بهترین مدرک تحصیلی برای مهاجرت چیست؟ این سوالی است که بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور از خود می‌پرسند و پاسخ درست یا غلطی برای آن وجود ندارد، اما بررسی جوانب مختلف به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای خود بگیرید. یکی از دلایل اصلی که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در خارج از کشور اقدام می‌کنند، طیف وسیع و انعطاف‌پذیری مقاطع و رشته‌های تحصیلی آن است. 

مدیریت و بازرگانی رشته‌هایی هستند که بیشترین متقاضی را در مقاطع مختلف میان دانشجویان بین المللی دارند. به عنوان یک دانشجوی ایرانی، شما در ابتدا باید بدانید که در چه مقطعی به فکر مهاجرت تحصیلی بیوفتید. سپس، جوانب مختلف را بسنجید تا ببینید در مقصد خود باید چه بخوانید. ما در این مطلب از مجله لتس گو یونی بهترین مدرک تحصیلی برای مهاجرت، بهترین مدرک تحصیلی برای مهاجرت به کانادا و بسیاری موارد دیگر را بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید از مشاوره پذیرش تحصیلی لتس گو یونی نیز برای تصمیم سنجیده‌تر کمک بگیرید.

بهترین مدرک تحصیلی برای مهاجرت

بهترین مدرک تحصیلی برای مهاجرت از ایران چیست؟ بهترین زمان مهاجرت به خارج از کشور کی هست؟ قطعا این سوال‌ها ذهن دانشجویانی که قصد مهاجرت دارند را درگیر می‌کنند. انتخاب بهترین زمان برای مهاجرت در بهترین مقطع تحصیلی فرصت‌های شغلی بیشتر و زندگی بهتری برای شما به ارمغان می‌آورد که در بخش زیر به تک تک این موارد می‌پردازیم. 

وقتی بحث تحصیل در خارج از کشور مطرح است، چندین مورد را باید در نظر بگیریم؛ انتخاب مقطع و مدرک تحصیلی‌مان و هدف از مهاجرت تحصیلی. لیسانس و فوق لیسانس محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند و تفاوت اصلی بین آن‌ها هدف یادگیری دانشجویان است، بنابراین دانستن چرایی مهاجرت خود حیاتی است. 

دوره لیسانس یا کارشناسی یا Bachelor طولانی‌تر از دوره فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد یا Master می‌باشد و آموزش وسیع‌تری را در رشته انتخابی ارائه میدهد. دوره کارشناسی ارشد بیشتر برای کسانی مناسب است که یک دانش حدودی داشته و حال می‌خواهند با اخذ مدرک سریعا وارد بازار کار شوند. 

در نظر گرفتن مدت زمان تحصیل عاملی مهمی است که باید در نظر گرفته شود؛ زیرا مدرک کارشناسی به طور کلی ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد و مدرک ارشد ۲ تا ۳ سال. دوره کارشناسی، رشته‌ها و حوزه‌های بیشتری برای انتخاب دارد و در مقابل، مدرک ارشد گزینه‌های کمتری دارد که می‌توانند در حوزه‌های تحقیقاتی یا آموزشی انتخاب شوند. 

از نظر مالی، مقطع ارشد کاملا مقرون به صرفه‌تر است و شما با گذاشتن زمان و پرداخت هزینه کمتر، به راحتی یک مدرک خارجی اخذ و می‌توانید وارد بازار کار آن کشور شوید. هرچند که برای گذراندن این مقطع، شما نیاز به گرفتن مدرک کارشناسی دارید؛ مدرکی که لزومی ندارد حتما از کشور مقصد اخذ شده باشد و شما می‌توانید با مدرک ایرانی خود نیز اقدام کنید. 

مدرک دکتری نیز بالاترین مدرک تحصیلی بوده و برای کسی که آرزوی تبدیل شدن به استاد دانشگاه را دارد، دکتری ارزش بیشتری نسبت به مدرک ارشد دارد. مقطع دکتری بیشتر مناسب افرادی است که به پژوهش، تحقیق و آموزش علاقه‌مند هستند یا می‌خواهند در زمینه علمی و تخصصی خود فردی حاذق شوند. با این حال یکی از مزایای تحصیل دکتری، شهریه کمتر آن به نسبت ارشد و کار حین تحصیل آن است. 

هرچند باید در نظر بگیرید که مدرک دکتری در کدام رشته بر روی موقعیت شغلی شما تاثیر می‌گذارد و معیاری مثبت محسوب می‌شود. در بسیاری موارد، تجربه حرفه‌ای و رزومه برای کارفرما از یک مدرک دکتری ارزشمندتر است. دکتری سه برابر بیشتر از مدرک کارشناسی ارشد طول می‌کشد و گرفتن بورسیه و پذیرش در آن به طور کلی دشوار است.

بهترین مدرک تحصیلی برای مهاجرت

در آخر، مهاجرت تحصیلی در مقطع دبیرستان ممکن است فرد را با چالش‌ها و محدودیت‌های مالی بیشتری روبه‌رو کند و فرصت‌های گرفتن بورسیه و کمک هزینه در این مقطع کمتر از مقاطع دانشگاهی می‌باشد. به علاوه، مهاجرت در این سن ممکن است به دلیل شرایط سنی و تجربه کمتر، چندان گام رو به جلویی برای فرد به حساب نیاید. همچنین، در صورتی که از لحاظ مالی مشکلی ندارید، می‌توانید در یک کالج ثبت نام کنید و تنها با ۲ سال تحصیل و گرفتن مدرک کارشناسی وارد بازار کار شوید.

پس، هر مقطع مزایا و معایب خود را دارد و فرد باید با توجه به اهداف خود آن‌ها را انتخاب کند. اما با توجه به بررسی‌های کارشناسان لتس گو یونی و نکاتی که گفته شد، مقطع فوق لیسانس یا Master بهترین مدرک تحصیلی برای مهاجرت می‌باشد. به طور خلاصه، اقدام برای فوق لیسانس بعد از گذراندن دوره کارشناسی در ایران، بهترین زمان و مقطع مهاجرت به دلایل زیر است: 

1. هزینه شهریه کمتر برای دوره فوق لیسانس به علت کوتاه‌تر بودن مدت تحصیل (یکساله الی نهایتا ۳ سال) 

2. امکان دریافت فاند و یا بورسیه بر اساس دستاوردهای دوره لیسانس در ایران

3. افزایش شانس کاریابی

4. رویارویی راحت‌تر با چالش‌های مهاجرت

مدرک فنی حرفه‌ ای برای مهاجرت

مدرک فنی حرفه‌ ای برای مهاجرت گزینه چندان خوبی محسوب نمی‌شود. چرا که اگر بخواهید با مدرک فنی حرفه‌ای ایران به خارج از کشور مهاجرت کنید، باید از شرکت یا موسسه‌ای در آن کشور، جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت کنید که شرایطش به کل با مهاجرت تحصیلی متفاوت می‌شود. واقعیت این است که این مدرک بدون تجربه کاری حرفه‌ای چندان مزیتی ندارد. 

اما گرفتن پذیرش برای این مقطع در خارج از کشور ممکن است و موسسات زیادی در سراسر جهان برای اخذ این مدرک روی کار هستند. این مدرک در دسته مدارک لیسانس یا فوق قرار نمی‌گیرد و به نوعی یک گواهی محسوب می‌شود که فرد را به صورت عملی برای مهارت‌های فنی و عملی آماده می‌کند. مدرک فنی حرفه‌ای دوره‌های کوتاه‌تری نسبت به مدارک دیگر دارد و شما به سرعت می‌توانید وارد بازار کار شوید. 

با اینکه گرفتن پذیرش این دوره‌ها امکان‌پذیر است اما با قوانین فعلی گرفتن ویزا سخت بوده و تقریبا غیر ممکن است؛ هر چند استثنایی مانند کشور آلمان وجود دارد که گرفتن ویزای آن‌ ممکن است. شما می‌توانید با مشاورین لتس گو یونی در رابطه با این موضوع در ارتباط باشید. 

کانادا و کشورهای اروپایی، پرطرفدارترین مقاصد میان دانشجویان ایرانی هستند، از این رو بهتر است بهترین مدرک تحصیلی این مقاصد را نیز به صورت جداگانه بررسی کنیم.

بهترین مدرک تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

بهترین مدرک تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

بهترین مدرک تحصیلی برای مهاجرت به کانادا سوال بسیاری از متقاضیان ایرانی می‌باشد. در کانادا می‌توانید دوره‌هایی با قیمت مناسب‌تر نسبت به سایر مقاصد تحصیلی خارج از کشور پیدا کنید. ورود به برخی از دوره‌های محبوب در کانادا آسان است و بعد از اتمام تحصیلات، فرصت‌های شغلی زیادی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. بهترین مدارک تحصیلی این کشور عبارتند از: 

  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
  • کارشناسی ارشد مالی
  • کارشناسی ارشد مدیریت
  • کارشناسی علوم کامپیوتر
  • کارشناسی فناوری اطلاعات یا IT
  • کارشناسی مدیریت بازرگانی
  • کارشناسی اقتصاد بین‌المللی

بهترین مدارک دانشگاهی برای مهاجرت به اروپا

بهترین مدارک دانشگاهی اروپا عموما در دانشگاه‌های کشورهای انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و غیره ارائه می‌شود. با استانداردهای تحصیلی برتر، یادگیری عملی، امکانات پیشرفته و فرصت‌های شغلی عالی، کشورهای اروپایی مقصد بسیاری از دانشجویان هستند و بهترین مدارک تحصیلی در این مقاصد عبارتند از: 

  • لیسانس و ارشد مدیریت بازرگانی در اسپانیا
  • لیسانس هنرهای زیبا در ایتالیا
  • لیسانس و ارشد علوم کامپیوتر در انگلستان
  • لیسانس علوم اجتماعی در آلمان

مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت

مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت کاملا معتبر بوده و نگران آن نباشید. در گذشته، برخی نگران این بودند که نتوانند با مدرک دانشگاه آزاد اپلای کنند اما امروزه ثابت شده است که این مدرک فرقی با مدرک دانشگاه‌های دولتی ندارد. با این حال، باید در نظر داشت که داشتن معدل بالا در دانشگاه‌های معتبرتر پذیرش شما را راحت‌تر می‌کند. دانشگاه آزاد اسلامی ایران در سایر کشورها شناخته شده است و شعبه‌های بین‌المللی آن در کشورهایی مانند افغانستان، امارات متحده عربی، لبنان و انگلستان مشغول به کار هستند.

بهترین رشته‌ های تحصیلی در دنیا

بهترین رشته‌ های تحصیلی در دنیا

بهترین رشته‌ های تحصیلی در دنیا، موضوعی است که به طور کامل در پست بهترین رشته های تحصیلی در دنیا کدامند؟ به آن پرداختیم و می‌توانید با مطالعه آن به جواب سوالات خود برسید. علاوه بر این، هر روزه و با پیشرفت بشریت، رشته‌های جدیدی ارائه می‌شوند و اطلاع از آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا مدرک تحصیلی خود را بهتر انتخاب کنید. 

درآمد بالا، موقعیت اجتماعی و سختی یا آسانی دوره عموما ملاک‌های انتخاب بهترین رشته‌های جهان هستند. رشته‌های مهندسی عموما در تمامی کشورها بازار کار خوبی دارند؛ مانند مهندسی نفت، مهندسی صنایع، مهندسی برق و کامپیوتر و غیره. بیشتر دانشگاه‌ها طیف وسیعی از رشته‌های مهندسی ارائه می‌دهند. 

همچنین، رشته‌های مالی مانند حسابداری و اقتصاد نیز در دنیا پرطرفدار هستند و با توجه به درآمد خوبی که دارند از بهترین رشته‌ها محسوب می‌شوند. پزشکی نیز برای کسانی که به تحصیل و پژوهش علاقه‌مند اند، رشته‌ای مناسب است؛ چرا که علاوه‌بر درامد بالا، موقعیت اجتماعی خوبی نیز برای شخص به ارمغان می‌آورد.

یکی از این حوزه‌های محبوب در سال‌های اخیر نیز رشته‌های حوزه AI یا هوش مصنوعی می‌باشند که یکی از رشته‌هایی است که در حال حاضر به سرعت در حال گسترش است. با پیشرفت الگوریتم‌های یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی و سایر فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی، AI به بخشی جدا ناپذیر از تمامی بیزینس‌ها تبدیل شده است. یکی از دلایل جذاب برای گرفتن این مدرک، یادگیری نحوه استفاده از پیشرفت‌های فناوری AI برای اتوماسیون و انجام وظایف خسته کننده است. 

با استفاده از راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، کسب‌وکارها می‌توانند کارایی را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهند. دلیل دیگری که این رشته امروزه یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در جهان محسوب می‌شود این است که با تسلط بر این رشته، دیگر نگران از دست دادن شغل‌تان بخاطر هوش مصنوعی نخواهید بود و امنیت شغلی خواهید داشت.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا بهترین مدارک تحصیلی برای مهاجرت را از جوانب مختلف بررسی کنیم و به سوالات شما پاسخ دهیم. دانستن هدف و برنامه زندگی بهترین کمک به شما است و می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسب بهترین اتفاق را برای خود رقم بزنید. برای راحتی کار شما تیم لتس گو یونی خدمات مشاوره خود را در تمام مقاطع تحصیلی ارائه می‌دهد و می‌توانید با رزرو وقت مشاوره خود گامی رو به جلو در این مسیر سخت برای خود بردارید.