اگر به دنبال مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و سایر روش‌های دیگر هستید، با راهنمای مهاجرت به لوکزامبورگ ما همراه باشید. در طی این سال‌ها، مهاجرت به این کشور کوچک بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. لوکزامبورگ کشوری ثروتمند بوده و سطح رفاه عمومی ‌بسیار بالایی را برای شهروندان خود فراهم کرده است.

ولی در همین ابتدا باید بدانید که مهاجرت به خارج از کشور علاوه بر فرصت‌های فوق العاده، با چالش‌ها و سختی هایی همراه است و نباید صرفاً مدرن بودن کشور مقصد را مد نظر قرار دهید. ما در راهنمای مهاجرت به لوکزامبورگ قصد داریم تا با ارائه جزئیات مفید و کاربردی، انواع روش‌های ممکن برای اخذ اقامت در این کشور را بررسی کنیم؛ پس اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به مهاجرت و اخذ اقامت در لوکزامبورگ علاقمندید، این مطلب از لتسگو یونی را از دست ندهید.

لوکزامبورگ کجاست؟

لوکزامبورگ کشوری کوچک در غرب اروپاست و با کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. این کشور علی رغم وسعت کمی‌ که دارد، توانسته شرایط اقتصادی و رفاهی خوبی را برای شهروندان خود فراهم کند. لوکزامبورگ جزو 6 کشور بنیانگذار اتحادیه اروپا شناخته می‌شود و گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی است که به دنبال اخذ اقامت اروپا هستند. 44 درصد از جمعیت این کشور کوچک را مهاجران تشکیل داده‌اند. میزان جرم و جنایت در لوکزامبورگ بسیار پایین بوده و امنیت اجتماعی در سطح بالایی قرار دارد.

طبق گزارشات اعلام شده در سال 2022، چهارمین پاسپورت قدرتمند دنیا متعلق به لوکزامبورگ است و شهروندان این کشور فرصت سفر به 189 کشور مختلف دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا را خواهند داشت.

مهاجرت به لوکزامبورگ

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار

مهاجرت کاری به لوکزامبورگ را می‌توان یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی دانست. برای مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار نیاز به داشتن پیشنهاد کار یا همان جاب آفر از سوی کارفرما می‌باشد. برای آگاهی از موقعیت‌های شغلی می‌توانید سایت‌ها و موسسات کاریابی معتبر این کشور را بررسی و رزومه کاری خود را ارسال کنید. میزان ساعات کاری 40 ساعت در هفته است و کار بیش از این مقدار مشمول پرداخت اضافه کار خواهد بود.

مدارک لازم برای درخواست ویزای کاری شامل موارد زیر می‌شود:
•    گذرنامه معتبر
•    پیشنهاد کاری از سوی کارفرما
•    گواهی عدم سوء پیشینه
•    گواهی سلامت
•    تمکن مالی
•    قرارداد کار
•    بیمه نامه

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تحصیل

امروزه خیلی از ما به دنبال تحصیل و پیشرفت در یک کشور اروپایی هستیم. یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های مهاجرت به لوکزامبورگ، مهاجرت تحصیلی می‌باشد. سیستم آموزشی ارائه شده در این کشور بسیار قوی عمل کرده و مطابق با استانداردهای روز دنیا است. تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 الی 4 سال و کارشناسی ارشد 2 سال زمان خواهد برد.

برخی از دانشگاه‌های لوکزامبورگ جزو 250 دانشگاه برتر دنیا بوده و طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند. اکثر دانشگاه‌های کشور با سایر دانشگاه‌های معتبر دنیا دارای همکاری‌های بین المللی هستند که همین موضوع سبب افزایش بار علمی ‌آن‌ها شده است. متقاضیانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند باید مدارک خاصی را ارائه دهند.

برخی از مدارک لازم هنگام درخواست پذیرش تحصیلی به شرح زیر است:
•    آخرین مدرک تحصیلی
•    ریز نمرات متقاضی
•    گذرنامه معتبر
•    گواهی عدم سابقه کیفری
•    مدرک زبان
•    رسید پرداخت هزینه درخواست

روش های مهاجرت به لوکزامبورگ

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش‌های قابل ذکر در بحث راهنمای مهاجرت به لوکزامبورگ، سرمایه گذرای است. این روش مناسب افرادی است که از تمکن مالی خوبی برخوردارند. چندین روش برای سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ثبت شرکت، اوراق قرضه دولتی و سپرده بانکی می‌شود. شرایط لازم در این روش مهاجرتی ارائه گواهی تمکن مالی و عدم سوء پیشینه خواهند بود. اگر موفق به اخذ اقامت شوید از مزایایی مانند آزادی سفر در کل منطقه شینگن، کار و زندگی در لوکزامبورگ، همراهی خانواده و استفاده رایگان از خدمات عمومی ‌بهره‌مند می‌شوید که جذابیت این کشور را دو چندان می‌کند.

ثبت شرکت

ثبت شرکت از اولین روش‌های سرمایه گذاری در لوکزامبورگ است و این کار بین 4 الی 6 هفته زمان خواهد برد. حداقل سرمایه لازم در این روش 500 هزار یورو می‌باشد. طبق این روش می‌توانید شرکت‌های فعال در کشور را خریداری کرده و یا یک شرکت جدید که مورد تأیید دولت باشد را راه اندازی کنید. بر اساس این روش خواهید توانست اقامت 3 ساله را به دست آورده و در صورت سوددهی اقامت دائم کسب کنید.

اوراق قرضه دولتی

خرید اوراق قرضه دولتی یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کشور لوکزامبورگ است. در این روش متقاضیان باید مبلغ 3 میلیون یورو را در زمینه‌های کاری که بانک مشخص می‌کند، سرمایه گذاری کنند. نکته ای که باید حتماً به آن توجه کنید، این است که سرمایه گذاری در کسب و کارهایی صورت بگیرد که بانک مشخص کرده و نباید در مدت اقامتتان به این مبلغ دست بزنید. در صورتی که بتوانید این نکات را رعایت کنید، اقامت لوکزامبورگ را برای خود و اعضای خانواده به دست خواهید آورد.

سپرده بانکی

از دیگر روش‌های سرمایه گذاری در این کشور می‌توان به سپرده بانکی اشاره کرد. اگر قصد سرمایه گذاری از این طریق را دارید باید در ابتدا حسابی در یکی از بانک‌های کشور لوکزامبورگ افتتاح کرده و سپس مبلغی معادل 20 میلیون یورو را در حساب قرار دهید. این مبلغ باید به مدت 5 سال در حساب شما مانده و در طی این مدت امکان برداشت از حساب وجود نخواهد داشت. در صورت رعایت تمامی ‌این نکات، در ابتدا اقامتی 3 ساله اعطا شده که قابل تمدید است و پس از آن می‌توانید پروسه اخذ تابعیت را آغاز کنید. 

خرید ملک

خرید ملک از جمله روش هایی است که در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفته است. برای اقامت از این طریق باید بررسی کنید که آیا خرید ملک منجر به اخذ اقامت می‌شود یا خیر؟ اگر در فکر خرید ملک و دریافت تابعیت هستید، باید گفت که متأسفانه از طریق خرید ملک نمی‌توان اقامت و تابعیت کشور لوکزامبورگ را به دست آورد.

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق ازدواج

از دیگر روش‌های معمول برای اخذ اقامت در کشور لوکزامبورگ، ازدواج با تبعه این کشور می‌باشد. مانند سایر کشورها، فرد تبعه می‌تواند برای همسر خود درخواست اقامت دهد؛ اما نکته مهم این است که دو طرف بتوانند ثابت کنند که ازدواجشان صوری نیست. در صورتی که مشخص شود ازدواج تنها با هدف دریافت اقامت صورت گرفته جریمه نقدی و یا حتی زندان را در پی خواهد داشت.

برای ازدواج دو طرف باید حداقل 18 سال سن داشته و مراسم آن‌ها در کلیسا ثبت شود. در صورتی که یکی از طرفین قبلاً ازدواج کرده باشد، باید مدرکی دال بر فوت همسر و یا طلاق ارائه دهد. چنان چه تمامی ‌موارد رعایت شوند، اقامت موقت 3 ساله به همسر داده شده و سپس اقامت دائم اعطا خواهد شد و پس از گذشت 5 سال از ازدواج می‌توان برای تابعیت اقدام کرد.

بهترین مکان‌ها برای مهاجرت به کشور لوکزامبورگ

مطمئناً سوالی که پس از انتخاب روش مهاجرت به این کشور مطرح می‌شود این است که کدام منطقه شهر برای زندگی بهتر خواهد بود؟ در این بخش سعی داریم بهترین محله‌ها را برای زندگی مهاجران معرفی کنیم.
•    لیمپرتسبرگ (Limpertsberg): نزدیک به مرکز شهر و مکانی محبوب برای دانشجویان و کارگران
•    هووالد (Howald): محلی ساکت با فضاهای سبز زیاد؛ اگر چه ترافیک سنگین در این منطقه می‌تواند یک مشکل اساسی باشد
•    اشتراسن (Strassen): یک منطقه آرام اما گران قیمت با امکانات ورزشی عالی
•    مریل (Merl): مکانی ایده آل برای خانواده ها، دارای تعداد زیادی پارک‌ها فرصت‌های ورزشی متنوع
•    بلر (Belair): یک مکان گران قیمت و لوکس برای زندگی

اگر به دنبال اطلاعات بیشتر و دقیق تری نسبت به اطلاعات ذکر شده در این پُست راجع به راهنمای مهاجرت به لوکزامبورگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا به سایت لتس گو یونی سر زده و وقت مشاوره تخصصی دریافت کنید و از این طریق با کارشناسان مجرب ما در ارتباط بوده و از راهنما و کمک آن‌ها بهره مند شوید.