اگر این اواخر به فکر ادامه تحصیل در رشته مهندسی و انتخاب بهترین رشته های مهندسی برای اپلای و یا بهترین رشته های فنی برای مهاجرت هستید، بهتر است با مطلب جدید لتس گو یونی همراه شوید و اطلاعات دقیقی در این رابطه کسب کنید.

بنابر آمار، در اغلب اوقات، تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در دنیا یعنی رشته های مالی، پزشکی و حقوق تضمین کننده برگشت بودجه تحصیلی و کسب درآمد بالا برای دانشجو است، اما در این میان برخی از افراد دوست دارند تا در رشته تحصیلی و زمینه کاری آینده خود با مسائل تجربی و پروژه های پیچیده روبرو شوند و رویاهای بزرگ خود را از این طریق تحقق ببخشند. این دسته از افراد باید به فکر تحصیل در رشته های مهندسی در خارج از کشور باشند.

خوشبختانه، رشته های مختلف مهندسی نیز در دنیا از آمار بالای ROI یا همان برگشت سرمایه تحصیلی در کوتاه مدت برخوردار بوده و دارای بازار کار بین المللی بسیار خوبی هستند.

برای تحصیل در انواع رشته های مهندسی در خارج از کشور، بهتر است قید تحصیل آنلاین و غیرحضوری را بزنید، چون عموماً مهندسی یک کار تجربه محور بوده و یادگیری مفاهیم اولیه براساس مدل های مجازی و شبیه سازی شده کار سختی خواهد بود.

در مقیاس بین المللی، بهترین رشته های مهندسی برای اپلای، آن دسته از رشته های تحصیلی هستند که از شهرت و اعتبار مدرک دانشگاهی، هزینه و شهریه تحصیلی نسبتاً ایده آل و بازار کار و درآمد مناسبی برخوردار باشند.

در بین فاکتورهای مختلف تعیین بهترین رشته های مهندسی برای اپلای، به طور حتم فاکتور درآمد یکی از مهم ترین عوامل برای تحصیل در یکی از رشته های مهندسی در خارج از کشور است، از این رو فهرست پیش روی شما نیز با تمرکز بر میزان درآمد فارغ التحصیلان این رشته ها گردآوری شده است.

مهندسی داده

بهترین رشته های مهندسی برای اپلای

بنابر آمار، بیش از 87 درصد از مهندسان حرفه ای و فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در سراسر دنیا از کار خود رضایت کامل دارند. از این رو ما قصد داریم تا در ادامه شما را با بهترین رشته های مهندسی برای اپلای آشنا کنیم:

مهندسی داده

در حال حاضر، پیشرفت موضوع  داده های بزرگ فرصت های کاری فوق العاده ای را در بازار کار خلق کرده است، اما مجموعه داده های پیچیده بدون داشتن ساختار و روشی قابل درک، هیچ معنی خاصی ندارند.

به طور معمول مهندس داده (داده های بزرگ) وظیفه خلق سخت افزار و معماری سیستم را داشته و از این طریق به سایرین این اجازه را می دهد تا به تفسیر و استفاده از داده ها بپردازند. در حال حاضر فارغ التحصیلان رشته مهندسی داده در دنیا به طور میانگین حقوق 155.500 هزار دلاری را در طول سال دریافت می کنند. رشته مهندسی big data خلق‌کننده فرصت‌های بزرگ برای مهندسان است.

مهندسی نفت

فارغ التحصیلان مهندسی نفت روش های استخراج نفت و گاز طبیعی را از داخل زمین توسعه و گسترش می‌دهند و سپس با استفاده از این مواد، مقدمات ایجاد انرژی کارآمد و پاک را فراهم می‌کنند. در حال حاضر مهندسی نفت یکی از پردرآمدترین مشاغل مهندسی در دنیاست که به طور میانگین سالانه 132.280 هزار دلار درآمد کسب می‌کند.

همچنین پیش بینی می شود که در 10 سال آینده این زمینه تحصیلی و شغلی بسیار سریعتر از متوسط شغلی سایر زمینه‌های مهندسی رشد و توسعه داشته باشد.

مهندسی نفت

مهندسی سخت افزار کامپیوتر

یک رشته تحصیلی مهندسی کاملاً فنی که با طراحی و توسعه سیستم‌ها و اجزای کامپیوتری از جمله پردازنده، مادربورد و مدارها و دستگاه های مرتبط با حافظه سر و کار دارد. مهندسی سخت افزار کامپیوتر یک رشته فوق العاده برای حل مسائل به صورت تحلیلی با استفاده از ریاضیات و فیزیک است.

بنابر آمار، درآمد تقریبی مهندسان سخت افزار کامپیوتر به طور سالانه در حدود 115.120 هزار دلار است.

مهندسی هوا- فضا

یکی از شاخه های رشته مهندسی، هوا – فضا است که به علم پرتاب موشک فضانوردی نیز معروف است. در واقع مهندسان هوا فضا به طراحی و ساختن هواپیما، فضاپیما، موشک ها و ماهواره ها می‌پردازند.

در این رشته تحصیلی داشتن مهارت های طراحی، مهارت های تحلیلی و داشتن حساسیت به حل مسئله جزو فاکتورهای اساسی و مهم مهندسی هوا فضا محسوب می شود. بنابر آخرین آمار، فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی محبوب به طور سالانه مبلغ 113.030 هزار دلار دریافت می‌کنند.

مهندس هوافضا

مهندسی اتمی

به طور معمول مهندسان اتمی به تحقیق، طراحی و توسعه ابزارها و وسایل مورد نیاز برای استفاده از انرژی هسته‌ای می‌پردازند. این افراد به طور مستقیم و ایمن عملیات و تاسیسات انرژی هسته‌ای را هدایت کرده و باید در قبال درجه بالایی از پیچیدگی‌ها و سختی های در حین کار انعطاف زیادی از خود نشان دهند.

بنابر آمار سال 2017، به طور میانگین درآمد سالانه مهندسان اتمی در دنیا 105.810 هزار دلار برآورد شده که این حرفه را در بین 5 شغل مهندسی پولساز دنیا قرار داده است.

مهندسی سیستم (سامانه ها)

این شغل مهندسی به مدیریت زیرساخت‌های فنی شرکت و حفظ کلیه سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز پیشبرد کسب و کار می‌پردازد. اگر دارای مهارت های ارتباطی قوی و توانایی ترجمه اطلاعات فنی به تیم‌های غیرفنی هستید، می‌توانید در این شغل مهندسی به تحصیل و کار بپردازید. به طور تقریبی درآمد سالیانه مهندسی سیستم 103.800 هزار دلار برآورد شده است.

مهندسی سیستم

مهندسی شیمی

مهندسان شیمی از علوم سخت در تولید ترکیبات مورد استفاده روزانه نظیر سوخت، غذا، داروسازی و غیره استفاده می‌کنند. مهندسی شیمی یک حرفه ایده آل برای مهندسانی با پس زمینه کاری در بیولوژی، شیمی و یا فیزیک است که از کار کردن به همراه یک تیم برای حل مشکلات بزرگ لذت می‌برند.

به طور معمول درآمد تقریبی و سالانه مهندسان شیمی در کشورهای خارجی برابر با 102.160 هزار دلار است.

مهندسی برق

این نوع از شغل مهندسی در صنایع مختلفی فعالیت کرده و به توسعه اجزای الکتریکی و الکترونیکی نظیر موتورهای الکتریکی، رادار و یا سیستم مسیریابی می‌پردازد. البته ممکن است این افراد در زمینه توسعه برنامه‌های قابل پخش صدا و سیما و یا سیستم های ارتباطی نیز فعالیت داشته باشند.

بنابر آمار سال 2017، میانگین درآمد سالانه مهندسان برق در سراسر دنیا بالغ بر 97.970 هزار دلار بوده است.

مهندس برق و الکترونیک

مهندسی بیومدیکال

این نوع از رشته مهندسی اغلب در زمینه های پزشکی و بالینی فعالیت می کند، مهندسان بیومدیکال با بکارگیری قوانین مهندسی و توسعه ابزار حرفه ای پزشکی برای تشخیص و درمان بهتر بیماران، به پیشرفت علوم پزشکی کمک می‌کنند.

میانگین درآمد مهندسان بیومدیکال به طور سالانه در حدود 88.040 هزار دلار است.بنابر آمار خبرگزاری U.S.News مهندسی بیومدیکال یکی از 20 رشته برتر مهندسی معروف و دارای خلاقیت در دنیا محسوب می‌شود.

مهندسی محیط زیست

مهندسان محیط زیست با فعالیت در صنعت ساخت و ساز و استفاده از مهارت های مهندسی، علوم زمین، بیولوژی و شیمی به توسعه راه حل هایی برای مسائل زیست محیطی می‌پردازند.

ممکن است بنابر طبیعت و ذات کار مهندسی محیط زیست، این دسته از افراد زمان زیادی را در سایت های شغلی خود سپری کنند، به همین خاطر می توان گفت که مهندسی محیط زیست، حرفه ای مناسب برای افرادی است که نمی خواهند تمام زمان کاری خود را در دفتر و پشت میز کار بگذرانند.

بنابر آمار، میزان حقوق سالانه این رشته مهندسی برابر با 86.800 هزار دلار است.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که به هنگام انتخاب بهترین رشته های مهندسی برای اپلای، هزینه تحصیلی، سختی و یا آسانی شرایط پذیرش تحصیلی، میزان علاقه شما، مقدار زمان صرف شده برای انجام تکالیف و سختی دروس، مقدار درآمد پس از فارغ التحصیلی، وضعیت برگشت سرمایه صرف شده، وضعیت اشتغال و میزان جذب در بازار کار و سایر عوامل دخیل بوده و تاثیر زیادی در انتخاب شما خواهند داشت.

از این رو بهتر است با استفاده از مشاوره مهاجرت تحصیلی، به خوبی با جوانب موضوع انتخاب رشته، دانشگاه و مقصد تحصیلی آشنا شده و با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، بهترین گزینه تحصیلی را برای خود انتخاب کنید.

مهندس محیط زیست

بهترین رشته های فنی برای مهاجرت

اکنون که با بهترین رشته های مهندسی برای اپلای آشنا شدید، بد نیست تا از زاویه دیگری به موضوع رشته های فنی و مهندسی برای مهاجرت تحصیلی نگاه کنیم.

با اینکه صنعت مهندسی طی سالهای اخیر با رشد چشمگیری در کشورهای مختلف روبرو بوده، اینطور پیش بینی می شود که تا سال 2030 قریب به 40 درصد از مشاغل به حالت اتوماسیون و ماشینی در بیایند. از این رو بهتر است با نیم نگاهی به آینده که چندان هم دور نیست، به انتخاب بهترین رشته های مهندسی و فنی بپردازیم.

نصاب های فتوولتائیک خورشیدی

در این حرفه، نصاب های فتوولتائیک سرهم سازی، نصب و نگهداری پنل های خورشیدی خصوصی و تجاری را برای کسب و کارهای مختلف انجام می‌دهند.

با توجه به افت قیمت پنل های خورشیدی، این تجهیزات از محبوبیت و کاربرد بیشتری در سراسر دنیا برخوردار شده اند و براساس میزان افزایش تقاضا برای استفاده از این محصولات از سوی مردم، پیش‌بینی می‌شود که نیاز به حرفه PV installer تا سال 2026 به دوبرابر افزایش یابد.

درآمد سالانه این شغل فنی در حدود 39.490 هزار دلار است و طی چند سال اخیر از بازار کار و فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برخوردار بوده است.

نصاب پنل های خورشیدی

تکنسین خدمات توربین های باد

این نوع از نیروی کار فنی که به windtechs معروف هستند برای شرکت‌های تاسیساتی و یا خصوصی کار کرده و عملیات نصب، نگهداری و تعمیر توربین های باد را انجام می‌دهند.

با توجه به استفاده بیشتر مردم از انرژی های تجدید پذیر، این رشته و شغل فنی نیز از اقبال و محبوبیت بالایی در بازار کار جهانی برخوردار است و بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته، کشور آمریکا به ظرفیت 400 گیگاوات برق از طریق منابع بادی تا سال 2050 می‌رسد.

میانگین درآمد سالیانه این کسب و کار 53.880 هزار دلار است و فرصت‌های کاری زیادی برای آن در بازارهای کار بین‌المللی وجود دارد.

مهندسان و توسعه دهندگان نرم افزار

توسعه دهندگان نرم افزار ایجاد کننده چارچوب فریم ورک و اپلیکیشن‌هایی هستند که کامپیوترها، موبایل‌ها و بسیاری از دستگاه های روزمره ما را به کار می‌اندازند.

با پیشرفت تکنولوژی، نیاز به این حرفه به طور روز افزون در حال رشد و افزایش بوده و بخش های جدید و هیجان انگیزی نظیر خدمات درمانی، اکتشافات فضایی و خودروهای خودران نیز به آن اضافه شده‌اند.

در حال حاضر درآمد تقریبی و سالانه توسعه دهندگان نرم افزار در حدود 103.560 هزار دلار است و بازار کار بسیار فعال و پرجب و جوشی را در سراسر دنیا دارد.

سایر رشته های فنی آینده دار و پرتقاضا طی 10 سال آینده که کمتر دچار آسیب اتوماسیون و خودکارسازی کسب و کارها قرار می‌گیرند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مهندسی بیومدیکال
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی صنایع
  • مهندس و معمار امور دریایی
  • مهندس نفت
  • نقشه برداری
  • تحلیلگر امنیت اطلاعات
  • تحقیقات کامپیوتر و اطلاعات

مهندس نرم افزار

بهترین رشته ها برای اپلای کانادا

پیش از این به بررسی بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا پرداختیم، اما از نقطه نظر بهترین رشته های مهندسی برای اپلای در کشور کانادا، برترین رشته های پولساز و پرمخاطب حال حاضر این کشور شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدیریت پروژه با میانگین درآمد سالانه 56.250 تا 149.729 هزار دلار
  • کار در بخش های دولتی با میانگین درآمد سالانه 50.764  تا 122.880 هزار دلار
  • مهندس ارشد عمران با میانگین درآمد سالانه 62.000 تا 135.732 هزار دلار
  • تکنسین ساخت و ساز با میانگین درآمد سالانه 53.0000 تا 110.764 هزار دلار
  • مهندس مکانیک با میانگین درآمد سالانه 39.379 تا 110.764 هزار دلار
  • مهندس سازه با میانگین درآمد سالانه 66.000 تا 95.000  هزار دلار
  • مهندس ژئوتکنیک با میانگین درآمد سالانه 56.121 تا 92.313 هزار دلار
  • مهندس حمل و نقل با میانگین درآمد سالانه 66,000 تا 95,000 هزار دلار
  • مهندس معمار با میانگین درآمد سالانه 66,000 تا 95,000 هزار دلار
  • بازرسان مهندسی و افسران نظارتی با میانگین درآمد سالانه 66,000 تا 95,000 هزار دلار

شما می‌توانید در صورت تمایل برای ادامه تحصیل در بهترین رشته های مهندسی جهان از خدمات پذیرش تحصیلی رایگان لتس گو یونی استفاده کنید.