یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای یادگیری و تقویت زبان تماشای فیلم است. به این دلیل که اگر روش‌ یادگیری زبان سرگرم‌کننده و جذاب باشد، باعث افزایش تمرکز و علاقه و اشتیاق در فرآیند یادگیری می‌شود و در نتیجه تأثیر بهتری خواهد داشت. البته تماشای فیلم به تنهایی نمی‌تواند تغییری در روند یادگیری و تقویت زبان ایجاد کند، اما اگر یک سری اصول و روش رعایت شوند می‌توان علاوه بر لذت بردن از فیلم، به تقویت زبان نیز کمک کرد.

اما چه فیلمی مناسب یادگیری و تقویت زبان است؟ پاسخ این سوال را در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی خواهیم داد و بهترین فیلم‌های جهان برای تقویت زبان را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

تقویت زبان با دیدن فیلم

یادگیری زبان در هر مقطعی از زندگی تصمیم درستی خواهد بود. انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان‌های دنیا است و خوشبختانه در عصری زندگی می‌کنیم که تکنولوژی موجود امکان یادگیری سریع و تقویت این زبان را برای ما میسر کرده‌ است. صنعت فیلم‌سازی به شدت پیشرفت کرده و فیلمهای مختلفی هر روزه ساخته شده و روانه بازار می‌شوند. همان طور که اشاره کردیم، تماشای فیلم به تنهایی نمی‌تواند به یادگیری کمک کند، اما با رعایت یک سری اصول می‌توانید روند تقویت زبان را سرعت ببخشید و با کسب نمره بالا در آیلتس به فکر مهاجرت به کشورهای مختلف باشید.

با تماشای فیلم می‌توان با اصطلاحات انگلیسی و جملات سلیس و روان آشنا شد و معلومات انگلیسی خود را به انگلیسی واقعی نزدیکتر کرد. به این دلیل که بسیاری از مطالب آموزشی در کتاب‌ها در دنیای واقعی کاربردی به نظر نمی‌رسند. همچنین استفاده از زیرنویس فارسی به شما کمک می‌کند تا با معنی لغات و اصطلاحات جدید مرتبط با موضوع فیلم آشنا شوید. به عنوان مثال، در فیلم‌های جنایی می‌توانید با انواع کلمات مرتبط با اداره آگاهی و محیط آن آشنا شد.

به علاوه تماشای فیلم‌ها به زبان اصلی می‌تواند شما را با تلفظ صحیح کلمات و نحوه بیان آنها آشنا کند. پس اگر از علاقه‌مندان به تماشای فیلم و سریال هستید، فرصت خوبی دارید که از این عادت و علاقه برای تقویت مهارت دیداری و شنیداری خود در مکالمه زبان انگلیسی استفاده کنید. نکته مهم اینجاست که دسترسی به اکثر فیلم‌ها رایگان است و تعداد فیلم‌ها هم بی‌نهایت زیاد است و شما با یک برنامه‌ریزی به راحتی امکان استفاده از یک منبع نامحدود برای یادگیری و تقویت زبان را خواهید داشت.

بهترین فیلم های جهان برای تقویت انگلیسی

یادگیری زبان را از کجا شروع کنیم؟

همیشه یادگیری یک زبان جدید شجاعت و تعهد زیادی می‌طلبد. بهتر است پیش از شروع به یادگیری، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. اگر در سطح متوسط به بالا هستید و اطلاعاتی در مورد زبان دارید و یا در حال تلاش برای یادگیری نکته‌ها و اصطلاحات پیشرفته هستید، تقویت زبان از طریق تماشای فیلم و سریال گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود و در کنار این روش می‌توانید به سراغ مؤسسات آموزش زبان آیلتس هم بروید.

برای یادگیری زبان از طریق تماشای فیلم بهتر است که ابتدا یک بار آن را با زیرنویس انگلیسی از ابتدا تا انتها ببینید تا از موضوع داستان آن باخبر شوید. بار دوم آن را بدون زیرنویس تماشا کنید. بهتر آن است که هر فیلم را حداقل دو یا سه بار تماشا کنید و برای تقویت بیشتر زبان هر لغت و اصطلاحی که زیاد تکرار می‌شود یا جدید به نظر می‌رسد را یادداشت کنید. به نحوه تلفظ کلمات هم دقت کنید و در صورت لزوم قسمت‌هایی از فیلم را pause کنید و جملات شنیده شده را با صدای بلند تکرار کنید.

بهترین فیلم های جهان در سال 2024

بهترین فیلم‌ های جهان در سال 2024 برای تقویت زبان کدام‌اند؟ این سوالی است که قصد داریم در این بخش مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به اهمیت یادگیری زبان از طریق دیدن فیلم، در این پُست از مجله لتسگو یونی لیست پیشنهادی فیلم‌های برتر که ارزش دیدن دارند را گردآوری کرده‌ایم که در پیشرفت شما بسیار اثرگذار خواهند بود. با ما همراه باشید تا برترین فیلم‌های سال 2024 را به شما معرفی کنیم.

1. بتمن (The Batman)

بتمن از بهترین فیلم های جهان در سال 2024 است که به دلیل شیوع ویروس کرونا ساخت آن به تأخیر افتاد و در نهایت در 13 مارس 2024 اکران شد. این فیلم همانطور که از نامش مشخص است بر اساس کاراکتر بتمن از کمیک‌های DC ساخته شده و بازسازی سری فیلم‌های بتمن محسوب می‌شود. در این فیلم از لیست بهترین فیلم های جهان، این بار رابرت پتینسون (Robert Pattinson) نقش بروس وین یا بتمن را بازی کرده است.

بهترین فیلم های جهان

2. پروژه آدام (The Adam Project)

تماشای پروژه آدام به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های 2022، می‌تواند برای تقویت زبان کمک‌کننده باشد و موضوع آن بسیار جذاب است؛ داستان فیلم پروژه آدام درمورد خلبانی است که از آینده می‌آید و با ورژن جوان خویش رو به رو می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون رایان رینولدز، واکر اسکوبل، مارک روفالو، و جنیفر گارنر هستیم. فیلم سینمایی پروژه آدام 2022 در 11 مارس 2022 اکران شد.

اگر به تماشای فیلم‌های اکشن و علمی-تخیلی علاقه‌مندید این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فیلم رایان رینولدز نقش خلبانی را دارد که از آینده به زمان حال آمده است. او اکنون باید با خودش در کودکی همراه شود تا جهان را از یک فاجعه نجات دهند.

3. The 355

فیلم The 355 یکی از بهترین فیلم های جهان در سال 2022 محسوب می‌شود. داستان این فیلم درباره یک مامور CIA است که با دیگر ماموران زن بین‌المللی همراه می‌شود تا بتوانند یک اسلحه فوق سری را دوباره به دست آورند. عنوان فیلم به مامور 355، یک جاسوس زن در میان میهن‌دوستان در انقلاب آمریکا اشاره دارد. این فیلم سینمایی در سال 2022 توسط کمپانی Universal Pictures عرضه شد.

4. آب عمیق (Deep Water)

آب عمیق بر اساس رمانی به همین نام نوشته پاتریشا های اسمیت (Patricia Highsmith) ساخته شده است. رمان این فیلم در سال 1957 منتشر شده است و این فیلم که قرار بود در تاریخ 14 ژانویه 2022 اکران شود، در نهایت با چندین تغییر سرانجام در 18 مارس 2022 به روی پرده رفت. کارگردان آب عمیق، آدریان لین، با این فیلم که می‌تواند عنوان برترین فیلم سال 2022 را بگیرد، دوباره به عرصه فیلم‌سازی برگشته است.

5. موربیوس (Morbius)

فیلم موربیوس یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان در سال 2022 است که اگر به سری فیلم های مارول علاقه دارید برایتان جالب خواهد بود و به تقویت زبان کمک خواهد کرد. داستان این فیلم درباره شخصیتی به نام موربیوس است که تلاش می‌کند تا بیماری خونی نادر خودش را درمان کند، اما در این پروسه تبدیل به یک خون آشام می‌شود.

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان

6. همه چیز همه جا به یکباره (Everything Everywhere All at Once)

یکی دیگر از فیلم‌های اکران شده موفق 2022 فیلم Everything Everywhere All at Once است که از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود. داستان این فیلم درباره زنی چینی-آمریکایی است که متوجه می‌شود ممکن است با نسخه‌های دیگر خودش در جهان‌های موازی در ارتباط باشد. در این فیلم که از نظر IMBD جزو فیلم‌های برتر سال 2022 است شاهد ترکیب ژانرهای مختلفی چون رزمی، علمی تخیلی، فانتزی و اکشن هستیم.

7. تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

فیلم Top Gun: Maverick با بازی تام کروز (Tom Cruise) از فیلم‌های جدید سال 2022 است که در ادامه فیلم Top Gun محصول سال 1986 ساخته شده است. این فیلم توسط کمپانی Paramount Pictures ساخته و عرضه شد. داستان تاپ گان در مورد یکی از برترین خلبانان نیروی دریایی است که پس از بیش از سی سال خدمت، اکنون جایی زندگی می‌کند که به آن تعلق دارد.

او در حال پس دادن امتحان شجاعت خلبانی و جا خالی دادن از دردسرهای پشت سر هم در مسیرش است که ممکن است او را شکست بدهد. او اکنون وظیفه دارد گروهی از جوانان را آموزش دهد که در میان آنان پسر دوست قدیمی‌اش نیز حضور دارد.

اشتباهات رایج در یادگیری زبان با فیلم

در ادامه بد نیست تا برخی از اشتباهات رایج در هنگام تماشای فیلم را هم بررسی کنیم تا با رعایت این نکات بتوانید نتیجه دلخواه را بگیرید.

•    انتخاب نادرست فیلم

هنگامی که هدف از تماشای فیلم تقویت زبان باشد انتخاب مناسب (سطح دشواری لغات) اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. متأسفانه اغلب زبان‌آموزان فیلم‌ها را صرفاً بر اساس علایق شخصی خود انتخاب می‌کنند.

•    وابستگی زیاد به زیرنویس

اگرچه خواندن زیرنویس می‌تواند کمک زیادی به افراد کند، اما این کار می‌تواند مشکل‌ساز نیز باشد. اگر مراقب نباشید و زیاده‌روی کنید ناگهان متوجه خواهید شد که به جای توجه به دیالوگ‌ها، فقط زیرنویس‌ها را می‌خوانید.

•    نداشتن پیش زمینه در مورد داستان فیلم

اکثر افراد تصور می‌کند تمام کاری که باید در زمان تماشای فیلم انجام دهند، زدن دکمه شروع است. درست است که ندانستن داستان فیلم آن را هیجان‌انگیز می‌کند، اما دقت کنید که هدف اصلی شما یادگیری زبان است و در این حالت ممکن است تمرکز سخت شود و به جای تمرکز بر روی دیالوگ‌ها، تمرکز شما صرف شناختن شخصیت‌ها و مسائل حاشیه‌ای شود.

سخن آخر

در این مقاله از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، سعی کردیم تا به بررسی گلچینی از بهترین فیلم‌ های 2024 برای تقویت زبان بپردازیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. فراموش نکنید که بهتر است برای یادگیری بهتر در این روش، در ابتدا یک بار فیلم را با زیرنویس تماشا کنید و لغاتی که با آن‌ها آشنا نیستید را در دیکشنری جستجو کنید. همچنین اگر در مسیر مهاجرت تحصیلی هستید و به کمک نیاز دارید، می‌توانید از مشاوره تحصیلی کارشناسان مجرب ما در لتسگویونی استفاده کنید.