راحت ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی و مهاجرت از طریق تحصیل کجاست؟! شاید در مبحث مهاجرت تحصیلی، اطلاع از بهترین گزینه ها و یا راحت ترین کشور برای گرفتن مجوز تحصیلی چندان مهم به نظر نرسد، ولی در حقیقت اینطور نیست.

در این مطلب از مجله مهاجرتی لتس گو یونی قصد داریم تا به طور خلاصه ابتدا به بررسی برترین مقاصد تحصیلی در قاره های مختلف دنیا پرداخته و در نهایت از هر قاره کشورهایی را برای گرفتن راحت ویزا تحصیلی به شما معرفی نماییم.

پیش از این با شما درباره راحت ترین کشور برای مهاجرت و گرفتن اقامت صحبت کردیم، اما این بار از منظر راحت ترین کشور برای اخذ ویزا به بررسی جزئیات مهم مهاجرت تحصیلی می پردازیم. مقاصد تحصیلی معتبر و مشهور زیر از سخت ترین به آسان ترین دسته بندی شده اند.

تحصیل در آمریکا

آیا گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا راحت است؟

شما به عنوان یک ایرانی متقاضی ادامه تحصیل در کشور و دانشگاهی خارجی باید فاکتورهای زیادی را مدنظر قرار دهید. یعنی وقتی می خواهید در مورد کشور و دانشگاه خود تصمیم گیری می کنید تنها عامل راحت ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی موضوع تعیین کننده نیست و عوامل زیادی در انتخاب شما دخیل خواهد بود.

برای شروع به سراغ قاره محبوب آمریکا، تحصیل در کانادا و یا دانشگاه های آمریکا می رویم. همانطور که هر ساله در وب سایت های رنکینگ بین المللی مشاهده می کنید، دانشگاه های آمریکا و کانادا جایگاه بسیار ویژه ای را از لحاظ کیفیت آموزشی، اعتبار تحصیلی و کادر دانشگاهی دارند و جزو بهترین های دنیا محسوب می شوند.

از بین آمریکا و کانادا به عنوان دو کشور مطرح قاره آمریکا، هیچ یک در لیست راحت ترین کشور برای گرفتن مجوز تحصیلی قرار نمی گیرند. اما از آنجایی که روابط سیاسی ایران و آمریکا طی چند دهه گذشته تیره و تار بوده و ایران در تحریم مستقیم آمریکا قرار دارد، کاملاً واضح است که اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه های آمریکا به مراتب از کشور کانادا سخت تر است.

شهرت دانشگاه های آمریکا بسیار بیشتر از دانشگاه های کانادا است، اما با در نظر گرفتن شهریه بسیار سنگین دانشگاه های آمریکا و سختی روند اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، انتخاب کشور کانادا گزینه مناسب تری به شمار می رود.

در حال حاضر، اگر قصد دریافت مجوز تحصیلی کانادا را داشته باشید، باید بر طبق مقطع و رشته تحصیلی، استان و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید، با ارسال مدارک تحصیلی، مالی و هویتی، نامه پذیرش دانشگاه را گرفته و به صورت اینترتی برای ویزای کانادا درخواست دهید.

متاسفانه سفارت کانادا همانند آمریکا در ایران فعالیتی ندارد و بخشی از پروسه درخواست ویزای تحصیلی یعنی انگشت نگاری، عکس بیومتریک و مصاحبه ویزا در یک کشور واسط مثل ارمنستان و یا ترکیه انجام می شود.

اما با توجه به کیفیت بالای سیستم آموزشی، اعتبار بسیار زیاد مدارک دانشگاهی، امکان انجام کار دانشجویی، امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه دانشگاهی، بازار کار پویا و اقتصاد فعال و امکان درخواست کارت اقامت pr پس از فارغ التحصیلی، می توان به راحتی از خیر راحت‌ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی گذشت و با پرداخت هزینه و تحصیل در کانادا، آینده درخشانی را برای خود و اعضای خانواده ایجاد کرد.

کشور کانادا روش های مهاجرتی زیادی را در اختیار متقاضیان قرار داده که مهاجرت تحصیلی یکی از آسان ترین و کم زحمت ترین آنها محسوب می شود. اما در صورتی که دارای توانایی مالی کافی نباشید، دارای مدرک زبان نباشید و یا از شرایط سنی و گپ تحصیلی بالایی برخوردار باشید، شرایط اخذ ویزا برای شما سخت و غیر قابل انجام خواهد بود.

آیا گرفتن ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی راحت است؟

وقتی که می خواهید اطلاعات جامعی درباره راحت ترین مقصد برای گرفتن ویزای تحصیلی کسب کنید، حتماً به گزینه جذاب تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی بر می خورید. سختی و راحتی اخذ مجوز تحصیلی در اروپا، ارتباط مستقیمی با موقعیت جغرافیایی و توافق نامه های آن کشور دارد.

یعنی اگر مایل به تحصیل در کشورهایی نظیر هلند، سوئد، سوئیس، ایتالیا و یا اسپانیا باشید، به دلیل قرارگیری این کشورها در حوزه شینگن و امکان سفر بدون ویزا به 26 کشور این حوزه، با سختگیری بیشتری به نسبت کشورهای دیگر خارج از این حوزه از جمله روسیه، اوکراین و یا قبرس روبرو خواهید شد.

پس باید به این موضوع توجه کنید که تمامی کشورهای عضو پیمان شنگن که در بالا به چند تایی از آنها اشاره کردیم، در فهرست راحت ترین کشور برای گرفتن مجوز تحصیلی قرار نمی گیرند و برعکس ممکن است شما را با سختی های زیادی از جمله درخواست مدارک پشتیبان مالی و یا مصاحبه های فراوان ویزا روبرو کنند.

ممکن است کشورهای اروپایی حوزه شنگن راحت ترین مقصد برای گرفتن ویزای تحصیلی نباشند، اما برخی از آنها نظیر فرانسه و آلمان بهترین کشور برای تحصیل رایگان محسوب می شوند. شاید اینطور فکر کنید که مزیت تحصیل رایگان در این کشورها از طریق رزومه تحصیلی درخشان و دریافت بورسیه دانشگاهی است.

اما در واقع این طور نبوده و شما می توانید با هزینه بسیار کمی در دانشگاه های دولتی این کشورها به تحصیل و زندگی دانشجویی بپردازید. با توجه به اینکه فرانسه و آلمان جزو کشورهای عضو حوزه شنگن هستند و امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی ایجاد می کنند، پروسه دریافت ویزای سختر و زمان بر تری در مقایسه با سایر کشورهای اروپا دارند و دقیقاً نقطه مقابل راحت ترین گزینه برای گرفتن ویزای تحصیلی هستند، اما ارزش تحمل سختی را دارند.

اگر دوست دارید تا در هنگام تعطیلات دانشگاه ها به راحتی و آزادانه به کشورهای محبوب اروپا مثل پرتغال، سوئیس، اسپانیا و یا ایتالیا سفر کنید و در کنار تحصیل در دانشگاه های باکیفیت و فرصت کار در بازار کار بین المللی و پویا، بهترین مقاصد گردشگری دنیا را ببینید، به جای انتخاب راحت‌ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی ، به سراغ دانشگاه های اروپایی حوزه شنگن بروید.

باید به این نکته اشاره کنیم که در میان کشورهای اروپایی مطرح برای مهاجرت تحصیلی، کشور انگلیس یکی از بهترین، گران ترین و البته سخت ترین کشورها برای تحصیل و اخذ مجوز تحصیلی است.

راحت ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی

آیا گرفتن ویزای تحصیلی کشورهای آسیایی راحت است؟

به طور پیش فرض، خیلی از افراد این طور فکر می کنند که می توان از میان کشورهایی نظیر چین، تایلند، مالزی، هند، ژاپن و کره جنوبی به دنبال راحت‌ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی گشت.

اما اگر به رنکینگ جهانی دانشگاه های مطرح دنیا نگاهی بیاندازید، متوجه این موضوع می شوید که بسیاری از دانشگاه های چین، ژاپن، کره جنوبی و حتی مالزی در فهرست 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند و نباید اخذ پذیرش و مجوز تحصیلی این کشورها را دست کم گرفت.

اما در مقام مقایسه با آمریکا،کانادا، انگلیس، استرالیا و یا کشورهای اروپایی حوزه شنگن، امکان دریافت پذیرش و مجوز تحصیلی کشورهای مطرح آسیایی بسیار بیشتر بوده و می توان آنها را در دسته کشورهای نسبتاً راحت برای گرفتن ویزای تحصیلی قرار داد.

اما باز هم اگر بخواهیم تا در مورد سخت ترین و آسان ترین گزینه های تحصیلی و راحت ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی در آسیا صحبت کنیم؛ به ترتیب ژاپن، کره جنوبی و چین گزینه های سخت و کشورهای مالزی و تایلند گزینه های آسان تر برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی محسوب می شوند.

میزان محبوبیت دانشگاه های آسیایی و اعتبار مدارک دانشگاهی این کشورها در کنار قوانین مهاجرتی هر یک از آنها تعیین کننده میزان سختی و یا راحتی اخذ ویزای تحصیلی خواهد بود.

اما در صورتی که شرایط اولیه و کلی تحصیل در خارج از کشور از جمله مدرک زبان، مدارک تحصیلی معتبر و قابل ارزیابی، تمکن مالی، نداشتن فاصله تحصیلی زیاد و موارد این چنینی را نداشته باشید، راحت ترین گزینه برای گرفتن ویزای تحصیلی برای شما وجود نداشته و در بهترین حالت باید به سراغ گزینه های دیگر مهاجرتی و یا کشورهای بدون ویزا بروید.

معمولاً سختگیری افسرهای ویزا در مورد اقامت غیرقانونی و بیش از حد متقاضی مهاجرت در کشور مورد نظر از آماده نبودن وی در مصاحبه حضوری، تطابق نداشتن اطلاعات ارائه شده توسط شخص با مدارک سفر مثل انگیزه نامه و نداشتن مدارک مالی کافی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی سرچشمه می گیرد و می تواند به راحتی موجب ریجکت ویزای تحصیلی فرد شود.

این موضوع در کشورهای مشهورتری نظیر انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا و برخی از کشورهای اروپایی حوزه شنگن بیشتر حس می شود و سختگیری بسیار بیشتری در فیلتر کردن متقاضیان مهاجرت به این کشور وجود دارد.

از این رو، صرف نظر از زمان و هزینه ای که باید برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشورهای مطرح دنیا بگذارید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که کامل نبودن مدارک و نداشتن آمادگی کافی برای مهاجرت تحصیلی راحت‌ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی را نیز به گزینه ای سخت و محال تبدیل خواهد کرد.

شرایط تحصیل در آسیا

راحت ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی

در نهایت نوبت به نتیجه گیری مطلب راحت ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی می رسد. اگر دارای توانایی مالی کافی برای پرداخت شهریه دانشگاه های با کیفیت و برتر دنیا هستید و از شرایط تحصیلی ایده آلی برخوردارید، از بین بهترین مقاصد تحصیلی دنیا مثل کانادا، انگلیس و استرالیا انتخاب خود را انجام دهید و به فکر انجام کار تمام وقت بعد از فارغ التحصیلی در بازارهای بین المللی و ادامه زندگی در کشور مورد نظر باشید.

مزایای تحصیل و زندگی در بهترین مقاصد تحصیلی دنیا، ارزش تحمل سختی و گذشت از راحت ترین گزینه برای گرفتن ویزای تحصیلی را دارد.

اگر می خواهید تا با سختی کمتری برای اخذ ویزا روبرو شوید و هزینه کمتری برای تحصیل در خارج بپردازید، می توانید به سراغ گزینه های اقتصادی و با کیفیتی نظیر فرانسه و آلمان بروید. اغلب رشته های تحصیلی دانشگاه های آلمان و فرانسه به زبان بومی تدریس می شوند و به همین خاطر نیازمند یادگیری زبان های فرانسوی و یا آلمانی توسط دانشجو هستند.

رایگان و کم هزینه بودن این مقاصد تحصیلی موجب شده تا پروسه اخذ ویزای تحصیلی این کشورها زمان برتر و سخت تر از سایر کشورهای اروپایی باشد.

حقیقتی که نباید به راحتی از کنار آن بگذریم این است که بسیاری از دانشگاه های چین، ژاپن و کره جنوبی نیز جزو بهترین های جهان هستند، اما هزینه تحصیل در آنها از کشورهایی نظیر فرانسه و آلمان بیشتر بوده و به احتمال زیاد نیاز به یادگیری زبان های سخت و پرکاربردی مثل چینی دارند.

اما موضوعی که باید در انتهای مطلب راحت‌ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی به آن اشاره کنیم این است که در میان تمام مقاصد تحصیلی معروف دنیا که نیاز به ویزای تحصیلی دارند، برخی از کشورها نظیر قبرس شمالی و یا ترکیه استثنا هستند و الزامی برای اخذ ویزای تحصیلی برای متقاضیان ایرانی ایجاد نکرده اند. حتی الزامی برای ارائه مدرک زبان نیز نبوده و فرد می تواند به صورت مشروط نامه پذیرش دانشگاه را دریافت کند و با گذراندن دوره زبان در کشور مقصد، تحصیلات دانشگاهی خود را شروع نماید.

از بین دو مقصد تحصیلی ترکیه و قبرس شمالی، دانشگاه های ترکیه از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند و هزینه کمتری را از دانشجو دریافت می کنند. اما برای ثبت نام و ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه نیاز به قبولی در آزمون ورودی یوس و مدرک زبان ترکی خواهید داشت.

قبرس شمالی نیز دارای سیستم آموزشی مشابه ترکیه است، با این تفاوت که اغلب رشته های دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می شود و هزینه های تحصیلی بیشتری از دانشجو دریافت می گردد.

اگر به دنبال راحت ترین گزینه برای گرفتن ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی در خارج از کشور هستید، بهتر است با حذف مدرک ویزای تحصیلی سختی روند مهاجرت خود را تا حد ممکن کاهش داده و در اسرع وقت به ادامه تحصیل در هر یک از دو کشور ترکیه و یا قبرس بپردازید.

اما اگر باز هم انتخاب مقصد نهایی تحصیل برای شما سخت بوده و نمی توانید از بین راحت‌ترین کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی و یا گزینه های سخت تر تصمیم گیری کنید، توصیه می کنیم که از ارزیابی آنلاین و خدمات مشاوره تخصصی لتس گو یونی در این زمینه استفاده نمایید.

کارشناسان مجرب گروه لتس گو یونی، با توجه به شرایط تحصیلی و مالی شما، بهترین گزینه های تحصیلی دنیا را در اختیارتان قرار خواهند داد.