درآمد مهماندار هواپیما در ایران را در این پُست مجله لتسگو یونی با درآمد مهماندار هواپیما در کانادا مقایسه کرده‌ایم، توصیه می‌کنیم اگر به مهمانداری علاقمند هستید و درباره شرایط مهماندار هواپیما شدن در حال جستجو هستید، خواندن این پُست را از دست ندهید و با ما در مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی همراه باشید.

درآمد مهماندار هواپیما در ایران

بنابر اطلاعات به‌دست آمده، حقوق و درآمد مهماندار هواپیما در ایران 1401 با همراهی پروازهای داخلی، ماهیانه بین 6 تا 11 میلیون تومان هست و اگر شخص مهماندار بتواند موقعیت شغلی خود را ارتقاء دهد و در مسیرهای بین‌المللی از مبدا ایران نیز فعالیت داشته باشد، این مبلغ بالاتر خواهد بود، که رقم دقیق آن به ایرلاین مربوطه بستگی دارد.

درآمد مهماندار هواپیما در ایران

درآمد مهماندار هواپیما در کانادا

اگر رویای شما مهمانداری در ایرلاین‌های معروف دنیاست، کانادا با درآمد خوبی که دارد، می‌تواند انتخاب عالی برای شما باشد. البته قبل از آن بهتر است بدانید مسیر مهاجرت به کانادا و در واقع دریافت اقامت دائم کانادا را قبل از هر چیز باید بدست بیاورید.

درآمد مهماندار هواپیما در کانادا بر طبق اطلاعات سایت salary explorer برای سال 2022 ماهیانه عدد 6,900 دلار کانادا هست که با احتساب نرخ دلار کانادا 24,500 تومانی در زمان نگارش این پُست، 169 میلیون تومان حقوق ماهیانه یک مهماندار در کانادا خواهد بود که البته این نرخ میانگین است، یعنی پایین‌تر و بالاتر از آن نیز امکانپذیر است.

درآمد مهماندار هواپیما در کانادا

چه در بخش ایرلاین‌های داخل ایران و چه در بخش ایرلاین‌های کانادا و سایر کشورها، عاملی که حقوق و درآمد شما را افزایش می‌دهد، سطح مهارت و تجربه شماست. بنابراین هرچقدر بیشتر در این حرفه باقی بمانید، حقوق و درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

برای رسیدن به عددی که در بالا برای درآمد مهماندار هواپیما کانادایی عنوان کردیم، شخص باید بین 2 تا 5 سال تجربه داشته باشد.

از دیگر عواملی که در حقوق مهماندار تاثیرگذار است، میزان تحصیلات است که بر اساس سطح ارشدیت، می‌توان حقوق بیشتری را برای این حرفه متصور شد.

نکته قابل توجه اینجاست که حقوق آقایان مهماندار در کشور کانادا 4 درصد کمتر از میزان حقوق بانوان است و می‌توان گفت، جنسیت نیز در این حرفه در میزان درآمد تاثیرگذار است.

دوره مهمانداری هواپیما در کانادا چه مدت طول می‌کشد؟

کالج هوانوردی کانادا در مدت 54 هفته، دانشجویان را برای تبدیل شدن به یک مهماندار بین‌المللی آموزش می‌دهد. سن، ملیت و سوابق پزشکی اشخاص نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آیا با ملیت ایرانی می‌توان مهماندار هواپیما در کانادا شد؟

خیر، برای این‌کار ابتدا با یکی از روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا، باید ملیت کانادا  و در واقع پاسپورت کانادا را دریافت کنید و سپس برای آموزش و استخدام، اقدام نمایید.

آیا هر ایرلاین در کانادا آموزش مخصوص به خود را دارد؟

بله، به طور مثال ایرلاین اصلی کانادا یعنی Air Canada یک آموزش 7 هفته‌ای برای کارکنان خود، اجرا می‌کند.

مدرک زبان مهماندار هواپیما در کانادا

به طور کلی افرادی که در این حرفه در کانادا مشغول هستند، به انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند (بخش کبک کانادا، به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند)، همچنین افرادی نیز هستند که به بیش از 2 زبان مسلط هستند و تجربه بیشتری در بخش بین‌الملل کسب خواهند کرد.

شرایط مهماندار هواپیما شدن

افراد بالای 18 سال که علاقمند به مهماندار هواپیما شدن هستند، چه در ایران و چه در خارج از کشور در صورت داشتن ملیت همان کشور، می‌توانند با گذراندن دوره‌هایی که برای این حرفه گذاشته شده است شرکت کنند و پس از دریافت مدرک معتبر و دوره کارآموزی، نسبت به درخواست استخدام در یکی از ایرلاین‌ها اقدام نمایند.

همچنین افرادی که به طور کل به رشته‌های وابسته گردشگری و پرواز علاقه دارند، می‌توانند در رشته مدیریت جهانگردی تحصیل کنند و در نهایت به شغل‌های مرتبط با شرکت‌های خدمات مسافرتی گردشگری برسند و یا زیر نظر شرکت‌های گردشگری، تورلیدری انجام دهند و مسافرت داخلی و خارجی داشته باشند.

مهمانداران بین‌المللی تجربه جذاب و هیجان‌انگیز از جهانگردی خواهند داشت و همزمان با وظایفی که دارند، می‌توانند از شغل خود لذت ببرند.

قد و بینایی مناسب، ظاهری آراسته، داشتن آمادگی جسمانی مناسب، رعایت بهداشت، توانایی متقاعد کردن افراد، توانایی تصمیم‌گیری در شرایط اضطراری، دارا بودن روابط عمومی عالی و همچنین تسلط به زبان انگلیسی از جمله پیش‌شرط‌های ورود به این حرفه است.

وظایف مهماندار هواپیما

اگر علاقه دارید این شغل جذاب و شیک را انتخاب کنید، درباره وظایفی که بر عهده شما به عنوان یک مهماندار خواهد بود بهتر است اطلاع داشته باشید. مهمترین وظایف مهمانداران عبارتند از:

- مهمان نوازی و بخشی از امنیت حین پرواز

- سرو تنقلات، غذا و نوشیدنی در حین پرواز

- آرام کردن مسافران در شرایط اضطراری

- چک کردن مداوم شرایط ایمنی و تجهیزات اضطراری هواپیما

- توضیح دادن تجهیزات ایمنی هواپیما به مسافران

- هدایت مسافران به صندلی‌هایشان و چک کردن بسته بودن کمربند ایمنی

- کمک به افرادی که نیازمند کمک خاص هستند مانند افراد سالمند یا معلول

- انجام امور اولیه پزشکی در صورت نیاز و در شرایط بحرانی

در نظر داشته باشید، با توجه به افراد زیادی که علاقمند هستند این شغل را انتخاب کنند و محدودیت جذب افراد تازه‌کار در ایرلاین‌ها، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا استخدام شوید و درآمد کسب کنید.

اگر تمایل دارید در بخش بین‌الملل فعالیت نمایید، ابتدا کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس به دنبال بهترین راه برای دریافت ملیت و اقامت دائم آن کشور باشید. این روزها اقامت دائم کانادا طرفداران زیادی دارد و اگر سن مناسبی داشته باشید، می‌توانید از گزینه مهاجرت تحصیلی استفاده نمایید.

از مزایا و حقوق مهماندار هواپیما هم در ایران و هم در کانادا مطالبی را به شما ارائه کردیم، در آخر بهتر است به یکی دو مورد از معایب این شغل نیز اشاره داشته باشیم:

شما در صورت انتخاب این شغل، ساعت و روز کاری دقیق نخواهید داشت، برخی از روزهای تعطیل در هواپیما و در حال کار خواهید بود و همچنین برخی شب‌ها نیز باید بیدار باشید و یا در کابین هواپیما به استراحت بپردازید. امنیت هواپیمایی که مهماندار آن هستید و ممکن است با شرایط اضطراری مواجه شود، از دیگر معایب این شغل هست و نمی‌توان از آنها نام نبرد.

جهت دریافت راهنمایی تخصصی و مشاوره برای ورود به کشور کانادا از طریق روش تحصیلی، می‌توانید از طریق سایت نسبت به رزرو وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی اقدام نمایید.