برای مهاجرت به اسلوونی و آشنایی با روش‌های مختلف ورود به کشور اسلوونی همراه ما در مجله تحصیلی مهاجرتی لتسگو یونی باشید. آگاهی از این موضوع که کشور اسلوونی در کجا واقع شده و دارای چه شرایطی است، اولین قدم در مسیر مهاجرت به این کشور خواهد بود.

اسلوونی کجاست؟

کشور اسلوونی در جنوب غرب اروپا واقع شده است. اسلوونی دارای کوه‌ها و پیست‌های اسکی فراوانی است و اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند هستید، قطعاً محل مناسبی برای اقامت شما خواهد بود. این کشور پل شبه جزیره بالکان بوده و دارای ذخایر عظیم زغال سنگ، روی، قلع و سنگ‌های ساختمانی می‌باشد. با توجه به موقعیت استراتژیک اسلوونی، مکان مناسبی جهت سرمایه گذاری و کسب درآمد خواهد بود.

بالا بودن امنیت اجتماعی، ثبات اقتصادی، امکانات رفاهی و پایین بودن هزینه‌های زندگی از جمله عواملی است که باعث شده تا متقاضیان زیادی در پی مهاجرت به اسلوونی باشند.

مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل

اسلوونی کشوری با کیفیت بالای آموزشی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین مدرک اخذ شده از دانشگاه‌های اسلوونی در تمام کشورهای اروپایی و فراتر از آن به رسمیت شناخته می‌شود. تحصیل در دوره‌های کارشناسی 3 الی 4 سال زمان برده و عموماً به زبان اسلوونیایی می‌باشد. تنها رشته مدیریت است که در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی قابل ارائه می‌باشد.

باید به خاطر داشته باشید که امکان تحصیل رایگان در کشور اسلوونی وجود نداشته و ملزم به پرداخت شهریه سالانه 2000 یورویی خواهید بود.

اگر قصد تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد را داشته باشید، می‌توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید. هر چند که فرصت تحصیل به صورت رایگان وجود ندارد؛ اما متقاضیان بین المللی می‌توانند تا 20 ساعت در هفته را کار کرده و بخش قابل توجهی از هزینه‌های خود را کاهش دهند. سیستم آموزشی در دانشگاه ها مطابق با فرآیند معاهده بولونیا می‌باشد.

برخی از مدارکی که هنگام مهاجرت به اسلوونی از روش تحصیل به آن ها نیاز است به شرح زیر می‌باشند:

•    آخرین مدرک تحصیلی
•    ریز نمرات متقاضی
•    مدرک زبان
•    رسید پرداخت هزینه درخواست
•    پاسپورت معتبر

اسلوونی کجاست؟

مهاجرت به اسلوونی از طریق کار

پس از مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق کار یکی از محبوب‌‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت اروپا است. مهاجرت به اسلوونی از روش کاری نیازمند داشتن پیشنهاد کار از سوی یک کارفرمای اسلوونیایی می‌باشد. در صورت یافتن کارفرما ویزای یک ساله برای متقاضیان صادر می‌شود که قابل تمدید است. در این روش امکان همراهی اعضای خانواده نیز وجود خواهد داشت.

می‌توان برای یافتن کارفرما به سایت‌های کاریابی معتبری که در این کشور وجود دارند، سر زد و از مشاغل مورد نیاز و شرایط استخدام آگاهی پیدا کرد. پس از 5 سال کار مداوم می‌توانید درخواست اقامت دائم کشور اسلوونی را داشته باشید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای کاری به شرح زیر می‌باشد:
•    تکمیل فرم درخواست ویزا
•    دعوت نامه رسمی ‌از سوی کارفرما
•    گواهی عدم سوء پیشینه
•    بیمه نامه
•    گواهی اثبات تمکن مالی
•    آخرین مدرک تحصیلی
•    گذرنامه معتبر

بهترین موسسات و سایت‌های کاریابی معتبری که در این کشور وجود داشته و می‌توان از طریق آن‌ها مشاغل مورد نیاز در اسلوونی را بررسی کرد به شرح زیر می‌باشند:
•    ESS
•    Mojedelo
•    Careerjet
•    Learn4Good
•    Startus

مهاجرت به اسلوونی از طریق ازدواج

از دیگر روش‌های معمول برای اخذ اقامت در کشور اسلوونی، ازدواج با تبعه این کشور می‌باشد. مانند سایر کشورها، فرد تبعه می‌تواند برای همسر خود درخواست اقامت دهد؛ اما نکته مهم این است که دو طرف بتوانند ثابت کنند که ازدواجشان صوری نیست و مدارک محکمی را ارائه دهند. در صورتی که مشخص شود ازدواج تنها با هدف دریافت اقامت صورت گرفته جریمه نقدی و یا حتی زندان را در پی خواهد داشت.

برای مهاجرت به اسلوونی از این طریق دو طرف باید حداقل 18 سال سن داشته و مراسم آن‌ها در کلیسا ثبت شود. در صورتی که یکی از طرفین قبلاً ازدواج کرده باشد، باید مدرکی مبنی بر فوت همسر و یا طلاق ارائه دهد. چنان چه تمامی‌موارد رعایت شوند، اقامت موقت 3 ساله به همسر داده شده و سپس اقامت دائم اعطا خواهد شد و پس از گذشت 5 سال از ازدواج می‌توان برای تابعیت اقدام کرد.

مهاجرت به اسلوونی از طریق تولد

قانون کلی برای اعطای تابعیت و شهروندی در تمام کشورهای دنیا از دو قانون خاک و خون تبعیت می‌کند. طبق قانون خون، اگر کودکی در یک کشور متولد شود بر اساس تابعیت والدین خود تابعیت آن کشور را اخذ می‌کند. بر اساس قانون خاک، اکر کودکی در خاک یک کشور متولد شود صرف نظر از تابعیت والدین می‌تواند تابعیت آن کشور را دریافت کند. اسلوونی نیز طبق قانون خون عمل می‌کند. تابعیت از سیستم خاک به ندرت اتفاق می‌افتد. از دیگر راه‌های اخذ تابعیت کشور اسلوونی فرزند خواندگی است.

مهاجرت به اسلوونی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اسلوونی

یکی دیگر از روش‌های قابل ذکر در بحث مهاجرت به اسلوونی، سرمایه گذاری می‌باشد و این روش مناسب افرادی است که از تمکن مالی خوبی برخوردارند. چندین روش برای سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ثبت شرکت، اوراق قرضه دولتی، خرید ملک و سپرده بانکی می‌شود. شرایط لازم در این روش مهاجرتی ارائه گواهی تمکن مالی و عدم سوء پیشینه خواهند بود.

اگر موفق به اخذ اقامت اسلوونی شوید از مزایایی مانند آزادی سفر در کل منطقه شینگن، کار و زندگی در اسلوونی، همراهی خانواده و استفاده رایگان از خدمات عمومی‌ بهره‌مند می‌شوید که جذابیت این کشور را دو چندان می‌کند. 

•    ثبت شرکت

ثبت شرکت را می‌توان اولین روش سرمایه گذاری در اسلوونی دانست. حداقل سرمایه لازم در این روش 50 هزار یورو خواهد بود. طبق این روش می‌توان در عرض 3 ماه شرکتی را ثبت و راه اندازی کرد. اگر به دنبال کسب تجربه و راهی آسان جهت مهاجرت و ورود به اروپا هستید، ثبت شرکت می‌تواند راهی مطمئن برای شما باشد. پس از گذشت 5 سال از راه اندازی شرکت و پرداخت به موقع مالیات می‌توان اقامت دائم و سپس شهروندی اسلوونی را به دست آورد.

•    کارآفرینی

اگر شخصی قصد کارآفرینی را داشته باشد، باید در ابتدا طرح تجاری خود را برای اداره تجارت کشور اسلوونی ارسال کرده و از آن‌ها تأییدیه دریافت کند. در صورتی که آن‌ها موفق به دریافت ویزا شوند، می‌توانند پس از گذشت 3 سال درخواست اقامت دائم را داشته باشند. بهتر است در این روش حوزه‌هایی انتخاب شوند که امکان پیشرفت در آنها وجود داشته باشد.

•    خرید ملک 

خرید ملک یکی از کم ریسک‌‌ترین و کم دردسرترین روش‌های سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی است. اگر متقاضیان از قبل اقامت این کشور را از طریق روش‌هایی مانند تحصیل، کار و یا ازدواج به دست آورده باشند، پروسه ساده‌تری در پیش خواهند داشت. مبلغ خانه به عواملی مانند شهر، محله و سن بنا بستگی دارد.

خریداران خانه در اسلوونی بایستی ملک خریداری شده را به مدت 5 سال در اختیار داشته باشند. 

مهاجرت به اسلوونی از طریق پناهندگی

به قطعیت می‌توان گفت که این روش یکی از پرخطرترین روش‌های مهاجرتی به کشور اسلوونی است. موسسه مهاجرتی لتسگو یونی هیچ گونه خدماتی را در زمینه پناهندگی ارائه نمی‌دهد. در مهاجرت از طریق پناهندگی افراد باید ثابت کنند که در صورت بازگشت به کشور خود مورد آسیب‌های جسمی‌و روحی، شکنجه، تهدید و یا مرگ قرار خواهند گرفت.

اگر با درخواست پناهندگی افراد موافقت شود دولت این کشور باید حداقل امکانات لازم برای اقامت آن ها در کمپ‌های پناهندگی را فراهم کند.

راحت‌‌ترین راه مهاجرت به کشور اسلوونی

اگر چه شرایط اقتصادی افراد تعیین کننده آن است که کدام روش، بهترین روش مهاجرتی برای آن ها است؛ با این حال، اسلوونی به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر و مورد تأیید و همچنین داشتن سطح بالای آموزشی، یک کشور مطلوب در زمینه مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود.

هزینه تحصیل پایین باعث شده تا مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور در لیست ارزان‌‌ترین روش‌های مهاجرتی قرار بگیرد و ورود به بازارهای کار را برای فارغ التحصیلان ساده‌تر کند.

مهاجرت کاری یکی دیگر از بهترین روش هاست؛ چرا که فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد. در کشور امنیت شغلی بالایی وجود داشته، یعنی قراردادهای کاری زیر نظر دولت است و از این رو نگرانی بابت از دست دادن شغل وجود نخواهد داشت. به یاد داشته باشید که میزان حقوق دریافتی افراد رابطه مستقیمی‌با میزان تجربه آن ها دارد.

سخن آخر

در این مقاله مهاجرت به اسلوونی و انواع روش‌های مهاجرت به آن مورد بررسی قرار گرفت. به طور کلی، می‌توان مهاجرت تحصیلی و کاری را یکی از سریع‌‌ترین روش ها و مهاجرت از طریق پناهندگی را یکی از پرخطرترین روش‌های مهاجرتی دانست. سرمایه گذاری در اسلوونی به منظور دریافت اقامت به طرق مختلفی امکان پذیر خواهد بود.

اگر در مورد اخذ اقامت در این کشور نیازمند کسب اطلاعات بیشتری هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی لتسگویونی در ارتباط باشید و از جدیدترین اخبار در این خصوص مطلع شوید.