اگر به فکر سفر به خارج از کشور هستید و در حال برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی خود هستید بهتر است با راه های سفر به خارج از کشور آشنا شوید. در این پُست از مجله Lets go uni همچنین بر موضوعات مهم از قبیل سفر به خارج از کشور بدون کارت پایان خدمت، سفر به خارج از کشور با ماشین شخصی و همچنین سفر به خارج از کشور بدون تور نگاهی خواهیم داشت، پس تا انتها با لتس گو یونی همراه باشید.

سفر به خارج از کشور

چیزی که باعث میشود سفر به خارج از کشور جذابیت زیادی داشته باشد نه فقط آزادی هایی است که در آن دیده میشود بلکه بخاطر فرهنگ هایی است که در سفر با آن مواجه میشوید. فرهنگ ها از گذشته ها می آیند و نمود آن را میتوان در مکانهای مختلف هر شهر از جمله ساختمان ها، مرکز فرهنگی و تاریخی و حتی در دانشگاه ها دید و افرادی نیز هستند که برای آشنایی با ملتهای مختلف، رشته های مختص به آن را در دانشگاه های خارج از کشور با دریافت ویزای تحصیلی آموزش میبینند.

برای ما ایرانیها محدودیت هایی در خصوص سفر به کشورهای مختلف دنیا وجود دارد، در واقع با اعتبار پاسپورت ایران مشخص است که فقط به 41 کشور جهان در سال 2020 میتوان بدون ویزا سفر کرد. البته از آن 41 کشور نیز در اکثر مواقع فقط مردم به تعداد انگشت شماری از آنها از جمله ترکیه، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان سفر میکنند.

البته داستان سفر به خارج در همین جا برای جوانان ایرانی به پایان نمیرسد، آنها با شور و اشتیاق کامل تلاش میکنند تا با به دست آوردن شرایط لازم از جمله نمره آیلتس مناسب و نمره تحصیلی خوب، برای دانشگاه های مطرح جهان اقدام به ویزای تحصیلی کنند.
ویزای تحصیلی یکی از راه های خروج از کشور است که در آن میتوان آینده شغلی و کسب درآمد خوب در آینده را متصور شد.

اگر به دنبال یک سفر چند روزه هستید، احتمالاً شما هم مثل خیلی از افراد اولین جایی که به ذهنتان میرسد کشور ترکیه و شهر زیبای استانبول است. در سفر به استانبول نیاز به یادگیری چند کلمه ابتدایی برای معاشرت دارید، سپس با خرید بلیط هواپیما استانبول و پرداخت عوارض خروج از کشور به راحتی میتوانید به این شهر زیبا بروید و از خیابان معروف و بسیار زیبای استقلال دیدن نمایید.

سفر به خارج از کشور

عوارض خروج از کشور 1400

عوارض خروج از کشور برای اولین بار در سال 264 هزار تومان است، اما اگر بخواهید دوباره سفر کنید به این مبلغ با افزایش 50 درصدی به 396 هزار تومان میرسد، داستان اینجا تمام نمیشود! اگر بیش از 2 بار در سال قصد داشته باشید از کشور خارج شوید باید مبلغ 528 هزار تومان بپردازید و این بدان معناست که نسبت به بار اول افزایش صد درصدی دارد!

سفر به خارج از کشور بدون کارت پایان خدمت

خیلی از افراد که کارت پایان خدمت ندارند این سوال را میپرسند که آیا میشود بدون کارت پایان خدمت هم به مسافرت رفت؟
پاسخ قطعی به این سوال مسلماً خیر است، اما این پاسخ بدان معنا نیست که هیچ راهی وجود ندارد! افراد بدون کارت پایان خدمت در صورت نخبه بودن و یا اراده ضمانت نامه به همراه سفر با خانواده میتوانند به صورت موقت از کشور خارج شوند. این موضوع را میتوانید از طریق مراجع قانونی از جمله معاونت نظام وظیفه پیگیری نمایید.

سفر به خارج از کشور با ماشین شخصی

داشتن گواهینامه بین المللی چیزی است که برای خروج از کشور با ماشین شخصی باید آن را مدنظر داشته باشید. برای بین المللی کردن گواهینامه خود میتوانید به کانون جهانگردی و  اتومبیلرانی مراجعه نمایید.

سفر به خارج از کشور با ماشین شخصی

سفر به خارج از کشور بدون تور

مسافرت به خارج از کشور ابعاد مختلفی دارد، یکی از ابعاد آن را میتوان در نوع سفر مورد بررسی قرار داد. مفهوم تور در سفرهای خارجی به این معنای رزرو هتل، رزرو پرواز و رزرو خدمات گردشگری و ترانسفر است. حالا با توجه به سیستم های آنلاینی که به وجود آمده اند نیازی نیست این خدمات را به صورت تلفنی و در قالب پکیج تور خریداری کنید.

البته خریداری نکردن پکیج در بیشتر اوقات باعث بالا رفتن هزینه های سفر میشود و این موضوع مهمی است که باید مد نظر داشته باشید.

راه های خروج از کشور

تور مسافرتی، مهاجرت، ویزای تحصیلی سه مدل رایج خروج از کشور هستند که از این میان بهترین راه انتخاب ویزای تحصیلی است و اگر هم سن شما بالاست میتوانید به جای ویزای تحصیلی، ویزای توریستی بگیرید و از خدمات تور گردشگری استفاده نمایید.
برای دریافت ویزای تحصیلی هم میتوانید با جست و جو در سایت lets go uni اطلاعات خوبی به دست بیاورید و هم میتوانید با کارشناسان ما جهت معرفی بهترین دانشگاه های دنیا برای دریافت ویزای تحصیلی تماس حاصل فرمایید.