفاوتی در میان افراد جهان وجود دارد و منظرهای زیبایی شناسی متفاوتی برای افراد تعریف شده است.

هر کشور ویژگی منحصر به فرد و کاملا خیره کننده خود را برای ارائه دارد، از معماری جذاب و مناظر رنگارنگ گرفته تا تاریخ‌های پیچیده و سنت‌های چند صد ساله و البته در قلب هر ملتی افرادی هستند که میهن خود را از بقیه جدا و متمایز می‌کنند.

برای تهیه فهرست زیباترین کشورهای جهان، ما بر مکان‌هایی تمرکز کردیم که طیف چشمگیر شگفتی‌های طبیعی را همراه با خلاقیت‌های دست‌ساخته به وجود آورده‌اند. برخی از مردم عاشق کوه‌های پوشیده از برف هستند، برخی دیگر ساحل پوشیده از درختان نخل را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر به جاذبه‌های دیگری جذب می‌شوند. برخی جاذبه‌ها همچون دانشگاه‌ها نیز بر زیبایی یک کشور می‌افزاید پس مطلب زیباترین دانشگاه های جهان را در مجله لتس گو یونی بخوانید.

همچنین یکی دیگر از معیارهای انتخاب زمان سال است. بهترین کشورها برای بازدید در ماه آگوست ممکن است مشابه بهترین کشورها برای بازدید در ماه دسامبر نباشند، به خصوص اگر ایده زیبایی فرد شامل چیزی فصلی باشد، مانند شاخ و برگ‌های پاییزی رنگارنگ در شمال غربی ایالات متحده یا فصل شکوفه‌های گیلاس در ژاپن.

مالدیو

مالدیو، کشوری متشکل از بیش از 1000 جزیره در اقیانوس هند و در قاره آسیا است که به خاطر آب‌های سبز و شفاف، سواحل خیره‌کننده‌ای و البته خانه‌های ییلاقی مجلل روی آب شهرت دارد. چندین نقطه مهم در مالدیو وجود دارد، از جمله استراحتگاه‌های درجه یک، سواحل شنی سفید، جنگل‌های باشکوه و جزایر زیبای صخره‌های مرجانی. 

کانادا

کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، یکی از متنوع ترین مکان‌های روی کره زمین هم از نظر فرهنگی و هم از نظر زیست محیطی است و در قاره آمریکای شمالی قرار گرفته است. خط ساحلی سرسبز و صخره‌های خلیج فاندی، آن را به یک جاذبه طبیعی بی‌نظیر در ضلع شرقی کشور تبدیل کرده است. زیبایی‌های طبیعی در هر منطقه‌ای از کانادا وجود دارد، از آب‌های خروشان آبشار نیاگارا، تا قله‌های رام نشده رشته کوه‌های راکی ​​کانادا. 

کانادا

ایالات متحده آمریکا

آمریکا یا به طور خاص ایالات متحده آمریکا نیازی به معرفی ندارد. بدون شک این کشور شناخته شده ترین کشور در جهان است. اما چرا آمریکا اینقدر شناخته شده است؟ یکی از مهمترین دلایل انتخاب آمریکا به عنوان یکی از زیباترین کشورهای دنیا وسعت این کشور است که باعث می‌شود تنوع زیادی از جاذبه‌های طبیعی را در دل خود جای دهد.

تنوع جغرافیایی و فرهنگی ایالات متحده شبیه هیچ کشور دیگری در جهان نیست. از کوه‌های پوشیده از برف در پارک ملی کوه راینر گرفته تا خط ساحلی سرسبز ناپالی هاوایی، زیبایی‌های طبیعی تقریباً در هر گوشه‌ای از این کشور وجود دارد. حتی شهرها، چه بزرگ و چه کوچک، خانه برخی از باشکوه ترین نمونه های معماری تاریخی و مدرن در جهان هستند.

ژاپن

ژاپن به خاطر جنگل‌های معطر شکوفه‌های گیلاس و جنگل بامبو آراشیاما واقع در کیوتو در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفته است. از طرف دیگر شاهکارهای رویایی آشپزی در رستوران‌ها توجه میلیون‌ها گردشگر را به خود جلب می‌کند. ژاپن یک کشور واقعا خاص با ویژگی‌های منحصر به فرد بسیار است که در آسیای شرقی واقع شده و جاذبه‌های فراوانی مثل کوه فوجی، معابد، مراسم چای، غذاهای ژاپنی و شکوفه‌های گیلاس در دل خود جای داده است.

ژاپن

ایسلند

گردشگران بسیاری طی سالیان زیاد کشور ایسلند را به دلیل چشم اندازهای منحصر به فرد آن، که شامل زمین‌های یخی زیرزمینی، سواحل شن سیاه و آتشفشان‌های سر به فلک کشیده می‌شود، انتخاب می‌کنند. ایسلند به خاطر زیبایی‌های طبیعی خیره کننده و بکر خود مشهور است و در قاره اروپا واقع شده است.

کمتر کشوری می‌تواند به اندازه این کشور جزیره‌ای کوچک که به دلیل مجموعه‌ای از آتشفشان‌های فعال، یخچال‌های طبیعی، چشمه‌های آب گرم، میدان‌های یخی، آبفشان‌ها و تونل‌های گدازه‌ای که به جزیره آتش و یخ معروف است، زیبایی طبیعی ارائه دهد. کشور ایسلند یکی از بهترین مکان‌های روی زمین برای مشاهده شفق شمالی یا شفق قطبی است. 

سوئیس

تعداد کمی از مکان‌های روی این سیاره می‌توانند به اندازه سوئیس دارای طیف متنوعی از زیبایی‌های طبیعی باشند. این کشور کوهستانی اروپایی شاید بیشتر به خاطر روستاهای عجیب و غریب و تقریباً شبیه کتاب داستان که در میان کوه‌های سر به فلک کشیده‌اش قرار دارند، شناخته شده است. سوئیس دارای جاذبه‌هایی از جمله کوه معروف Matterhorn، دره Lauterbrunnen (محل ۷۲ آبشار) و سنت موریتز شهر تفریحی زمستانی است که به‌خاطر پیست‌های اسکی و چشمه‌های معدنی پرنشاط‌اش معروف است.

سوئیس

کنیا

این کشور آفریقای شرقی به دلیل علفزارهای وسیع ساوانا و حیات وحش متنوع خود در سراسر جهان شهرت یافته است. اگرچه، زیبایی طبیعی کنیا به همین جا ختم نمی شود. دریاچه‌های یخبندان را در پای کوه کنیا، جنگل های بومی سرسبز در مجتمع جنگلی مائو، و آب‌های آبی خیره کننده در ساحل پیدا خواهید کرد. پرجمعیت‌ترین شهر کشور، نایروبی، جایگاه صنعتگران بی‌شماری از صنایع چوبی و بافندگان در بازار ماسایی تا شیشه‌سازان ماهر است که شیشه داغ کیتنگلا را در صحنه طراحی جهانی قرار می‌دهند.

تایلند

تایلند یک کشور آسیای شرقی است به خاطر سواحل زیبا، مردم گرم، فیل‌ها و یوگا مشهور است. هیچ سفری به این کشور بدون توقف در بانکوک و کوه کود کامل نمی‌شود. جنگل‌های حرا نمونه‌های چشمگیری برای علاقه مندان به طبیعت هستند. سالانه بیش از 35 میلیون گردشگر از تایلند بازدید می‌کنند و این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در جهان تبدیل کرده است . معابد طلایی چیانگ مای، بازارهای پرجنب‌وجوش، و صحنه‌های آشپزی نوظهور، هیجان یک شهر مدرن با جذابیت و اهمیت تاریخی را در هم می‌آمیزد که برای شهرنشینان عالی است. 

تایلند

یونان

معابد و ویرانه‌های باستانی آتن و گنبدهای آبی نمادین و نماهای سفید کاری شده Oia بخشی از جاذبه‌های دیدنی کشور کشور اروپایی یونان هستند. با این حال، جادوی واقعی یونان در مکان‌های عجیب و غریب جزایر کمتر شناخته شده، مانند حمام‌های حرارتی اویا و نمایشگاه‌های هنری نیسیروس نهفته است. هیچ سفری به کشور مدیترانه ای بدون توقف در ناکسوس برای غذاهای دریایی تازه کامل نمی شود.

سرزمین اصلی یونان، البته، محل مکان‌های معماری از جمله پارتنون، ویرانه‌های دیدنی دلفی (و مناظر چشمگیر آن‌ها در دامنه کوه) و صومعه‌های متئورا است. سواحل در یونان به وفور یافت می‌شوند و دارای شن و ماسه در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستند: سفید، سیاه، صورتی یا قرمز، که همه توسط آب‌های مدیترانه آبی جواهر و (اغلب) کوه‌ها و صخره‌های جالب احاطه شده اند.

نیوزلند

دریاچه‌های آکوامارین و سواحل بادگیر بخشی از زمین نیوزیلند هستند که در قاره اقیانوسیه واقع شده است. علاوه بر این، مزارع لوپین صورتی و بنفش چند ساله و همچنین جریان‌های یخبندان فیروزه‌ای رنگ نیز در این کشور وجود دارد. این کشور جزیره‌ای آنقدر مناظر دراماتیک و محیط های نفس گیر دارد که به انتخاب مورد علاقه فیلمسازانی که فیلم‌های فانتزی خلق می‌کنند (مانند سه گانه ارباب حلقه‌ها پیتر جکسون) تبدیل شده است. جویندگان زیبایی دوستدار طبیعت می‌توانند از جاذبه‌هایی مانند کوه‌های زیبا، جنگل های بارانی سرسبز، سواحل خیره کننده، صخره های مرجانی پر جنب و جوش و تماشای ستارگان در آسمان شب دیدن کنند. حتی می‌توان شفق‌های جنوبی (شفق قطبی) را دید یا به سفری قایق‌سواری در آب‌های سیاه رفت که در غارهایی شناور است که توسط کرم‌های درخشان بیولومینسانس روشن شده‌اند.

نیوزلند

ایتالیا

این کشور اروپایی با داشتن تعداد زیادی میراث جهانی یونسکو، مملو از مکان‌های زیبا است که به نظر می‌رسد در هر شهر چیزی منحصر به فرد و زیبا وجود دارد. کولوسئوم و سایر مکان‌های باستان در رم، برج پیزا، کلیسای جامع در فلورانس، کانال‌های آبی ونیز و ساختمان‌های با معماری باستانی که در این کشور بسیارند. ایتالیا همچنین دارای انبوهی از مناظر دوست‌داشتنی است، از صخره‌های کنار اقیانوس سواحل آمالفی گرفته تا تپه‌های سرسبز و قله‌های کوه‌های برفی.

ویتنام

شهرهای همیشه در حال تحول ویتنام، کوه‌های سبز به ظاهر بی‌پایان، و خطوط ساحلی ایده‌آل، آن را در سال‌های اخیر در صدر فهرست هر مسافری قرار داده‌اند. معابد و مکان‌های باستانی خیره‌کننده آن همچون قلعه امپراتوری تانگ لانگ، مجموعه بناهای یادبود هوه، و بسیاری موارد دیگر، تاریخ پیچیده و اهمیت فرهنگی این کشور آسیایی را روشن می‌کند. شهرهای در حال رشد هانوی و هوشی مین نشان می‌دهند که چگونه این کشور به سرعت به پایتختی برای سبک و طراحی تبدیل می‌شود. یکی از جواهرات طبیعی ویتنام Ha Long B نام دارد.

ویتنام

اندونزی

کشور جزیره ای گرمسیری در جنوب فیلیپین و شمال استرالیا، اندونزی برخی از زیباترین سواحل زمین (بالی)، معابد بودایی قرن هشتمی (بوروبودور) و آتشفشان هایی از جمله کوه کراکاتاو و کوه خیره کننده برومو را در خود دارد. اندونزی همچنین مقصدی برای گردشگری حیات وحش است، با فرصت‌های فراوان غواصی در سواحل و صخره‌ها و پارک‌های حیات وحش که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند اورانگوتان‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی و اژدهای عظیم کومودو بزرگترین مارمولک ناظر جهان، را در زیستگاه طبیعی خود ببینند.

سخن پایانی 

انتخاب زیباترین کشور جهان یک انتخاب سخت است که بسیاری افراد قادر به انجام این انتخاب نیستند، چرا که معیارهای افراد برای زیبایی کشورها کاملا متفاوت است و می‌توان لیست‌های مختلفی از زیباترین کشورهای جهان را پیدا کرد. پس اگر به دنبال یک نام برای زیباترین کشور هستید باید گفت نمی‌توان یک کشور را معرفی کرد بلکه باید به لیستی از زیباترین‌ها رجوع کرد.