تحصیلات ارزان و مقرون به صرفه در خارج از کشور شاید به عنوان مهمترین فاکتور بسیاری از علاقه مندان مهاجرت تحصیلی در دنیا شناخته شده است. از این رو افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر اقدام کنند، در ابتدا به دنبال کشورهای با تحصیلات باکیفیت و همچنین دانشگاه‌های مقرون به صرفه هستند.

از آنجایی که تحصیل در کانادا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی جوانان ایرانی شناخته می‌شود، افراد ترجیح می‌دهند در این کشور در دانشگاهی تحصیل کنند که هزینه‌ها و شهریه به نسبت کمتری داشته باشد تا بتوانند در میزان مخارج خود برای تحصیل در خارج از کشور صرفه جویی کنند. 

گروه مهاجرتی لتس گو یونی نیز سعی دارد تا در این مقاله مهاجرتی ارزان ترین دانشگاه‌ های کانادا را به علاقه مندان تحصیل در این کشور معرفی کند. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید و با رزرو وقت مشاوره مهاجرتی خود شرایط شخصی خود را با مشاوران با تجربه لتس گو یونی بررسی کنید.

ارزان ترین دانشگاه های کانادا 

ارزان ترین دانشگاه های کانادا بسته به شرایط مختلفی انتخاب می‌شوند. اما به طور کلی برای معرفی دانشگاه های ارزان در کانادا باید به نام دانشگاه‌هایی اشاره کرد که مبلغ شهریه سالانه آن‌ها از دیگر دانشگاه‌های این کشور کمتر باشد و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه‌ها در مجموع طول تحصیل هزینه‌ کمتری به دانشگاه پرداخت کنند.

از آنجایی که سیستم آموزشی در کشور کانادا بسیار با کیفیت و در سطح کلاس جهانی است، اکثر دانشگاه‌های این کشور از نظر کیفیت آموزش بسیار سطح بالا هستند و دانشجویان با خیال راحت می‌توانند در تمامی دانشگاه‌های کانادا چه ارزان و چه گران تحصیل کنند.

کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد در میان جمعیت دانشجویان بین المللی در جهان است که به دلیل تحصیلات عالی و مقرون به صرفه بودن برخی از دانشگاه‌های آن شناخته شده است. به طور کلی شهریه اکثر دانشگاه‌های کانادا در حدود مبالغی بین 12000 تا 30000 دلار کانادا در سال است.

علیرغم هزینه‌های بالای تحصیل در کشورهای توسعه یافته همچون استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده، هزینه‌های تحصیل در کانادا نسبتاً کمتر از همتایان خود در دنیا است. بر اساس داده های منتشر شده توسط شورای وزیران آموزش کانادا، هزینه‌های دانشجویان بین المللی به طور متوسط ​​سالانه حدود 32000 دلار کانادا برآورد شده است.

بنابراین اگر به دنبال دانشگاه های ارزان و مقرون به صرفه در کانادا هستید، به شما قول می دهیم که در مکان مناسبی هستید. به خواندن ادامه دهید تا در مورد برخی از ارزان ترین دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی در کانادا و در محبوب ترین مکان های کانادا از جمله تورنتو، کبک، ونکوور و غیره بدانید.

ارزان ترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه منونیت کانادا

دانشگاه منونیت کانادا که در سال 2000 تأسیس شد و به طور رسمی توسط کلیسای منونیت کانادا پشتیبانی می‌شود، یک موسسه جامع و لیبرال هنر در مانیتوبا است. این دانشگاه مدارک لیسانس و فارغ التحصیل 3 و 4 ساله را برای علاقه مندان ارائه می‌دهد.

این دانشگاه با توجه به اینکه در گروه دانشگاه‌های خصوصی قرار دارد باز هم در گروه ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا قرار دارد. به طور میانگین حداقل شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در حدود 16 هزار دلار کانادا در سال برای مقطع کارشناسی است. همچنین بورسیه‌های تحصیلی مختلفی نیز برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است.

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سیمون فریزر (SFU) که ​​در سال 1965 در استان بریتیش کلمبیا کانادا تاسیس شد. پردیس دارای معماری مدرن با عناصر سنتی است که شامل مجموعه وسیعی از امکانات تحقیقاتی، از جمله آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های تخصصی است که به علایق مختلف دانشجویان و اساتید دانشگاه SFU پاسخ می‌دهد.

دانشگاه سیمون فریزر (SFU) یکی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا است که کیفیت آموزشی عالی را با هزینه نسبتا کم ارائه می‌دهد. هزینه‌های تحصیل بر اساس برنامه و دانشگاه متفاوت است، اما به طور کلی از حدود 17500 دلار کانادا در سال برای دانشجویان بین المللی متغیر است.

SFU همچنین انواع بورسیه ها و برنامه های کمک مالی را برای کمک به جبران هزینه‌های شهریه ارائه می‌دهد و دانشجویان بیشتری را قادر می‌سازد به آموزش با کیفیت دسترسی پیدا کنند. در مجموع، SFU آموزش عالی را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار داده است. با شهریه رقابتی و تعهد به موفقیت دانش آموز، انتخاب ایده آلی برای هر کسی است که به دنبال ادامه تحصیل است.

دانشگاه براندون

دانشگاه براندون که در منیتوبا واقع شده است، در حال حاضر 3000 دانشجوی تمام وقت و پاره وقت را در داخل و خارج از دانشگاه در برنامه‌های تحصیلی مختلف ثبت نام می‌کند. این دانشگاه دولتی با یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین ساختار شهریه در کشور کانادا، تلاش می‌کند تا به دانشجویان با رتبه علمی بالا کمک‌های مالی ارائه دهد. 

به طور کلی شهریه این دانشگاه در مقطع کارشناسی در برخی از رشته‌های تحصیلی همچون رشته‌های علوم بهداشتی که در جز گران‌ترین رشته‌ها محسوب می‌شوند در حدود 23 هزار دلار کانادا در سال است.

تحصیل ارزان در کانادا

دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف یک دانشگاه جامع تحقیقاتی عمومی است که در شهر گوئلف، انتاریو واقع شده است. این دانشگاه که در سال 1964 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که در مجموع بیش از 27000 دانشجو ثبت نام می‌کنند و بودجه سالانه آن بیش از 500 میلیون دلار است.

دانشگاه گوئلف یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که طیف وسیعی از دوره‌ها را به دانشجویان با هر زمینه‌ای ارائه می‌کند. با این حال، هزینه‌های تحصیل بسته به برنامه انتخابی و تعداد ساعات اعتبار ثبت نام شده متفاوت است.

به عنوان مثال، یک برنامه هنر در مقطع کارشناسی ممکن است 10 هزار دلار کانادا در سال برای دانشجویان تمام وقت و 3 هزار دلار کانادا در هر دوره برای دانشجویان پاره وقت هزینه داشته باشد. برنامه های تحصیلات تکمیلی معمولا بین 6500 تا 13500 دلار کانادا شهریه است. این دانشگاه همچنین انواع بورسیه‌ها و جوایز را برای کمک به جبران هزینه‌های شهریه ارائه می‌دهد.

دانشگاه رجینا

دانشگاه رجینا که در سال 1911 در رجینا در استان ساسکاچوان تاسیس شد. پردیس دانشگاه شامل 10 دانشکده، 25 مرکز تحقیقاتی و بیش از 100 باشگاه است که دانشجویان می‌توانند در آن مشارکت کنند تا زندگی پر جنب و جوش پردیس را تجربه کنند. 
دانشگاه رجینا به عنوان یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا شناخته می‌شود و شهریه‌های آن بسیار کمتر از میانگین ملی است. هزینه تحصیل در هر ترم برای دانشجویان بین المللی از 2800 تا 10500 دلار کانادا در هر ترم متغیر است.

دانشگاه رجینا همچنین برنامه‌های پرداخت انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کند تا هزینه شهریه را در یک دوره طولانی‌تر تقسیم کند. دانشگاه رجینا متعهد است که آموزش را از طریق برنامه کاهش شهریه خود که معافیت از هزینه تحصیل را برای دانشجویان واجد شرایط فراهم می کند، در دسترس قرار دهد.

دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه کنکوردیا یک دانشگاه دولتی است که در سال 1974 از طریق ادغام کالج لویولا و دانشگاه سر جورج ویلیامز تأسیس شد. این دانشگاه در مونترال، کبک واقع شده است و دارای دو پردیس است که بیش از 39 هکتار را پوشش می دهد و بیش از 45000 دانشجو از 150 کشور را در خود جای داده است.

هزینه‌های تحصیل در کنکوردیا در گروه ارزان ترین ها در کانادا است و مدرک کارشناسی از حدود 8 هزار دلار کانادا در سال شروع می‌شود. علاوه بر این، کمک‌های مالی و بورس تحصیلی برای کمک به مقرون به صرفه تر شدن شهریه در دسترس است.

دانشگاه کنکوردیا طیف وسیعی از خدمات دانشجویی را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان در طول تحصیل از حمایت مورد نیاز خود برخوردار می شوند. تیم خدمات دانشجویی می تواند در زمینه مسائل تحصیلی و شخصی، مشاوره شغلی، مراقبت های بهداشتی و غیره کمک کند. این به دانشجویان کنکوردیا اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی در مورد سایر جنبه‌های زندگی، روی تحصیلات خود تمرکز کنند.

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری در قلب بزرگترین شهر آلبرتا واقع شده است و بیش از 30000 دانشجو را در خود جای داده است. محوطه دانشگاه 200 هکتار وسعت دارد و یکی از زیباترین پردیس‌های کانادا به حساب می‌آید که مناظر فوق العاده‌ای از کوه‌های راکی ​​دارد.

دانشگاه کلگری یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که برای دانشجویان داخلی و خارجی شهریه رقابتی دارد. با شهریه‌های کمتر از میانگین کشوری، ارزش زیادی برای دانشجویانی که مدارک و اهداف آموزشی خود را دنبال می‌کنند، فراهم می‌کند. این دانشگاه برنامه‌های پرداخت انعطاف پذیری را ارائه می‌دهد که به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا هزینه‌های شهریه را در طول ترم تقسیم کنند و مدیریت امور مالی را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند.

برای دانشجویان بین المللی، این دانشگاه دارای انواع ویزاها و مجوزهای کاری در دسترس است که می‌تواند تحصیل در دانشگاه کلگری را آسان‌تر کند. علاوه بر این، این دانشگاه طیف گسترده‌ای از خدمات پشتیبانی را برای کمک به دانشجویان برای موفقیت در تحصیل و یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی ارائه می‌دهد.

دانشگاه وینیپگ

دانشگاه وینیپگ جامعه‎ای متشکل از 1400 دانشجوی بین المللی از تقریبا 80 کشور را پذیرش می‌کند و آموزش‌های با کیفیت را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. این مؤسسه پس از تأسیس در سال 1967 به عنوان یک مؤسسه پس از دوره متوسطه با بودجه استانی و خصوصی شکوفا شد.

دانشگاه وینیپگ یک دانشگاه دولتی در استان منیتوبا است که شهریه گران ترین رشته در این دانشگاه که رشته تجارت است در حدود 28 هزار دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه نیز همانند بسیاری از دانشگاه‌های کشور کانادا برنامه‌های متعدد بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجویان بین المللی خود قرار می‌دهد.

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

UNBC که در چشم انداز سرسبز مرکز بریتیش کلمبیا واقع شده است، یکی از بهترین دانشگاه‌های کوچک، فراگیر و پژوهش محور در کانادا است. UNBC که به خاطر تعهد خود به پایداری محیط زیست احترام زیادی قائل است، به عنوان یکی از "سبزترین دانشگاه‌های کانادا" شناخته می‌شود.

شهریه سالانه دانشگاه دولتی بریتیش کلمبیای شمالی در حدود 32 هزار دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی است که مربوط به تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه است.

ارزان ترین دانشگاه ها در کانادا

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان که در بین بهترین مؤسسات جهان برای محیط زیست و تأثیرات اجتماعی قرار دارد، دانشجویان خود را تشویق می‌کند تا به مسائل جهانی مرتبط بپردازند. به طور متوسط حداقل شهریه پرداختی در دانشگاه دولتی ساسکاچوان حدود مبلغ 34 هزار دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی اعلام شده است.

دانشگاه ساسکاچوان چندین گزینه کمک مالی برای کمک به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد تا هزینه‌های تحصیل و سایر هزینه‌های مرتبط با تحصیل در دانشگاه را پوشش دهند. بورسیه‌ها و کمک‌های مالی برای متقاضیان واجد شرایطی که برتری علمی یا نیاز مالی را نشان می‌دهند، در دسترس است.

ارزان ترین دانشگاه های کانادا  در مقطع ارشد

ارزان ترین دانشگاه‌های کانادا در مقطع ارشد نیز به لیست بالا خلاصه می‌شود، چرا که دانشگاه‌هایی که در ابتدا به آن‌ها اشاره کردیم به طور کلی هزینه و شهریه کمتری از دانشجویان خود دریافت می‌کنند و تفاوت چندانی در مقطع تحصیلی دیده نمی‌شود.

برای تحصیل ارزان در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا، دانشگاه‌هایی همچون: ساسکاچوان، سایمون فریزر، گوئلف، بریتیش کلمبیای شمالی، اتاوا، مموریال، واترلو و … هزینه‌های مقرون به صرفه تری نسبت به سایر دانشگاه‌های این کشور دارند.

همچنین برای کم شدن هزینه‌های اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا، گروه مهاجرتی لتس گو یونی امکان اخذ پذیرش تحصیلی رایگان را برای علاقه مندان به تحصیل در کانادا در نظر گرفته است که با استفاده از این امکان به راحتی و با کمترین هزینه از برترین دانشگاه‌های کانادا پذیرش تحصیلی بگیرید.

ارزان ترین دانشگاه پزشکی کانادا

ارزان ترین دانشگاه پزشکی کانادا کدام دانشگاه است؟ به طور کلی تحصیل در رشته پزشکی به نسبت بسیاری از رشته‌های تحصیلی در دنیا هزینه‌های بیشتری را در بر می‌گیرد و دانشجویان این رشته تحصیلی باید به طور کلی هزینه بیشتری برای دوران تحصیل خود در نظر بگیرند.

طبق بررسی‌های انجام شده در خصوص دانشکده‌های پزشکی در دانشگاه‌های کانادا، برخی از دانشگاه‌ها شهریه کمتری از دانشجویان بین المللی خود دریافت می‌کنند و از جهت هزینه تحصیل در رشته پزشکی برای این افراد به نسبت کمتر از سایر دانشگاه‌های می‌شود.

نام برخی از کم هزینه‌ترین دانشگاه‌های کانادا که رشته پزشکی را برای علاقه مندان ارائه می‌کنند عبارت اند از: دانشگاه آلبرتا، دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی، دانشگاه کلگری، دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه تورنتو، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی Schulich، دانشکده پزشکی دانشگاه مک مستر، دانشکده پزشکی انتاریو شمالی و دانشگاه مک گیل.

سخن پایانی

به طور کلی هزینه‌های تحصیل در کشور کانادا به نسبت بسیاری از کشورهای هم تراز پایین تر است و همچنین برخی دانشگاه‌ها در این کشور به نسبت دیگر دانشگاه‌های هزینه‌های کمتری از دانشجویان خود دریافت می‌کنند. اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در کانادا هستید به راحتی می‎‌توانید از دانشگاه‌های ارزان این کشور با همراهی گروه لتس گو یونی پذیرش تحصیلی بگیرید و برای تحصیل به کشور کانادا سفر کنید.