اعتبار پاسپورت ایران 2024 مشخص میکند که هر مسافر با داشتن پاسپورت ایرانی در سال 2024 به چه کشورهایی بدون ویزا میتواند سفر کند. احتمالاً اگر بگوییم ایران در ردیف های آخر لیست معتبرترین پاسپورت های جهان است زیاد شوکه نمی‌شوید! 

چون روابط سیاسی کشورها و تعامل آنها با یکدیگر است که در نهایت موجب می‌شود تردد مسافران بین کشورها آسان شود، هیچ مسافری دوست ندارد برای گرفتن ویزا و یا حتی گرفتن ویزای تحصیلی کلی هزینه کند و در نهایت جواب منفی بشنود. با رزرو وقت مشاوره مهاجرتی خود می‌توانید از شانس ورودتون به کشورهای معروف مطلع شوید. حدس میزنید با پاسپورت ایران به چند کشور جهان می‌توانید بدون ویزا سفر کنید؟ در ادامه این پُست از مجله lets go uni اطلاعات خوبی به دست خواهید آورد.

معتبرترین پاسپورت جهان در سال 2024 

بهتر است قبل از اینکه به رتبه ایران بپردازیم با معتبرترین پاسپورت جهان آشنا شوید، رتبه بندی ها بر اساس سایت های مختلف ممکن است کمی متغیر باشد، اما متداول ترین و قویترین مرجعی که برای رتبه بندی پاسپورت عنوان می‌شود، سایت معتبر هنلی میباشد.

در سایت مرجع Henley عنوان شده است که در سال 2024، پاسپورت کشورهای سنگاپور، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و اسپانیا با اجازه ورود به 194 کشور بدون ویزا، همگی در رتبه نخست لیست قرار دارند. یعنی اگر شهروند این کشورها باشید دیگر نه نگرانی بابت مسافرت به کشورهای مطرح جهان دارید و نه مشکلی بابت تحصیل و یا دریافت ویزای تحصیلی خواهید داشت.

رتبه پاسپورت ایران 2024

بر طبق اعلام سایت Henley ایران فقط با اجازه ورود به 45 کشور جهان که برخی از آنها کشور مناسبی برای تحصیل و یا گردشگری نیز نیستند در رتبه 95 این لیست قرار دارد و بهتر است بدانید این لیست شامل 104 رتبه است. احتمالاً اگر از آخر رتبه ایران را به شما بگویم بیشتر در حافظه تان خواهد ماند! ایران از آخرین کشور این لیست که افغانستان است تنها 9 رتبه فاصله دارد.

رتبه پاسپورت ایران نشان میدهد که باید برنامه ریزی دقیقی برای دریافت ویزاهای کشورهای مختلف برای گردشگری داشته باشید و برای سفر به کشورهای مهم جهان از جمله استرالیا، کانادا و کشورهای حوزه شینگن تلاش بیشتری داشته باشید.

اما اگر به فکر تحصیل باشید، لتس گو یونی همراه شماست تا راه رسیدن به بهترین دانشگاه های جهان بر اساس رشته و موقعیت تحصیلی برای شما هموار شود و بتوانید انتخاب درستی برای دریافت ویزای تحصیلی داشته باشید.

با پاسپورت ایران به چه کشورهایی میتوان سفر کرد؟

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ایران در سال 2024

در آخرین بخش این پُست، نام کشورهایی را برای شما آماده کرده‌ایم که در لیست 44 کشوری هستند که می‌توانید به راحتی بدون ویزا یا ویزای فرودگاهی به آنجا سفر کنید.

کشورهای بدون ویزا:

ارمنستان / جزایر کوک / دومینیکا / اکوادور / گرجستان / عراق / قزاقستان / ماداگاسکار / مالزی / میکرونزی / نیوئه / عمان / قطر / سورینام / ونزوئلا

کشورهای ویزای فرودگاهی:

آذربایجان / بولیوی / بروندی / کامبوج / جزایر کیپ ورد / جیبوتی / گینه-بیسائو / لبنان / ماکائو / مالدیو / موریتانی / موریس / موزامبیک / نپال / جزایر پالائو / رواندا / ساموآ / سیشل / سیرالئون / سومالی / سوریه / تیمور شرقی / توگو / تووالو / زیمبابوه

همچنین برای 3 کشور کنیا، پاکستان و سری‌لانکا ایرانیان تنها نیاز به گرفتن ویزای الکترونیکی یا مجوز الکترونیکی سفر دارند که فرآیند اخذ نسبتا ساده‌ای دارد. این کشورها در سایت هنلی جزو کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان ثبت شده اند.

امیدواریم از این پُست مجله لتس گو یونی استفاده کرده باشید.